UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Wow, wat een hoop berichten hier! Gefeliciteerd met je echo Vlinder! Echt een geruststelling!

Haha ja hier ook grote borsten, echt bizar. Beetje uitkijken met aankleden, anders heb ik wel heel veel decolleté ;-).

Ook hier vermoeidheid ja, kan me niet echt herinneren dat ik dat bij de eerste ook zo erg had. Ik hoop dat het snel weer wegtrekt.

Vindt dit wel een lastige periode, echo duurt nog 2 weken, zou wel fijn zijn om bevestiging te krijgen dat alles goed is.
Dank je wel dames! @mrs-peunut wat fijn dat zon poli bestaat. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. Ik ga deze zwangerschap begeleid worden omdat ik mijn eerste bevalling als traumatisch heb ervaren. Maar eerst maar eens goed de eerste drie maanden doorkomen, en dan zien we wel.
.
anoniem_647264c694450 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 08:31
Reden: Schrijf mee in een minder groot topic
99.35% gewijzigd
Wat een hoop berichten alweer! Te veel om op iedereen te reageren (reageer nu ook even via de telefoon).
Fijn voor degenen die al een kloppend hartje hebben gezien. Dat is toch altijd weer een momentje vind ik :-D
Welkom Kirsten! Hopelijk gaat het nu wel goed.

Hier ook nog steeds weinig klachten. Ik ben bijna 6 weken nu. Dus kan nog makkelijk komen en wacht dus rustig af o_o
Verder tellen we af naar de 1e echo!
Wat is er veel geschreven!

Ik zat even te kijken op de kalender van 2020 en zag dat baby met Pasen geboren kan worden of op onze trouwdag. Dochter is met Pinksteren geboren.

Hebben jullie ook moeite met de kledingkeuze ‘s ochtends? Mijn broek zit niet echt lekker en heb het gevoel dat ik een buik heb dus welke top doe je erbij.. ff ingewikkeld haha
Hahaha mijn broeken zitten ook al niet meer lekker! Dacht dat het aan mij lag... liep gisteren met me knoop open en een haarelastiekje erom heen... denk dat het niet lang meer duurt voor ik zwangerschapsbroeken moet gaan dragen.
Ik heb ook al 2 weken elastieke broeken aan. Mijn spijkerbroeken zitten al te strak. Best wel een opgeblazen buik haha. Morgen eindelijk de echo, zo spannend❤️
Leuk Niekkie20!! Hopelijk hebben jullie ook een mooie echo :-D

Ik draag ook alleen nog broeken met elastiek en anders met een haarelastiekje inderdaad. Het zit gewoon niet zo lekker allemaal! De laatste paar dagen heb ik wel minder last van mijn darmen :cheer:

We hebben inderdaad een mega lijst al aan mensen die meeschrijven haha. Zien jullie ook overal zwangere dames?
Spannend niekie morgen! Heel veel succes! En de andere 2 dames natuurlijk ook 😁

Hier zitten mn gewone broeken nog prima 😏

Mrs-peanut overal zwangere vrouwen inderdaad. De helft van mijn vriendinnengroep is ook zwanger.
Succes allemaal met de echo's!
Succes morgen met de echo’s!

Twee vriendinnen van me zijn ook zwanger. Maar al een stuk verder, zag met het warme weer een hoogzwangere dame in het tuincentrum en had wel medelijden. Als het goed is treffen wij iig geen hittegolf als we hoogzwanger zijn.

Vrijdag ga ik het een goede vriendin vertellen die ook zwanger is. Wel heel bijzonder om dat een beetje samen te beleven. Ben benieuwd hoe ze reageert!
Succes iedereen die morgen een echo heeft!
Broeken beginnen hier soms ook strak te zitten, maar dat heeft dan vooral te maken met hoe vol m’n darmen zijn 🙈 vooral s avonds, niet fijn!

We hebben het dit weekend onze ouders verteld, iedereen super blij natuurlijk. Het allerleukste is dat mijn zus ook zwanger is, bij onze oudsten waren we ook vrijwel tegelijk zwanger. Dat kan je niet plannen, maar wat een geluk (als alles goed mag gaan). 🤞
Super lief allemaal jullie berichtjes 😘 we gaan duimen dat alles goed is!
Veel succes morgen met de echo’s, hopelijk weer mooie berichten morgen!
Hier gaan mijn broeken overdag nog goed. In de avond wel opgeblazen. Heb wel echt het idee dat ik zal weer een buikje begin te krijgen. Ben deze week nog vrij, maar vanaf volgende week weer werken. Dus dan zal ik ook veel staan te twijfelen voor de kast :-o
Bij ons in de vriendengroep is er ook echt een babyboom. Nu ook weer 2 vriendinnen zwanger van hun 2e. Zij zijn zelfs op dezelfde dag uitgerekend. Hoe krijgen ze het voor elkaar :-D
Succes met de echo's vandaag!

Hier ook de spijkerbroek die echt niet fijn zat vanmorgen. Ik vind dat wel heel vroeg O_O

Hier helaas niemand zwanger van vriendinnen. Één vriendin heeft het zwanger worden moeten uitstellen ivm gezondheid helaas!

Nog minder dan een week nu voor ee de eerste echo krijgen :yes:
Hebben jullie tips? Ik ga nu al 3 dagen op rij voor minstens een halve dag kapot van de buik/maagpijn. Het komt zeker niet uit de buurt van mijn baarmoeder maar vooral dus pijn van mijn maag. Ben verder niet misselijk, kan goed eten als ik geen vreselijke pijn heb. Liggen helpt tegen de maagpijn trouwens. Is dit voor iemand herkenbaar? Of heeft iemand tips?
VK weet ervan maar wil het afwachten, vooral omdat ik nog goed kan eten en drinken en niet misselijk ben.

Uiteraard ook veel succes met de echo's !!!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Flip-Flop, ik heb zulke buikpijn gehad in zwangerschap 1, als gevolg van darmen die langzamer gingen werken. Advies van de gyn was destijds om stoelgang bevorderende middel te nemen, vraag even in de apotheek. Ik kan natuurlijk niet zien of dit bij jou het geval is, maar als je twijfelt aan het advies van de VK, bel dan je huisarts even.
Omeprazol gaan vragen bij de huisarts Flipflop.
Heb je al rennie geprobeerd?
Net de echo gehad en alles was goed! Ben nu 7.5 week zwanger, terwijl ik zelf 8 weken dacht maar dat kan zomaar veranderen natuurlijk met de volgende echo. Baarmoeder en alles zag er goed uit en kindje lag links onder. Ze moest een beetje van opzij kijken dus ze wist niet zeker of er nog 1 achter lag. Haha we gaan maar uit van 1! Uitgerekende datum is voor nu 5 april.

Super blij nu! Van het weekend de opa's en oma's blij maken ❤️
Niekkie20 schreef:
21-08-2019 15:49
Net de echo gehad en alles was goed! Ben nu 7.5 week zwanger, terwijl ik zelf 8 weken dacht maar dat kan zomaar veranderen natuurlijk met de volgende echo. Baarmoeder en alles zag er goed uit en kindje lag links onder. Ze moest een beetje van opzij kijken dus ze wist niet zeker of er nog 1 achter lag. Haha we gaan maar uit van 1! Uitgerekende datum is voor nu 5 april.

Super blij nu! Van het weekend de opa's en oma's blij maken ❤️
Wat fijn! Goed nieuws!

Hebben jullie een leuke manier bedacht om het de opa's en oma's te vertellen of niks bijzonders?
We hebben vorige week een rompertje gekocht met daarop: hello I'm new here. We wilden eerst een taart maken met de uitgerekende datum, maar dit vonden we toch iets handiger haha.
Wat een goed nieuws Niekkie :flirting:
Fijn niekkie 🥰🥰
Super niekkie ❤️!

Wat vervelend Flip-flop, zou inderdaad even naar de huisarts gaan. Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik heel veel maagzuur, pas in week 30 ofzo na bloedbraken naar de huisarts gegaan en toen kreeg ik maagzuurremmers en dat was echt een wereld van verschil!
Wat een goede berichten hier!

Ik nog 2 nachtjes 🤞🏻🤞🏻.

Vermoeidheid slaat hier erg toe.. vooral met een peuterpuber van 3 die alle aandacht van mamma opeist. Gelukkig slaapt DL nog s’middags. Dus zodra ze op bed ligt, ga ik ook liggen. Op werkdagen lig ik gewoon heel vroeg in bed s’avonds.

Bij mij passen mijn broeken ook niet meer. Ik draag of sjieker joggers op vrije dagen. En als ik werk doe ik mijn positiebroeken aan (ziet toch geen mens) 😁 en zitten heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven