Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?

Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
@bamboo oh spannend! Leuk trouwen! Dat is iets wat er ook nog op ons lijstje staat, maar hoop dat er dan inmiddels al een kleintje bij huppelt:)

@kaartje1 wanneer ben je gestopt met de pil? Schijnt dat je cyclus dan eerst nog wat wisselend kan zijn. Ik stop na onze vakantie met de pil, even kijken wat Mn cyclus gaat doen.
@geslachtsbepaling
Van mij hoeft het niet, mijn vriend wil het heel graag weten, dus we hebben het vorige keer wel gedaan. Deze x wisten we het door het chromosoomonderzoek al met 13 weken! Volgende keer willen we (Nouja vriend) het dus ook weer weten.

Voorkeur voor geslacht... nee. En ik weet niet wat ik moeilijker zou vinden, als ons ongeboren guppie voor altijd onze enige zoon blijft, of als we juist wel nog een zoon zouden mogen krijgen. De tijd zal het wel leren :)

@foliumzuur
Ik denk dat ik dat ga slikken wanneer de bloeding ophoudt straks, maar niet meer dan 2 weken voor de nacontrole bij de gyn. Denk dus vanaf eind sept ofzo ongeveer.

@ cyclus
Ik heb sowieso een heel onregelmatige cyclus (21-39 dagen). Kon t qua testen de vorige keren redelijk makkelijk loslaten. En tot nu toe ook wel steeds in 1x zwanger geworden (alle 4 de zwangerschappen), dus dat helpt ook wel bij het relaxt erin staan.

@trouwen
Wij wilden in maart trouwen, als ons kleintje er al een poosje was. De plannen staan nu even in de ijskast, kijken wanneer we er weer aan toe zijn. En hoe dat evt met een volgende zwangerschap samenvalt.
En wat betreft mijn zwangerschap nu hebben we de afgelopen twee dagen ook nog nieuws gehad.

Het meest relevant voor hier: er is een bizar zeldzame genetische afwijking gevonden die het beeld verklaart. Goddank is het een nieuwe afwijking die bij de baby is ontstaan. Wij zijn geen drager en dat maakt de herhalingskans heel klein. Ik beschouw het maar als groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Er blijft wel een kans van 1-2% dat het een foutje in onze ei- of zaadcellen is en het is dus wel een indicatie voor een vlokkentest of punctie bij een volgende zwangerschap. Wanneer dat aan de orde komt zullen we ons dus nog wel een keer goed voor laten lichten.

Het afbreken hebben we ook definitief gemaakt en staat voor morgenochtend gepland. In de afgelopen 1,5 week was het beeld van het kindje dramatisch verslechterd. Er was al zo goed als geen overlevingskans, maar nu is te zien dat zijn organen het op aan her geven zijn. Hoe verdrietig ook, dat geeft wel rust voor de beslissing.

Helaas kreeg ik ook nog een donderpreek van de gyn dat het sowieso absoluut niet verantwoord voor mij was om zo nog langer rond te lopen (door de afwijkingen bij het kindje heb ik extreem veel vruchtwater). Kennelijk geeft dat allerlei enge risico's, ook nog voor een volgende zwangerschap (uitrekken van de baarmoeder enzo?). Wist ik veel...

Waarschijnlijk zijn we er voor mij nog wel op tijd bij, maar voor mij wordt de nacontrole over 6-7 weken ook spannend om iets te weten over hoe ik me een zwangerschap of bevalling weer voor moet stellen. Ik hoop stiekem dat dat weer gewoon thuis onder begeleiding van de vk kan zoals bij de eerste, maar misschien moet ik dat bij gaan stellen :P

Afwachten afwachten. Ik ben er niet goed in :-$
Ah loes, het is ook heel veel wat er nu op je af komt :hug: en het een stapje per keer nemen is dan erg lastig.
Hang in there, meer kun je niet doen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@loes wat een rollercoaster zitten jullie in. Ik hoop dat morgen alles goed mag gaan. :hug:
Ik zal aan jullie denken.
Jeetje Loes, wat heftig! Lekker ook dat je dan van de gyn nog even een donderpreek erbij krijgt. Alsof het niet al erg genoeg was :wtf:

Heel veel succes en sterkte morgen en de komende tijd. Hoop dat jullie het met een zo goed mogelijk gevoel kunnen afsluiten en dat je maar snel en voorspoedig mag herstellen :heart:
Dank dames voor de leuke berichtjes :heart:

@Loes, zo’n heftige tijd nu.. Heel veel sterkte voor morgen en voor de komende periode.

@Geslacht. Tja.. ik denk altijd dat ik verrassingen leuk vind. Maar partner wist me er nog even op te wijzen dat ik daar eigenlijk erg slecht tegen kan :hihi: Dus waarschijnlijk houden wij dat ook niet vol tot de geboorte.. Haha.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Purrie87 schreef:
30-07-2019 22:33
@bamboo oh spannend! Leuk trouwen! Dat is iets wat er ook nog op ons lijstje staat, maar hoop dat er dan inmiddels al een kleintje bij huppelt:)

@kaartje1 wanneer ben je gestopt met de pil? Schijnt dat je cyclus dan eerst nog wat wisselend kan zijn. Ik stop na onze vakantie met de pil, even kijken wat Mn cyclus gaat doen.
Ik denk het idd ook dat het komt door stoppen met de pil. Dit is weer de eerste menstruatie na stoppen pil. Ik had vorige keer 25 juni ontrekkingsbloeding. En nu dus 5 weken laten eerste menstruatie.
@ Loes: heftig hoor, maar wel een beetje geruststellend dat het dus niet iets erfelijks lijkt..

Hier hebben wij nog maar eens een goed gesprek gehad en we gaan starten in september. :hyper:

Heb net foliumzuur aangeschaft en vond dat weer net zo’n stap als bij de eerste keer hoor. Ga komende maand nog even een schepje er bovenop doen qua sporten en hopelijk nog 2-3 kilo afvallen. Zit nu ook op een gezond gewicht, maar qua BMI op 24,5 ofzo, dus mag best nog wat af..

voor in de tabel: start september
@lasvegas leuk starten in september. Dat is nog maar een maandje. Hier nog 2 maanden. Komt ook in zicht

Dochter van 20 maanden slaapt 's middags nog maar heel kort. Soms een uurtje soms korter. Hopelijk komt er nog een tijd dat ze wat langer slaapt.
@loes heftige dag morgen, heel veel sterkte alvast!

@lasvegas dat gaat al opschieten zeg!
@Loes ik denk aan jullie vandaag.
@Loes heel veel sterkte vandaag en de komende tijd.
Hoe gaat 't bij jullie Loes? Sterkte :hug: .

@lasvegas: leuk dat jullie al snel gaan starten! Succes met sporten, je hebt goed motivatie ;-). En al gaan de kilo's er niet af, wat fitter aan een zwangerschap beginnen is sowieso goed toch! (ik ga ook nog even wat sportlessen inplannen :mrgreen: )

@kaartje: 20 maanden lijkt me inderdaad wat jong voor alleen een kort middagslaapje. Hoe lang slaapt ze 's nachts?
happiness = reality - expectations
Ik ben vannacht bevallen van onze zoon. Geen verdere complicaties en nu ook al lekker weer thuis.

19 september hebben we de nacontrole staan, dan wordt alles nog een keer doorgesproken en is er ook aandacht voor een evt volgende zwangerschap. Hopelijk dan dus medisch gezien groen licht :-) Wanneer we er emotioneel gezien weer aan toe zijn moeten we nog maar even afwachten.
@kaartje
Onze dochter is 16 maanden en slaapt vaak maar 1x 1,5 uur op een dag... Al zie je dat ze nu ze begint te oefenen op lopen ineens weer even wat meer slaap nodig heeft.
Ik dacht met 14 maanden: dit kan nooit goed zijn, maar ze had er echt genoeg aan en als ze overdag meer sliep was t 's avonds een groot drama. Ik vind het zelf wel jammer dat ze niet meer zoveel slaapt hihi, maar niks aan te doen :)
@loes fijn dat je weer thuis bent en dat je bevalling zonder complicaties is verlopen. Hebben jullie nog in alle rust afscheid kunnen nemen van jullie zoontje? Heeft jullie dochtertje iets door? Qua onrust? Sterkte met de verwerking.

@slaap dochter. Vandaag en gisteren weer 1,5- 2 uur overdag. Het wisselt enorm bij haar. Meestal een paar dagen met weinig slaap en dan opeens weer een paar dagen met meer slaap. Dochter gaat rond 19:00 op bed en slaapt dan rond 19:30-19:45 tot de volgende ochtend 05:30-7:00. Wisselt nog behoorlijk.
@loes nee zeker jammer. Maar er is idd niks aan te doen.
@Loes, fijn dat je zo snel weer thuis bent en dat er geen complicaties waren.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Fijn dat het ‘goed’ is gegaan, Loes. Take your time!

@ Whoopsadaisies: precies! Ik sport alweer een hele tijd 1-2 per week, maar altijd goed om het nog even wat te intensiveren en wat meer op m’n eten te letten.
@ loes wat fijn dat je alweer thuis bent. Hebben jullie goed afscheid kunnen nemen? Sterkte de komende tijd.

Wij kunnen trouwens een maandje eerder beginnen, reisadvies is aangepast :hyper: Moet alleen even landen bij Mn vriend haha
Fijn Loes, dat het goed verlopen is :heart:

Spannend Purrie!!! :hyper:
Oeh dat was ook qua Zika toch?
Waar gingen jullie ook alweer heen?
Ja vanwege het zika virus idd. Geen risico meer op seksuele overdracht, dus we houden 1 maand aan voor de zekerheid, mocht ik het opgelopen hebben. Wij gaan naar Mexico, nog 2 weekjes wachten :cheer:
Ok ik moet hoognodig foliumzuur gaan bestellen want wij zijn geloof ik in ronde 1 gerold 🤗.
Ik werd deze maand heel laat ongesteld en twijfelde of de anticonceptie misschien gefaald had en ik zwanger zou zijn. Dat bleek dus niet zo te zijn maar partner en ik waren beide wel een beetje teleurgesteld en besefte dat we het beide toch wel heel erg leuk zouden vinden.
We hadden het al direct over wat er geregeld moest gaan worden voor een kleine erbij en jongen/meisje-voorkeur haha.

Mij maakt het trouwens helemaal niets uit. Maar ik ben wel nieuwsgierig en zou het willen weten. De vorige keer hebben we met 15 weken een 2d gelachtsecho laten maken en dat zou ik nu weer graag willen.
Loes, fijn dat je bevalling voorspoedig is verlopen. Hopelijk is het emotioneel een beetje te doen voor jullie. Sterkte komende tijd! :bigkiss:

@LV, purrie en ravenloos: leuk dat jullie eerder gaan beginnen!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven