Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

dinsdag 30 april 2019 om 09:32

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!
Naam | Leeftijd | N.O.D./ ![]() |
Uitgerekende datum | J/M/O | ![]() |
Bijzonderheden |
Elmen | 28 | 22 januari | 2e kindje | |||
Fietje_ | 28 | 9 september | 1e kindje | |||
Koekiemonster26 | 29 | ![]() |
3 maart | M | ![]() |
2e kindje Vanishing twin |
Sinnieee | 28 | ![]() |
3 Maart | ![]() |
2e kindje | |
Veyi | 28 | ![]() |
17 Maart | ![]() |
1e kindje | |
Sophielagirafe | 33 | ![]() |
27 maart | 2e kindje | ||
Lisanne22 | 29 | ![]() |
eind maart | 1e kindje | ||
SannevanS87 | 32 | ![]() |
eind maart begin april | 1e kindje | ||
Supersmoothie | 26 | ![]() |
1 april | ![]() |
1e kindje | |
Bumpersticker | 28 | ![]() |
begin april | 2e kindje | ||
mindsey | 33 | ![]() |
17 april | 1e kindje 17 juni vroege miskraam |
||
Valkgezicht | 30 | ![]() |
april | 2e kindje | ||
Sunshine1992 | 26 | ![]() |
juli | 1ste kindje | ||
VietjeH | 26 | ![]() |
26 augustus | 1e kindje, 10-9 miskraam gehad. | ||
Prettymama | 31 | ![]() |
29 augustus | ![]() |
3de kindje, vmk okt'19 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
vrijdag 12 juli 2019 om 14:25
zaterdag 13 juli 2019 om 11:38
Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Ik heb gisteren een gesprek gehad op mijn potentiele nieuwe werk en ik ben heel positief. Dit is echt een eigenaar met visie op het vak en de basis is allemaal heel goed geregeld. Hij was ook enthousiast over mij en gaat me begin volgende week een salarisvoorstel doen. Als dat me bevalt dan kan ik in de laatste week van september daar beginnen! Wel echt een heel gek idee om weg te gaan bij de praktijk waar ik al 6 jaar werk. De timing om mijn ontslag in te dienen is wel heel vervelend, want 2 van de 4 maatschapsleden (eigenaren) zijn nu net op vakantie. Maargoed dat is (als werknemer in loondienst) niet mijn probleem zeg ik dan maar tegen mezelf.
@Veji Gefeliciteerd!!! Echt heel gaaf een positieve test! Hopelijk vallen alle zwangerschaps symptomen een beetje mee en kan je er van genieten dat je een klein mensje aan het bouwen bent.
@ bumpersticker gewoon af en toe een klein berichtje posten en je NOD blijven aanpassen, dan blijf je gewoon in de tabel hoor 2 maanden niet reageren is echt heel lang.
@ Vietje ik heb inderdaad al even uitgeplozen hoe het zit met zwanger zijn en tijdelijke contracten etc en wat ik heb gevonden stelt me wel gerust. Ook staat mijn vriend er helemaal achter, en heeft hij een goede baan dus stel dat het helemaal misgaat dan kunnen we best eventjes van zijn salaris leven. Wel balen dat het bij jou op het werk minder gezellig is op het moment. Hopelijk kan je snel parttime gaan werken
@ sanne ik mis het dansen wel, maar gelukkig kan ik deze zomer met iemand trainen wiens partner 2 maanden naar het buitenland is. Zo kan ik toch 1 keer per week mijn skills een beetje bijhouden.
@Veji Gefeliciteerd!!! Echt heel gaaf een positieve test! Hopelijk vallen alle zwangerschaps symptomen een beetje mee en kan je er van genieten dat je een klein mensje aan het bouwen bent.
@ bumpersticker gewoon af en toe een klein berichtje posten en je NOD blijven aanpassen, dan blijf je gewoon in de tabel hoor 2 maanden niet reageren is echt heel lang.
@ Vietje ik heb inderdaad al even uitgeplozen hoe het zit met zwanger zijn en tijdelijke contracten etc en wat ik heb gevonden stelt me wel gerust. Ook staat mijn vriend er helemaal achter, en heeft hij een goede baan dus stel dat het helemaal misgaat dan kunnen we best eventjes van zijn salaris leven. Wel balen dat het bij jou op het werk minder gezellig is op het moment. Hopelijk kan je snel parttime gaan werken
@ sanne ik mis het dansen wel, maar gelukkig kan ik deze zomer met iemand trainen wiens partner 2 maanden naar het buitenland is. Zo kan ik toch 1 keer per week mijn skills een beetje bijhouden.
zaterdag 13 juli 2019 om 14:50
@Zuid, wat fijn dat zowel jij als de eigenaar van de praktijk zo positief zijn! Hopelijk komen jullie eruit wat betreft het salari! En inderdaad, dat 2 van de 4 maatschapsleden nu op vakantie zijn, is niet jou probleem
.
Ik heb zojuist de ovulatietesten binnen gekregen. In de beschrijving staat dat het beter is om niet met ochtendurine te testen. Nou was ik dit eigenlijk wel van plan, omdat dit het enige moment is waarop ik altijd thuis ben en ook zeker weet dat ik in alle rust kan testen. Hebben jullie hier ervaring mee? In hoeverre zijn de testen minder betrouwbaar als er wel met ochtendurine getest wordt?

Ik heb zojuist de ovulatietesten binnen gekregen. In de beschrijving staat dat het beter is om niet met ochtendurine te testen. Nou was ik dit eigenlijk wel van plan, omdat dit het enige moment is waarop ik altijd thuis ben en ook zeker weet dat ik in alle rust kan testen. Hebben jullie hier ervaring mee? In hoeverre zijn de testen minder betrouwbaar als er wel met ochtendurine getest wordt?
zaterdag 13 juli 2019 om 17:28
Zuid wat gaaf van je potentiële nieuwe werkplek! Heel benieuwd of het voorstel je bevalt. Het is zeker niet jouw probleem dat zij op vakantie zijn, maar snap dat als je daar 6 jaar werkt je dat eigenlijk anders had willen doen. Hou je dan maar voor dat je dit niet hebt opgezocht, maar dat je bent "geheadhunt"!
Fietje ik deed de ovulatietesten altijd na het avondeten. Ik geloof dat het "probleem" met ochtendurine is dat je doordat het meer geconcentreerd is sneller positief test. Dus stel je plast gelijk na het opstaan en je ontbijt en gaat voor vertrek nog een keer plassen dan heb je dat probleem al omzeilt.
Fietje ik deed de ovulatietesten altijd na het avondeten. Ik geloof dat het "probleem" met ochtendurine is dat je doordat het meer geconcentreerd is sneller positief test. Dus stel je plast gelijk na het opstaan en je ontbijt en gaat voor vertrek nog een keer plassen dan heb je dat probleem al omzeilt.
zondag 14 juli 2019 om 13:34
En Zuid, wat mooi! Ik hoop dat hij je een mooi voorstel doet en jullie er samen uit komen. Spannende tijden dus!
En Fietje, ik heb een tijd geleden ook eens ovulatietesten gebruikt omdat ik mijn cyclus na pilgebruik wat beter wilde leren kennen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het met ochtendurine moest, heb dat ook altijd gedaan. Ik gebruikte Clear Blue en volgens mij stond het ook in de gebruiksaanwijzing.
En Fietje, ik heb een tijd geleden ook eens ovulatietesten gebruikt omdat ik mijn cyclus na pilgebruik wat beter wilde leren kennen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het met ochtendurine moest, heb dat ook altijd gedaan. Ik gebruikte Clear Blue en volgens mij stond het ook in de gebruiksaanwijzing.
zondag 14 juli 2019 om 19:46
Sanne je kan een innesteling voelen schijnt. Maar ik herken dit zo niet?
Ik heb hier ook een nieuwtje... Net bij mijn moeder nog een echotje gehad en die viel bijna van haar kruk, want wat zagen we daar...
2 hartjes... 2 embryo's! Twins!
Ik ben echt zo ongelooflijk in shock en mijn man zit alleen maar te glimlachen.
Bwoahhh dit is echt wel even alles bijstellen hoor, morgenavond heb ik een echo bij de verloskundige. Dan gaan ze inwendig echoën en hebben we een beter beeld van wat en hoe.. maar voor nu
Ik heb hier ook een nieuwtje... Net bij mijn moeder nog een echotje gehad en die viel bijna van haar kruk, want wat zagen we daar...
2 hartjes... 2 embryo's! Twins!
Ik ben echt zo ongelooflijk in shock en mijn man zit alleen maar te glimlachen.
Bwoahhh dit is echt wel even alles bijstellen hoor, morgenavond heb ik een echo bij de verloskundige. Dan gaan ze inwendig echoën en hebben we een beter beeld van wat en hoe.. maar voor nu

zondag 14 juli 2019 om 20:10
Wauw al 3 zwangeren wat leuk! Gefeliciteerd
Koekiemonster26 een tweeling wauw! Snap dat je in shock bent maar dat zal vast snel gaan wennen.
Hier even niet online geweest. Inmiddels al 2 weken gestopt met de pil maar we benutten nu nog niets want moet as vrijdag naar de gyn voor het controle uitstrijkje. Eerst even de uitslag afwachten en dan zien we wel hoe het gaat lopen!

Koekiemonster26 een tweeling wauw! Snap dat je in shock bent maar dat zal vast snel gaan wennen.
Hier even niet online geweest. Inmiddels al 2 weken gestopt met de pil maar we benutten nu nog niets want moet as vrijdag naar de gyn voor het controle uitstrijkje. Eerst even de uitslag afwachten en dan zien we wel hoe het gaat lopen!

zondag 14 juli 2019 om 21:31
prettymama hopelijk snel nieuws en een goede uitslag! Ik hoop dat het snel went, want het is nu nog helemaal een shock.
Sanne ik denk dat het nog even duurt voor ik het allemaal kan bevatten. Het is ook gelijk een high Risk zwangerschap dus naast heel leuk en overweldigend dus ook nog erg spannend!
Innesteling is ongeveer 5 dagen voor je NOD. Dus dat kan dan ook op DPO 7 zijn. Elke cyclus is anders, je hebt dames met een cyclus van 45 dagen en dames een cyclus van 21 dagen.
Sanne ik denk dat het nog even duurt voor ik het allemaal kan bevatten. Het is ook gelijk een high Risk zwangerschap dus naast heel leuk en overweldigend dus ook nog erg spannend!
Innesteling is ongeveer 5 dagen voor je NOD. Dus dat kan dan ook op DPO 7 zijn. Elke cyclus is anders, je hebt dames met een cyclus van 45 dagen en dames een cyclus van 21 dagen.
maandag 15 juli 2019 om 12:29
@Koekie, ooh waaaauw heftig! Gefeliciteerd natuurlijk, maar ik snap dat je moet wennen. Toch even heel wat anders. Hartstikke bijzonder, zo'n tweeling, maar ik snap je zorgen! Je krijgt er namelijk dubbel zoveel zorgen bij. Maar positief blijven zolang er nog geen reden is om negatief te denken zeg ik dan altijd maar.
Succes bij de echo vanavond! Niet flauwvallen hè 
@Zuid, nou tof! Een goed gevoel zegt al een hele hoop. Gewoon voor jezelf kiezen, en doen!
@Prettymama, ik hoop ook op een goede uitslag!! Wanneer hoor je 't?
@Sanne, ik heb geen idee... Ik ken dit zelf niet. Ik zit nu op 5 dagen DPO, en heb wel 't idee dat ik vanalles merk, maar niets concreets. Ben wel ineens soms 'weeïg' en heb vooral een erg opgeblazen gevoel. Mijn borsten zijn een beetje gevoelig, maar niet meer dan anders heb ik 't idee. Dus vind 't heel lastig inschatten. Ben vooral aan 't letten op een lichte bloeding tijdens 't afvegen
Maar nog niks gespot helaas, haha.
Sowieso even een vraag aan alle mama's en/of zwangeren onder ons.
Hoeveel last van zwangerschapssymptomen had/heb jij gehad? En hoe vroeg al? Was dit al voor je NOD? En zo ja, hoeveel dagen daarvoor dan?
Ik denk namelijk te merken dat mijn lichaam 'druk bezig is'. Maar ik weet ook dat dit zooo tussen m'n oren kan zitten.. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

@Zuid, nou tof! Een goed gevoel zegt al een hele hoop. Gewoon voor jezelf kiezen, en doen!

@Prettymama, ik hoop ook op een goede uitslag!! Wanneer hoor je 't?
@Sanne, ik heb geen idee... Ik ken dit zelf niet. Ik zit nu op 5 dagen DPO, en heb wel 't idee dat ik vanalles merk, maar niets concreets. Ben wel ineens soms 'weeïg' en heb vooral een erg opgeblazen gevoel. Mijn borsten zijn een beetje gevoelig, maar niet meer dan anders heb ik 't idee. Dus vind 't heel lastig inschatten. Ben vooral aan 't letten op een lichte bloeding tijdens 't afvegen

Sowieso even een vraag aan alle mama's en/of zwangeren onder ons.
Hoeveel last van zwangerschapssymptomen had/heb jij gehad? En hoe vroeg al? Was dit al voor je NOD? En zo ja, hoeveel dagen daarvoor dan?
Ik denk namelijk te merken dat mijn lichaam 'druk bezig is'. Maar ik weet ook dat dit zooo tussen m'n oren kan zitten.. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
maandag 15 juli 2019 om 13:31
Koekie Wat bijzonder! Echt super leuk dat je bij jouw moeder al echo’s krijgt!
Hoe reageerde je man? Enneeeh… Mag ik ook even langskomen
30 juli duurt me veel te lang haha.
Zuid Dank je! Symptomen vallen nog wel mee. Beetje steekjes in m’n buik, constant weeïg gevoel, emotioneel een beetje gek (af en toe huilbui om niks, een filmpje ofzo) en die borsten.. Maar niks wat echt oncomfortabel is, dus ik vind de bevestiging heel fijn. Zeker omdat ik ook nog geen echo of iets heb gehad.
Leuk dat je gesprek van beide kanten is bevallen! En spannend om na 6 jaar weer voor iets nieuws te gaan. Klinkt wel echt als een hele leuke nieuwe baan.
Sanne Fijne vakantie! Mijn eerste symptoom waren de steken in mijn buik, die begonnen een paar dagen voor mijn NOD. Ik denk rond 10 DPO. Hopelijk heb jij over een paar dagen ook een positieve test in handen!
Vietje Oeh, jij voelt al veel! Lastig dat veel symptomen voor zwangerschap hetzelfde kunnen zijn voor ongesteldheid. Ik had ook echt een paar twijfelgevallen voor mijn test positief was. Eerst had ik opeens heel kort en heftig last van mijn rug. Precies zoals ik altijd heb als ik ongesteld word, alleen dat werd ik niet. Daarna kreeg ik een beetje zeurende last van mijn buik. En (dit is wel tmi) ik had bij afvegen een héél klein beetje bloed. Heel donker, ik dacht eerst dat het een soort zwart pluisje was ofzo. Maar dit was allemaal rond de dagen dat ik ongesteld moest worden. Dag 26/27/28 volgens mij. Op dag 30 was mijn test echt knallend positief. Ik mocht van vriend niet eerder testen, want dan zou hij daarna de hele dag op werk zitten

Zuid Dank je! Symptomen vallen nog wel mee. Beetje steekjes in m’n buik, constant weeïg gevoel, emotioneel een beetje gek (af en toe huilbui om niks, een filmpje ofzo) en die borsten.. Maar niks wat echt oncomfortabel is, dus ik vind de bevestiging heel fijn. Zeker omdat ik ook nog geen echo of iets heb gehad.
Leuk dat je gesprek van beide kanten is bevallen! En spannend om na 6 jaar weer voor iets nieuws te gaan. Klinkt wel echt als een hele leuke nieuwe baan.
Sanne Fijne vakantie! Mijn eerste symptoom waren de steken in mijn buik, die begonnen een paar dagen voor mijn NOD. Ik denk rond 10 DPO. Hopelijk heb jij over een paar dagen ook een positieve test in handen!
Vietje Oeh, jij voelt al veel! Lastig dat veel symptomen voor zwangerschap hetzelfde kunnen zijn voor ongesteldheid. Ik had ook echt een paar twijfelgevallen voor mijn test positief was. Eerst had ik opeens heel kort en heftig last van mijn rug. Precies zoals ik altijd heb als ik ongesteld word, alleen dat werd ik niet. Daarna kreeg ik een beetje zeurende last van mijn buik. En (dit is wel tmi) ik had bij afvegen een héél klein beetje bloed. Heel donker, ik dacht eerst dat het een soort zwart pluisje was ofzo. Maar dit was allemaal rond de dagen dat ik ongesteld moest worden. Dag 26/27/28 volgens mij. Op dag 30 was mijn test echt knallend positief. Ik mocht van vriend niet eerder testen, want dan zou hij daarna de hele dag op werk zitten

maandag 15 juli 2019 om 13:33
Dat begrijp ik Koekie. Vanavond je echo lees ik, spannend en heel veel plezier vooral. Hou ons op de hoogte.
Ohh Vietje wat spannend dan hè! Wil jij al eerder testen dan je nod? Ik denk ik niet. Voor wat betreft die bloeding, ik las dat maar 20% die heeft.. ik heb namelijk ook nog niets gezien hier
.
Verder voel ik precies niets, anders dan die steken maar die zijn inmiddels alweer over. Blijft een gek idee en geduld een schone zaak.
Ohh Vietje wat spannend dan hè! Wil jij al eerder testen dan je nod? Ik denk ik niet. Voor wat betreft die bloeding, ik las dat maar 20% die heeft.. ik heb namelijk ook nog niets gezien hier

Verder voel ik precies niets, anders dan die steken maar die zijn inmiddels alweer over. Blijft een gek idee en geduld een schone zaak.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 14:19
1.14% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 15:17
Nee, geen heftige steken. Het verschilt een beetje, meestal is het gewoon een beetje aan het rommelen in mijn buik. Krampjes, steekjes. Af en toe een goede steek, maar ik lig er niet dubbel van.SannevanS87 schreef: ↑15-07-2019 13:34Thnx Veyi voor je berichtje. Toch ook steken dus? Maar echt flinke steken?![]()
Hoe voel je je?
Ik voel me prima, maar ik ben morgen pas 5 weken dus ik denk dat de echte kwaaltjes nog moeten beginnen

Lastig om te wachten met testen tot je NOD he

maandag 15 juli 2019 om 15:56
Sanne veel plezier in Canada, heel gaaf zo een reis!
Zuid wat fijn dat je gesprek zo goed ging! Ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit, snap je twijfel
Koekiemonster WAT. 2!! Goh, ik snap je shock. Gelukkig heb je nog even om te wennen. Ben benieuwd hoe het bij de verloskundige ging
Ik had vrijdag een beetje ruzie met mijn vriend omdat hij de laatste tijd vaak weg gaat, maar het was mijn vruchtbaarste dag dus ik probeerde nog half wat haha. Nooit gedacht dat ik zo zou worden
Hij zei; je wilt alleen maar voortplanten. Ik boos natuurlijk, uiteindelijk wel uitgepraat het kwam er rotter uit dan hij bedoelde.
Hij gaf aan dat hij het idee heeft dat dit de laatste zomer is dat hij alles nog kan doen. Al weet hij dat het onzin is, want je leven is niet voorbij als je een kindje krijgt. Maar hij vind het gewoon dood eng maar wilt het wel heel graag! Iemand die dit herkent?
Maar nadat alles was uitgepraat hebben we het de afgelopen dagen heel gezellig gemaakt gelukkig
Zuid wat fijn dat je gesprek zo goed ging! Ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit, snap je twijfel
Koekiemonster WAT. 2!! Goh, ik snap je shock. Gelukkig heb je nog even om te wennen. Ben benieuwd hoe het bij de verloskundige ging

Ik had vrijdag een beetje ruzie met mijn vriend omdat hij de laatste tijd vaak weg gaat, maar het was mijn vruchtbaarste dag dus ik probeerde nog half wat haha. Nooit gedacht dat ik zo zou worden

Hij gaf aan dat hij het idee heeft dat dit de laatste zomer is dat hij alles nog kan doen. Al weet hij dat het onzin is, want je leven is niet voorbij als je een kindje krijgt. Maar hij vind het gewoon dood eng maar wilt het wel heel graag! Iemand die dit herkent?
Maar nadat alles was uitgepraat hebben we het de afgelopen dagen heel gezellig gemaakt gelukkig

dinsdag 16 juli 2019 om 08:06
supersmoothie mannen hebben gewoon ook een heel andere rol in het maakproces
wel fijn dat alles goed is uitgepraat.
Nou bij de VK; de foetussen (is dat het meervoud?) Lagen achter elkaar. Dus ze kon er van een duidelijk het hartje zien en de ander kon ze zien dat er nog iets was en zag ook wel dat er wat leek te kloppen maar dat was het dan ook. Over 2 weken wil ze weer kijken (dan ben ik ruim 9 weken) en dan kunnen ze zich niet zo goed verstoppen. Ik merk dat ik er enorm onzeker van ben, ook al hebben we het zondag zo mooi gezien. Het idee dat er eentje misschien niet meer mee doet, dat maakt me toch verdrietig ook al was de shock zo groot toen we het te horen kregen.

Nou bij de VK; de foetussen (is dat het meervoud?) Lagen achter elkaar. Dus ze kon er van een duidelijk het hartje zien en de ander kon ze zien dat er nog iets was en zag ook wel dat er wat leek te kloppen maar dat was het dan ook. Over 2 weken wil ze weer kijken (dan ben ik ruim 9 weken) en dan kunnen ze zich niet zo goed verstoppen. Ik merk dat ik er enorm onzeker van ben, ook al hebben we het zondag zo mooi gezien. Het idee dat er eentje misschien niet meer mee doet, dat maakt me toch verdrietig ook al was de shock zo groot toen we het te horen kregen.
dinsdag 16 juli 2019 om 08:51
Supersmoothie heel herkenbaar, vriend vind het heel leuk, maar ook doodeng. Hij vond het ook wel snel gaan, in 1 keer raak. Hij had het wel prima gevonden als we een paar maanden langer bezig waren geweest.
Koekie snel naar je moeder voor een nieuwe echo! Lastig dat die eerste weken van zwangerschap zoveel onzekerheid brengen. Maar je hebt wel twee hartjes zien kloppen, en als ze eenmaal kloppen dan is de kans dat het misgaat zo veel kleiner.
Koekie snel naar je moeder voor een nieuwe echo! Lastig dat die eerste weken van zwangerschap zoveel onzekerheid brengen. Maar je hebt wel twee hartjes zien kloppen, en als ze eenmaal kloppen dan is de kans dat het misgaat zo veel kleiner.
dinsdag 16 juli 2019 om 10:49
Koekiemonster Whoooooooo!!! Ik dacht even dat ik dubbel zag haha!
Een tweeling! Kan me heel goed voorstellen dat je even in shock was
maar ook mooi nieuws natuurlijk. En even omschakelen, want bij ééntje kon je je net een beetje wat voorstellen
.
Is het high risk nu puur omdat het een tweelingzwangerschap is, of spelen er nog andere factoren mee?
Sanne Heel veel plezier in Canada, hoop dat jullie een hele mooie reis gaan hebben! En wie weet nog met een positieve test daar, zou memorabel zijn
. Ik las ergens dat innesteling 5-12 dagen na je ovulatie kan plaatsvinden, meestal op de 9e dag. Dus het kan hoor
. En het kan ook nog duizend andere dingen zijn geweest, flauw hè
.
Zuid Wat mooi dat het zo'n goed gesprek was en je er zo'n positief gevoel over hebt. Heel benieuwd of het voorstel je bevalt! En snap dat het een gek idee is dat alles dan opeens zo snel gaat, maar zo is het leven soms!
Tijden van kabbelen en tijden van stroomversnelling!
Vietje Zooo benieuwd wat er bij jou gebeurt ook! En zo moeilijk iets van te zeggen, zoals je zelf ook al zegt
. Volgens mij waren mijn borsten al wel wat gevoeliger voor mijn NOD toen ik zwanger was. En ik was zo moe weet je nog! Maar afgelopen weken dacht ik ook van alles te voelen, inclusief die specifieke 'zware' moeheid - en nu was het bij mij vals alarm (mogelijk waren mijn hormonen nog wel bezig). Geduld is een schone zaak.. die ik zelf helaas niet in overvloed heb.
Nog een paar daagjes afwachten, dan weten we meer! Heb je al bedacht wanneer je er een testje tegenaan gaat gooien?
Supersmoothie Herkenbaar hoor dat het voor mannen zo anders is.. wat 'verder weg'. Bij ons gebeurt het allemaal in ons lijf, je voelt er (daarom?) ook al meer bij en bent je steeds bewust van de mogelijkheid. Ik wel in ieder geval. Voor mijn vriend werd het pas echt toen ik daadwerkelijk zwanger was. Toen dat misging was hij ook verdrietig.. maar nu kan hij het weer makkelijk loslaten. Iets dat ik de afgelopen weken nog lastig vond.
En oh, die van mij maakt ook genoeg grappen als: "je wil me alleen maar voor mijn...
" Wel echt gekscherend hoor, dus dat bevestig ik dan maar gewoon
Ik ben echt niet zwanger
, meerdere testjes aan gewijd dit weekend
. En kan het nu eindelijk wat meer loslaten
.. vond het echt stom van mezelf de afgelopen weken. Iets in mij wilde gewoon metéén weer zwanger zijn, dóór! Had niet verwacht dat het me zo bezig zou houden.
En nu is het even niet zo en is het ook wel ok. Ik realiseer me heel goed hoe 'verwend' het was om direct zwanger te zijn (en dat ook meteen weer te verwachten). Kom in mijn omgeving veel verhalen tegen van mensen bij wie het jaren heeft geduurd of nog niet lukt. Dus dat is ook wel een reality check: het is gewoon niet maakbaar, het komt zoals het komt. En dat heeft ook wel weer iets moois ofzo.. dit is niet iets dat ik met hard werken & focus kan 'bereiken'. Ik noemde het al eerder, een lesje overgave en geduld is het
.
Ondertussen heb ik gisteren op mijn werk 'het gesprek' gehad en dat was superpositief! Uitgesproken dat we voor de lange termijn met elkaar door willen. Ik krijg vanaf augustus een vast contract, mag heel veel gave dingen gaan doen zoals een nieuw business onderdeel managen en trainingen geven
, pensioen geregeld en krijg er zelfs wss wat salaris bij
. Toch ook wel heeeel fijn dat dit straks geregeld is, geeft heel veel rust dat dat goed zit. Ben best lang ook zoekend geweest op werkgebied, dus dat ik nu zo'n fijne baan heb (en wat zekerheid) geeft echt een
-gevoel. En qua timing met zwanger raken komt het nog nét op tijd
. Niet dat ik het er vanaf zou laten hangen hoor
.
Mijn voornemen voor komende maand: relax

Is het high risk nu puur omdat het een tweelingzwangerschap is, of spelen er nog andere factoren mee?
Sanne Heel veel plezier in Canada, hoop dat jullie een hele mooie reis gaan hebben! En wie weet nog met een positieve test daar, zou memorabel zijn

Zuid Wat mooi dat het zo'n goed gesprek was en je er zo'n positief gevoel over hebt. Heel benieuwd of het voorstel je bevalt! En snap dat het een gek idee is dat alles dan opeens zo snel gaat, maar zo is het leven soms!

Vietje Zooo benieuwd wat er bij jou gebeurt ook! En zo moeilijk iets van te zeggen, zoals je zelf ook al zegt

Supersmoothie Herkenbaar hoor dat het voor mannen zo anders is.. wat 'verder weg'. Bij ons gebeurt het allemaal in ons lijf, je voelt er (daarom?) ook al meer bij en bent je steeds bewust van de mogelijkheid. Ik wel in ieder geval. Voor mijn vriend werd het pas echt toen ik daadwerkelijk zwanger was. Toen dat misging was hij ook verdrietig.. maar nu kan hij het weer makkelijk loslaten. Iets dat ik de afgelopen weken nog lastig vond.
En oh, die van mij maakt ook genoeg grappen als: "je wil me alleen maar voor mijn...

Ik ben echt niet zwanger

En nu is het even niet zo en is het ook wel ok. Ik realiseer me heel goed hoe 'verwend' het was om direct zwanger te zijn (en dat ook meteen weer te verwachten). Kom in mijn omgeving veel verhalen tegen van mensen bij wie het jaren heeft geduurd of nog niet lukt. Dus dat is ook wel een reality check: het is gewoon niet maakbaar, het komt zoals het komt. En dat heeft ook wel weer iets moois ofzo.. dit is niet iets dat ik met hard werken & focus kan 'bereiken'. Ik noemde het al eerder, een lesje overgave en geduld is het

Ondertussen heb ik gisteren op mijn werk 'het gesprek' gehad en dat was superpositief! Uitgesproken dat we voor de lange termijn met elkaar door willen. Ik krijg vanaf augustus een vast contract, mag heel veel gave dingen gaan doen zoals een nieuw business onderdeel managen en trainingen geven

Mijn voornemen voor komende maand: relax

mindsey wijzigde dit bericht op 16-07-2019 10:53
0.31% gewijzigd
dinsdag 16 juli 2019 om 10:52
Oh lieve Koekiemonster hier had ik nog even overheen gelezen.. ja kan me wel voorstellen dat het onzeker voelt en dat 2 weken dan best lang duren. En je shock over het 'tweelingnieuws' heeft natuurlijk niets te maken met wat je hoopt voor de beide kindjes die in je buik zitten op dit momentKoekiemonster26 schreef: ↑16-07-2019 08:06Nou bij de VK; de foetussen (is dat het meervoud?) Lagen achter elkaar. Dus ze kon er van een duidelijk het hartje zien en de ander kon ze zien dat er nog iets was en zag ook wel dat er wat leek te kloppen maar dat was het dan ook. Over 2 weken wil ze weer kijken (dan ben ik ruim 9 weken) en dan kunnen ze zich niet zo goed verstoppen. Ik merk dat ik er enorm onzeker van ben, ook al hebben we het zondag zo mooi gezien. Het idee dat er eentje misschien niet meer mee doet, dat maakt me toch verdrietig ook al was de shock zo groot toen we het te horen kregen.

dinsdag 16 juli 2019 om 12:20
dinsdag 16 juli 2019 om 16:27
Koekie Dat is inderdaad niet om de hoek..
wel fijn dat je al een aantal mensen dichtbij over je zwangerschap hebt verteld en dit nu ook met hun kan bespreken, lijkt mij.
Mindsey Iedereen hoopt toch dat als ze besluiten om voor een kindje te gaan dat het direct lukt en goed gaat. Vind ik niet verwend, maar het is wel goed om er rekening mee te houden dat dat niet altijd het geval is inderdaad. Hopelijk was je lichaam gewoon een beetje ontregeld en is het deze maand gewoon hartstikke raak!
Wat fijn dat je werk een vast contact krijgt! Ik heb binnenkort mijn eerste functioneringsgesprek bij mijn huidige baan en ondanks dat ik weet dat ze gewoon mijn contract willen verlengen, kan ik daar echt van te voren al zenuwachtig voor zijn

Mindsey Iedereen hoopt toch dat als ze besluiten om voor een kindje te gaan dat het direct lukt en goed gaat. Vind ik niet verwend, maar het is wel goed om er rekening mee te houden dat dat niet altijd het geval is inderdaad. Hopelijk was je lichaam gewoon een beetje ontregeld en is het deze maand gewoon hartstikke raak!
Wat fijn dat je werk een vast contact krijgt! Ik heb binnenkort mijn eerste functioneringsgesprek bij mijn huidige baan en ondanks dat ik weet dat ze gewoon mijn contract willen verlengen, kan ik daar echt van te voren al zenuwachtig voor zijn

dinsdag 16 juli 2019 om 17:51
veyi lief van je, dat is ook wel weer zo. K ga proberen het deze maand een beetje meer los te laten. Het komt wanneer het komt.. dat ideeveyi schreef: ↑16-07-2019 16:27Mindsey Iedereen hoopt toch dat als ze besluiten om voor een kindje te gaan dat het direct lukt en goed gaat. Vind ik niet verwend, maar het is wel goed om er rekening mee te houden dat dat niet altijd het geval is inderdaad. Hopelijk was je lichaam gewoon een beetje ontregeld en is het deze maand gewoon hartstikke raak!

Jaaa, dat snap ik! Ik was er ook nerveus over, zeker toen ik opeens al zwanger bleek, heb er wat over afgepiekerd... wel/niet vertellen, etcetera. En uiteindelijk liep het allemaal anders. Wist ook wel dat het hartstikke goed gaat, maar dat contract 'in the pocket' geeft toch heel veel rust.
Hoe voel jij je verder?
dinsdag 16 juli 2019 om 17:51
Fijn!Koekiemonster26 schreef: ↑16-07-2019 12:20Mindsey geen probleem hoor, ik moet zeggen dat ik ook van het een in het anders schiet. Tweeling zwangerschappen altijd high risk en bij gynaecoloog. Voor nu zijn we positief!