Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
@maida gefeliciteerd met je diploma!

@fietje, ik zou dit wel met de huisarts willen bespreken hoor, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Welkom daisy!

Mijn cyclus was rond februari /maart ook opeens ontregeld en ben hier voor naar de huisarts geweest voor en de gynaecoloog.

Inmiddels ben ik vandaag ongesteld geworden. Vanmorgen baalde ik er wat van maar nu niet meer. Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Vriend en ik zijn een nachtje uit, vanavond naar een optreden en morgen maar chocolade aftroggelen bij vriend :-P
Alle reacties Link kopieren
@Supersmoothie, precies dat inderdaad! Je hebt gewoon géén idee.... en balen dat je zo in onzekerheid zit. Ik zou ook gewoon morgen of zaterdag nog eens testen!

@Veyi, nee precies, dacht ik ook! Maar ik dacht, toch even dubbelchecken. Maar je hoeft als het goed is geen extra prik of iets, gevaarlijke muggen zouden er niet zijn en met eten moet je gewoon goed opletten inderdaad. We zitten in een 5* hotel, dus dat moet vast goed komen.

@Bumpersticker, jammer dat je ongesteld bent geworden! Gelukkig heb je genoeg afleiding! Nieuwe ronde nieuwe kansen :yes:

@Daisy, leuk dat je meeschrijft! Klinkt goed! Ik vond 't een heel bijzonder gevoel toen mijn vriend aangaf er 'klaar voor te zijn'. Ik gun je volgende week al een positieve test!

@Fietje, hmmm lastig zeg! Ik zou het echt niet weten. Ik heb daar geen ervaring mee dus zou niet weten wat ik zou doen. Maar bellen/langsgaan voor advies kan nooit kwaad toch!
@ Maida, super gefeliciteerd!! ik weet zelf ook hoe heerlijk het is om je diploma te hebben gehaald!! Ook al aan de slag in je werkveld?

@ koekie wat fijn dat de test toch zo overduidelijk was!!!

@ mindsey Hoe gaat het ondertussen met jou/jullie? Je stond eerst super positief in.

@ daisy welkom bij de club!!

Spannend er komen weer een stel NOD's aan! Ben benieuwd wat deze ronde gaat brengen.
maida Gefeliciteerd met je diploma!
Fietje vervelend dat je ook zo een onregelmatige cyclus hebt. Wat voor anticonceptie gebruikte je hiervoor en tot wanneer? Het zou best kunnen dat het allemaal nog in de war is. Als je je zorgen maakt kun je altijd naar de huisarts!
Ik ben ook benieuwd hoe het met Mindsey is!

Vanmorgen weer getest en zo wit als het maar kan. Dus mijn cyclus is gewoon ontregelt, niks aan te doen. Maar het is wel het startsein geweest voor ons, we gaan er gewoon voor en we zien wel hoe het loopt :heart: ! Geeft wel een soort van rust
Ik heb jarenlang de pil gebruikt, maar ben daar eind 2016 al mee gestopt. Lijkt me dus dat het daar niet meer aan kan liggen..
Eigenlijk spookt het ook al heel lang door m'n hoofd om naar de HA te gaan. Ook omdat ik altijd ontzettend veel last heb van m'n menstruatie (als in, zonder de juiste pijnmedicatie kan ik 1 a 2 dagen echt niet werken, daarna is het te doen).. Ik bsn alleen niet iemand die snel naar een arts oid gaat, maar misschien moet ik dat nu toch maar eens doen. Zou het ook erg vervelend vinden als we straks maanden bezig zijn en achteraf blijkt dat ik eigenlijk al veel eerder had moeten/mogen komen. Lees namelijk op internet dat mijn cyclus wel dusdanig onregelmatig is dat dat wel een reden is om naar de HA te gaan.

Supersmoothie, fijn dat het jullie nu rust geeft! Hoop dat het jullie snel gegund is (hoop ik overigens ook voor de andere vrouwen hier!).
@Maida gefeliciteerd met je diploma!!!

@bumpersticker jammer dat je ongesteld bent geworden. Veel plezier met je nachtje uit!! Even Lekker qualitytime.

@supersmoothie hoe gaat het daar bij jou? Mijn eerste cyclus na spiraalverwijdering duurde 6 weken lang. Denk dat het met bij mij ook te maken had dat ik moest stoppen met medicijnen.

@koekiemonster wat fijn die knallende testen!! Ik kon me vanmorgen ook niet beheersen. Zo lekker onzeker. Weer een donkerder test en een clearblue digital waar 2-3 weken(4-5 weken zwanger) op kwam te staan.

Dus ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en 30 juli heb ik mijn eerste echo en intake. Dus met ongeveer 8 weken. Dit heeft te maken met de eerste rare cyclus. Daarna moet ik als alles goed is na 2 weken terug komen voor de termijn echo. Het wordt nu allemaal zo echt!! :heart:
veyi schreef:
20-06-2019 12:26
Supersmoothie lijkt wel of je zonder al die hormonen van de pil opeens een heel ander persoon bent he? Zo voelde ik me wel! Veel minder afgevlakt. Wel gek trouwens is dat ik nu veel gevoeliger ben voor geurtjes. Ik vond de parfum van mijn vriend opeens heel vies ruiken, dus die gebruikt hij nu niet meer :rofl:
Ha meiden :) ik ben er weer! Even teruglezen hoor :D

Merkte dit ook toen ik vorig jaar stopte met de pil, ik voelde me opeens veel emotioneler. Ook soms echt wat geïrriteerder vlak voor mijn ongesteldheid en andere momenten juist weer superblij en verliefd. Hormonen zijn rare jongens.. maar ook mooi om het leven meer te voelen vind ik!
Lieve Zuid, Koekiemonster, Supersmoothie, Veyi, Fietje, Maida, Sanne, Bumpersticker, Valkgezicht, VietjeH en Sinnie :redrose: superbedankt voor jullie lieve berichtjes en het vragen hoe het nu gaat. Ik had me een paar daagjes wat 'afgesloten' van alles wat met zwangerschap te maken had en een paar dagen opleiding - het voelde heel warm toen ik hier weer kwam om dat allemaal te lezen.

Dus ik ben er weer :sun: .

Allereerst een heeeele dikke gefeliciteerd voor Koekiemonster en Sinnie :jump: wat een goed nieuws!!!! :cheer2:

Koekiemonster wat superlief dat je man ook al zo verliefd is :). Heerlijk. En 15 juli eerste echo 'voelt' al snel toch!

Wat je zei over je schoonzus (geloof ik?) heb ik trouwens echt ervaren. Wij zijn er best open over geweest en naast dat het mij heel erg hielp om erover te kunnen praten, hoorde ik opeens ook persoonlijke verhalen van andere vrouwen. Over moeite met zwanger worden en miskramen. Verdrietig natuurlijk maar dat waren ook mooie gesprekken.

Zuid Hoe gaat het nu na je vroege ongesteldheid/innestelingsbloeding? Heb je nog een test gedaan :)

Supersmoothie Wat een spanning hè, het wel/niet ongesteld worden. In ieder geval superfijn om die bevestiging te voelen dat jullie er beiden echt voor willen gaan

VietjeH Lekker dat jullie even naar Turkije gaan! Ik heb me ook gek gegoogled hoor trouwens (en nog steeds :proud: ), ook voordat ik wist dat ik zwanger was.

Heb zelfs laatst de uitgerekende datum berekend voor wanneer ik mogelijk weer zwanger raak :bonk: . Ook uit oprechte interesse trouwens hoor, maar denk ik ook soms wat zoeken naar houvast.

Fietje Wat vervelend dat je cyclus zo ontregeld is. Als het je rust geeft zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Het kan nooit kwaad toch?

Maida Gefeliciteerd met je afstuderen! Hoe is het met het huis??
Ik begin me sinds een paar dagen weer wat meer mezelf en blijer te voelen :). Het heeft toch wel veel impact gehad en wat langer geduurd dan ik eerst doorhad.

Op een gegeven moment vorige week had ik het mentaal wel 'een plekje gegeven' maar met vlagen voelde ik me dan opeens weer ZÓ verdrietig. Alsof het diep uit mijn lijf omhoog kwam en dan zat ik weer te huilen. Had ook wel iets met hormonen te maken denk ik.

Toen ik wat beter ging, kreeg mijn vriend pas echt een dip. Veel geknuffeld samen.

In het weekend kwam het allemaal wat meer tot rust. En daarna een paar dagen opleiding, was ook wel fijne afleiding. Gisteravond deed ik een test, en die gaf nog maar een heel licht lijntje. Fijn, het hcg is uit mijn lichaam aan het verdwijnen. (Vorige week donderdag nog een dikke knaller van een test, en daarna zat ik weer te brullen op de bank)

Het is nog steeds niet leuk dat het gebeurd is, maar het is wel ok nu :). We hebben het heel goed samen, er staat een mooie zomer te trappelen :yes: . En we gaan met goede moed samen verder proberen, en dat is nog steeds een mooi avontuur :heart:.

Fijn om het met jullie te kunnen delen! Een heeeeel lekker weekend alvast! :sun: Ik ga eens een rondje hardlopen. Nu ik weer energie heb ;).
Gefeliciteerd voor degene die zwanger zijn!!

Mindsey, het is ook niet niks. Zorg vooral dat je er over kan praten met iemand dat helpt :there:

Hier na een cyclus van 40 dagen eindelijk ongesteld :roll:
(Wel een leuke bijkomstigheid, volgens Clue is mijn volgende NOD op de verjaardag van mijn vriend.
Mindsey het is ook heel verdrietig en dan nog die hormonen er bovenop! Bijzonder toch wel hè, dat mensen zich dan toch open stellen en er veel verhalen naar boven komen. Samen sta je toch sterker.

Ficusje 40 dagen! Poe! En wat spannend dat je volgende NOD op de verjaardag van jouw vriend is. Mijn eerste zwangerschap testte ik ook op de verjaardag van mijn man :hihi: we hebben toen gegrapt dat hij dit bovenaan z'n verlanglijstje had staan.

Hier nog aan het genieten van de vakantie, we hebben geregeld dat we op de terugweg volgende week even een kopje koffie bij mijn ouders doen (die wonen ruim een uur van ons vandaan en dicht bij de grens dus dat past op de route). De volgende keer dat we ze zien zou anders op een grote verjaardag zijn een week later, dat voelt ook niet fijn/goed om het dan even tussen neus en lippen door te moeten vertellen.

Ik kijk echt heel erg uit naar de echo tot dan blijft het toch wel erg spannend. :flirting:
Bij mij heeft mijn vroege ongesteldheid wel doorgezet, en aangezien ik echt geen enkel symptoom heb, heb ik niet getest. Ik ga er maar vanuit dat mijn cyclus nog wat onregelmatig is, we zien het wel de volgende ronde.

Kan iemand de tabel voor mij aanpassen? Mijn nod volgens de clue app is 23 juli.

Ik weet niet meer wie het had genoemd, maar bij hevige ongesteldheid zou ik zeker naar de huisarts gaan met een onregelmatige cyclus. Al is het maar om pcos uit te sluiten.

Verder nog iets waar ik laatst achter kwam: glijmiddel is niet heel goed voor de kans op een zwangerschap. Hebben jullie ervaring met van dat speciale glijmiddel voor als je zwanger wilt worden? Ik vond het nogal duur namelijk :woa:
Zuid oh nee in bijna alle glijmiddel zit een zaaddodend of zaadvertragend middel, dus dat helpt zeker niet. Ik heb geen ervaring met het dure alternatief helaas.

Ik zal voor je duimen in de volgende ronde en hopelijk heeft iemand anders goed advies.
Hier vandaag ongesteld geworden. Natuurlijk jammer maar ben wel ook heel blij dat mijn cyclus regelmatig lijkt ook na het verwijderen van mijn spiraal.
sunshine wat jammer zeg
Koekiemonster26 schreef:
29-06-2019 14:45
Hier nog aan het genieten van de vakantie, we hebben geregeld dat we op de terugweg volgende week even een kopje koffie bij mijn ouders doen (die wonen ruim een uur van ons vandaan en dicht bij de grens dus dat past op de route). De volgende keer dat we ze zien zou anders op een grote verjaardag zijn een week later, dat voelt ook niet fijn/goed om het dan even tussen neus en lippen door te moeten vertellen.

Ik kijk echt heel erg uit naar de echo tot dan blijft het toch wel erg spannend. :flirting:
Koekiemonster Hoe voel je je? Wat leuk he om er zo naar uit te kijken! En ook om het aan je ouders te gaan vertellen. Is toch wel het mooiste nieuws denkbaar dat je meebrengt :).
sunshine wat jammer dat je ongesteld bent. En fijn inderdaad dat je cyclus alweer regelmatig is :).

Ik voel me eigenlijk wel goed :). Denk alweer een eisprong te voelen aankomen gek genoeg.. drukkend gevoel in mijn buik en ook die afscheiding. De hcg is in ieder geval helemaal uit mijn lijf.

Dus we zijn er dit weekend flink tegenaan gegaan haha ;). En denk dat we dat de komende dagen blijven doen. Gelukkig is het wat minder warm inmiddels :biggrin:

Wil er nu geen druk opleggen. En toch, na de afgelopen 2 weken van verdrietig zijn en loslaten, voelt het fijn dat er in ieder geval weer een kansje is.. De fijne spanning is terug zeg maar in plaats van de verdrietige spanning :heart: .

We gaan het zien over een paar weekjes. :hyper:
Fietje ik zou als ik jou was gewoon naar de HA gaan hoor!
Sinniee oh wat spannend de echo :flirting: !
Mindsey wat fijn dat je er zo positief instaat. Ik hoop dat het jullie snel gegund is :heart:

Stond ik zaterdag op concert at sea (met die bloed hitte) werd ik ineens ongesteld. Echt, hoe verzint mijn lichaam het. Maar wel blij dat het weer op gang is, cyclus van 30 dagen deze keer.
Nu gaan we er echt voor. SPANNEND :love:
Supersmoothie schreef:
01-07-2019 10:39
Mindsey wat fijn dat je er zo positief instaat. Ik hoop dat het jullie snel gegund is :heart:

Stond ik zaterdag op concert at sea (met die bloed hitte) werd ik ineens ongesteld. Echt, hoe verzint mijn lichaam het. Maar wel blij dat het weer op gang is, cyclus van 30 dagen deze keer.
Nu gaan we er echt voor. SPANNEND :love:
Dankjewel Supersmoothie . Ik heb er een goed gevoel bij :) we gaan het zien!

En hoe bedenkt je lichaam het inderdaad :rofl: .. merkte je het wel op tijd?
En cyclus werkt dus! Fijn. ZO spannend dat moment om er echt voor te gaan! :jump: :love: Wil je je NOD toevoegen in de tabel? Laat maar even weten als je er hulp bij nodig hebt.

Voor nu is het erg fijn om me weer 'mezelf' te voelen (zonder de hormonale achtbaan ;) ) en energie te hebben! Zit compleet anders op mijn werk dan 2 weken geleden, dat is wel fijn om te merken.
En stiekem kriebels in mijn buik omdat ik weet dat we flink veel 'risico' hebben gelopen alweer ;). :flirting:
@Mindsey, goed om te horen! Belangrijk dat je er wel even bij hebt stilgestaan en tijd hebt genomen om het al een beetje te verwerken. En dan nu door voor de volgende ronde! Hoooopelijk een hele goede. :heart:

@Sinnie, fijn en spannend dat de eerste echo gepland staat DEZE maand!!

@Zuid, ik zag het over dat glijmiddel inderdaad! Wij gebruiken eigenlijk (vrij goedkope) massage-olie :') Niet helemaal seks-proove denk ik, maar het werkt super!
Alleen proberen we het in de vruchtbare week wel zonder te doen. Just in case.

@Sunshine, altijd balen in deze periode, ongesteld worden! Maar wel fijn dat je cyclus in ieder geval regelmatig lijkt!

@Supersmoothie, know the feeling haha! En idd SPANNEND!! :cheer2:

Waar bij ons eerst nog twijfel was of we deze maand al wel moesten beginnen i.v.m. met onze komende vakantie, is die nu helemaal weg. We willen het echt te graag. Als dat betekent dat ik met misselijkheid in Turkije zit, dan is dat maar zo. Hopelijk valt 't mee... Maar daarvoor zou het sowieso de 1e ronde raak moeten zijn, en die kans is natuurlijk niet heeeel fantastisch groot...
Mindsey ik voel me nog goed, wel moe natuurlijk. Herken dit ook van m'n eerste zwangerschap, toen vond ik het zelfs vervelend omdat ik erg behoefte had aan bevestiging. Dus ik kan niet wachten tot de eerste echo.

Wat fijn dat jullie weer kunnen beginnen! Ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen zijn!

Supersmoothie wat super spannend! Ik zal ook voor jullie duimen. Hoe verzint je lichaam het toch hè, op de meest onmogelijke momenten...

Vietje ik moet zeggen dat ik er dus behalve dat ik wat eerder mijn bedje in wil (en oké heel veel aan het gapen ben) niet echt hinder van heb op vakantie. Dus toch ook maar hopen dat het voor jullie snel raak mag zijn :flirting:

Zoooo spannend weer!!! Ik blijf voor jullie allemaal duimen, op naar meer voorjaarsbaby's!

Mijn voorlopige uitgerekende datum is 1-3, ik verwacht dat deze nog iets zal worden bijgesteld omdat mijn cyclus korter is dan 28 dagen.
Mindsey, wat fijn dat het goed met jullie gaat en dat je alweer kunt beginnen. Nu maar hopen dat het weer snel raak mag zijn.

VietjeH, heel herkenbaar over dat je op vakantie nog niet zwanger wil zijn. Dat wilde ik in eerste instantie ook niet + het zou ook praktisch zijn ivm opleiding om nog een maandje langer te wachten. Maar uiteindelijk zijn wij ook gewoon begonnen en kan nu alsnog zorgeloos op vakantie. De kans dat het meteen raak is, is natuurlijk heel klein.

Ik heb besloten om morgen de HA te bellen. Al is het alleen maar voor m'n eigen geruststelling. Fijn om te horen dat velen van jullie ook zouden bellen! Ben overigens ook weer ongesteld geworden (na een cyclus 40 dagen...) dus op naar de volgende ronde!
Goedzo Fietje ! Wie weet of je huisarts nog ideeën heeft.. of misschien kan hij/zij je in ieder geval gerust stellen.

VietjeH Mooi toch als het zo duidelijk wordt dat het moment daar is :). Ik dacht vorig jaar ook nog: "ohhh, maar dan ben ik in [ver land] zwanger, en dan hebben we een bruiloft, dat is niet handig" :biggrin:. Nu maakt het me allemaal niet meer uit.
Ik las laatst ergens dat voor zwangerschap / kinderen krijgen zoveel nadelen te bedenken zijn, tegenover één heel groot voordeel (de liefde, vervulling van je wens). Als dat ene voordeel zwaarder gaat wegen dan alle nadelen, weet je dat je er echt klaar voor bent :).

Koekiemonster Wat fijn dat je je zo goed voelt! K snap ook wel dat je dan extra zin hebt in de echo voor 'bevestiging'. Maar op zich mooi dat je die op een andere manier mag krijgen dan kotsend boven de plee hangen natuurlijk ;). Wij tellen de dagen mee af! De 15e toch?

Hier was ik gisteren ook ZO moe, niet normaal. Echt zo'n diepe moeheid, niet vooruit te slepen. Heb heel rustig aangedaan.
En herinnerde me toen opeens dat ik dat weken geleden ook had, toen het net 'raak' was, maar ver voor het testen. Handig hoe je brein werkt :yes: ;) . Ach ja.. we zullen zien! Misschien is mijn eisprong nog niet eens geweest :bonk: . Voor de zekerheid blijven we maar even extra lief voor elkaar ;).
Wat spannend Mindsey hoe fijn zou dat zijn! Ik hoop met je mee!

Jaaa de 15e, al ga ik het nieuws vertellen aan mijn ouders op de terugreis (zaterdag) die wonen vlakbij de grens dus daar komen we praktisch langs (en dan moeten we nog 1,5 uur naar huis) en mijn moeder maakt pretecho's... Dus er is een heeeeeeleeeee kleine kans dat ze even wil kijken en een nog kleinere kans dat ze al iets zou kunnen zien :flirting:
Bij mijn dochter zagen we een klein bolletje met een flikkerend hartje toen ik net 6 weken was...dus heeeeeel misschien heb ik al eerder bevestiging
Fietje heb je al een afspraak bij de huisarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven