Hoe lang ga jij op vakantie?

01-04-2009 20:58 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga liever 1 keer per jaar 3 weken op vakantie dan 2 keer een week. Ik rust in een lange vakantie pas echt uit, zo'n weekje niet en het kost vaak evenveel als een lange vakantie.

Wat vinden jullie?
Ik heb in juni 2,5 week vakantie waarvan we anderhalve week weg gaan.

Eind september, begin oktober hebben we nog een keer vakantie, maar dat moeten we verder nog plannen. Wordt waarschijnlijk een keer een wat luiere vakantie in de zon. Iemand een leuk idee? Ik ben al in Malta en Gran Canaria geweest....

Oh ja.. ik vind het trouwens altijd heerlijk om eerst weer een paar dagen thuis te lummelen voordat ik weer aan mijn werk moet....

Omgekeerd is niet nodig.. ik kan bij wijze van spreken direct vanuit mijn werk op vakantie....
Het wisselt bij mij per jaar. Vorig jaar ging ik 11 dagen naar Zuid India, 5 dagen naar Barcelona, 10 dagen naar Jordanië, 2 dagen naar Keulen en 22 dagen naar Cuba.

Dit jaar heb ik 'n 24-daagse reis geboekt naar Chili/Paaseiland en heb voorlopig alleen plannen voor 'n weekendje Texel.

Maar 1 reis die tussen de 3 en 4 weken duurt is dus wel jaarlijkse prik.
Ik plan het meestal zo dat ik 4 weken ga, de laatste 2 december en de eerste 2 januari, dan kost het je van ieder jaar maar 2 weken. Dan ga ik ergens nog eens 4 weken in dat jaar, en meestal een weekje wintersport.

Klinkt eigenlijk best aso als ik het zo opschrijf, maar wel lekker
quote:Pinksterbloempje schreef op 02 april 2009 @ 08:23:

[...]

Gna, jullie zijn erg (grappig).

On topic: wij gaan meestal 1x 2 weken en 1x 1 week en tussendoor nog wat weekendjes. Ik heb wel meer vakantiedagen maar we zijn rond de kerst en jaarwisseling altijd verplicht dicht en daar moet je dus ook dagen voor reserveren.

Wij gaan volgende maand 16 dagen naar de Dominicaanse Republiek voor eens een keer een luie vakantie. Daarna heb ik nog 2 weken vrij, dus ik heb de hele maand mei vakantie, wat een luxe! En eind september hebben we dan nog een week, waarvoor we nog geen plannen hebben. Zou ik in die week India kunnen doen?India in een week? Ja hoor, geen probleem. Openbaar vervoer is daar uitstekend.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:MissMD schreef op 02 april 2009 @ 09:35:

Ik plan het meestal zo dat ik 4 weken ga, de laatste 2 december en de eerste 2 januari, dan kost het je van ieder jaar maar 2 weken. Dan ga ik ergens nog eens 4 weken in dat jaar, en meestal een weekje wintersport.

Klinkt eigenlijk best aso als ik het zo opschrijf, maar wel lekker

Aso!

Wij ook hoor. Vijf weken in januari/februari, ca. twee weken in juni (afhankelijk van bestemming) en vaak ook een stedentrip van een dag of 4 in september.
quote:Winterdip schreef op 02 april 2009 @ 13:04:

[...]

India in een week? Ja hoor, geen probleem. Openbaar vervoer is daar uitstekend.Ik ben vorig jaar 11 dagen naar Zuid India geweest (waarvan er dus 2 reisdagen afvallen ivm de vlucht) en van Chennai naar het meest zuidelijke puntje getrokken (bus, taxi, nachtbus) en daarna via Madurai weer teruggevlogen. Da's goed te doen.
Ik heb echt een hekel aan vakantie. Vind het zo onnozel om je spullen te pakken en ergens moeilijk te doen terwijl je thuis alles prima voor elkaar hebt.

Maar goed, manlief vind het wel lekker om er even uit te zijn, dus we gaan wel elk jaar. Meestal gewoon 1 week. En verder in het jaar nog wat weekendjes weg.
...
quote:queenie1 schreef op 02 april 2009 @ 13:17:

Ik heb echt een hekel aan vakantie. Vind het zo onnozel om je spullen te pakken en ergens moeilijk te doen terwijl je thuis alles prima voor elkaar hebt. Je gaat toch juist om 'ns een andere omgeving te zien, andere cultuur, andere natuur, andere bevolking etc. En je kunt 't zo luxe maken als je zelf wilt. Ik ben ook geen type om in 'n huisje te gaan zitten waar je nog je eigen bed moet opdekken. Gewoon lekker in hotels waar 's avonds weer schone handdoeken ophangen, je bed opgedekt is en waar je 's ochtends lekker kunt gaan ontbijten.
Sommige mensen houden gewoon niet van op vakantie gaan, kan toch?
Wat gaan de meesten veel met vakantie zeg!

Ik ga meestal een of twee weekendjes weg per jaar. En af en toe een dagje weg. Het is moeilijk om vrij te krijgen op mijn werk en lang weekend lukt meestal wel. Verder kost het vaak zoveel.
quote:queenie1 schreef op 02 april 2009 @ 13:17:

Ik heb echt een hekel aan vakantie. Vind het zo onnozel om je spullen te pakken en ergens moeilijk te doen terwijl je thuis alles prima voor elkaar hebt.

Maar goed, manlief vind het wel lekker om er even uit te zijn, dus we gaan wel elk jaar. Meestal gewoon 1 week. En verder in het jaar nog wat weekendjes weg.Ja, kan hoor, ieder zijn ding. Ik vraag me alleen af waarom je vakanties niets vindt. Vind je niet dat vakantie meer is dan alleen je spullen pakken? Heb je bijvoorbeeld na een oer-Hollandse K-zomer niet zoiets van: "Ik heb nou wel eens behoefte aan een weekje zon en strand"?
Bij mij stapelen de dagen zich elk jaar weer op, neem bijna nooit een vrije dag op en ben drie jaar niet op vakantie geweest.
quote:fleurtje schreef op 02 april 2009 @ 13:59:

Bij mij stapelen de dagen zich elk jaar weer op, neem bijna nooit een vrije dag op en ben drie jaar niet op vakantie geweest.geen behoefte aan, of ben je ze aan 't opsparen voor 'n sabbatical?
Hoi Fleurtje dat heb ik dus ook. Kon bij mijn vorige baan ruim 4 maanden met vakantie.

Toevallig ben ik afgelopen jaar een weekje weg weg geweest, maar daarvoor is het echt jaren geleden...
quote:elninjoo schreef op 02 april 2009 @ 14:01:

[...]

geen behoefte aan, of ben je ze aan 't opsparen voor 'n sabbatical?In ieder geval niet aan het sparen voor sabbatical... 2007, geen zin om met baby op vakantie te gaan. 2008, hoogzwanger en niet echt veel trek om lang in auto/vliegtuig te zitten. Vandaar.
Oh ja, in 2006 alleen een weekje in mei. Dat is de laatste keer geweest (en januari 2006 drie weken). Die zomer niet meer, andere dingen aan mn hoofd.
Hier ook elk jaar een vakantie van 3,5 - 5 weken. Nou ja ik noem dat geen vakantie maar meer een reis.

Soms nog een weekje op vakantie als het er aan zit.

Voor mij zit er een wezenlijk verschil tussen een vakantie en een reis.

Vakantie is een weekje op 1 plek verblijven (meestal binnen europa) beetje uitrusten/relaxen en een paar excursies.

Een reis is lang en ver... dan wil ik zoveel mogelijk zien en doen in de tijd dat ik er ben. Ik ben daar dan niet om uit te rusten. Meestal op t eind dan een paar daagjes nog relaxen op een mooi plekje maar dat wast dan ook.
waarom lees ik dit topic nou weer?

word er jaloers van, ik ga hooguit een week op vakantie, dit jaar helemaal niet zelfs.

het liefst zou ik drie weken weggaan, even helemaal eruit en totrust komen, in een weekje heb je daar de tijd niet voor.

de voorbereidingsstress en d ewas achteraf duurt nog langer dan de hele vakantie als je maar een weekje gaat maar helaas zit langer er niet in voor mij.
quote:soulie schreef op 02 april 2009 @ 14:20:

Hier ook elk jaar een vakantie van 3,5 - 5 weken. Nou ja ik noem dat geen vakantie maar meer een reis.

Soms nog een weekje op vakantie als het er aan zit.

Voor mij zit er een wezenlijk verschil tussen een vakantie en een reis.

Vakantie is een weekje op 1 plek verblijven (meestal binnen europa) beetje uitrusten/relaxen en een paar excursies.

Een reis is lang en ver... dan wil ik zoveel mogelijk zien en doen in de tijd dat ik er ben. Ik ben daar dan niet om uit te rusten. Meestal op t eind dan een paar daagjes nog relaxen op een mooi plekje maar dat wast dan ook.Reis, vakantie: het mag van mij beide!!! Als ik maar vrij ben!
quote:elninjoo schreef op 02 april 2009 @ 13:13:

[...]

Ik ben vorig jaar 11 dagen naar Zuid India geweest (waarvan er dus 2 reisdagen afvallen ivm de vlucht) en van Chennai naar het meest zuidelijke puntje getrokken (bus, taxi, nachtbus) en daarna via Madurai weer teruggevlogen. Da's goed te doen.EN, het was een beetje sarcastisch bedoeld en Winterdip's reactie ook. Komt door dat topic over India met kinderen, wel of niet doen... Ik heb geen serieuze interesse in India.
quote:mamalief schreef op 02 april 2009 @ 14:23:

waarom lees ik dit topic nou weer?

word er jaloers van, ik ga hooguit een week op vakantie, dit jaar helemaal niet zelfs.

het liefst zou ik drie weken weggaan, even helemaal eruit en totrust komen, in een weekje heb je daar de tijd niet voor.

de voorbereidingsstress en d ewas achteraf duurt nog langer dan de hele vakantie als je maar een weekje gaat maar helaas zit langer er niet in voor mij.Waarom niet Mamalief? Tijd, financiën?
Ik ga over een week 3 weken op vakantie en in het najaar ook vast nog wel zo'n 2 weken. En misschien nog een weekje vakantie in de zomer.

Winterdip, max. 2 weken in juni... Jordanië, Marokko, Mexico, Egypte, Kenia, Zuid Afrika, Costa Rica???
Thanks Indyana!

Ik heb al aan Jordanie zitten denken. Brazilie en Z-Afrika zijn ook opties. Marokko trekt met niet (wel een dag of 5 Marrakech maar geen 2 weken). Egypte en Kenia spreken ook niet zo tot de verbeelding. Tanzania daarentegen weer wel.

Vriend is alleen ook niet echt een makkelijke wat dat betreft. Die wil eigenlijk sowieso niet naar Noord-Afrika/Midden-Oosten. Voor Jordanie kan ik hem misschien nog wel warm krijgen maar wij zijn het helaas niet snel met elkaar eens. Heeft nog wat voeten in aarde denk ik.

Wordt vervolgd. (Houd relatietopic in de gaten )
winterdip, ik ben zowel in marokko als in jordanie geweest en ik vind jordanie echt 200% relaxeder dan marokko!

Jordanies zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam en ik ben daar nooit op een nare manier nagefloten enzo wat je in marokko wel heel erg hebt. Mss dat je je vrien hiermee over de streep kunt trekken?
VOOR DE VRIEND VAN WINTERDIP:

België (is er leven op Pluto)

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland

Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili

Kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng

'k Wil niet wonen in Koeweit

Want Koeweit dat is me te heet

En wat Amerika betreft

Dat land bestaat niet echt

Waar kan ik heen, 'k wil niet naar Noord-Ierland

Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk

Waar kan ik heen, ik kan niet naar China

'k Wil niet naar China, dat is me te druk

'k Wil niet wonen in Schotland

Want Schotland dat is me te nat

En de USSSR

Dat gaat me net te ver

Refrein:

Is er leven op Pluto

Kun je dansen op de maan

Is er een plaats tussen de sterren

Waar ik heen kan gaan

Is er leven op Pluto

Kun je dansen op de maan

Is er een plaats tussen de sterren

Waar ik heen kan gaan

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba

'k Wil niet naar Cuba, dat is me te zoet

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Polen

'k Wil niet naar Polen, daar gaat het te goed

'k Wil niet wonen in Lapland

Want Lapland dat is me te koud

En ik wil weg uit Nederland

Want hier krijg ik het benauwd

Refrein

'k Heb getwijfeld over België

Omdat iedereen daar lacht

'k Heb getwijfeld over België

Want dat taaltje is zo zacht

'k stond zelfs in dubio

Maar ik nam geen enkel risico

'k heb getwijfeld over België

'k stond zelfs in dubio

Maar ik nam geen enkel risico

'k heb getwijfeld over België

België

België

België

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven