Smartwatch, ja of mwah?
zaterdag 24 augustus 2019 om 11:32
Ineens vroeg ik mij af of ik niet eens toe ben aan een smartwatch. In eerste instantie omdat ik vanwege stressklachten wat meer zou moeten wandelen/bewegen en mijn hartslag wat rustiger mag worden. Zo dacht ik mijzelf wat nauwkeriger te gaan volgen wat betreft stappen per dag en het verloop van mijn hartslag in verschillende settings. Met een leuke fitbit kan dat natuurlijk al, maar al snuffelend op het web kom ik nu ook de wat geavanceerdere smartwatches met allerlei apps, navigatie, leuke wijzerplaten, etc. tegen.
Nu is 250 euro zo'n beetje de startprijs voor een degelijk/mooi model, dus ik vroeg mij af hoe de ervaringen van bestaande gebruikers zijn. Dus heb je een smartwatch:
- welke functies gebruik je?
- hoe bevalt dat?
- vind je het de investering waard?
- welk model heb je of raad je aan?
En dan ook nog een technische vraag: bij welke modellen kun je de connectiviteit/gps actief aan en uit zetten? Ik zou zelf graag de optie willen hebben om bluetooth (of wifi indien van toepassing) te kunnen bedienen, een functie die de fitbit bijvoorbeeld niet heeft.
Nu is 250 euro zo'n beetje de startprijs voor een degelijk/mooi model, dus ik vroeg mij af hoe de ervaringen van bestaande gebruikers zijn. Dus heb je een smartwatch:
- welke functies gebruik je?
- hoe bevalt dat?
- vind je het de investering waard?
- welk model heb je of raad je aan?
En dan ook nog een technische vraag: bij welke modellen kun je de connectiviteit/gps actief aan en uit zetten? Ik zou zelf graag de optie willen hebben om bluetooth (of wifi indien van toepassing) te kunnen bedienen, een functie die de fitbit bijvoorbeeld niet heeft.
zaterdag 24 augustus 2019 om 20:05
Ja dat heeft hij. Hij gaat bij mij trouwens 2 dagen en nachten mee ongeveer. Weet het niet precies maar ik laad hem zeker niet elke dag op, ik geloof dat hij om de 2 dagen aan de prik gaat en dan is hij ook zo weer vol. Sneller dan mijn snel laad telefoon.

zaterdag 24 augustus 2019 om 22:12
Is de galaxy active ook compatibel met iOS? Ik vind het design prachtig en de prijs ookPolsjef schreef: ↑24-08-2019 14:08Samsung Galaxy Active hier. Ben er ontzettend blij mee! Man en ik hebben beide een en we dagen elkaar uit qua hoeveelheid stappen. Als we de 10.000 niet gehaald hebben gaan we nog rondje om.
Verder geeft hij signalen dat je moet bewegen en krijg ik mijn appjes er op binnen.
Daarnaast hartslag, aantal minuten bewegen. Ik ben mij veel meer bewust van het stilzitten.
Echte aanrader!