Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Vietje je mag mijn misselijkheid wel een dagje overnemen :lol: . Je NOD komt er bijna aan woehoe, ik duim voor je :cheer2:
valkgezicht zo frustrerend. Ik had het in juni ook, 3 maanden was mijn cyclus netjes. Ineens was mijn menstruatie 5 dagen later.... Ik duim ook nog steeds voor jou :hug:

Vandaag iets minder misselijk gelukkig, zit alleen nu met een emmertje voor me op de bank. Vriend belde net heel lief 'heb je nog steeds trek in kip, of wil je toch wat anders?' of dan appt die hoe is het met mijn schatjes :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik net ongesteld ben geworden. Ergens een is de teleurstelling groter dan ik had verwacht. Blijkbaar had ik door het uitblijven toch wat meer hoop gekregen.

Nu maar goed met de testen aan de slag dan maar.
Valkgezicht :hug: ik had het je enorm gegund! Snap heel goed dat je enorm teleurgesteld bent, die spanning bouwt zich alleen maar op als je later bent dan je gewend bent :(

supersmoothie wat lief van jouw vriend :) geniet ervan!
Super lief van jouw vriend supersmoothie! en had je nog zin in kip?? Ik kon tijdens mijn eerste zwangerschap werkelijk NIETS met kip eten! Ook geen cola light drinken haha zo raar wat dat allemaal met je doet!

Super lief koekiemonster, maar ja als ik ook echt eerlijk terug denk was dit pas de tweede echte poging, Omdat vorige keer het een beetje fout was gegaan met die testen haha. Dus we gaan gewoon rustig door. Ik moest wel net beloven thuis dat ik me niet meer zo op zou gaan focussen, maar ook af en toe zou genieten van de momenten die we nu gewoon hebben met zijn 3e en daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in! Ik denk dat het vanaf volgende week ook weer wat makkelijker gaat als ik weer ga werken.

Waren er nog meer met hun NOD die eraan kwam? Vietje jij alweer bijna!!
valkgezicht ik kon ook niks met kip eten de vorige zwangerschap, ik wilde het niet eens zien! Sinds die zwangerschap vind ik het ook verschrikkelijk om kip te snijden, dus... Of man moet koken of ik betaal extra voor al in blokjes gesneden kip :rofl:

Fijn dat je er realistisch naar kunt kijken, maar dat maakt niet dat je minder teleurgesteld bent toch? Focussen op gezelligheid met z'n drieën is altijd een goed idee lijkt me :)
Alsnog een dikke knuffel :hug: en ik zal weer duimen de volgende ronde
Super lief Koekiemonster! Je hebt helemaal gelijk. Vandaag nog even teleurgesteld, maar het helpt wel om af en toe even naar het grote geheel te kijken. Maar gevoel blijft gevoel en dat is niet zomaar weg. Vandaag lekker even relaxen, wilde eigenlijk gaan sporten. Maar nu lekker met een wijntje een filmpje kijken.

Mindsey over de alcohol vrije wijn, ik weet niet of je normaal sangria lust. Maar ik pak dan een rode alcohol vrije wijn uit de koelkast in een karaf en aanvullen met sinas (hoeveel je zelf lekker vindt) en dan lekker fruit erin en ijsblokjes, dat vond ik echt heel lekker en dat smaakt wel echt naar sangria.
valkgezicht ah nee, wat ontzettend rot. Had het je zo gegund. Geniet lekker van je wijntje op de bank, hopelijk volgede ronde wel raak :hug:

Kip kan ik ook niet snijden, het enige wat ik deze week doe is groente snijden. De rest +opruimen doet mijn vriend, trek ik heel slecht. Het werd uiteindelijk een hamburger ;)
Valkgezicht die ga ik onthouden, klinkt nog gezellig ook een glaasje sangria nu het nog mooi weer is :hello:
@Valkgezicht, ah balen zeg! Snap je gevoel heel goed. Als je iets héél graag wil is elke maand langer moeten wachten gewoon rot. Ik ben ook blij dat wij uiteindelijk eerder zijn begonnen dan ‘gepland’. Daardoor zit ik er nu nog niet zo heel erg mee als het niet direct lukt. Maar ik heb echt nu al dik respect voor vrouwen/koppels die er echt jaren over doen. Wat moet dat een mentale strijd zijn ook pff. Hopelijk 3x scheepsrecht voor jullie! Dit is trouwens ook pas mijn tweede Nod die eraan komt. Mocht ik ook gewoon ongesteld worden, ga ik ook ovulatietesten proberen. Kan vast geen kwaad. Dikke knuffel voor jou in ieder geval :hug: ps: ik ga je sangriatip onthouden!

@Supersmoothie, ik had je graag willen helpen! Maar elke dag misselijk zijn lijkt me echt verschrikkelijk. Ik trek dat zo slecht. Ben echt net een man in dat soort dingen... Wil dan echt ‘t liefst m’n moeder aan m’n zij hebben :rofl:
Hopelijk trekt ‘t snel weg!!
Hoe gaat het hier dames?

Vietje jouw NOD komt al in de buurt! Toevallig al symptomen?

Wanneer staan de volgende echo's gepland, dat zal ook al bijna zijn of niet!
Koekie dinsdagavond hebben we intake bij de verloskundige! Kan niet wachten!
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Heee @Koekie, gaat goed! Rustig!
Ik heb nog geen symptomen (helaas).
Ook geen innestelingsbloeding of iets gehad.

Als ik uitga van mijn gemiddelde cyclus de afgelopen 6 maanden, dan is donderdag (de 15e) mijn NOD. Als ik uitga van mijn cyclus vorige maand, dan is dinsdag (de 13e) mijn NOD. Mag dus woensdag op z’n vroegst testen van mezelf :-P)

Hoe gaat ie daar? Hoe voelloe?
Spannend @VietjeH, ik ga keihard voor je duimen!
Hier afgelopen week opeens een, voor mijn doen, vroege eisprong gehad op dag 16 of 17. Dus ik zit ook op het wachtbankje :popcorn:
Elmen ohh spannend! Ik zal weer duimen

Vietje nog een paar dagen geduld dus! Ik zal duimen!! Snap dat je het liefst al een heleboel symptomen had!

Hier gaat het goed, steeds minder last van de misselijkheid. Morgenavond de termijnecho, vind het weer super spannend!
@Elmen, spannend!! Het lange wachten is begonnen ;)

@Koekie, oeh termijnecho vanavond! Ook spannend, maar komt vast goed!
Zit je dan op precies 10 weken?
Gister trouwens wel ‘komisch’, na mijn berichtje hier kreeg ik barstende koppijn. Dus ik een warm bad gepakt, hoofdpijn weg, maar werd me toch ineens misselijk. We hadden pizza besteld, maar toen ik had overgegeven op de wc ben ik om 20:00u al in bed gaan liggen. Heb dus zelfs de pizza overgeslagen! Nu voel ik me gelukkig een stuk beter. Toch denk ik dat ‘t voornamelijk te maken had met 8 dagen shitzooi eten. Maar ik lag in bed en even dacht ik: heb toch niet mezelf gejinxt nu met ‘ik heb nog geen symptomen’’ :rofl:
Valkgezicht Wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden. In ieder geval is het wachten voorbij.. en hopelijk is het snel raak!
Elmen Succes op het wachtbankje!

Vietje Spannend hoor! Heel benieuwd!! Hou ons op de hoogte :).
Koekie De termijnecho alweer, jeetje wat gaat dat snel! Hoop dat het weer een hele mooie echo wordt :).

Ik merk dat ik een klein beetje afstand hou.. vind het gewoon heel spannend, en wil onbewust niet te veel met zwangerschapsdingen bezig zijn. Ik had gisteren ook een wat lichtere test - kan door van alles komen, maar dat zit me dan toch niet lekker. Symptomen ondertussen wel aan: pijnlijke borsten, duizelig, misselijk.. dus focus me maar op mijn lijf. Niet meer testen, niet teveel nadenken en gewoon afwachten. Maar als jullie me hier dus even wat minder horen :) dan weet je waar het aan ligt. Ik leef nog steeds mee!
Ah Mindsey, ik snap dat heel goed. Die eerste paar weken zijn zenuwslopend. Niet meer testen en probeer vertrouwen te hebben!
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Vietje ik ben ongeveer 11 weken, dat gaan ze vanavond bepalen. Ik vind het weer reuzenspannend! Vooral omdat de symptomen weer wat minder zijn. (Hoort ook een beetje bij de termijn)
Ohohohh daar zijn die symptomen al :hihi: hopelijk toch een goed teken!

Mindsey dat snap ik heel goed, het is ook zo kwetsbaar. Heb je bij de verloskundige de mogelijkheid om eerder te kijken eventueel?
Ik merk het goed hoor, je zoekt toch de bevestiging dat alles goed is. :hug: ik leef ook met jou mee, hopelijk snel een mooie echo en wat geruststelling (al tel ik de dagen dan tot de volgende echo..)
Mindsey haha, emotioneel flexibel. Die hou ik erin!
Zwanger zijn is één en al onzekerheid, dus ik snap heel goed dat je even afstand neemt. Mag je niet eerder spieken als je al eerder een miskraam hebt gehad? Hoewel ook dat onzekerheid kan geven als je weer te vroeg kijkt en het hartje misschien nog niet (sterk genoeg) klopt. Ik tel met je mee tot 30 augustus!

Supersmoothie Alles is een marathon! Koken, boodschappen doen.. zelf na douchen moet ik even op adem komen. Voel me echt een oud wijf :facepalm:

Valkgezicht Stom dat je ongesteld bent geworden :( :hug: Heel logisch ook dat je even aan niets anders kan denken als je ongesteldheid een paar dagen later komt. Afleiding van werk is dan wel fijn en focussen op jullie 3e is belangrijk, maar soms is het ook niet erg om gewoon even heel erg te balen.
Geniet van je wijntje, ohh.. wat kijk ik daar naar uit.

Vietje Voel je je al slechter? Misselijk en overgeven lijkt me toch wel een goed teken.. :-D Af en toe wat minder gezond eten is niet erg hoor. Als je over het algemeen gewoon gezond eet en voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, kan je lichaam het echt wel even aan als je even de teugels wat laat vieren.

Elmen Handig dat je je eisprong voelt! Ik dacht de mijne ook te voelen op dag 19, maar twijfelde. Inmiddels ben ik inderdaad 4/5 dagen teruggezet, dus dan zou het kloppen met eisprong op dag 19. Toch wel handig als bevestiging.

Koekie Ahhh ik ben zo jaloers, 11 weken al. Tijd gaat hier zo langzaam. Heel veel plezier bij je termijnecho vanavond!

Eten gaat hier echt voor geen meter.. Ik moet mezelf echt dwingen om wat te eten, want ik ben de hele dag misselijk. Overgeven ben ik deze week ook mee begonnen. Heel naar, maar lucht soms ook wel op. Eindelijk even niet misselijk.

Gister ook.. voel ik me even beter, gaat vriend boodschappen voor avondeten halen. Ik had onwijs veel zin in pasta, dus hij alles gehaald. Komt hij thuis, ben ik weer zo misselijk dat ik geen hap door m’n keel krijg en maar een smoothie als avondeten maak. Zo stom :( Ik hou zo van lekker eten en ik mis het echt.
Alles was goed, de kleine was druk aan het zwaaien en de uitgerekende datum is 3-3 geworden. Doordat mijn dochter zo groot was, moet ik met 24 weken nog wel een glucosetest doen (zwangerschapsdiabetes)
Wat goed koekiemonster! Fijn dat alles goed was!
Voor alle dames die nog in spanning zitten hoop ik dat het weer een vruchtbare maand mag worden!

Hier is de misselijkheid volop aanwezig! Medicatie gekregen en helpt een heel klein beetje. Mijn dag begint standaard met kotsen helaas. Hoe doen jullie dat met werken? Ik moet de hele dag spugen. Ik doe echt mijn best maar vind het best ingewikkeld. Daarom gisteren ook alvast gedeeld met teamleider. Dan weten ze in ieder geval wat er aan de hand is.
Koekie Heerlijk, weer een goede echo! Zo fijn!

Lisanne De hele dag spugen.. pfoe, niet te doen! Ik ben wel de hele dag misselijk, maar overgeven gelukkig bijna nooit. Ik leer met de misselijkheid om te gaan, heb m'n eetpatroon erop aangepast. Heel vaak kleine beetjes eten helpt voor mij.

Hoe reageerde je teamleider op het nieuws? Ik ga over ongeveer een maand op werk vertellen dat ik zwanger ben en vind het nu al onwijs spannend. Volgens mij is het voor een manager nooit leuk om te horen dat een medewerker zwanger is. Ik zit op een afdeling die bestaat uit mij en één collega, zij gaat het nooit in haar eentje redden. Daarom ben ik ook erbij gekomen. Voel me dan wel een beetje schuldig om nog voor het jaar om is mijn zwangerschap aan te kondigen..
Vietje morgen je NOD! Hoe gaat het nu?

Lisanne wat verschrikkelijk de hele dag spugen, je kunt nog terug naar de huisarts voor andere medicatie. De een werkt bij de een beter dan bij de ander. Hier dit keer niet de hele dag overgeven, bij mijn dochter was het 3 keer per dag (als er gegeten moest worden).

Veyi het is voor een werkgever nooit leuk, maar officieel hoef je het zelfs pas 3 weken van tevoren door te geven. Jij geeft je werkgever in ieder geval de tijd om voorbereidingen te treffen.

Alle dames in de wachtweken, ik duim voor jullie!

tabel ik denk dat we de dames met NOD in juni (of zonder NOD) er deze week wel uit kunnen halen. Geloof eigenlijk niet dat ze nog mee komen schrijven.
@Koekie, wat een goed nieuws!! Fijn joh! En je uitgerekende datum is goed te onthouden :)

@Mindsey, dikke knuffel voor jou. Ik snap de onzekerheid ook echt. De 1e echo zal je vast geruststellen. Maar het afwachten duurt lang... Jammer dat je niet bij Koekie’s moeder langs kunt ;) :hug:

Ik voel me best oké eigenlijk! Niet veel symptomen. Het enige wat me echt opvalt is dat ik sinds gisteren veel meer moet plassen. Zeker dubbel zoveel als normaal, terwijl ik echt niet anders heb gedronken. Moest er zelfs 2x uit vannacht om te plassen, nou dat heb ik normaal nooit. Maar dat is dan ook ‘t enige...

@Veyi, @Lisanne, poeeeh respect voor jullie.. Het lijkt me vreselijk om me dag in dag uit zo te voelen. Hopelijk komt er snel een eind aan en voelen jullie je gauw beter. :hug:

Wat betreft de tabel ben ik ‘t er mee eens Koekie! Zeker die met een NOD in juni kunnen er denk ik wel uit. Maakt het nog weer iets overzichtelijker.

Hoe zit ‘t met namen bedenken onder de zwangeren onder ons? Lukt dat al een beetje? :-)
vietjeh wijzigde dit bericht op 13-08-2019 13:53
10.87% gewijzigd
Koekiemonster26 schreef:
13-08-2019 08:59
tabel ik denk dat we de dames met NOD in juni (of zonder NOD) er deze week wel uit kunnen halen. Geloof eigenlijk niet dat ze nog mee komen schrijven.
Eens. Ik heb even teruggelezen, volgens mij kunnen Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia en Drenthsmeisje88 uit de tabel.

Ben ook benieuwd hoe het met Prettymama en Ficusje gaat! Lezen jullie nog mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven