van de borst af

25-07-2019 18:29 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Mijn kind is nu tweeenhalf jaar oud. Het heeft altijd de borst gedronken. Advies in mijn land is tot 2 jaar bv geven aangevuld met ijzerdruppeltjes en vitamine b en voeding introduceren met zes maanden.

Toen kindje twee werd, begon ik met afwennen van de bv. De linkerborst drinkt het dus al tijden niet meer. Toen we met de tweede bezig waren kregen we slapers, en heb ik dus toch bv gegeven na twee dagen. Sindsdien begrijpt het goed dat de vieze druppeltjes van de apotheek, nagellak, rode peper etc maar trucjes zijn en drinkt het door.
Terwijl iedereen in de omgeving er zo vanaf kwam.

Ik word inmiddels gek van het continue gedram om de borst in publiek en nachtelijk geslurp. Jullie nog ideetjes?

Kind spreekt al heel goed en weerlegt al mijn argumenten van je bent te groot, andere kindjes drinken niet etc. Praten en zelfs paaien met leuke dingen/belonen helpt ook niet.

Hoe kwamen jullie op latere leeftijd van de borst af?
Nice try.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe bedoel je het helpt niet en kind weerlegt je argumenten? Wie is er hier nou de ouder? En wie is ee de baas over jouw borsten? Gewoon stoppen dus en zeggen dat ze er nu te groot voor is. Klaar.
Mijn zoon is nu nagenoeg van de borst af. Hij is bijna vijf ;-D Maar hij snapte met twee wel dat we het niet zichtbaar in het openbaar deden en dat hij niet aan mijn kleren mocht trekken. Dat compromis ging eigenlijk best okee.
Hoezo laat je een kind van 2 1/2 jouw argumenten weerleggen? Is het zo erg om te zeggen dat hij nu oud genoeg is en dat het daarom stopt? En dan een beker melk aanbieden of iets anders te drinken?
Succes de komende 20 jaar. Als je nu al geen grenzen kunt aangeven bij een peuter van 2....
Nja, dat eindigt dan in een vreselijke huilbui, getrek aan kleren etc. Kind is heel braaf en redelijk met zowat alles, vraagt netjes om dingen ipv dreinen, maar als t om de geliefde borst gaat verandert kind in een monster. Het houdt ons dan ook rustig een complete nacht wakker, want valt op geen enkele andere manier in slaap. Dan heb ik de onder- en bovenburen voor de deur staan. Geloof me, ik heb het meermaals geprobeerd. Resultaat is zitten en rondlopen met kind tot vier uur s nachts en boze buren.

Snap dat het stom klinkt, maar het is echt slopend. Ben enorm veel afgevallen door de bv, moe van gebroken nachten en mn haar valt zowat uit ondanks de supplementen die ik slik.
Stoppen dus... en met de buren bespreken wat er aan gaat komen voor een paar nachten. Jij bent de ouder en als je kind nu al leert door met negatief gedrag zijn zin door te drijven, dan kun je jouw borst (sorry voor de woordspeling) klaar maken voor later. Geen discussies aan gaan, gewoon duidelijk zijn en geen ruimte geven.
Grenzen aangeven kan ik dus wel. Kind luistert erg goed over het algemeen, maar dit is wel echt een strijd aan het worden. Oppas zegt telkens dat kind een goede invloed heeft op de andere kindjes door het toestemming vragen, op eigen initiatief handjes wassen, speelgoed opruimen etc. Tot het dan bedtijd is en kind enorm overstuur raakt.

Ik overweeg man een dag of twee te gaan laten logeren en gewoon doorbijten. Die zegt meestal geef nu maar na een paar uur gedrein.
nagellak en hete peper? Het is zeker warm in Noorwegen?!
Wat als je je partner de nachten laat doen en cold turkey (voor kind) stopt?

Mijn kinderen begrepen het concept "papa heeft geen borsten" vrij goed ;-D
Nagellak en rode peper en een 2-jarige die argumenten kan weerleggen?
Ik geloof er niet zoveel van...
Of jij gaat uit logeren? Jouw man heeft geen borsten toch?
Jillian76 schreef:
25-07-2019 18:45
Stoppen dus... en met de buren bespreken wat er aan gaat komen voor een paar nachten. Jij bent de ouder en als je kind nu al leert door met negatief gedrag zijn zin door te drijven, dan kun je jouw borst (sorry voor de woordspeling) klaar maken voor later. Geen discussies aan gaan, gewoon duidelijk zijn en geen ruimte geven.
Dat werkt niet bij alle kinderen.
ava75 schreef:
25-07-2019 18:46
nagellak en hete peper? Het is zeker warm in Noorwegen?!

Ja, warme lucht stijgt he! :cheer:
Het kind heeft nog gelijk ook met het weerleggen van die argumenten. Dat andere kindjes het niet krijgen is immers totaal niet van belang. Geef dus het echte argument: 'Ik wil het niet meer en ik kan het niet meer.'. Dat valt niets aan te weerleggen.
In je gedrag (toch toestaan) en in je argumenten houd je nu ruimte en daar duikt een kind zo in. Ook niet meer alsnog toestaan. Kind heeft ook gelijk om te drammen: het werkt gewoon. Dus net als met een pleister: snel eraf halen en eraf laten.
Woon in het Midden-Oosten... hier verkopen ze druppeltjes en van die nagellak tegen het nagelbijten, smaakt echt enorm goor, was tip van het CB... beetje peper op tepel om te laten schrikken was een tip van de buurvrouw, maar kind dronk gewoon door met een vies gezicht.

En kind is heel goed in maar-en hoor. Of krijsen neee ik ben baby niet groot nu borst nuuuu BORST BORST BORSTTT in de speeltuin.
princessofpersia schreef:
25-07-2019 18:41
Nja, dat eindigt dan in een vreselijke huilbui, getrek aan kleren etc. Kind is heel braaf en redelijk met zowat alles, vraagt netjes om dingen ipv dreinen, maar als t om de geliefde borst gaat verandert kind in een monster. Het houdt ons dan ook rustig een complete nacht wakker, want valt op geen enkele andere manier in slaap. Dan heb ik de onder- en bovenburen voor de deur staan. Geloof me, ik heb het meermaals geprobeerd. Resultaat is zitten en rondlopen met kind tot vier uur s nachts en boze buren.
Kan het zijn dat hij jouw twijfel voelt/of een mogelijk schuldgevoel van jou? Wanneer kinderen voelen dat ze die speelruimte hebben, gaan ze net wat hevigerin verzet...
Bereid hem voor dat vandaag de laatste keer is, en vanaf dan gedaan. Jij als ouder beslist. En zelf niet twijfelen.
Misschien samen met hem eens kijken wat hem kan helpen om rustig te slapen. Fles warme melk? Een nieuwe knuffelbeer uitkiezen? Een muziekster met projectie? Papa die even bij hem gaat liggen om hem rustig te krijgen?
Nouschi schreef:
25-07-2019 18:32
Nice try.
Nou he. Dat geneuzel ook van ik heb hem eerst de linkerborst afgewend. Schiet toch op zeg.
Winterland schreef:
25-07-2019 18:53
Kan het zijn dat hij jouw twijfel voelt/of een mogelijk schuldgevoel van jou? Wanneer kinderen voelen dat ze die speelruimte hebben, gaan ze net wat hevigerin verzet...
Bereid hem voor dat vandaag de laatste keer is, en vanaf dan gedaan. Jij als ouder beslist. En zelf niet twijfelen.
Misschien samen met hem eens kijken wat hem kan helpen om rustig te slapen. Fles warme melk? Een nieuwe knuffelbeer uitkiezen? Een muziekster met projectie? Papa die even bij hem gaat liggen om hem rustig te krijgen?

Wellicht wel inderdaad. Kind huilt gewoon tot het praktisch stikt en valt dan niet te troosten. Met een openliggende knie doet t nog niet zo, dan is kind juist heel flink. Als papa alleen is slaapt het ook gewoon de complete nacht niet, ben zelf al eens een nacht weggebleven om te proberen. Fles heeft het nooit gedronken, accepteert ze niet.
Dan ga je toch een paar dagen weg, hoe simpel kan het zijn.
princessofpersia schreef:
25-07-2019 18:45
Die zegt meestal geef nu maar na een paar uur gedrein.
Zo leert een kind 'als ik zeur en ween, krijg ik m'n zin. De keer nadien werkt het niet meet zo vlot, maar hij heeft geleerd dat het ooit wel werkte. Dus laat het ons eens wat steviger proberen, en ja hoor het werkt. Zo krijg je een escalatie in probleemgedrag dat je éigenlijk zelf veroorzaakt hebt.. Toegeven lijkt op het moment zelf het makkelijkst, maar daar betaal je nadien voor (je kind trouwens ook). Dus beiden consequent zijn en volhouden!! Je kan het!! :)
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2019 18:55
Nou he. Dat geneuzel ook van ik heb hem eerst de linkerborst afgewend. Schiet toch op zeg.
Tja zo doen ze dat hier. Linkerborst was vrij snel 'leeg' en kind heeft er enorm mee kunnen minderen. Bedoeling is dan met een kleine overgang na een weekje de andere ook te stoppen, maar dat lukte dus niet.
Ik was zwanger toen mijn zoontje 2,5 was. Op een gegeven moment weigerde ik de borst gewoon 's nachts. Hij heeft nog nachtenlang gehuild. Maar helaas hij had pech. Een half jaar later zijn we volledig gestopt. Ik heb hem voorbereid en gezegd dat we zouden stoppen als hij 3 was. Dat accepteerde hij met moeite maar accepteerde het wel.
Ik ga de buren maar informeren en dit weekend opnieuw aan de slag.

Was gewoon benieuwd hoe andere moeders dit aangepakt hebben. Kleinere kindjes leren zoiets sneller af. Nicht van man heeft met 18 maanden met de vieze druppeltjes succesvol de borst afgewend. Kind was in dezelfde maand geboren en spreken regelmatig samen af. Haar kind heeft twee keer geproefd, vond het vies en klaar was het, zonder tranen en stress.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven