Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Appletree wanneer vertrekken jullie richting NL?
Ja die kruiken... ik vraag het me af of wij deze nodig gaan hebben maar ja, toch gekocht.

Voor mij nu echt de laatste werkdagen, heerlijk! Mailbox is zo goed als leeg dus ben maar bezig met de laatste dingetjes, lopende projecten opleveren of overdragen etc. Zaterdag 36 weken:) Zodra ik met verlof ben ga ik mijn ziekenhuistas maar inpakken.

Hoe gaat het met iedereen?
Wow Haoshi jij bent echt al bijna aan de beurt, leuk en spannend zeg ! Ben benieuwd of je ook als eerste gaat bevallen in deze groep.

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor extra controle ivm teveel vruchtwater, maakte me eerst een beetje zorgen erover maar ik ga er niet vanuit dat er een oorzaak te vinden is, kindje groeit goed en loopt nog steeds wat voor op groei.
Diamantje waar zou het door kunnen komen? Goed dat je je niet al te druk maakt! Ben benieuwd wat eruit komt...

Haoshi lekker dat straks je verlof ingaat zeg. Alweer 36 weken straks, dat gaat nu opeens hard dan. Ben je er al een beetje klaar voor?

Twilight vervelend die pijn in je ribben, hoe gaat dat nu? Ik herken het wel, en het wordt steeds erger. Gyn zei ook al dat het regelmatig voorkomt dat ribben echt gekneusd zijn door zwangerschap.

Ik vond die temperaturen van vorige week echt niet te doen, gelukkig is het de aankomende weken weer normaler. Ben nu 32,5 week, nog 5 weken te gaan ongeveer. Vandaag weer groeiecho gehad, de baby's worden nu geschat op 2kg per stuk. Vind het wel erg heftig worden fysiek, momenteel vraagt bijna elke dag ook wel iemand aan me of het al bijna zover is en ik word ook steeds meer nagekeken. Geen wonder, want 4kg baby in je buik (excl vruchtwater enzo) is natuurlijk veel, maar ik ben daar wel een beetje zat van.
Klinkt heftig Sneeuwwitje! Irritant ook dat iedereen altijd wat wil zeggen 🤦🏼‍♀️ Hoe gaat dat straks bij jou; gaan ze dan met 37,5 inleiden of keizersnede of wachten tot het zelf komt? Geen idee, maar wel benieuwd!

Ik ben overgedragen aan de gynaecoloog. Gek moment; leek steeds nog ver weg en INEENS is het zover.. hier bezig met de laatste klusjes, voorraad koken en daarna nog wat relaxen! Huis compleet van top tot teen gedaan zodat het de komende weken alleen bijgehouden hoeft; heerlijk!
Ja, waarschijnlijk is het leuk bedoeld hoor. En een goede voorbereiding op wat komen gaat (het schijnt dat de opmerkingen je sowieso om je hoofd vliegen met een tweeling). Tussen 37 en 38 weken word ik ingeleid, als ik niet daarvoor al ben bevallen. 50% ongeveer komt spontaan vóór 37 weken, dus dat is ook nog een optie. De onderste baby ligt met het hoofdje naar beneden. Als hij niet meer draait kan ik gewoon vaginaal bevallen.

Waarom ben je overgedragen aan de gyn koekoek? Slim om je zo voor te bereiden. Wij gaan over 3 maanden verhuizen maar ik kom er maar niet aan toe om dozen in te pakken enzo. Fysiek vind ik dat al te heftig nu, maar ik vrees dat ik er wel spijt van ga krijgen...
Dat wordt een heftige tijd dus Sneeuwwitje! Maar snap goed dat je daar nu niet toe komt.

fijn dat we kennis is over dat je bevalling wellicht eerder begint en anders dan ingeleid wordt. Ik hoop dat je kindje goed blijft liggen en je vaginaal kan bevallen!

Ik ben overgedragen, omdat ik bij de eerste een keizersnede heb gehad. Dan moet je sowieso in zH onder leiding van gyn bevallen en in mijn geval is het óf spontaan zelf óf keizersnede, alles daartussenin qua ingrepen loopt uit op keizersnede. Prima ook, maar vandaar dus naar de gyn!
Oh ja tuurlijk, dat zal anders zijn als je eerder al dmv een keizersnede bent bevallen. Heb je zelf een voorkeur voor deze bevalling?

Hoop idd ook dat de onderste goed blijft liggen, ook omdat dat draaien echt wel pijnlijk was van die ander. Je zou ook zeggen dat het inmiddels bijna onmogelijk is geworden, daarom verbaasde het me ook zo toen ik er een voelde draaien eergisteren. We zien het wel, een KS zie ik ook best zitten namelijk dus ik laat het gewoon op me afkomen.
Sneeuwwitje: ik weet het niet, ik moet vandaag dus voor een uitgebreid echoscopisch onderzoek. Ik hoor vanmiddag meer. Gisteren was ik ook al in het ziekenhuis om weer alles op te meten. En volgende week nog een keer de glucosetest. Maar ze zei meer van: we willen alles uitsluiten, vaak wordt er geen oorzaak gevonden maar we nemen geen enkel risico. Vind het wel veel allemaal ben nu dus voor de 3e keer op controle deze week.

Heb je wel hulp met verhuizen/inpakken sneeuwwitje, ik vond het al zwaar toen ik pas 12 weken was en moest verhuizen... let je wel goed op jezelf!!
Heftig zoveel controle diamantje! Wat zou een oorzaak kunnen zijn? Lijkt mij juist beter te veel dan te weinig; maar dat is wellicht te makkelijk gedacht..

Sneeuwwitje een keizersnede is ook best te doen; het enige is daarna dat je zo goed als het hele huishouden niet kan/mag doen en dus echt wel huishoudelijke hulp (uit je omgeving) nodig hebt.. en je mag lang geen auto rijden enzo dus je bent beperkter, maar ach; het is te doen!

Ehmm ik heb eigenlijk geen voorkeur; ik ben heel blij dag er geen circus aan interventies zal gaan ontstaan; dat vond ik vreselijk de vorige keer, kan ik totaal niet overzien. En ik hoop enorm dat ook als het een keizersnede wordt ik er bij ben, dus niet onder gehele narcose hoef. Dan is mijn bevalling eigenlijk al geslaagd! Ook al druk aan het voorbereiden qua schoonmaken, boodschappen klaarzetten om te laten bezorgen en vriezer vol koken; dat scheelt enorm, ook voor mijn rust straks. Kortom: we gaan het wel zien!

Hoe gaat het met de rest van de dames? Allemaal klaar voor of nog veel te doen? Nog mooie gouden tips?
Diamantje goh ze pakken het wel grondig aan he? Dat valt me in mijn geval ook op hoor, ik heb tot nu toe een heel normale zwangerschap (en bij mijn eerste waren er ook geen complicaties), maar omdat het een tweeling is hebben we elke twee weken een groeiecho. Op zich goed natuurlijk dat ze het zo grondig in de gaten houden maar als het telkens weer goed is voelt het ook een beetje overbodig. Zo zal dat bij jou (hopelijk) ook zijn... En ja dat verhuizen gaat idd pittig worden. Er zijn gelukkig wel mensen om me heen die me graag helpen hoor, maar uiteindelijk zal ik de meeste dozen toch zelf moeten inpakken. We gaan vooral blij zijn met mensen die helpen sjouwen, en misschien laten we het wel doen door een verhuisbedrijf. Het is straks al druk zat met 3 kinderen onder de 2...!

Koekoekk goed te horen dat je geen voorkeur hebt, dan kan het ook minder tegenvallen als het anders wordt dan je verwacht had. Hopelijk kun je er idd in ieder geval bij zijn als het een keizersnede wordt. Echt slim om je vriezer alvast vol te stoppen. Ik merk nu al dat ik vaak geen energie heb om te koken dus ik vrees dat de kans groot is dat wij er niet aan toe komen en vooral heel veel kant en klaar gaan eten die eerste tijd, maar dat is dan maar niet anders. Manlief is niet zo'n keukenprins helaas dus aan hem kan ik het ook niet zo overlaten.
Hi!
Nou over een weekje vliegen we al naar Nederland, wel zin in (de reis niet maar om er te zijn wel)

- Sneeuwwitje
Ja die opmerkingen vervelend als je er last van hebt, ik vind het juist wel leuk als mensen dingen zeggen over dat mijn buik wel of juist niet groot is.. En idd met tweelingen trek je heel veel aandacht, maar lijkt me ook wel weer erg leuk toch!?
Verder heb je niet een neefje/buurjongen oid die wat spullen wil inpakken voor een paar tientjes, ik zou dat lekker allemaal uitbesteden. Er zijn vaak ook wel van die studenten verhuisbedrijfjes toch die het redelijk goekdoop doen? Wij zijn begin dit jaar verhuisd, alles werd ingepakt, en in het nieuwe huis alles weer uitgepakt en te plek gezet, 1 dag werk, zo luxe, maar goed, ik zit in een lagelonen land, dus kostte 700 euro. Voor dat geld ging ik het echt niet zelf doen.

-Diamantje
Ja ik las al een ander topic van je waar je idd naar huis werd gestuurd met diagnose te veel vruchtwater. Hopelijk valt het allemaal mee, zou me niet te veel zorgen maken.. Maar dat is makkelijk praten.. Hopelijk krijg je vandmiddag goed nieuws, stuur je ons even een update? Ik ga voor je duimen en aan je denken

- haoshi
Lekker dat je bijna met verlof gaat, dit is jullie eerste kindje, niet 1 eventueel volgend verlof wordt weer zo relaxed als deze. Geniet er volop van!!!

@ "bevallingsplan"
heb ik dus niet, enigste wens is ruggenprik en en zo min mogelijk voelen :proud:
Heb wel bij 2 eerdere bevallingen ruggenprik gehad waarbij bij nr 1 hij dus niet goed zat wat resulteerde in links wel verdoofd en rechts niet, was heel naar.. Maar vagina was dus wél verdoofd en voelde niet dat het kindje eruit kwam zeg maar.
bij nr 2 heb ik aangegeven dat ze net zo lang opnieuw de prik moeten zetten todat het goed verdoofd is, hebben toen 3 keer moeten prikken, maar toen was ik opzich wel verdoofd, maar mijn vagina dus niet en voelde ik echt de "ring of fire" toen baby eruit kwam. Vond dit zo gek. Ga nu eerste controle wel vragen hoe dit komt, ook als ik een spoedkeizersnede moet wil ik wel onder narcose en niet het risico lopen dat ik maar half verdoofd ben ofzo.. Maar dat is een beetje worst case scenario denken
Dames, ik heb begin dit jaar meegeschreven en kreeg toen een mk.

Wil even melden dat ik nu al 3 dagen op rij een positieve test in handen heb!

Tevens bruin en rood bloedverlies dus het is nog wel heel spannend.

Misschien WAS ik zwanger en is het al misgegaan en zit HCG nog in urine.

Of het bloeden slaat nergens op en ik ben wel echt zwanger.

Afwachten maar.
Vond t wel leuk het nog even hier te melden voordat jullie allemaal bevallen!

Zet hem op allemaal! :heart: :sun:
Wat leuk Nieuws justagirly!

Super hoor! Ik ga voor je duimen dat alles goed gaat!

Gefeliciteerd!
Justagirly ik duim voor je! Hopelijk nu blijvend goed nieuws 😄

@Apple; geloof me dat als je verdoving niet goed zit ze je alsnog onder narcose brengen. Maar dat deel vond ik echt minder traumatisch dan je kind niet geboren zien worden. Niet om je te overtuigen, want dit kan voor jou natuurlijk prima anders gelden; maar weeg dat voor jezelf af qua onder narcose gaan..

Sneeuwwitje; wij hebben ons een paar jaar terug laten verhuizen; wel alles zelf ingepakt, maar met spullen van bedrijf. Zij haalden meubels uit elkaar en zetten ze weer in elkaar en we verhuisden 150 km verderop, was geloof ik rond de 1200 euro. Misschien het afwegen waard; alhoewel een flinke smak geld als je net weer baby’s hebt. Aan de andere kant had het voor ons toen weinig goedkoper geweest als we busjes moesten huren en eten voor veel hulpmensen moesten regelen. Nahja gewoon even een tip dus!
Justagirly wat leuk dat je je zwangerschap hier nog even komt vertellen. Gefeliciteerd hoor !

Gister een uitgebreide GUO gehad en alles was gelukkig goed met de baby. Zelfs het vruchtwaterpeil bleek niet meer dan gemiddeld. Conclusie van de gynaecoloog: een gezonde (voor zover ze kunnen zien natuurlijk) eigenwijze baby die zich moeilijk laat meten.

Toch wel een opluchting ! En ik zag de baby drinken en ook de babyhaartjes konden we al zien, zo lief. Ik zit weer op mijn blauwe wolk :flirting:
Ha fijn diamantje, goed nieuws! 💙
Diamantje... :flirting: :bigkiss:
Appletree: tsja, het is ook vooral een persoonlijkheidskwestie denk ik. Heb zelf sowieso niet zoveel behoefte aan allemaal praatjes op straat met vreemden dus ik ben hier gewoon niet zo voor gemaakt. Vervelend dat het de vorige keren niet helemaal goed ging met de ruggenprik. Overweeg je ook nog remifentanil of andere pijnmedicatie?

Justagirly: gefeliciteerd! Wel nog een spannende tijd dus... Hopelijk gaat het deze keer goed!

Koekoekk: ja we houden het ook als serieuze optie in ons achterhoofd. Zou toch weer heel wat schelen waarschijnlijk.

Diamantje: wat fijn! Zal idd een behoorlijke opluchting zijn, ook al ging je er niet vanuit. Die onzekerheid is gewoon heftig, toch? Leuk ook om te zien dat de kleine al haartjes heeft! Die zagen we laatst ook voorbij komen op een echo. Een broertje is kaal en de andere heeft haartjes!
Haha wat lachen Sneeuwwitje dat de ene wel haar heeft en de ander niet!

En ik snap wel dat je daar niet zo op zit te wachten; ik heb daar ook een enorme hekel aan 🤭 vooral met vreemden of mensen (wie dan ook, op man en kind na) die aan mijn buik willen of gaan voelen. Brrrrr!
Ja doe normaal! Blijf van mijn buik af! En al helemaal ongevraagd. Ik doe gewoon snel een stap achteruit.

Ribben hier blijven een pijnlijk/ irritant dingetje.
Heb nu ook als ik te snel loop dat ik steken/ irritant trekkend gevoel in mijn buik krijg. Denk dat dan harde buiken zijn?

Nog 1 weekje werken en dan met verlof! Heerlijk heb er echt wel zin in.
Er moet nog wel veel gebeuren aan de babykamer, dus hoop dat dat nu wel gaat opschieten. En hopelijk is boven de badkamer binnenkort eindelijk klaar. Nog druk aan het klussen daar!

Heb ook de kinkhoest vaccinatie volledig vergoed gekregen. Fijn 37 euro terug!
Dragen baby's eigenlijk ook meteen een pyjama 's nachts?
Ff snel antwoord op de pyjama vraag..

Nee, dat begint in ons huis vanaf maat 68/72.

Ze hebben altijd zachte pakjes aan eerste half jaar (dus geen spijkerbroekjes en vesten met capuchon oid) en daar slapen ze ook in.

1e baby vond omkleden een drama en bovenstaande beviel heel goed.. tis echt een gepriegel kleertjes aan en uit!
Hahaha jouw doe normaal twiligth; heerlijk! Die wil ik dan gewoon roepen 😂

Pyjama; onze eerste is van de winter en die had met maat 62 al wel een pyjama; vooral omdat hij altijd overprikkeld was dus in de avond altijd massage kreeg voor de nacht en dan in pyjama (spul maakte kleren nogal lelijk dus liever goedkope pyjama pakjes dan..) plus dan in de ochtend hadden we meteen een knuffelmoment na slapen qua verzorgen dus dat was prima. Maar niet meteen dus.. ook afhankelijk van je kind denk ik en zoals Apple zegt wat je ze aan doet!
Vooral met een winterbaby, dan heb je én een romper met lange mouw, daar overheen een truitje met lange mouw (en dan zorgen dat die mouwen van de romper niet omhoog rollen) en dan soms nog een vestje/jasje.. Wat een horror vond ik dat..

gelukkig nu augustus baby, dus lekker luchtig hopelijk :-D
Haha Apple dat heb ik 1 dag gedaan.. daarna werd het korte mouwen romper met shirtje óf lange mouwen romper met een (ruimer) vestje. Ik zag dat ik nu welgeteld 3 lange mouwen rompers heb voor als het te warm is voor een romper en shirt en te koud voor een t-shirtje; broekje over een leuke romper kan prima 😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven