UD April 2020
maandag 5 augustus 2019 om 14:29
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
.
.
Snowy
Jasmijn1980
english.breakfast
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Geslacht | Bevallen | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Niekkie20 | 27 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
Bjorg | 34 | 2 | 1 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Bo1988 | 31 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
zeelinde | 2 | 2 april | Meisje | ![]() | ||
Bumpersticker | 29 | 2 | 3 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Supersmoothie | 1 | 4 april | Jongen | ![]() | ||
Reflectione | 29 | 2 | 5 april | Jongen | ![]() | ![]() |
jomata | 29 | 1 | 6 april | Meisje | ![]() | ![]() |
Vlinder009 | 30 | 2 | 7 april | Meisje | ![]() | |
Lin1206 | 30 | 2 | 8 april | Meisje | ![]() | rustmaand IUI, ![]() |
Pip_pip | 37 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Karavaan | 30 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Lisa89 | 29 | 2 | 15 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Greys86 | 33 | 3 | 16 april | Jongen | ![]() | ![]() |
EVE1985 | 33 | 2 | 17 april | Jongen | ![]() | |
Flip-Flop | 27 | 1 | 18 april | Verrassing | ![]() | |
Whatifyoufly | 28 | 1 | 19 april | ![]() | ||
dnk | 29 | 2 | 20 april | Meisje | ![]() | ![]() |
gojibes | 32 | 1 | 24 april | ![]() |
.
Snowy

Jasmijn1980

english.breakfast

anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
zaterdag 17 augustus 2019 om 10:57
Hoi Allemaal,
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik zat heel erg te twijfelen om een berichtje te plaatsen. Dit na aanleiding vanwege 4 miskramen voor deze zwangerschap. Gisteren heb ik met 6.1 een echo gehad bij de gynaecoloog en hebben wij het hartje zien kloppen! We zijn zo ontzettend blij! Komende 6 weken blijven natuurlijk nog wel spannend.
Dit is ons tweede kindje, we hebben al een zoon die in November 4 jaar oud wordt!
Hoe gaat het met jullie?
Liefs!
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik zat heel erg te twijfelen om een berichtje te plaatsen. Dit na aanleiding vanwege 4 miskramen voor deze zwangerschap. Gisteren heb ik met 6.1 een echo gehad bij de gynaecoloog en hebben wij het hartje zien kloppen! We zijn zo ontzettend blij! Komende 6 weken blijven natuurlijk nog wel spannend.
Dit is ons tweede kindje, we hebben al een zoon die in November 4 jaar oud wordt!
Hoe gaat het met jullie?
Liefs!
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:13
Welkom Vlinder, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt, dat zal wel een opluchting zijn! Hebben jullie onderzoeken laten doen?
Ik heb zelf ook 4 miskramen gehad voordat onze dochter geboren werd, dat zijn littekens die nooit helemaal verdwijnen. Wij hebben een oorzaak gevonden en de artsen verzekeren meter van dat het nu “opgelost” is, maar toch. Ik ben deze zwangerschap opnieuw erg gespannen en durf niet teveel te dromen.
Ik hoop voor jou dat alles dit keer goed gaat en je in april een mooi kindje in je armen kan sluiten.
Gefeliciteerd mrs-peanut! Fijn zo’n mooie echo. Mag ik vragen waarom je bij de Pop-poli loopt?
Ik heb zelf ook 4 miskramen gehad voordat onze dochter geboren werd, dat zijn littekens die nooit helemaal verdwijnen. Wij hebben een oorzaak gevonden en de artsen verzekeren meter van dat het nu “opgelost” is, maar toch. Ik ben deze zwangerschap opnieuw erg gespannen en durf niet teveel te dromen.
Ik hoop voor jou dat alles dit keer goed gaat en je in april een mooi kindje in je armen kan sluiten.

Gefeliciteerd mrs-peanut! Fijn zo’n mooie echo. Mag ik vragen waarom je bij de Pop-poli loopt?

zondag 18 augustus 2019 om 00:06
zondag 18 augustus 2019 om 12:09
Zijn er hier meer die met 5 weken al misselijk zijn? En grotere borsten?
Mijn bh past nog net. Heb wel even wat comfortabelere bh's gekocht.
Ik vond het best vroeg. Maar zodra de 5de week begon begon de misselijkheid. Zat zelfs even te twijfelen of ik niet een week verder ben dan ik denk, maar mijn menstruatie begon op 11 april dus dat kan niet denk ik? Al heb ik daarvoor wel een aantal dagen spotting gehad en weet niet of ik dat mee moet tellen. Ik had toen een vroege miskraam, testte positief op mn NOD en maar dat liep niet op en een week later ongesteld geworden.

Ik vond het best vroeg. Maar zodra de 5de week begon begon de misselijkheid. Zat zelfs even te twijfelen of ik niet een week verder ben dan ik denk, maar mijn menstruatie begon op 11 april dus dat kan niet denk ik? Al heb ik daarvoor wel een aantal dagen spotting gehad en weet niet of ik dat mee moet tellen. Ik had toen een vroege miskraam, testte positief op mn NOD en maar dat liep niet op en een week later ongesteld geworden.
zondag 18 augustus 2019 om 15:24
Ik ben een paar dagen korter dan jou (14juli) en ik merk het ook echt aan mijn borsten, goede morgen zeg. Man is helemaal gelukkig maar ik niet zo, ze waren al redelijk op formaat namelijk. Misselijkheid gelukkig nog niet, eigenlijk verder helemaal geen klachten.vraag-123 schreef: ↑18-08-2019 12:09Zijn er hier meer die met 5 weken al misselijk zijn? En grotere borsten?Mijn bh past nog net. Heb wel even wat comfortabelere bh's gekocht.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zondag 18 augustus 2019 om 15:46
Pip-pip wat lief dat je er naar vraagt! We hadden ons zoontje een shirtje aangetrokken met “grote broer” erop. Leuk om te zien dat ze eerst de tekst een soort van in slow motion lezen en dat dan ineens het kwartje valt haha.
De reacties waren leuk! Al merkte ik wel dat het anders was als bij de eerste. Denk dat iedereen deze zwangerschap wel al een beetje zag aankomen qua timing. Niet dat ze er minder blij mee zijn hoor! Maar het is wel anders.
De reacties waren leuk! Al merkte ik wel dat het anders was als bij de eerste. Denk dat iedereen deze zwangerschap wel al een beetje zag aankomen qua timing. Niet dat ze er minder blij mee zijn hoor! Maar het is wel anders.
zondag 18 augustus 2019 om 15:48
Vraag-123 wat ik een beetje op internet lees is dat het bij iedereen echt heel verschillend is welke symptomen ze hebben en wanneer deze starten/eindigen. Zelfs bij dezelfde vrouw kunnen verschillende zwangerschappen weer hele andere symptomen geven. Kan me voorstellen dat het niet altijd fijn is om (heftige) symptomen te hebben, maar er gebeurt in ieder geval vanalles in je lichaam!

zondag 18 augustus 2019 om 17:26
Dank je wel!Bjorg schreef: ↑17-08-2019 14:13Welkom Vlinder, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt, dat zal wel een opluchting zijn! Hebben jullie onderzoeken laten doen?
Ja wij hebben verschillende onderzoeken gehad en nooit wat gevonden. Het gekke is dat ik voor onze eerste zoon nooit geen miskraam heb gehad. Alle 4 de miskramen zijn na hem geweest. Slik nu wel prednison dagelijks en bloedverdunners. Dit om de bloedsomloop in de baarmoeder goed te houden. En de prednison om mijn afweersysteem “plat” te leggen zodat het niet het vruchtje kan aanvallen.
Fijn dat er bij jou wel een oorzaak is gevonden. Ik ben net zoals jou ook heel voorzichtig met dromen. Hopelijk mogen we in april een wondertje in onze armen sluiten.
Liefs!
zondag 18 augustus 2019 om 17:30
vraag-123 schreef: ↑18-08-2019 12:09Zijn er hier meer die met 5 weken al misselijk zijn? En grotere borsten?Mijn bh past nog net. Heb wel even wat comfortabelere bh's gekocht.
Ik had ook vrij snel last van pijnlijke en grotere borsten. Het liefst koop ik ze nu ook een maatje groter maar ik wacht nog even af!
zondag 18 augustus 2019 om 17:34
zondag 18 augustus 2019 om 17:36
Zou iemand de tabel voor mij willen aanpassen? Ik zag mijn naam er wel al bij staan, super lief. Ik snap er namelijk niet zoveel van. Ik ben 30 jaar oud en ben dus zwanger van mijn 2e kindje. Heb al een zoontje die in November 4 wordt. Aanstaande donderdag 22/8 heb ik mijn derde echo, dit in verband met 4 miskramen. Ohjaaa en uitgerekend op 9 april, heel bijzonder want dat is de geboortedatum van mijn man!

zondag 18 augustus 2019 om 17:46
Dat is zeker bijzonder! Mijn ud is 3 dagen voor mijn mans verjaardag, zou ook leuk zijn als de kleine dan geboren wordt.Vlinder009 schreef: ↑18-08-2019 17:36Zou iemand de tabel voor mij willen aanpassen? Ik zag mijn naam er wel al bij staan, super lief. Ik snap er namelijk niet zoveel van. Ik ben 30 jaar oud en ben dus zwanger van mijn 2e kindje. Heb al een zoontje die in November 4 wordt. Aanstaande donderdag 22/8 heb ik mijn derde echo, dit in verband met 4 miskramen. Ohjaaa en uitgerekend op 9 april, heel bijzonder want dat is de geboortedatum van mijn man!
Heftig zeg 4 miskramen! Poe dat maakt je onzeker. Ik heb er een gehad en ben nu al superbang voor de echo vrijdag
zondag 18 augustus 2019 om 17:50
Ik ga voor je duimen vrijdag! Blijft spannend... ook al heb ik afgelopen vrijdag het hartje zien kloppen, ben ik toch weer nerveus voor aanstaande donderdag. Hopelijk klopt het hartje dan nog steeds.Reflectione schreef: ↑18-08-2019 17:46Dat is zeker bijzonder! Mijn ud is 3 dagen voor mijn mans verjaardag, zou ook leuk zijn als de kleine dan geboren wordt.
Heftig zeg 4 miskramen! Poe dat maakt je onzeker. Ik heb er een gehad en ben nu al superbang voor de echo vrijdag

zondag 18 augustus 2019 om 17:54
Dankje! Ik voor jouVlinder009 schreef: ↑18-08-2019 17:50Ik ga voor je duimen vrijdag! Blijft spannend... ook al heb ik afgelopen vrijdag het hartje zien kloppen, ben ik toch weer nerveus voor aanstaande donderdag. Hopelijk klopt het hartje dan nog steeds.![]()

Ik kwam er toen achter bij die eerste echo, had verder geen tekenen dat het mis was
zondag 18 augustus 2019 om 18:24
Drie miskramen kwamen los uitzichzelf bij zo 5-6 weken. Dit zag ik ook enigszins aankomen want mijn testen liepen af. Bij mijn tweede miskraam kwamen we er achter met de eerste echo. Dit kwam niet vanzelf los dus kreeg toen tabletten om in te brengen om het zo op gang te krijgen. Helaas was nog steeds niet alles weg en moest ik ook nog gecuretteerd worden. Bij deze miskraam had ik ook echt totaal geen tekenen dat het mis zou zijn. Had alle symptomen en me testen liepen dik op.Reflectione schreef: ↑18-08-2019 17:54Dankje! Ik voor jouwaren de miskramen vroeg?
Ik kwam er toen achter bij die eerste echo, had verder geen tekenen dat het mis was

zondag 18 augustus 2019 om 18:28
Bah wat naar! Ik duim voor je!Vlinder009 schreef: ↑18-08-2019 18:24Drie miskramen kwamen los uitzichzelf bij zo 5-6 weken. Dit zag ik ook enigszins aankomen want mijn testen liepen af. Bij mijn tweede miskraam kwamen we er achter met de eerste echo. Dit kwam niet vanzelf los dus kreeg toen tabletten om in te brengen om het zo op gang te krijgen. Helaas was nog steeds niet alles weg en moest ik ook nog gecuretteerd worden. Bij deze miskraam had ik ook echt totaal geen tekenen dat het mis zou zijn. Had alle symptomen en me testen liepen dik op.
zondag 18 augustus 2019 om 19:44
Goedenavond,
Wat fijn dat zoveel al een kloppend hartje hebben gezien.
Zou iemand mij kunnen toevoegen in de tabel? 29 jaar eerste kindje, 26-8 intake en eerste echo nog niet bekend.
Ben heel benieuwd naar wat er bij een intake gebeurt allemaal. Gaan ze dan ook op zoek naar een kloppend hartje of doen ze dit alleen als je ook een echo hebt?
Verder ben ik nog steeds elke dag ontzettend misselijk en zijn rijstwafels mijn grote vriend in de nacht. Voor het opstaan (plassen) eerst halve rijstwafel of meer anders helemaal trillend, mega misselijk uit bed, Mijn maag moet lichtelijk vol blijven anders voel ik me zo slecht dat ik niets meer wil eten. Mijn hormonen zijn duidelijk aanwezig, huilbuien en waardeloos voelen omdat ik voor mijn gevoel niets kan. Uit het werk gelijk eten en op bed.
Ik werk in een winkel, fulltime en loop dus de hele dag op en neer. Mijn broeken zitten al strak en ook mijn bhs zijn niet comfy meer.
Vriend is ontzettend lief en behulpzaam en doet alles voor me.
Wanneer vertellen jullie het op werk? Om eerlijk te zijn valt het me redelijk zwaar om fulltime te werken en zo misselijk te voelen
Liefs...
(p.s. Sorry voor mijn geklaag
)
Wat fijn dat zoveel al een kloppend hartje hebben gezien.
Zou iemand mij kunnen toevoegen in de tabel? 29 jaar eerste kindje, 26-8 intake en eerste echo nog niet bekend.
Ben heel benieuwd naar wat er bij een intake gebeurt allemaal. Gaan ze dan ook op zoek naar een kloppend hartje of doen ze dit alleen als je ook een echo hebt?
Verder ben ik nog steeds elke dag ontzettend misselijk en zijn rijstwafels mijn grote vriend in de nacht. Voor het opstaan (plassen) eerst halve rijstwafel of meer anders helemaal trillend, mega misselijk uit bed, Mijn maag moet lichtelijk vol blijven anders voel ik me zo slecht dat ik niets meer wil eten. Mijn hormonen zijn duidelijk aanwezig, huilbuien en waardeloos voelen omdat ik voor mijn gevoel niets kan. Uit het werk gelijk eten en op bed.
Ik werk in een winkel, fulltime en loop dus de hele dag op en neer. Mijn broeken zitten al strak en ook mijn bhs zijn niet comfy meer.
Vriend is ontzettend lief en behulpzaam en doet alles voor me.
Wanneer vertellen jullie het op werk? Om eerlijk te zijn valt het me redelijk zwaar om fulltime te werken en zo misselijk te voelen
Liefs...
(p.s. Sorry voor mijn geklaag
maandag 19 augustus 2019 om 09:03
maandag 19 augustus 2019 om 09:47
maandag 19 augustus 2019 om 17:40
Welkom Vlinder, wat spannend voor jullie! Wel heel fijn dat de eerste echo goed was, op naar een tweede goede!
Gefeliciteerd bo1988 met het hartje!
Grotere borsten hier ook aanwezig, ook een blije man haha
Er werd nog gevraagd over de Pop-poli.. ik ben daarheen verwezen i.v.m. angstklachten die opeens helemaal terug leken. Het is dus een poli voor vrouwen met psychische klachten en als je bijv. een traumatische ervaring hebt gehad bij een eerdere bevalling. Gelukkig voel ik me een stuk beter inmiddels en kan ik na 12 weken gewoon verder bij de verloskundige.
Gefeliciteerd bo1988 met het hartje!
Grotere borsten hier ook aanwezig, ook een blije man haha

Er werd nog gevraagd over de Pop-poli.. ik ben daarheen verwezen i.v.m. angstklachten die opeens helemaal terug leken. Het is dus een poli voor vrouwen met psychische klachten en als je bijv. een traumatische ervaring hebt gehad bij een eerdere bevalling. Gelukkig voel ik me een stuk beter inmiddels en kan ik na 12 weken gewoon verder bij de verloskundige.

maandag 19 augustus 2019 om 19:27