Eigen kampeermiddel aanschaffen
vrijdag 2 augustus 2019 om 07:45
Hallo Allemaal,
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:31
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:32
Luchtbedden/matjes
Slaapzakken
Fleecedekens
Stoelen
Tafel
Skottelbraai met paellapan (andere pannen/platen gebruiken wij niet)
Eenpitter
Verlichting (wij gebruiken kerstverlichting)
Koelkast/koelbox (kan je op veel campings ook huren)
Wij gebruiken een dakkoffer
Plasticborden, bestek, bekers, snijplank, groot mes, schaaltjes van de action.
Ding om koffie door te laten lopen.
Ducktape
Waslijn
Knijpers
Schaduwdoek als je naar zonnoge oorden gaat.
Ik zou betere haringen kopen dan die meestal bij de tent zitten.
Extra scheerlijnen
Rubber hamer
Camping snoer met blauwe stekker (vraag even naar welke je voor welk land nodig hebt. Schijnt verschil in te zitten)
Stekkerdoos
Inloopmat voor de ingang van je tent. Scheelt veel inloop van zooi.
Het lijkt heel veel om in een keer aan te schaffen maar veel is goedkoop of tweedehand te krijgen. Je moet even zoeken.
En je schaft het een keer aan rn kunt er jaren van op vakantie.
Als je de ruimte hebt om het te vervoeren kan je dit alles natuurlijk luxer maken door bv veldbedden en betere stoelen.
Slaapzakken
Fleecedekens
Stoelen
Tafel
Eenpitter
Ducktape
Waslijn
Knijpers
Extra scheerlijnen
Rubber hamer
Camping snoer met blauwe stekker (vraag even naar welke je voor welk land nodig hebt. Schijnt verschil in te zitten)
Stekkerdoos
Het lijkt heel veel om in een keer aan te schaffen maar veel is goedkoop of tweedehand te krijgen. Je moet even zoeken.
Als je de ruimte hebt om het te vervoeren kan je dit alles natuurlijk luxer maken door bv veldbedden en betere stoelen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:33
"Na aanschaf van een tent en alle verdere benodigdheden, heb je dit er binnen een jaar er uit, gewoon een sta plek op een camping is een schijntje vergeleken met wat we nu elk jaar moeten neerleggen"
Vergis je daar niet in hoor.
Dat ligt er helemaal aan op wat voor camping je staat.
Maar als je het over een ingerichte tent op een camping hebt, dat zijn lijkt me vaak wat duurdere campings.
Vergis je daar niet in hoor.
Dat ligt er helemaal aan op wat voor camping je staat.
Maar als je het over een ingerichte tent op een camping hebt, dat zijn lijkt me vaak wat duurdere campings.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:33
Mijn zoon is voor het eerst met tent 2 weken naar Oostenrijk.
Hij heeft mee:
Lichtgewicht 4 persoons tent
3 veldbedden
3 paraplustoelen
Campingtafel
Servies
Kooktoestel
Voorraadkastje (moest absoluut mee
)
Gasfles+kooktoestel
En natuurlijk beddengoed
Alles paste precies in de achterbak van onze stationwagen.
Hij heeft mee:
3 veldbedden
3 paraplustoelen
Campingtafel
Servies
Kooktoestel
Voorraadkastje (moest absoluut mee
Gasfles+kooktoestel
En natuurlijk beddengoed
lovedobby wijzigde dit bericht op 02-08-2019 08:36
10.05% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:34
Dat heb ik dan weer nooit mee. Wél mijn Zwitserse zakmes en man en broer zweren bij hun ‘Opinelletje’.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:35
Ik denk dat het idd zo zal gaan, je hoeft niet alles in 1 x aan te schaffen en je doet er jaren mee natuurlijk.Bladiebladiebla2016 schreef: ↑02-08-2019 08:32Luchtbedden/matjes
Slaapzakken
Fleecedekens
Stoelen
Tafel
Eenpitter
Ducktape
Waslijn
Knijpers
Extra scheerlijnen
Rubber hamer
Stekkerdoos
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:39
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:40
Wij zijn van het type veel mee....dus een aanhanger
.
Wij hebben geïnvesteerd in een goede katoenen opblaastent die je afhankelijk van je plek in verschillende grootte kunt opzetten. Als we overnachten enkel de basis, staan we langer dan ritsen we de slaapcabine voor de kinderen er aan. Afhankelijk van het weer kiezen we voor diverse luifels. In de Alpen hadden we hem volledig staan en nu in Frankrijk maar half.
We hadden altijd kast mee, maar nu gewerkt met kratjes en dat is praktischer. Verder kookbenodigdheden, tafel, lampje, gezellige lampjes, plastic spul voor eten en drinken, stekkerblok voor diverse opladers, compressor. Wij hebben een koelkastje bij de Aldi gekocht..,,stil, groot en koelt zeer goed. Wij komen niet altijd op campings waar je iets kunt huren.
Groot snoer voor je compressor. Op sommige campings is het stroompunt verder weg. Wij slapen op inflateble matjes. Luchtbed is soms verrekte koud.
Maar goed wij hebben een dure tent...geen quacha model. Dus zwaar en neem ruimte in vandaar de kar.
Wij hebben geïnvesteerd in een goede katoenen opblaastent die je afhankelijk van je plek in verschillende grootte kunt opzetten. Als we overnachten enkel de basis, staan we langer dan ritsen we de slaapcabine voor de kinderen er aan. Afhankelijk van het weer kiezen we voor diverse luifels. In de Alpen hadden we hem volledig staan en nu in Frankrijk maar half.
We hadden altijd kast mee, maar nu gewerkt met kratjes en dat is praktischer. Verder kookbenodigdheden, tafel, lampje, gezellige lampjes, plastic spul voor eten en drinken, stekkerblok voor diverse opladers, compressor. Wij hebben een koelkastje bij de Aldi gekocht..,,stil, groot en koelt zeer goed. Wij komen niet altijd op campings waar je iets kunt huren.
Groot snoer voor je compressor. Op sommige campings is het stroompunt verder weg. Wij slapen op inflateble matjes. Luchtbed is soms verrekte koud.
Maar goed wij hebben een dure tent...geen quacha model. Dus zwaar en neem ruimte in vandaar de kar.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 08:44
0.34% gewijzigd
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:45
Wij gaan overigens wel direct voor 3-4 weken ergens kamperen. Als we een weekend gaan dan gebruiken we onze backpacktent/spullen.
Op de camping waar we nu staan, staan wij voor 3 personen, tent met bijzettent voor €200,00 p/w. Een 4persoons caravan of ingerichte tent is er te huur voor €575,00 per week.
Onze tent (grote opblaastent) kostte een paar jaar geleden €2500. Het duurt dus wel even voordat je je investering eruit hebt.
Op de camping waar we nu staan, staan wij voor 3 personen, tent met bijzettent voor €200,00 p/w. Een 4persoons caravan of ingerichte tent is er te huur voor €575,00 per week.
Onze tent (grote opblaastent) kostte een paar jaar geleden €2500. Het duurt dus wel even voordat je je investering eruit hebt.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:45
Wij hebben ook altijd Macgyver tape mee. Ideaal.....
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:51
Dit jaar een maand met een opblaasbare tent gekampeerd (dan heb je dus wel een aanhanger nodig, ding weegt een ton bijna (75kg)) was echt een super ding. Neerleggen, 4 haringen de grond in meppen, tent in 10 minuutjes opblazen, en klaar. Oke eerlijk is eerlijk, je bent nog wel even bezig om de rest van de haringen en scheerlijnen vast te maken maar met een kleine 10 minuutjes (iets langer als je dat voor het eerst doet) ben je daar ook mee klaar.
Tent trouwens 1 keer bijgepompt, 1 dag na opzetten, dat moest wat vluchtig gebeuren ivm regen.
Tent trouwens 1 keer bijgepompt, 1 dag na opzetten, dat moest wat vluchtig gebeuren ivm regen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:51
Wij vielen dus om bij het zien van onze buren. 1 tent met 6 personen, geen stoelen en maar 1 pitje. Da's niks voor ons.
Maar met opblaastent heb je een grote tent hoor....dan kan er al veel niet bij in de achterbak.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:53
Soms sluit je compromissen
En met alle luxe die we nu hebben, kunnen we ook in het voorseizoen kamperen, zonder dat het kreperen wordt.
anoniem_368834 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 09:59
36.14% gewijzigd
vrijdag 2 augustus 2019 om 09:00
vrijdag 2 augustus 2019 om 09:02
Wij hebben dit jaar voor het eerst met onze opblaasbare tent gekampeerd. Hij staat inderdaad supersnel. Geen gedoe meer met stokken.
Het afbreken vond ik wel een dingetje, duurde best even.
Wij hebben de luxe van een bus dus nemen we een tafelmodel koelkast mee. Ideaal! Ook omdat we vaak op kleine, wat afgelegen campings kamperen.
We slapen op de goedkoopste luchtbedden van decathlon, 15 euro. Slapen heerlijk en wij zijn allebei zwaar.
Isolatie matje eronder en fleecedeken met onderlaken erop en nooit last van kou.
Verder vinden we lekkere stoelen ook fijn.
Het afbreken vond ik wel een dingetje, duurde best even.
Wij hebben de luxe van een bus dus nemen we een tafelmodel koelkast mee. Ideaal! Ook omdat we vaak op kleine, wat afgelegen campings kamperen.
We slapen op de goedkoopste luchtbedden van decathlon, 15 euro. Slapen heerlijk en wij zijn allebei zwaar.
Isolatie matje eronder en fleecedeken met onderlaken erop en nooit last van kou.
Verder vinden we lekkere stoelen ook fijn.
vrijdag 2 augustus 2019 om 09:02
vrijdag 2 augustus 2019 om 09:03
Dat is donker en behelpen zonder verlichting en een stroomsnoer.LoveDobby schreef: ↑02-08-2019 08:33Mijn zoon is voor het eerst met tent 2 weken naar Oostenrijk.
Hij heeft mee:
3 veldbedden
3 paraplustoelen
Campingtafel
Servies
Kooktoestel
Voorraadkastje (moest absoluut mee)
Gasfles+kooktoestel
En natuurlijk beddengoed
Wij hebben jaren met een tent gekampeerd, maar zijn over gegaan op een caravan. Vind dat net wat meer luxe en onderweg vind ik het makkelijker. Pootjes uitdraaien en je staat. Alles ligt al op zijn plek en je kan slapen. Met een tent moet je nog je hele bed opblazen en alles weer in de tent zetten enz. Wat dat betreft vind ik de caravan fijner. Nadeel is dan weer dat je niet echt door kan rijden en hogere kosten.
Mocht ik nu met een tent gaan, zou ik voor het slapen zeker voor deze dingen gaan.

Volgens mij ligt dit echt veel fijner dan een matje of luchtbed
Extra harigen voor allerlei grondsoorten is idd een goede! Wij hebben altijd vanalles bij en dit jaar voor het eerst weer andere haringen nodig gehad. We slepen ze dus niet voor niks mee. Meestal lukt het wel met spijkers, maar die trok je er zo uit op de camping.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:05
10.80% gewijzigd
vrijdag 2 augustus 2019 om 09:03
Oh die! Nooit geweten dat ze zo heten.