NPO streaming problemen

28-07-2019 20:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga door het leven zonder kabelabonnement voor de tv. We maken veel gebruik van Netflix en Youtube, doorgaans zonder enig probleem, hooguit incidenteel een stukje buffer vooraf. Zo nu en dan is er echter iets te zien bij de NPO, zoals laatst het dames-WK. Mijn vriend mag ook graag kijken naar VPRO Zomergasten. Nu is het elke keer opnieuw heel erg lastig om een goede stream te krijgen via de website van de NPO, het hapert meerdere keren per minuut en soms blijft de stream zo hangen dat je de website opnieuw moet laden. Opvallend is dat de problemen erger zijn als de player op fullscreen staat. Wie heeft de gouden tip om een vloeiende stream te krijgen via de NPO-websites?

Het systeem is Windows 10, browsers zijn zowel Edge als Firefox en Google.
Ik kijk zelf ook veel NPO maar heb daar nooit last van - ik stream via 4G. Kan het aan je internetverbinding liggen?
Hier idem! Ik stream regelmatig, maar heb eigenlijk nooit dat het hapert.
Ik zou ook denken internetverbinding...
Lady_Day schreef:
28-07-2019 20:34
Ik kijk zelf ook veel NPO maar heb daar nooit last van - ik stream via 4G. Kan het aan je internetverbinding liggen?

Die is zeker niet optimaal, maar Youtube, Netflix en eigenlijk alle andere players op diverse sites doen het over het algemeen stukken beter. Er is iets anders aan de NPO-player wat het lastig maakt om hier soepel naar te kijken.
Het is wel zo dat als ik NPO op mijn laptop kijk ik veel sneller door mijn data bundel ga. Het vreet data. Netflix is veel zuiniger wat dat betreft.

Maar dan nog ligt het aan je internetverbinding, vrees ik.

Er is ook een NPO app - die gebruikt mijn moeder op haar iPad. Die verbruikt een stuk minder data heb ik het idee.
NPO streaming is waardeloos hier. De app ook. Ik heb geen tv aansluiting, gebruik de app op de TV met vast internet (geen wifi). Is waardeloos. De streaming op de laptop werkt iets beter, maar niet full scream.

Youtube, Netflix is zowel op TV als op de laptop probleemloos. Er zijn veel mensen met klachten.

NPO live via de app werkt niet, programma's terugkijken werkt slecht. Meestal wordt een programma meerdere keren onderbroken vanwege geen bereik. Ligt aan het, bekabelde, internet. Zoveel programma's live gemist op TV dat ik maar weer de laptop pak. Maar daar dus problemen met het beeld.
NPO en Videoland werken vanuit henzelf gewoon kut. Veel storing en slechte streaming.
Zelfs met de kabel erin heb ik problemen met beiden en met de rest niet.
Op tv werkt de NPO + app nauwelijks. Op telefoon en iPad geen problemen. Maar ik ben het wel met je eens dat het een stuk minder stabiel is dan bv. Netflix.
Ik stream alles via de NPO app op mijn smartphone naar mijn chromecast aan de tv. Dat geeft nooit problemen.
Wij streamen dagelijks vanuit de app (iPhone en iPad) naar de chromecast. Heel soms weleens problemen, maar dat lijkt meestal op een update van de chromecast waar NPO dan wat laat op inspeelt. Verder geen problemen. Data weet ik niet, wij hebben wifi.
Zonder oorzaak geen gevolg
Misschien een druk bekeken programma en te weinig bandbreedte. De laatste tijd ligt mijn wifi er ook elk moment uit en dan werkt de radio urenlang niet meer ongestoord. Dan hoor je klak klak ping kloek uit de luidspreker en dan weer een zinnetje. Het display zegt elke vijf seconden "laden...".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De NPO betaalt voor een bepaalde bandbreedte die gemiddeld genoeg snelheid geeft, maar soms kijken er ineens veel meer mensen en dan krijg je vertragingen. Als alles altijd prima zou verlopen dan zou er al gauw financieel op worden beknibbeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Op dit moment is het met abonnement ook vreemd.

Knipperdeknip.... weg met de uitleg ..... zo meteen komen de snerende oneliners weer.

Maar ik kijk zonder wifi. Ik heb wel een lange kabel.
HD doet opslag en die is gekoppeld.
Zoek verder zelf maar uit. Zoek op werkgeheigen en cache.
Dank iedereen voor de tips en ervaringen, ik ga toch maar weer eens met de provider bellen voor een betere connectie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven