Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maida gefeliciteerd! :high5: Zo’n opluchting als je eindelijk klaar bent na zo’n intensieve periode, he? Eindelijk weer ruimte voor een leven buiten afstuderen haha.

Welkom Daisy!

Fietje ik zou ook zeker langsgaan bij de huisarts. Daar is de huisarts voor! Zoveel mensen wachten altijd veel te lang om naar de huisarts te gaan (guilty..) en dat is zo zonde.

Supersmoothie zo frustrerend als je cyclus niet doet wat jij wilt. Wel fijn dat je nu ongesteld bent geworden, ook al was de timing echt shit haha. Ik vind het ook echt spannend dat we nu zijn begonnen! Voelt nog helemaal niet echt, ook al zit ik nu ‘op het wachtbankje’ (vind dat echt stom klinken trouwens).

Sinniee wat leuk dat je je eerste echo hebt gepland! 30 juli duurt nog wel lang, maar aan de andere kant is het ook alweer zo. Hoe gaat het nu met je?

Mindsey zo herkenbaar dat eerst jouw vriend sterk is en als het weer wat beter met jou gaat, hij in een dip komt. Wat fijn dat jullie elkaar zo goed hebben opgevangen, dat er ruimte was om te praten en verdrietig te zijn. En vooral dat je je nu weer wat beter voelt en het een plekje hebt kunnen geven!

Zuid haha ik moest wel lachen om het glijmiddel verhaal. Het zou toch wat zijn als je al maanden probeert en er dan achter komt dat glijmiddel vaak zaaddodend is :rofl: geen tips hier voor goed glijmiddel, gebruiken wij nooit.

Koekiemonster lijkt me zo leuk om het tegen iedereen te kunnen vertellen! :hyper: Ben je inmiddels al weer terug in Nederland? En jij gaat meedoen met MVM toch? Ik twijfel daar nog een beetje over, lijkt me super onhandig en dan moet ik die flessen op de galerij zetten..? Maar goed, eerst maar eens zwanger worden :facepalm:

Vietje wij zouden eigenlijk ook nog een maand wachten ivm lang weekend weg. Maar dat is aankomend weekend en we hebben toch echt goed ons best gedaan deze maand. Als je eenmaal in de buurt komt van de afgesproken begin datum is niet beginnen zoo moeilijk.

Volgens Clue was mijn ovulatie op dag 16, maar ik denk zelf dat ik ‘m op dag 19 heb gevoeld. Kan wel kloppen, mijn cyclus is de laatste tijd iets langer en Clue neemt toch het gemiddelde van 3 / 4 jaar. Dus ik zal straks mijn nod in de tabel verplaatsen naar de 12e. Dat is dan wel echt de uiterlijke datum dat ik ongesteld moet worden, want ik ga nooit voorbij de 32 dagen.

Ik moet zeggen dat ik er niet heel intensief mee bezig ben. Veel afleiding, maar ik heb ook gewoon het gevoel dat het nog niet raak is. Het voelt alsof ik al weet dat ik niet zwanger ben, maar misschien is dat ook wel gewoon zelfbescherming. Maakt wel dat ik er dus minder gefocust op ben. Paar dagen na m’n eisprong dacht ik opeens in bed: ‘shit, ik heb een wijntje op!’. Helemaal niet bij stil gestaan.
Wauw ik heb even niet op het forum gekeken vanwege een dipje.
Dames die al zwanger zijn gefeliciteerd! Wat super snel! Hopelijk hebben jullie een fijne zwangerschap!
Mindsey wat verdrietig! Fijn dat jullie er voor elkaar kunnen zijn. Hopelijk is het snel weer raak!

Ik had de laatste weken een flinke dip en wilde even niet nadenken over zwangerschap. Ik had een aantal klachten die overeenkomen met zwangerschapsklachten maar alle testen waren negatief. Er zijn verschillende onderzoeken bij mij gedaan waaronder bloedtesten waaruit naar voren kwam dat een bepaald hormoon veelte hoog is. Is een hormoon dat ook sterk verhoogd bij zwangere vrouwen. Ze denken nu aan een goedaardige tumor op mijn hypofyse. Ik krijg volgende week de uitslag van de MRI. Bijkomstigheid is dus onvruchtbaarheid. Vandaar dat ik even helemaal niet meer aan zwanger worden wilde denken. Alleen nu ben ik in de tussentijd dus wel ongesteld geworden. Op 6 mei door de pil heen ongesteld geworden en toen ook direct gestopt met de pil. Nu ben ik uit mijzelf op 22 juni ongesteld geworden. Dan moet ik een eisprong gehad hebben lijkt mij. Allemaal nog erg spannend en onzeker helaas
Mindsey ja ik was op tijd gelukkig haha, zat de laatste week al 50% van de dag op de wc ‘komt het nou??’. Fijn dat je je weer beter voelt!
VietjeH dat gevoel hebben wij inderdaad ook, eerst wilde we het nog even uitstellen om allemaal redenen. Maar nu willen we er gewoon voor gaan!
Fietje heb je de huisarts al gebeld?
Koekiemonster 15 juli komt al heel dichtbij :biggrin: Ben zo benieuwd!
lisanne wat heftig zeg, dit zal een erg onzekere periode voor jullie zijn. Ik duim voor je op een positieve uitslag

Ik zag vorige week zoveel zwangere vrouwen, ik dacht alleen maar IK WIL OOK! Al denk ik dat het met de hitte en hoog zwanger geen pretje is :bonk:
Lisanne jeetje, wat heftig! Logisch dat je dan helemaal niet aan een zwangerschap wilt denken. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en het met een sisser afloopt..

Supersmoothie ik denk steeds: ik hoop dat het snel raak is. In de winter zwanger zijn en rond maart/april bevallen lijkt me echt ideaal. Moet er echt niet aan denken om met een hittegolf zwanger te zijn :nut: maar aan de andere kant vind ik het zelf wel heel leuk om hartje zomer jarig te zijn.
Veyi haha same. Ik ben deze maand jarig en vind het ideaal, altijd mooi weer! Alleen vroeger op school vond ik het stom want ik moest altijd eerder uitdelen/partijtje vieren :shame:
@Mindsey, ja precies, zo ging dat ook in mijn hoofd! Maar inmiddels is dat zo veranderd. Het maakt niet meer uit. We willen gewoon graag een kindje, de rest staat meer op de achtergrond. :heart: En hoooopelijk is de vermoeidheid toch weer een 'symptoom' voor jou!! Dat zou geweldig zijn!

@Koekie, wat tof!! Dat zal ze vassstt wel willen doen toch?! Fijne bevestiging zou dat zijn.

@Lisanne, jeeetje wat heftig! En verwarrend, omdat je wel ongesteld bent geworden? Ik hoop op een goede afloop!

@Veyi, wel fijn op zich, dat je er niet zoveel mee bezig bent! En heeel herkenbaar, mij lijkt 't ook ideaal, in 't voorjaar bevallen!

Mijn vriend zei vanochtend na een kus letterlijk 'Ohh, ik ben nog nooit zo toe geweest aan een kindje met jou. :flirting:' SMELT.
Ik kan ook wel merken dat hij 't echt wil, want zijn libido is ineens ongelooflijk hoog hahaha. Ik hou de vruchtbare dagen voor mezelf, want ik wil 't niet 'verpesten' tussen de lakens. Maar daardoor is hij ineens wekelijks erg actief geworden. Zit hij me op de bank te verleiden, 'zullen we even naar boven? baby's maken?' :rofl:
Alléén wat dat betreft zou het niet zo erg zijn als het zwanger raken nog eventjes duurt.

Ik verwacht mijn eisprong aankomende zaterdag, dus wij gaan maar even aan de slag de komende dagen! :cheer2:
vietjeh wijzigde dit bericht op 08-07-2019 20:43
0.62% gewijzigd
Lisanne jeetje wat heftig, wat een onzekerheid brengt dit met zich mee. Ik hoop enorm op een positief scenario en dat je hier alsnog mee zult kunnen schrijven. :hug:

Veyi ik ga meedoen aan MVM zolang het lukt. Ik kon de geur van het conserveringsmiddel niet harden dus dat werd echt met veel moeite gedaan de vorige keer, nu met een kleintje erbij zal dat nog wat ingewikkelder worden. Ze haalden het bij mij op in de achtertuin op een afgesproken dag. In sommige steden hebben ze zelfs een speciaal punt waar je het neer kunt zetten. Je kunt altijd even bellen als je vragen hebt. Met zoveel mensen in mijn omgeving de medische molen voelt dit als het minste wat ik kan doen. Ze zijn blij met elke druppel :-)

Vietje wat lief van jouw vriend, zo fijn als ze er zo aan toe zijn :love:
Lisanne Wat schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat je er dan even helemaal niet mee bezig wilde zijn.. hoe kwamen jullie erachter? En wat verwarrend dat je dan inderdaad wel ongesteld werd. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben, je ervan kunt herstellen en weer bezig mag houden met wat je allemaal wél wil :redrose: . Liefs voor jullie!

Koekiemonster Hoe is jullie vakantie? Zaterdag komt al dichtbij, leuk hoor om het aan je ouders te vertellen! En wat een leuke bijkomstigheid dat je moeder pretecho's maakt! Hoe lang ben je ongeveer zwanger zaterdag? Wat zou dat heerlijk zijn om alvast even te mogen spieken en wie weet zelf een klein hartje te zien kloppen :heart: .

Veyi Lekker om er niet zo bewust mee bezig te zijn toch :) - dat wijntje kan echt nog niet zoveel kwaad nu hoor. Volgens mijn (arts) vriendin juist niet vlak na de eisprong omdat het eitje dan al gerijpt is én door je lichaam 'zweeft' zonder verbinding.
VietjeH Wat superlief van je vriend en wat een toewijding nu de hele maand door :rofl: . Wat dat betreft wel handig als hij de vruchtbare dagen weet, dan kom je nog aan slapen toe ;).
Maar begrijp heel goed hoor dat je het niet deelt - wil mijn vriend ook niet mee bezig zijn. Gelukkig heeft die sowieso een hoog libido dus geen aanmoediging nodig. Het is meer dat ik op mijn vruchtbare dagen er elke dag in meega :proud: .

K hoop het ook weer lekker op z'n beloop te kunnen laten.. maar lukt nog niet helemaal. Voel weer zo'n ontzettende moeheid! En dat maakt me stiekem hoopvol. Ik denk ook weer van alles te voelen. Maar weet ook dat je jezelf voor de gek kunt houden door de focus op je lichaam.

Heb mezelf nu even een google verbod opgelegd.. want ik zoek antwoord op een vraag (ben ik weer zwanger?) die nergens te vinden is online. Ook niet als ik google hoeveel kans er is op direct zwanger zijn na miskraam of moeheid als vroeg symptoom :fortune: . Het is gewoon afwachten....
Had niet verwacht dat ik er zo mee bezig zou zijn eigenlijk.

Als mijn eisprong inderdaad afgelopen zondag was, dan is mijn NOD ook wat eerder dan nu in de tabel staat, rond de 13e/14e.
@lisanne wat heftig nieuws! Ik snap helemaal dat je even niet met zwanger zijn bezig bent dan. Heel veel succes met de medische onderzoeken!

@mindsey spannend hoor dat je de vermoeidheid voelt en misschien wel herkent! Twee vriendinnen van mij waren gelijk na hun miskraam weer zwanger, dus het zou zo maar kunnen. Hopelijk heb je goed nieuws en anders duim ik dat het niet lang mag duren voor je zwanger bent :hyper:

Mijn vriend en ik hebben juist naar elkaar uitgesproken dat het niet zo heel erg zou zijn als het even duurt voor ik zwanger ben. Het is met z’n tweetjes ook wel heel fijn nu. We blijven het wel onveilig doen, maar gaan niet echt timen met een vruchtbare periode. Ik blijf geen alcohol drinken, en qua cafeïne vind mijn lijf het sowieso prima om 1 kopje koffie per dag te nemen.

Ik had eerst nog het idee om met ovulatie testen aan de gang te gaan, maar ik denk dat ik daar toch onrustig van zou worden, en nu kan ik het ook wat meer loslaten. Ik heb zelfs voor in oktober me ingeschreven voor een stijldanswedstrijd (mijn uit de hand gelopen hobby) waar ik dan een heel weekend voor in Groningen ben en in een sporthal op een matje slaap. Ik ben gek op dansen en twijfelde heel erg of ik me wel in kon schrijven ivm mogelijke zwangerschap tegen die tijd. Mijn vriend heeft me aangemoedigd me gewoon in te schrijven, en dan zien we het wel tegen die tijd. Dat heeft me echt geholpen. Ik had de afgelopen tijd toch het gevoel dat ik mijn leven een beetje op pauze had gezet ivm het proberen zwanger te worden. Ik ben gestopt met mijn actieve wedstrijd dans ‘carriere’ omdat mijn danspartner op zoek ging naar een andere partner ivm mijn kinderwens. Hij wilde niet het risico lopen dat ik heel snel zwanger zou zijn en hij op een ongunstig moment op zoek moest naar een nieuwe danspartner. We hebben het gelukkig wel heel mooi af kunnen sluiten als Nederlands kampioenen in onze categorie, maar ik viel wel een beetje in een gat toen de trainingen klaar waren. En starten met een nieuwe danspartner is ook weer lastig, juist omdat het niet te voorspellen is hoe snel ik zwanger wordt, en of dit wel gaat lukken. Gelukkig zijn er ook wedstrijden en dans avonden waar je zonder vaste danspartner heen kan, daar ga ik deze zomer lekker van genieten :)

:nerd: sorry voor deze lange post, het is fijn om het soms even van je af te kunnen schrijven. Ik blijf jullie ook zeker volgen en blijf meeschrijven, alleen dan misschien op een wat lager pitje :)
Ik had een hele lange post getikt en toen viel mijn internet uit en poef, post weg :bonk:
Poging 2!
Mindsey ohh wat spannend die symptomen. Het is inderdaad beter niet te googlen, dan krijg je nog bij:" ik heb een zere teen, ben ik zwanger?" Het antwoord :"ja hoor dat zou kunnen!" Dat helpt natuurlijk ook niet
Wij zijn op weg naar huis, nu op de boot en straks nog ongeveer 5 uur rijden naar mijn ouders en dan nog 1,5 naar huis.
Wat spannend dat er weer NOD's in de buurt komen! Ik hoop enorm dat er snel meer dames zwanger zijn :flirting:

Sinnieee hoe gaat het met jou?

Zuid Nederlands kampioenen! Wow dat is een hele prestatie! Goed dat je gewoon hebt ingeschreven en niet je hele leven op pauze hebt gezegd. Je kunt vaak dingen nog wel aanpassen/uitstellen als het toch zover blijkt te zijn.

Ik heb me aangemeld voor Moeders voor Moeders, dat heb ik de vorige zwangerschap ook gedaan. Toen kende ik nog eigenlijk niemand die in een traject zit en nu toch steeds meer die hulp nodig (gehad) hebben met zwanger worden. Dus dan doe ik maar al te graag een bijdrage. Donderdagavond (de 11e) heb ik de intake, hopelijk word ik dit keer niet zo ontzettend misselijk van het conserveringsmiddel.
Tip voor allemaal: beetje een duidelijk shirtje kiezen :rofl: mijn ouders zagen het ook al niet.. Big Sis was dus niet duidelijk genoeg haha!
Maar..... Wij hebben net even mogen spieken en het hartje klopt :love:
Zuid87 schreef:
05-07-2019 13:53
@mindsey spannend hoor dat je de vermoeidheid voelt en misschien wel herkent! Twee vriendinnen van mij waren gelijk na hun miskraam weer zwanger, dus het zou zo maar kunnen. Hopelijk heb je goed nieuws en anders duim ik dat het niet lang mag duren voor je zwanger bent :hyper:
Dankjewel Zuid :). En stiekem zo fijn om te lezen van je vriendinnen! Ik heb goede hoop.. we zullen zien. Bij ons zou het ook helemaal niet zo erg zijn als het nog wat langer zou duren, maar zat door de zwangerschap al zo in de 'zwanger-mindset' :hyper: . Is even moeilijk om om te schakelen.. maar hoop dat als ik nu ongesteld word dat ik het weer wat meer los kan laten. En hoop natuurlijk het meest dat ik voorlopig niet ongesteld word :biggrin: .
Zuid87 schreef:
05-07-2019 13:53
Mijn vriend en ik hebben juist naar elkaar uitgesproken dat het niet zo heel erg zou zijn als het even duurt voor ik zwanger ben. Het is met z’n tweetjes ook wel heel fijn nu. We blijven het wel onveilig doen, maar gaan niet echt timen met een vruchtbare periode. Ik blijf geen alcohol drinken, en qua cafeïne vind mijn lijf het sowieso prima om 1 kopje koffie per dag te nemen.

Ik had eerst nog het idee om met ovulatie testen aan de gang te gaan, maar ik denk dat ik daar toch onrustig van zou worden, en nu kan ik het ook wat meer loslaten. Ik heb zelfs voor in oktober me ingeschreven voor een stijldanswedstrijd (mijn uit de hand gelopen hobby) waar ik dan een heel weekend voor in Groningen ben en in een sporthal op een matje slaap. Ik ben gek op dansen en twijfelde heel erg of ik me wel in kon schrijven ivm mogelijke zwangerschap tegen die tijd. Mijn vriend heeft me aangemoedigd me gewoon in te schrijven, en dan zien we het wel tegen die tijd. Dat heeft me echt geholpen. Ik had de afgelopen tijd toch het gevoel dat ik mijn leven een beetje op pauze had gezet ivm het proberen zwanger te worden. Ik ben gestopt met mijn actieve wedstrijd dans ‘carriere’ omdat mijn danspartner op zoek ging naar een andere partner ivm mijn kinderwens. Hij wilde niet het risico lopen dat ik heel snel zwanger zou zijn en hij op een ongunstig moment op zoek moest naar een nieuwe danspartner. We hebben het gelukkig wel heel mooi af kunnen sluiten als Nederlands kampioenen in onze categorie, maar ik viel wel een beetje in een gat toen de trainingen klaar waren. En starten met een nieuwe danspartner is ook weer lastig, juist omdat het niet te voorspellen is hoe snel ik zwanger wordt, en of dit wel gaat lukken. Gelukkig zijn er ook wedstrijden en dans avonden waar je zonder vaste danspartner heen kan, daar ga ik deze zomer lekker van genieten :)
Klinkt alsof jullie er heel relaxed instaan :) fijn toch! Lekker van het leven en van elkaar genieten en dan zie je vanzelf wanneer het zover is. Je leven op pauze zetten lijkt me er zo'n lading aan geven die je echt niet wil. En oktober is al best dichtbij :). Mocht je dan kotsend boven de pot hangen dan weet je het snel genoeg ;).
Ovulatietesten heb ik ook niks mee. Zeg nooit nooit (een aantal vriendinnen van me is er zwanger mee geworden), maar vind het fijner om 'gewoon' iets vaker samen de koffer in te duiken. Nog meer focus op het resultaat en het specifieke moment doet mijn zin denk ik weinig goed :facepalm:. Nu heeft het wel iets romantisch :loveys:
Koekiemonster26 schreef:
06-07-2019 08:12
Poging 2!
Mindsey ohh wat spannend die symptomen. Het is inderdaad beter niet te googlen, dan krijg je nog bij:" ik heb een zere teen, ben ik zwanger?" Het antwoord :"ja hoor dat zou kunnen!" Dat helpt natuurlijk ook niet
Hahaha ja dat inderdaad :HA: "Ja bij mijn eerste had ik al een paar dagen last van mijn zere teen, en toen bleek ik zwanger te zijn!" ;) .
Mocht ik weer zwanger zijn dan wil ik ook níets meer lezen over de kans op miskraam in week X,Y,Z... het zegt zo weinig over je eigen situatie en verandert er al helemaal niets aan.

Dit alles is één grote levensles in afwachten, overgave en geduld voor mij :heart: .
Koekiemonster26 schreef:
06-07-2019 18:54
Tip voor allemaal: beetje een duidelijk shirtje kiezen :rofl: mijn ouders zagen het ook al niet.. Big Sis was dus niet duidelijk genoeg haha!
Maar..... Wij hebben net even mogen spieken en het hartje klopt :love:
Wat een feest, een kloppend hartje! :heart: :love:

En wat hilarisch dat je ouders het ook alweer niet zagen haha! Hoe hebben jullie het nog duidelijk gemaakt? En hoe reageerden je ouders? :)

Ik heb een nacht van dik 10 uur gemaakt en voel me weer wat beter :). Gisteren met mijn vriend een lang stuk gelopen en dat was fijn, maar het voelde alsof ik een pak van 20 kilo aanhad :yawnee: . Nu weer wat beter dus ga straks maar eens lekker naar yoga.

Vrijdag of zaterdag a.s. mag ik er van mezelf een testje tegenaan gooien :flirting: (wordt dus vrijdagochtend waarschijnlijk ;) ). Vorige keer had ik mijn (vermoedelijke) eisprong ook op een zondag en testte ik op de vrijdag voor het eerst voorzichtig positief. Mijn NOD zie ik nu als zondag - zal ik nog even aanpassen.
En anders staat er hier al een lekker flesje rode wijn te wachten :biggrin:
Valkgezicht vandaag is jouw NOD zag ik in de tabel :). Hoe gaat het daar?
mindsey wat spannend weer! Ik ga voor je duimen vrijdag. Zou zo fijn zijn, die verhalen over hoeveel kans op miskramen in week x,y,z daar word ik ook niet zo blij van. Het is al spannend genoeg die eerste 12 weken!
Wat fijn dat jij je weer wat fitter voelt! Hopelijk is de vermoeidheid een goed teken!
Hoe gaat het eigenlijk met de dames die bijna een NOD hebben?
Ik heb ook het idee dat er een aantal al niet meer meeschrijven, of zouden er veel op vakantie zijn?
Zuid je kunt helaas niks voorspellen, goed dat jullie hebben besloten het je leven nog niet te veel laten beïnvloeden (dat doet het daarna al genoeg).
Koekiemonster wat een fijn nieuws, een kloppend hartje. Wat zouden jullie blij zijn zeg! Wat heerlijk dat je dan even kan kijken. Ik zal je tip in mijn achterhoofd houden, heel duidelijk big sis er op haha. Er schrijven inderdaad niet heel veel meer mee. Zie nog heel wat NOD's in juni staan, bij sommige nog niks.
Mindsey wat spannend, ik duim heel hard voor je :heart: .

Wij zijn ook echt begonnen :yes: , maar ik besef het totaal niet. Ik had gedacht dat ik de hele dag zou denken we moeten seks hebben vandaag. Maar dat heb ik gelukkig niet!
Blijven jullie erna ook 10 minuten met een kussen onder je kont liggen, of ben ik de enige idioot (helpt het überhaupt haha :nut: ) ?
Dankjewel voor het duimen Koekiemonster en Supersmoothie! Ik ben zo benieuwd :$. Wel lekker nu weer aan het werk dan vliegen de dagen hopelijk voorbij!

En Supersmoothie Yes, jullie zijn begonnen! :yes: Toch een bijzonder moment. En tegelijkertijd verandert er natuurlijk niet meteen iets. Fijn dat je niet de hele dag aan seks denkt ;). Ik merkte wel dat mijn 'zin' wat groter werd - of misschien mijn motivatie haha!

Over het blijven liggen, meestal nu wel een paar minuutjes. Er is weinig onderzoek naar gedaan, het onderzoek dat er ligt zegt dat het niets uit maakt: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/blijv ... ting-niet/

Sterker nog, in dit onderzoek had de groep die direct in beweging kwam zelfs een hoger succespercentage. Gaat wel om IUI, over 'normale' bevruchting is er gewoon te weinig onderzoek.

Standjes waarbij hij dieper in je is als hij klaarkomt, leiden wel tot iets een hogere kans op bevruchting. En denk dat ze dan al zo'n goede 'kickstart' hebben in je lichaam dat blijven liggen niet meer zoveel uitmaakt :proud: . En vooral plezier maken natuurlijk :sun:

Ik heb ook het idee dat er wat mensen niet meer meeschrijven. Geen probleem natuurlijk :), maar misschien wel een idee om de tabel over een tijdje dan aan te passen. Houdt het wat overzichtelijker. Misschien als de laatste NOD 2 maanden geleden is ofzo?
Een klein clubje vind ik ook wel gezellig hoor verder :) en als mensen af en toe langs willen komen ook helemaal welkom wat mij betreft. :rose:

Nou, dan ga ik maar eens aan het werk - even mijn gedachten op zakelijke en concrete dingen richten! :lijstje: Fijne dag allemaal :high5:
Koekie wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

Mindsey Fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Supersmoothie fijn dat jullie ook gestart zijn!

Schrijf hier wat minder omdat ik het nogal druk heb gehad. Zit altijd op mijn mobiel dus kan NOD niet zo makkelijk aanpassen. Kan iemand het misschien veranderen naar 27juli?
Hier eind van de week als het goed is mijn ovulatie dus we gaan het weer gezellig maken tussen de lakens deze week.
Sunshine Ik heb het nog even voor je aangepast! En have fun deze week ;)!
Supersmoothie tuurlijk 20 minuten in de handstand werkt het best ;-)
Nou... Ik bleef wel even liggen, maar niet met mijn benen in de lucht met een kussen onder mijn billen.
Er zijn ook onderzoeken dat klaarkomen ook bevorderlijk is voor je kans op zwangerschap, dat zijn de betere onderzoeken :yes:

Mindsey NOD leeg of 2 maanden terug lijkt me een goede om het te bepalen. Ik denk dat er inderdaad wat zijn afgehaakt. Ik vind een klein groepje ook gezellig!

Sunshine Spannend weer!!! Ik ga duimen, hopelijk snel meer zwangeren :cheer2:

Het hartje zien kloppen was zeker een grote opluchting, ik ben zo benieuwd naar de volgende echo.
Wauw Koekie, een kloppend hartje! Dat lijkt me zo ongelofelijk bijzonder! Wat grappig dat je ouders het ook niet door hadden, hoe reageerde ze uiteindelijk?

Mindsey als je nu weer zwanger bent weet je in ieder geval zeker dat jouw lichaam héél snel zwangerschapssymptomen laat zien :-D ik duim voor je!

Zelf ben ik een lang weekend richting de zon geweest. Ik kom langzaam weer uit mijn bubbel. Mijn NOD staat op zaterdag, maar dat is wel de uiterlijke datum. Ik voel nog niet zo veel eigenlijk, behalve wat steken in mijn borsten. Maar dat heb ik ook voor ik ongesteld moet worden, dus ik denk eigenlijk dat ik morgen ongesteld word. We zullen het zien, ik wacht rustig af :muziek:
@Zuid, heel begrijpelijk hoor! En dan juist fijn toch, om te beseffen hoe goed je ‘t hebt samen. Dat is ook heel belangrijk. Heeeel soms gaat er door mijn hoofd ‘Je bent zó gelukkig nu met je leven, weet je zeker dat je er een kindje aan toe wil voegen? Wat als alles verandert en je spijt gaat hebben omdat alles zo goed was?’ .... Gekke gedachtes altijd.

@Koekiemonsters, wat tof! Ik wil me ook gaan aanmelden voor MVM als ‘t zover is. En zooo fijn dat je ‘t hartje al hebt zien kloppen! :heart:

Ik denk ook dat er al een aantal zijn afgehaakt met meeschrijven. Misschien over een maandje even kijken of we er een aantal uit de tabel halen, om het overzichtelijk te houden. :-)

Als het goed is had ik mijn eisprong afgelopen zaterdag. We hebben donderdag en zaterdag seks gehad (en ik ben dus wel ruim 10 minuten blijven liggen haha). Hopelijk was dat genoeg... :lol:
Veyi ze vinden het heel leuk! Ze hopen wel heel erg dat deze zwangerschap minder zwaar zal zijn. Mijn man heeft het op z'n werk verteld en vanavond z'n oudste zus gebeld. We hoopten haar dit weekend te zien, maar ze ging een weekend weg en volgende week al op vakantie. We wilden natuurlijk voorkomen dat ze het viavia zou horen.

Ik ga duimen voor je!!

Vietje wat goed dat je ook mee wilt doen als het zover is. Ik heb het de eerste zwangerschap ook gedaan, toen nog eigenlijk zonder er heel erg over na te denken (ik vond het een kleine moeite voor mensen die een grote wens hadden). Nu doe ik heel bewust mee, met mensen dichtbij die gebruik maken van de medicatie. Het voelt dus dit keer ook wel anders. Ik woon in een hofje, dus ben benieuwd of mensen het gaan zien :hihi:

Haha ik deed het ook wel hoor, dat blijven liggen. Ook al wist ik dat het geen verschil maakte, toch voelde het "beter" niet meteen op te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven