Topless op het strand?

03-08-2019 19:18 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topless het strand? Op vakantie lijken mijn vriendinnen er geen problemen mee te hebben, maar in Nederland ben ik altijd de enige van ons groepje topless (en alleen als we met meiden onder elkaar zijn). En ik lijk toch wel echt de enige als ik verder om mij heen kijk. Terwijl als ze op de buik liggen toch vaak wel de bandjes losmaken en het bikinibroekje iets naar beneden trekken, om geen strepen te krijgen.
Ik ben ook vaak verbaasd als mensen hun kinderen in hun blootje laten omkleden op het strand, om vervolgens zelf te tobben met een strandlaken om. Het lijkt wel een taboe voor vrouwen, terwijl we aan de andere kant free the nipple roepen, of vorig jaar allemaal foto's maakten van onszelf met blote borsten uit Linda Meiden voor ons.

Overigens als ik alleen met mijn gezin weg ga, ga ik weleens naar het naaktstrand. Hoewel het merendeel daar een stukje ouder is, is het wel een goede sfeer. Een beetje hippie achtig. En waar ik als ik topless op een gewoon strand weleens wordt aangekeken, voel ik dat nooit op een naaktstrand. Zelfs niet als ik juist daar mijn bikinibroekje een keer aanhoudt.
Lekker belangrijk ook die witte bandjes op je lijf!
Pindakaasjes schreef:
04-08-2019 11:06
Dus het is puur cosmetisch??

Dan kun je toch ook een zonnebank pakken of in je eigen achtertuin/balkon bruinen??

Zonnebank is slechter dan de gewone Nederlandse zon (want sterker, en niet de voordelen van echt zonlicht mbt vitamine D en het lekker ontspannen buiten liggen.
Ik lig regelmatig naakt in mijn eigen achtertuin maar soms is een strand gewoon leuker, fijner, etc. Ik ga dat niet vermijden omdat andere mensen zich eraan storen dat ik zonder bovenstukje lig (dus niet loop, alleen lig).
beetjegek schreef:
04-08-2019 11:18
Lekker belangrijk ook die witte bandjes op je lijf!

Niet belangrijk, maar ik vind het wel lelijk bij mezelf.
Blij met m'n zwembad in de tuin, hier kan ik gewoon topless of zelfs naakt zwemmen.

Ben ook uit de tijd dat topless normaal was, heb een hekel aan bovenstukjes.
Stefanie1980 schreef:
03-08-2019 20:29
Als vrouw heb je eens in de maand weleens dat je liever het broekje aanhoudt. Niet iedereen hoeft het touwtje te zien...
En ik merk juist dat mensen op het naaktstrand veel toleranter zijn.

Ja nee, de mensen zullen eens weten dat je ongesteld bent, dat kan echt niet hoor :nut:
In je blote reet lopen is wel normaal maar dat touwtje......
evelien2010 schreef:
03-08-2019 21:12
Ik begrijp niet dat er in deze tijd nog vrouwen zijn die zo met zichzelf te koop lopen. Erg goedkoop en ongepast. Als je dat wilt ga dan geheel naakt op een plek die daarvoor geschikt is (de sauna of naaktstranden).

Op andere plekken gewoon een bovenstukje aan.
Blondie456 schreef:
03-08-2019 21:16
Dat zijn vaak aandachtgeile onzekere vrouwen die omdat ze hun borsten showen aandacht willen van mannen .Een echt leuke vrouw heeft dat niet nodig.

Wat verschrikkelijke denigrerende reacties. Alsof jullie dus maar even het beleid bepalen op wat wel en niet kan. Er zijn ook mensen die vinden dat een bikini niet kan, zou je het dan leuk vinden als zij jullie aandachtsgeile onzekere goedkope vrouwen noemen? Waarom zou jullie standaard zich daar dan wel voor lenen? Wat verschrikkelijk om je zo tegenover anderen met andere waarden uit te drukken. Wie bepaald dat een strand hier niet geschikt voor is, jullie? Ik vind een strand uitermate geschikt om zo min mogelijk kleren aan te hebben. Ik ga echt mijn bovenlijf niet bedekken omdat er ook mensen zijn die niks beters te doen hebben dan de kuisheid van anderen te beoordelen. Ga dan zelf niet naar 't strand als je zo teergevoelig bent.

Daarnaast zie ik alleen vrouwen topless zonnen omdat ze zich juist niks van dit soort vooroordelen aantrekken. Ze zoeken geen aandacht, maar staan daar juist boven. Het zijn juist over algemeen zelfverzekerde vrouwen die zich niet laten beperken door de kortzichtige mening van vrouwen zoals jullie. Zij heeft dit niet nodig, zij heeft van zichzelf genoeg waarde om niet ook nog de goedkeuring nodig te hebben van de preutse horde.
SHIFTY schreef:
04-08-2019 19:57
Wat verschrikkelijke denigrerende reacties. Alsof jullie dus maar even het beleid bepalen op wat wel en niet kan. Er zijn ook mensen die vinden dat een bikini niet kan, zou je het dan leuk vinden als zij jullie aandachtsgeile onzekere goedkope vrouwen noemen? Waarom zou jullie standaard zich daar dan wel voor lenen? Wat verschrikkelijk om je zo tegenover anderen met andere waarden uit te drukken. Wie bepaald dat een strand hier niet geschikt voor is, jullie? Ik vind een strand uitermate geschikt om zo min mogelijk kleren aan te hebben. Ik ga echt mijn bovenlijf niet bedekken omdat er ook mensen zijn die niks beters te doen hebben dan de kuisheid van anderen te beoordelen. Ga dan zelf niet naar 't strand als je zo teergevoelig bent.

Daarnaast zie ik alleen vrouwen topless zonnen omdat ze zich juist niks van dit soort vooroordelen aantrekken. Ze zoeken geen aandacht, maar staan daar juist boven. Het zijn juist over algemeen zelfverzekerde vrouwen die zich niet laten beperken door de kortzichtige mening van vrouwen zoals jullie. Zij heeft dit niet nodig, zij heeft van zichzelf genoeg waarde om niet ook nog de goedkeuring nodig te hebben van de preutse horde.
Zo. Dat scheelt mij weer typen, heb me ook zò geërgerd aan die twee reacties. Vind het ook nogal dom en kortzichtig om te denken dat dit te maken heeft met het willen krijgen van aandacht van mannen. Maar dat zegt dan mogelijk meer over deze dames zelf en wat zij belangrijk vinden in het leven.
Ik heb van mijn puberteit tot ongeveer mijn 30e topless op het strand gelegen. Vrijwel alle meiden/vrouwen in mijn omgeving deden dat. Het lag ook simpelweg comfortabeler. Net zoals je in bed ook je bh uitdoet. Tijdens een wandeling of een plons in het water deed ik bovenstukje meestal wel weer even aan.

Op een gegeven moment merkte ik steeds meer dat steeds minder vrouwen topless gingen. Het begon wat ongepast te lijken. Dus hield ik de bikini steeds vaker aan. Want als je één van de weinige bent, trekt dat wel aandacht. Of misschien denk ik dat alleen maar en dat ongemakkelijke gevoel is voldoende om niet meer topless te willen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik zon ook liever topless omdat ik een hekel heb aan dat bovenstuk. Die touwtjes/bandjes zitten in de weg en ik vind ze vervelend. Ik heb ook een hekel aan BH's trouwens, mss dat dat ermee te maken heeft. Wat iemand anders ervan denkt, zal me worst wezen.
Life is short. Eat dessert first.
Wat veel uiteenlopende reacties. Wat mij met name bezig houdt is inderdaad de verpreutsing. Terwijl in onze carrière het wel normaal is dat we gelijk aan mannen zijn. We zeggen niet meer in hokjes te moeten denken, maakt het blijkbaar toch altijd nog wel uit of je man of vrouw bent. Wanneer ik met man en kinderen naar het zwembad gaat, worden we altijd gescheiden omdat hij man is en ik vrouw, in plaats van dat we een gezamenlijk kleedhokje hebben, wat makkelijker is met onze jonge kinderen, die ook omgekleed moeten worden.

Verder is er niks sletterigs aan topless! Ook niet het te koop lopen, ons lichaam hebben we van de natuur en is dus heel natuurlijk.
Het is zo jammer dat mensen zo kunnen denken en mij daardoor het gevoel geven dat het (soms) niet kan.
Het is juist weleens lekker om even niet het beknellende bovenstukje te hoeven dragen, net als thuis je bh uit kunnen laten na een dag werken. Of inderdaad zoals iemand ook al noemde even niet dat geplak van de bikini nadat je hebt gezwommen. En dit dan te doen, omdat ik dit gewoon lekker vind en niet erbij stil hoef te staan wat een ander er van denkt..
En alle borsten zijn inderdaad verschillend. Van een bikini kan ik nog denken, gatver je hebt een verkeerde gekocht. Maar borsten au naturel is niks mis mee. Dus denk nooit dat die van jou niet mooi genoeg zijn.
Maar misschien komt de tijd nog weer terug, net als de hippie cultuur jaren 70 waarin men juist koos voor de eigen vrijheid, in plaats van dat we altijd maar weer ergens aan moesten voldoen en ons zelf kunnen zijn. En bloot gewoon was en niets iets wat we altijd maar moeten verstoppen.
TO, ik vind jou net zo goed veroordelend.
Als het je gaat om keuzevrijheid, waarom houd jij je dan zo bezig met de bovenstukjes die andere vrouwen nu eenmaal wel willen dragen?
Laat een ander dan ook in zijn waarde.
Je noemt het klakkeloos verpreutsing, verstoppen en gebrek aan vrijheid. Ik vind dat jij daarmee nog oordeelt en jouw mening opdringt.
Jij vind het heerlijk om jouw borsten te bevrijden van BH of bovenstukje.. ik bijvoorbeeld dus helemaal niet.
Mijn borsten zijn best groot en zwaar en ik vond het helemaal niet lekker of bevrijdend om ze bij iedere stap te voelen schudden, dat gaat zelfs zeer doen!
Wie ben jij om dan te vinden dat ik mezelf niet durf te zijn?
Voel je vrij om te doen en te dragen wat je wil, maar laat dan dan voor een ander ook gelden zonder dat jij daar van alles van moet vinden. Alsof het zielige, bange vogeltjes zijn die het spijtig niet zo goed hebben begrepen als jij.
En de hippie cultuur is een halve eeuw geleden.
Get over it.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 20:02
1.76% gewijzigd
Ik vind het ook niet heerlijk om mijn borsten te bevrijden van bovenstukje of BH. Ik hou zelfs meestal 's nachts mijn BH aan.
Ik zie het dus echt als iets voor jezelf en niet om maar aan iedereen te laten zien. Bandjes kan je wat omlaag doen of strapless dus dat hoeft geen probleem te zijn.

En als he echt lekker bruin wilt worden of geen plakkende badkleding is er toch een sauna of naaktstrand? Daar ben je echt gelijk en geen aandachtstrekkende bezienswaardigheid. Op een textielstrand is het niet meer van deze tijd.

Ik vraag mij af of vrouwen nog steeds zo zelfverzekerd zijn als er jongens of mannen naar ze gaan zitten staren of foto's maken (beiden al eens gezien).

Zelf ooit tijdens het bewerken van strandfoto's ook een topless dame vol in beeld gehad (bijvangst, wist ik natuurlijk niet op dat moment toen ik van iets anders een foto maakte). Erg vervelend! Zo wil je toch niet in andermans fotoboek terecht komen?
evelien2010 schreef:
05-08-2019 22:30
Ik zie het dus echt als iets voor jezelf en niet om maar aan iedereen te laten zien. Bandjes kan je wat omlaag doen of strapless dus dat hoeft geen probleem te zijn.

En als he echt lekker bruin wilt worden of geen plakkende badkleding is er toch een sauna of naaktstrand? Daar ben je echt gelijk en geen aandachtstrekkende bezienswaardigheid. Op een textielstrand is het niet meer van deze tijd.

Ik vraag mij af of vrouwen nog steeds zo zelfverzekerd zijn als er jongens of mannen naar ze gaan zitten staren of foto's maken (beiden al eens gezien).

Zelf ooit tijdens het bewerken van strandfoto's ook een topless dame vol in beeld gehad (bijvangst, wist ik natuurlijk niet op dat moment toen ik van iets anders een foto maakte). Erg vervelend! Zo wil je toch niet in andermans fotoboek terecht komen?

Prima dat jij er zelf een mening over hebt. Je doet alleen alsof jouw mening leidend is voor de motivatie van anderen en de 'normale' deugden en waarden die 'we' zouden moeten volgen. En je bent erg denigrerend en veroordelend, met name in je voorgaande post. Dat neem ik je kwalijk.

Dat jij er zo'n moeite mee hebt wil niet zeggen dat anderen zich daar aan moeten aanpassen. Dat jij een strand niet geschikt vindt wil niet zeggen dat anderen dan maar in de sauna moeten gaan zitten. Dat jij je daar zo ongemakkelijk bij voelt wil niet zeggen dat je anderen dezelfde bekrompenheid aan moet praten. Dat jij op het strand aan het fotograferen bent wil niet zeggen dat anderen zich verplicht moeten voelen om voor jou een passend uitzicht te verzorgen.

Ik denk dat je eens moet beginnen om er geen probleem van te maken en al helemaal om van jouw probleem niet het probleem van een ander te maken.
Genoeg mensen in badkleding die het totaal niet prettig vinden dat iemand fotografeert op het strand.

Ik vind het wel bijzonder dat je topless liggend op een strand een aandachttrekkende bezienswaardigheid zou zijn.

Ik zie het echt niet of er evt mannen of jongens naar me zitten te staren. Ik lig te zonnen met mijn ogen dicht of ik lees een boekje. Dus nee, dat eventuele staren doet helemaal niets met mijn zelfverzekerdheid.

Mijn vriend vult net aan dat hij wel rondkijkt en niemand naar mij ziet staren.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 09:57
Reden: Aanvulling
18.52% gewijzigd
Stefanie1980 schreef:
05-08-2019 15:37
Wat veel uiteenlopende reacties. Wat mij met name bezig houdt is inderdaad de verpreutsing.
Als je bedenkt hoe kort de tijd is geweest dat topless 'normaal' en 'gangbaar' werd gevonden, en hoeveel jaren daarvoor en daarna het niet-normaal was, kun je beter constateren, dat die paar jaar (het zal niet meer dan een jaar of 15 geweest zijn) dat het normaal was, de uitzondering was.
En dat veel vrouwen echt liever hun borsten bedekt houden.
Superhuisvrouw schreef:
03-08-2019 21:09
En wat heeft het voor toegevoegde waarde als je topless gaat liggen ,normaal loop je ook niet naakt over straat.
Kunt net zo goed de top aanhouden.

Ik heb een hekel aan bovenstukjes en bh's. Op m'n werk draag ik wel een bh (onder de kleren uiteraard :D) omdat dat als netter ervaren wordt, maar thuis gaat hij gelijk uit. Daarom ga ik dus naar naaktstranden en campings, omdat ik niet in m'n vrije tijd met zo'n irritant bovenstukje hoef te klooien.
Wanneer ik naar een zwembad ga, draag ik een badpak, maar daar wil ik ook niet m'n hele vakantie in lopen.

En 'normaal loop je ook niet naakt over straat'. Nee, duh. Normaal loop je ook niet in bikini over straat, dus kun je net zo goed je spijkerbroek en t-shirt aanhouden. :facepalm:
Later is nu
Blondie456 schreef:
03-08-2019 21:16
Dat zijn vaak aandachtgeile onzekere vrouwen die omdat ze hun borsten showen aandacht willen van mannen .Een echt leuke vrouw heeft dat niet nodig.

Zo dan..

Dit zegt echt meer over jou dan over welke andere vrouw dan ook.
Later is nu
lilalinda schreef:
06-08-2019 09:57
Als je bedenkt hoe kort de tijd is geweest dat topless 'normaal' en 'gangbaar' werd gevonden, en hoeveel jaren daarvoor en daarna het niet-normaal was, kun je beter constateren, dat die paar jaar (het zal niet meer dan een jaar of 15 geweest zijn) dat het normaal was, de uitzondering was.
En dat veel vrouwen echt liever hun borsten bedekt houden.

Dat moet je natuurlijk wel afzetten tegen de tijd dat het überhaupt toegestaan is. Als er geen keuzevrijheid is kan je ook niet claimen dat die keuze niet gemaakt werd. Vanaf de jaren 70 is het pas een beetje algemeen toegestaan en toegenomen. Vanaf de jaren 0 loopt het gebruik, terwijl het wel is toegestaan, weer terug.

Maar het is ook geen wedstrijd. Je hebt geen 'gelijk' als je voldoet aan iets wat de meerderheid doet.

Ik vind het juist mooi als je wel de vrijheid hebt maar dat ieder voor zichzelf de keuze kan maken. Ik zie verpreutsing dan ook niet als het dragen van een topje, maar als het 'anderen willen opleggen dat zij dat ook moeten doen'. En die tendens zie ik wel zeker.
kadanz schreef:
03-08-2019 22:13
Het is gewoon dubbel. Het is niet ongepast, maar ik mag er geen foto van maken. Je mag het showen maar ik mag niet kijken. Nee, topless is gewoon niet onschuldig zolang vrouwen zelf het taboe rond hun borsten in stand houden.
En dat taboe wordt in stand gehouden, door al die mensen die het niet vinden kunnen, niet door de vrouwen die topless lopen.

Je mag best kijken. En alsof er niet gekeken wordt naar vrouwen mét bovenstukje.. :rofl:
Later is nu
Ik vind het trouwens heel bijzonder hoeveel mensen kennelijk denken dat iemand zich kleed (of niet kleed) om maar steeds door anderen bekeken te worden. Dat heb ik niet op het strand, dat heb ik niet in het normale leven. Ik zoek al helemaal geen aandacht van mannen.

Waarom denken anderen dat ik me daarmee bezig zou (moeten) houden?

En waarom denken diezelfde mensen dat vrouwen in bovenstukje zich hier kennelijk níet mee bezig houden?
Later is nu
SHIFTY schreef:
06-08-2019 10:49
Dat moet je natuurlijk wel afzetten tegen de tijd dat het überhaupt toegestaan is. Als er geen keuzevrijheid is kan je ook niet claimen dat die keuze niet gemaakt werd. Vanaf de jaren 70 is het pas een beetje algemeen toegestaan en toegenomen. Vanaf de jaren 0 loopt het gebruik, terwijl het wel is toegestaan, weer terug.

Maar het is ook geen wedstrijd. Je hebt geen 'gelijk' als je voldoet aan iets wat de meerderheid doet.

Ik vind het juist mooi als je wel de vrijheid hebt maar dat ieder voor zichzelf de keuze kan maken. Ik zie verpreutsing dan ook niet als het dragen van een topje, maar als het 'anderen willen opleggen dat zij dat ook moeten doen'. En die tendens zie ik wel zeker.
Maar ik (kind van de jaren 70, puber begin jaren 80) heb echt last gehad van de druk, dat het normaal moest zijn, om topless te gaan.
Ik wilde dat niet! Het gezeik dat je dan kreeg, over hoe preuts je zou zijn.

En echt, ik ben verre van preuts
Persoonlijk vind ik in deze tijd waarin topless gaan niet meer gebruikelijk is, en zeker in een vriendengroep waar iedereen haar topje aanhoudt je tieten laten zien nogal aanstellerig. Wat wil je er precies mee bereiken vraag ik dan af? Ja als je de enige bent met blote tetten zal er nogal naar worden gekeken en ik persoonlijk zal me daar behoorlijk ongemakkelijk onder voelen, of je moet een exhibitioniste zijn en het doen om te provoceren.

Ja natuurlijk leven we in een vrij land en alles maar dat betekent niet dat alles maar moet kunnen. Tijden veranderen nou eenmaal. Ja we vertrutten langzaamaan maar dat is wat het is. De tendens van deze tijd. Ik vind het dan gewoon wel zo netjes je aan te passen. Wat voegt het toe om als enige met je tieten bloot te gaan dan? Omdat je geen streepjes wil? Ga dan helemaal naakt want je hebt ook streepjes bij je zwembroekje. Ik vind dat altijd het grootste kul argument ever. Of stroop gewoon je bandjes omlaag of koop een ander topje zonder bandjes. Het is een excuus je tieten te laten zien. Ik ben echt niet gek natuurlijk. En als ik in een groep aan het strand lig en juist die ene vriendin moet weer zo nodig, dan vind ik daar inderdaad wat van. En vind ik het ook respectloos overigens naar mijn man of andere gasten uit die groep. Je maakt er mensen bewust oncomfortabel mee namelijk.

Ikzelf hou van naakt recreeeren maar ik doe dat niet overal, sterker nog mijn partner en kinderen houden er niet van dus eigenlijk gebeurt het nog maar zelden tot nooit. Maar topless zou ik dan weer nooit doen. Vroeger in de jaren 80 oke, toen deed iedereen het. Maar we leven niet meer in de jaren 80 en dingen veranderen. En topless is uit. Pas je aan zeg ik dan!
We kleden ons ook niet om waar onze vrienden en mannen van vriendinnen bij zijn, we lopen niet topless uit de douche als we weten dat er beneden bezoek zit, etc etc. Waarom dan wel in gezelschap als enige je borsten laten zien? Want dat is wat het is. Natuurlijk zal niemand hier zeggen dat zij het doet omdat ze haar borsten gewoon wil laten zien, maar ik weet nog wel toen ik nog jong en knap was dat ik ook maar wat graag mijn meisjes wilden showen dus toen deed ik het zeker wel bewust ( jaren 80-90) maar geen haar op mijn hoofd die het nu nog overweegt en ik zweer je dat ook geen levende ziel daar op zit te wachten momenteel :-)
Dat is dan wel een groot verschil. Ik lig met mijn vriend op het strand. Of met een vriendin (die ook van topless houdt). Ik ga niet met 20 anderen in een groep op het strand liggen. Ik kom daar voor mijn rust en ontspanning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven