UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Hier helaas weer wat bloed.. Kramp en mijn borsten zijn totaal niet meer gevoelig. :-(
O jeetje bumpersticker. Is het veel bloedverlies? Ik hoop toch dat alles goed mag gaan.
Oo bah bumpersticker, hoop dat het niks is! Heb je de vk al gebeld?
Wat fijn dat er een aantal al een mooi kloppend hartje hebben gezien :cheer2:

Mamainspe vervelend dat jij je ook zo voelde, nu al wat beter of niet?
Lisanne hoe is het nu met je? Vervelend dat jij echt moet spugen zeg. Ik herken het probleem op je telefoon kijken pff, alsof je onwijs dronken bent en alles draait.
Gemini wat verschrikkelijk van je oma, heel heftig. Aan de ene kant de blijdschap dat je zwanger ben, aan de andere kant dit verdriet. Hoe is het nu?
Lin1206 ik heb ook een zitten beroep, rond 3 uur gaat mijn buik zo erg uitzetten en dat doet zeer. Maar ik wil nog niet aan zwangerschapskleding :lol:
Bumpersticker ah nee, vk al gebeld?

Na mij klaag bericht van zaterdag gaat het gelukkig weer wat beter. Misselijkheid is niet meer de hele dag aanwezig, nu alleen die intense vermoeidheid. Ik werk 40 uur per week en moet nu ook iemand inwerken. Man dat vreet energie, om 2 uur ben ik gewoon op. Als ik thuis kom ben ik gebroken, gelukkig is mijn vriend heel lief en regelt het eten/boodschappen/kopjes thee. Woensdag eerste echo, zo spannend!
Het bloed word wat rozig. Enkel bij afvegen tot nu toe, dus het is niet veel.
De poli is vandaag gesloten.
Ik mag straks naar de huisarts.
Ik hoop dat het niks is BumperSticker! Roze bloed hoeft niks te betekenen. En dat je borsten geen pijn doen nu ook niet, het kan wat wisselen. Hopelijk straks goed nieuws! Ik kan me voorstellen dat je schrikt, sterkte.

Hier vandaag voor het eerst wat misselijk, ik ben nu denk ik precies 5 weken. Maar of dit gewoon wat misselijkheid is of door de zwangerschap komt weet ik niet. We zullen zien of het vanaf nu ook vaker gebeurt. Eten staat me wel al dagen tegen, maar ik probeer toch goed te blijven eten. Gezonde tussendoortjes gekocht zodat ik wat kleinere porties kan eten en dan gaat het wel.

Mijn borsten zijn niet meer zo gevoelig, maar wel een stuk voller.
En ik heb zo'n last van mn darmen (buikpijn) :-(

Vind het best wel lastig dat ik nog 3 weken moet wachten tot mijn eerste afspraak in het ziekenhuis, ik ben zo benieuwd of alles goed zit en kan het zelf nog niet helemaal geloven. Ik ben dan 8 weken vermoed ik.
vraag-123 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 12:38
Reden: -
2.52% gewijzigd
Succes bumpersticker! Hopelijk niks aan het handje. Vraag anders aan je huisarts of je bloed mag laten prikken op hcg waardes en of je dan overmorgen weer mag (om te kijken of het hcg zich goed verdubbeld).
Ik mocht dat vorige keer ook van mijn arts (overigens is zij ook heel relaxt).
Ooh Bumpersticker, ik hoop zo dat het bloedverlies snel ophoudt. Zelfs als het niks is, is het gewoon geen fijn idee. Ik duim voor je!

Muppet, wat moet het een fijn gevoel zijn om voor het eerst het hartje te horen! Als ik het goed lees mogelijk een tweeling dus? Extra spannend en extra bijzonder :heart:

Hoe staan jullie erin om het aan mensen te vertellen? Ik was vandaag bij de TA en ze vroegen naar medische problemen/gezondheid e.d. dus heb ik het verteld. Nou dat voelt toch wel erg raar om het als eerste aan je TA te vertellen @( Tegelijkertijd was het ook een onwerkelijk momentje, maakt het toch weer een beetje 'echter'. Herkenbaar?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Gefeliciteerd Bjorg met het kloppende hartje :heart: denk je dat je er nu wat meer van kunt gaan genieten?

Bumpersticker, schrikken dat bloed :-(. Hopelijk heb je wat duidelijkheid gekregen van de huisarts.

Sinds gisteren ben ik opeens na/tijdens het avondeten misselijk. Nog niet hoeven overgeven gelukkig. Is dit voor meer herkenbaar? Verder hier ook veel last van darmen en vermoeidheid. Werken vind ik best een uitdaging. Hoe gaat dat bij jullie?

flip-flop wij hebben het tegen onze ouders, broers en zussen verteld. En ik heb het op mijn werk verteld tegen mijn teamleider. Ik vind het fijn als in ieder geval 1 iemand het op mijn werk weet, zodat ze weet wat er speelt en waarom ik me niet goed voel.

Morgen heb ik een afspraak bij de pop-poli. Weet iemand of ze daar ook echo's maken bij de eerste afspraak?
Even gekopieerd uit het ander topic
Oké ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest en zij heeft inwendig gekeken. Ze zag een onrustige baarmoedermond. Deze was gelukkig wel gesloten dus zij schat het positief in.
Begin dit jaar ben ik bij de gynaecoloog geweest vanwege onregelmatig bloedverlies. Door blijkt te komen door het dunne weefsel binnen in de baarmoeder, normaal hoort dat volledig binnen te zitten maar zit bij mij ook iets buiten de baarmoeder.
Het heeft dus daar mee te maken. De huisarts schat de kans 50/50 in.
Ik denk wel iets gerust gesteld te zijn. Meer dan afwachten en duimen kunnen we niet doen.

@peanut, misselijk na het avond eten herken ik helaas. Het gevoel te moeten overgeven maar er komt niets.
Hier last van de darmen in de zin van winderigheid, heel erg :$
@Bumpersticker: ach joh, wat spannend en onzeker! Wanneer gaan ze weer kijken?

@Mrs-Peanut werken is voor mij ook pittig. Ik ben echt de hele dag door misselijk. NIet overgeven (s ochtends wel veel kokhalzen) maar voel me zó beroerd en moe.
Dus heb het op werk verteld aan leidinggevende en mag wat minder uren werken nu, dat geeft wel rust.

Wij hebben vandaag een kloppend hartje gezien, bijzonder!
Ik dacht 7w3d te zijn, zij dacht een week (!) minder.. Gezien moment van testen denk ik dat de waarheid beetje in het midden ligt. Op de termijn echo zal het wel duidelijk worden.
Een week minder zou wel even slikken zijn, ik tel de dagen af tot ik 14 weken ben en dan hopen dat de klachten minder worden..
@mamainspe super gefeliciteerd! Zo spannend of dat het hartje klopt. Nu even afwachten of je idd een week korter bent. Als alles maar goed gaat dat is het aller belangrijkste. Lekker genieten. Ik tel de dagen af!
Gefeliciteerd mamainspe! Fijn hoor een kloppend hartje!
Ik had bij mijn eerste zwangerschap dat ik 2.5 week (!!) werd teruggezet, terwijl dat niet eens mogelijk was, want we werkten met ovulatietesten (en echo's). Misschien heb je ook een latere bevruchting gehad of iets in die richting?!

Bumpersticker, fijn dat je een beetje gerust gesteld bent! Bloed nu verder weggebleven?

Hier ook misselijkheid na het avondeten! Verder geen bijzonderheden, alleen dat het lijkt alsof mijn boobies op knappen staan en 5 kilo zwaarder lijken te voelen 🤣

Qua vertellen, ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld. Verder vertellen we het nog aan niemand. Vorige keer ging het met 6w mis, dus we zijn een beetje huiverig. We wilde zoiezo eerst de echo afwachten. Ik ben echt de dagen aan het aftellen, jeetje wat duurt dat lang.

Succes morgen Bo en Lisanne!
Ps: misschien kan iemand mij nog aanpassen in de tabel? Aangezien mij dat niet lukt op de telefoon.
Ik ben 29 jaar, dit wordt ons 2e kindje, heb 28aug eerste echo en bij bijzonderheden februari 2019 miskraam.

Alvast bedankt😊
mamainspe fijn een kloppend hartje! Even afwachten wat de exacte datum nu wordt dan.
bumpersticker fijn dat je in elk geval bij de huisarts terecht kon en weer wat bent gerustgesteld. Hopelijk blijft alles rustig. Zou je anders wellicht al eerder kunnen/mogen voor een echo?

Hier tot nu toe nog geen echte klachten, behalve in de avond opgeblazen buik en wat krampen soms. Maar ik ben ook pas 5 weken. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen werd ik ook pas rond de 6 weken misselijk. En dan met name in de avond ja. Dus heel herkenbaar wat een aantal van jullie hebben.
]
anoniem_333943 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 21:34
Reden: Fout
99.91% gewijzigd
Zou iemand mij ook in de tabel willen zetten? Ik krijg het op de telefoon ook niet voor elkaar. Daarom ook mijn vorige bericht die ik heb gewijzigd (ik had de tabel gekopieerd in een bericht :facepalm: ).

Leeftijd: 33
3e kindje
3-9 vitaliteitsecho (8 weken), 17-9 termijnecho, 2-10 intake vk.

Alvast bedankt!! :-D
@Bumpersticker; ik ga voor je duimen! ❤️

Gefeliciteerd Mamainspe! ❤️ Ik heb het wel eens vaker gehoord en dat ze bij de termijn echo weer verder gezet worden!

Ik zal morgen op de PC proberen de tabel aan te vullen ☺️
@Bumpersticker wat fijn dat je snel bij je huisarts terecht kon en dat er een verklaring lijkt te zijn.
@Flip-flop gek he dat het dan ineens zoveel echter voelt als je het uitspreekt. Ik vind dat nogsteeds heel raar, een afspraak maken met bijv vk omdat ik zwanger ben, terwijl ik er nog niet zoveel van voel en het nog niet "verteld" heb. Maar medische professionals moeten het gewoon weten. En ze hebben geheimhoudingsplicht.
@mamainspe, fijn dat het hartje klopt! Termijn, ach, een mm meer of minder en het scheelt meteen een paar dagen. Het wordt bij de termijnecho inderdaad wel duidelijk.

Hier verder niet veel nieuws. We sukkelen rustig verder. Ik ben moe, maar dat schuif ik vooral om de dreumes die de laatste weken s nachts weer loopt te spoken. Darmen zijn regelmatig erg opgezet en ik heb m'n spijkerbroeken ingeruild voor rokjes met los elastiek :)
Ik kom wat aangehaakt, dus zal even niet op iedereen persoonlijk reageren.

Gefeliciteerd mamainspe met het kloppende hartje!

Bumpersticker wat schrikken zeg! Gelukkig dat je nu iets meer gerustgesteld bent.

Wat betreft vertellen, wij gaan het vanavond aan onze ouders en broers/zussen vertellen. Mijn moeder weet het al, die had het al in de gaten en ik kan heel slecht liegen :facepalm:

Morgen ben ik 6 weken. Kwaaltjes heb ik nog niet, misschien iets meer vermoeid. Vorige zwangerschappen kwam de vermoeidheid vanaf week 5 en misselijk vanaf week 6 tot 9 ongeveer. Ben benieuwd deze keer.
BumperSticker ik ga ook voor je duimen!

mamainspe1 ooh dat is dan echt even een tegenvaller als je hoort dat het een week minder is. Kan me voorstellen dat je daar niet echt op zat te wachten. Hopelijk heb je minder lang last van de beroerdheid en misselijkheid.
Fijn dat je wat minder uur mag werken!

Wij hebben vanochtend toch een echo gehad bij de pop-poli. We hebben een kloppend hartje kunnen zien :heart: . De verloskundige zei dat het er keurig uit ziet allemaal. We hebben nu over 2 weken weer een echo. Can't wait! Het was zo bijzonder om te zien :-$
Voor in de tabel kan er bij mij bij : 29 jaar en eerste kindje.
Oh Mrs Peanut, wat fijn! Gefeliciteerd!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Mamainspe en mspeanut, Gefeliciteerd een kloppend hartje! Heel fijn lijkt me dat.

Hier was ik vanmorgen misselijk. De zalm van gisteren kwam naar boven, bleh even geen zalm meer haha
Mrs Peanut wat fijn :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven