Regen in Sardinië

27-08-2019 23:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik een weekje in Sardinië op vakantie. Drie stralende dagen gehad, maar vanavond is het weer omgeslagen en zijn de voorspellingen alleen nog maar regen en onweer zolang ik hier ben (en zodra ik naar huis ga, gaat de zon weer schijnen :-? ). Aangezien het eiland vooral gericht is op buitenactiviteiten vraag ik me af hoe ik de komende dagen ga doorbrengen. Iemand tips wat je bij slecht weer kan doen in Sardinië? Heb gezocht op Google, maar vond geen hits. Ik zit aan de oostkust trouwens.

Dank!
Een wijnproeverij? Een dagje op een schapenfarm doorbrengen en leren hoe je kaas maakt?
Wat vervelend. Ben zelf een keer eerder terug gekomen van vakantie omdat het maar bleef regenen en niet zo'n beetje ook. Was niet in Sardinië trouwens.

Is er geen museum, theater, overdekt winkelcentrum of iets van een workshop die je binnen kan doen?
Wij vonden dat verlaten dorp mooi, ik geloof dat het Cairo heet
Hele dorp gemeenschap is verhuisd, maar de huizen staan nog, deels met een verdwaalde stoel, speelgoed, en bomen door de muren...
zelfs onze kinderen vonden het indrukwekkend, en een beetje spannend
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Ik had dit ook op Sardinië. We hebben in een café gezeten en spelletjes gespeeld. Maar ik had het ook dit jaar in Kroatië. We hebben onze regenjas aangetrokken en een mooie wandeling gemaakt door de natuur. Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding.
naamloosjes schreef:
28-08-2019 07:06
Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding.
ach nee
als je naar een "mooiweerland" gaat, dan is een dagje regen best te overzien, maar meerdere dagen regen is geen hol aan, en valt gewoon onder Slecht-weer

Ik ga graag naar bijvoorbeeld de UK op vakantie, dus ben echt wel wat gewend, maar als ik naar Italië ga, vind ik regen Slecht-weer
Ik vind één of twee dagen regen ook niet zo erg, maar ik ben naar Sardinië gekomen voor zon en strand. En ik ben hier nog 6 dagen dus als het alleen nog maar gaat regenen vind ik dat zonde. Wil ook wat van het eiland zien, maar met regen is dat minder. En extra balen als je weet dat het thuis wel goed weer is.
Als ik het weer zo zie, dan lijkt het vooral 's ochtends nog droog.. Dus extra vroeg op staan en dan naar een mooie baai? Een auto huren om het eiland te zien? Zijn het buien, of aaneengesloten regen? Met buien is rondrijden nog steeds leuk, je hebt dan vaak hele mooie luchten en een andere lichtval op het land.
En, je kunt ook naar een Spa gaan.
Lekker even relaxen en ontspanning voor jezelf. Ik had even gekeken maar er zit een hele mooie in Olbia, Spa Hermaea in het Mercure hotel ( hotel is niet bijzonder, de spa daarentegen schijnt zeer goed te zijn.
Daar zou ik ook flink van balen!
Maar ik zie dat het morgen droog en zonnig is, en vrijdagmiddag pas weer slechter wordt. En vanaf zondag ook weer beter.
Dus wie weet valt het mee.
Weinig tips helaas. Toen wij er waren was het inderdaad het prachtige weer wat je verwacht.
Ik zou gaan rondrijden, overdag uitgebreid gaan lunchen, stadjes opzoeken, beetje winkelen, veel koffie drinken etc.
Is het slecht op het hele eiland? Ik was er eens met mijn man en we hadden niks van tevoren geboekt, toen er slecht weer in de regio rond Cagliari kwam opzetten heb ik het hotel/campingboekje van het eiland erbij gepakt (dit was nog voor het internet-tijdperk) en een hotel gebeld aan de andere kant van het eiland, om naar het weer en de voorspellingen te informeren. Daar bleek het stralend weer te zijn, we zijn daar toen naartoe gereden en nog een paar stralend mooie dagen gehad. Je kunt het net treffen, al is het niet zo'n heel enorm eiland (hoewel, het derde grootste in de Middellandse Zee), wie weet is het bij jou ook vooral in één gedeelte slecht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ook meegemaakt dat het aan het vasteland enorm spookte, wel een week lang, en het op Sardinië heerlijk weer was. Dus hopelijk valt het voor jou ook mee.
Waar zit je ergens, ik zie niet veel regen de komende dagen? Huurauto en naar een plaats rijden waar er minder regen valt of buienradar in de gaten houden en erop uitgaan als het droog is. De kans dat het hele dagen regent, lijkt me echt heel klein.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb de hele week een huurauto ter beschikking dus ik kan altijd nog gaan touren. Ik zit in het plaatsje Orosei. Zag dat het morgen in Cagliari en Alghero wel zonnig wordt, al is dat 2,5 uur rijden. Ook Olbia is een dik uur rijden van waar ik verblijf, maar daar ben ik nu al 2 keer naartoe gereden.

Ik vertrek maandag en vanaf dinsdag zijn de voorspellingen alleen weer zon, zon en zon. Met bewolking is het water toch nét niet zo blauw als op de plaatjes 😉
Vandaag en zondag idd redelijk wat regen, maar donderdag en zaterdag prima te doen als je buienradar in het oog houdt! Vrijdag droog, dus dat is geen probleem.

Ik hoop dat het goed komt!
Morgen Alghero, vrijdag is het bij jou droog, zaterdag buienradar in de gaten houden en zondag hopen dat het meevalt. :biggrin:
doornroosje9 schreef:
28-08-2019 13:52
Morgen Alghero, vrijdag is het bij jou droog, zaterdag buienradar in de gaten houden en zondag hopen dat het meevalt. :biggrin:
Als dat zo blijft dan valt het uiteindelijk nog aardig mee! Dan heb ik qua weer 2 mindere dagen gehad en dat zou prima te overbruggen zijn. En anders moet ik ooit maar eens terug naar Sardinië, het water is heerlijk hier :-)
Hey Burrito25,
Ik zit momenteel met vriend in Alghero. Het is hier op dit moment droog winderig en bewolkt. Vanmorgen fikse regenbui gehad.
Mocht je deze kant op gaan, parkeren is hier een ramp, er zit een groot parkeerterrein bij de haven, daar kun je hopelijk plek vinden. (Is wel betaald)
Ook het oude centrum is de moeite waard.
Wij willen morgen bij mooi weer naar porto Torres, schijnt ook mooi te zijn.
Fijne vakantie nog!
I don't care, i love it!!
Burrito25 schreef:
28-08-2019 14:28
Als dat zo blijft dan valt het uiteindelijk nog aardig mee! Dan heb ik qua weer 2 mindere dagen gehad en dat zou prima te overbruggen zijn. En anders moet ik ooit maar eens terug naar Sardinië, het water is heerlijk hier :-)
Veel plezier!

Trouwens, rondrijden kan ook heel leuk zijn, ook als het regent. Kan je nog af en toe stoppen, ergens iets drinken, iets eten,...
Wat mij altijd is bijgebleven, is het oorverdovende krekelconcert op de weg langs de kust, tussen Alghero en Fertilia. Als je daar rijdt, draai voor de gein je raampje omlaag en luister (ben benieuwd of het nog zo is?).

Het schiereilandje waar Stintino op ligt is het uiterste puntje, altijd kans dat het weer daar wel goed is, als het elders minder is. Daar zijn de stranden echt heel mooi trouwens.
De Maddalena Archipel is ook echt mooi. En heb je Castelsardo al gezien?
Owwww, ik wil terug! (ben er inmiddels vier keer geweest)
Yella78 schreef:
28-08-2019 17:25
Wat mij altijd is bijgebleven, is het oorverdovende krekelconcert op de weg langs de kust, tussen Alghero en Fertilia. Als je daar rijdt, draai voor de gein je raampje omlaag en luister (ben benieuwd of het nog zo is?).

Het schiereilandje waar Stintino op ligt is het uiterste puntje, altijd kans dat het weer daar wel goed is, als het elders minder is. Daar zijn de stranden echt heel mooi trouwens.
De Maddalena Archipel is ook echt mooi. En heb je Castelsardo al gezien?
Owwww, ik wil terug! (ben er inmiddels vier keer geweest)
De krekels zijn er nog!
Ik ben in mei een week naar Sardinië geweest. Volledige week regen en storm. 7 graden. Niet te doen. Wat een drama. Ik heb netflix gekeken door het slechte weer was rond rijden en leuke dorpjes bezoeken ook geen optie. Het was net herfst.
capslock schreef:
28-08-2019 19:31
Ik ben in mei een week naar Sardinië geweest. Volledige week regen en storm. 7 graden. Niet te doen. Wat een drama. Ik heb netflix gekeken door het slechte weer was rond rijden en leuke dorpjes bezoeken ook geen optie. Het was net herfst.
Oh wat ontzettend balen zeg! Niks kunnen zien dus? Echt heel jammer, want er zijn zoveel mooie plekjes op het eiland.

Ik heb gelukkig in ieder geval de eerste 3 dagen volop kunnen genieten. Nu hopen dat de komende dagen meevallen.
Het weer viel wel mee vandaag toch?
polo1985 schreef:
29-08-2019 23:53
Het weer viel wel mee vandaag toch?
Ja! De afgelopen twee dagen stralend weer gehad. Vandaag de hele dag op een bootje gevaren langs de Golf di Orosei. Dat was zo fantastisch dat het me niet eens meer uitmaakt of het de rest van het weekend gaat regenen. Het valt dus redelijk mee achteraf gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven