Uitgerekend tussen 15&30 April 2020

zondag 11 augustus 2019 om 11:53

Hoi meiden,
Wie komt er meekletsen over haar zwangerschap en alle dingen daar om heen?
Het lijkt me leuk onze belevenissen en ervaringen met elkaar te delen

Juf, Paardje64, Kirsten en DAPHNE

Wie komt er meekletsen over haar zwangerschap en alle dingen daar om heen?
Het lijkt me leuk onze belevenissen en ervaringen met elkaar te delen
| Naam | Leeftijd | Kind | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijz.heden | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ladenkastje87 | 31/33 | 1 | 20-4 | Zoon | 23-9 en 8-10 VK Intake en Echo | |
| Imikgirl | - | 2 | 13-4 | - | - | - | 
| Greys86 | 33/42 | 3 | 16-4 | - | 3-9 + 19-9 + 2-10 Echo, Termijnecho en Intake | |
| SilentStorm | 30/32 | 2 | - | Verassing | - | Belt volgende week de echo | 
| Mamaopreis | 26 | 3 | 15-4 | - | - | Woont in het buitenland | 
| Spark88 | 31/32 | 1 | 18-4 | - | 11-9 + 23-9 Echo en Intake | |
| Jasmijn1980 | 36/38 | 3 | 19-4 | - | - | - | 
| Lievejij | - | - | - | - | - | - | 
| Wolkje | 35/36 | 2 | 17-4 | - | 11-9 Echo | - | 
| BisschopEefje | 30/30 | 1 | 25-4 | - | 18-9 | - | 
| Lientje87 | 31/32 | 2 | 21-4 | - | 2-9 | Echo en Intake | 
Juf, Paardje64, Kirsten en DAPHNE
                                    moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:43

Reden: Tabel moet gewoon open blijven!

Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
  79.65% gewijzigd

woensdag 28 augustus 2019 om 19:52

Ok.... ik heb morgen al een eerste echo! Ik belde maandag om een afspraak te maken, en ik moest wat data doorgeven (menstruatie, dagen cyclus etc), en zij zegt oooh dan ben je al 8 weken! Nou dan plannen we zo snel mogelijk een echo. Dus ik geef aan dat dat niet zo is, maar dat ik ongeveer 7 weken ben (want cyclus van 35 dagen en enkele andere omstandigheden lijkt het me zeeeer onwaarschijnlijk dat ik al 8 weken zou zijn  
 ) maar ze wilde toch al die echo inplannen voor morgen. Dus nu ben ik erg benieuwd of er al wat te zien is, en of er een kloppend hartje is. Had eigenlijk liever volgende week de echo gehad.
Hoe gaat het bij jullie met de klachten? Hier een beetje misselijk, maar chagrijnig af en toe. Niet te doen. Normaal gesproken ben ik juist heel gelijkmatig van humeur. Gelukkig heeft man (of andere dierbaren) er niet onder te leiden, maar werd ik tijdens een werk overleg nogal “assertief”
  tegen iemand die zich met een bepaald project aan het bemoeien was (mijn leden van de projectgroep waren trouwens erg blij met mijn assertieve gedrag, want de rest van de vergadering hadden we nergens meer last van  

Hoe gaat het bij jullie met de klachten? Hier een beetje misselijk, maar chagrijnig af en toe. Niet te doen. Normaal gesproken ben ik juist heel gelijkmatig van humeur. Gelukkig heeft man (of andere dierbaren) er niet onder te leiden, maar werd ik tijdens een werk overleg nogal “assertief”
                                    Ik wil ook een motto

donderdag 29 augustus 2019 om 12:42

@Spark Snap ik wel hoor, als je echt ergens trek in hebt maar niet mag, en je vriend gaat dat dan lekker voor je neus oppeuzelen, dat is ook niet echt top. Misschien helpt het dat ik nog niet zo van die extreme neigingen heb, en toch vaak andere dingen dan mijn vriend écht lekker vind. 
En probeer je niet te druk te maken hoor, al die andere mensen die al een kind hebben wisten ook echt niet wat ze zou overkomen en hoe je dat dan moet doen. Komt echt wel goed! 
@Grey Ik ben een goed getrainde hardloper dus dat probeer ik nu nog steeds vol te houden. Als je nu net wil beginnen denk ik dat het lastiger is om dat juist tijdens een zwangerschap op te bouwen, dan zou ik eerder kiezen voor zwemmen, wandelen of fietsen. Verder boks ik graag. Ik doe geen wedstrijden en ben nu natuurlijk ook gestopt met sparren, maar rustig trainen kan nog wel. Alleen met die warmte lukte sporten mij echt niet, dus ik moet het nu weer een beetje oppakken. Verder fiets ik 3x per week naar mijn werk, wat 20 minuten heen en 20 terug is, dus prima om zo te bewegen.
@Imikgirl Spannend hoor, die echo! Ik hoop dat alles goed is en dat er al iets te zien is! Anders kan het misschien toch weer een beetje onzeker voelen. Veel succes (en plezier!).
Qua klachten gaat het hier weer beter, minder misselijk, minder last van mijn buik en iets minder moe. Maar dat kan ook wel komen omdat het nu echt weer wat afgekoeld is.
                    @Grey Ik ben een goed getrainde hardloper dus dat probeer ik nu nog steeds vol te houden. Als je nu net wil beginnen denk ik dat het lastiger is om dat juist tijdens een zwangerschap op te bouwen, dan zou ik eerder kiezen voor zwemmen, wandelen of fietsen. Verder boks ik graag. Ik doe geen wedstrijden en ben nu natuurlijk ook gestopt met sparren, maar rustig trainen kan nog wel. Alleen met die warmte lukte sporten mij echt niet, dus ik moet het nu weer een beetje oppakken. Verder fiets ik 3x per week naar mijn werk, wat 20 minuten heen en 20 terug is, dus prima om zo te bewegen.
@Imikgirl Spannend hoor, die echo! Ik hoop dat alles goed is en dat er al iets te zien is! Anders kan het misschien toch weer een beetje onzeker voelen. Veel succes (en plezier!).
Qua klachten gaat het hier weer beter, minder misselijk, minder last van mijn buik en iets minder moe. Maar dat kan ook wel komen omdat het nu echt weer wat afgekoeld is.

donderdag 29 augustus 2019 om 17:02

donderdag 29 augustus 2019 om 17:15

Geweldig!! Gefeliciteerd!
Hahaha. We zien het door de vingers
Vanavond zal ik even bij-lezen en reageren

donderdag 29 augustus 2019 om 19:12

donderdag 29 augustus 2019 om 21:20

donderdag 29 augustus 2019 om 21:44

@ wolkje de bacteriën die je dus ziek maakt die gaan dood doordat je ze dus een aantal uur bevriest. 
@ spark zodra je de baby op de borst krijgt komt het meteen goed. Je zult heus nog wel is onzeker zijn maar alles goed komt.
@ lientje ja klopt daar heb ik ook al is wat over gehoord. Wel is iets om te proberen.
Misschien bloed laten prikken als ik al antistoffen heb dan mag ik gewoon alles eten.
Ik vind het ook een gedoe dus dat was ook 1 van mijn overwegingen om het niet te doen.
@ imikgirl Ze zullen op je werk wel blij zijn dat je wat assertiever bent nu. Is sowieso wel goed om dat een beetje te zijn.
Wat goed zeg dat je een kloppend hartje heb gezien. Ben zo blij voor je! Wat mij betreft blijf je gewoon lekker meeschrijven!
Hier sinds het iets minder warm is ook wat minder moe gelukkig. Had vandaag een klein beetje bloedverlies en wat buikkrampen dus het ziekenhuis gebeld en mag nu dinsdag 3 sept komen ipv 9 sept. Hopelijk is alles goed.
                    @ spark zodra je de baby op de borst krijgt komt het meteen goed. Je zult heus nog wel is onzeker zijn maar alles goed komt.
@ lientje ja klopt daar heb ik ook al is wat over gehoord. Wel is iets om te proberen.
Misschien bloed laten prikken als ik al antistoffen heb dan mag ik gewoon alles eten.
Ik vind het ook een gedoe dus dat was ook 1 van mijn overwegingen om het niet te doen.
@ imikgirl Ze zullen op je werk wel blij zijn dat je wat assertiever bent nu. Is sowieso wel goed om dat een beetje te zijn.
Wat goed zeg dat je een kloppend hartje heb gezien. Ben zo blij voor je! Wat mij betreft blijf je gewoon lekker meeschrijven!
Hier sinds het iets minder warm is ook wat minder moe gelukkig. Had vandaag een klein beetje bloedverlies en wat buikkrampen dus het ziekenhuis gebeld en mag nu dinsdag 3 sept komen ipv 9 sept. Hopelijk is alles goed.

vrijdag 30 augustus 2019 om 09:11

@imikgirl, ik ben super blij voor jou!! Wat een opluchting. Geniet er maar lekker van!
Hier gaat het slecht. Dinsdag en woensdag ging het wel goed, niet huilerig en gewoon vrolijk. Ik had veel gelezen waarbij het wel goed kwam dus daar vertrouwde ik op. Maar gisteren super huilerig en intens verdrietig. Heb de verloskundige gebeld omdat ik een echo daar wilde voor het weekend maar zij zei dat dat geen nut had omdat metingen kunnen verschillen en dat ik dan nog niets wist en ze zei ook dat het niet heel hoopvol klonk. Ze raadde mij aan het ziekenhuis te bellen omdat veel dingen tijdens het gesprek langs mij heen waren gegaan. Dus ziekenhuis gebeld en gevraagd hoe groot het nou echt was, is dus 1.1. Maar ze waren heel erg onaardig (assistente). Ik zei als 3.1 overeenkomt met 6 weken hoe veel weken is dan 1.1 maar ze zei dat je dat niet kon zeggen. Dus ik zei natuurlijk wel, als je kan zeggen wat 3.1 moet zijn dan kun je ook zeggen wat 1.1 moet zijn. Dat JIJ dat niet kan, betekent niet dat de arts dat niet kan. Maar ze was verre van behulpzaam. K*twijf. Ga bijna hopen dat ze zelf ooit in zo'n situatie komt zodat ze de volgende keer wat aardiger is tegen iemand die dit meemaakt.
Maar 1.1 is dus echt wel heel klein. Heb wat gegoogeld en het is ongeveer 4 weken. Nou dat kan dus nooit want had 13 augustus al een positieve test. Dus er zit gewoon een dode embryo in mijn buik en die wil ik er eigenlijk gewoon zo snel mogelijk uit hebben. Vraag me wel echt af wat er mis is met mijn lichaam, wanneer kan ik nu al twee keer geen baby laten groeien????
Enfin, tot zover mijn positieve bijdragen. Jullie merken, een en al gezelligheid vanuit mij. Tis gewoon even heftig.
                    Hier gaat het slecht. Dinsdag en woensdag ging het wel goed, niet huilerig en gewoon vrolijk. Ik had veel gelezen waarbij het wel goed kwam dus daar vertrouwde ik op. Maar gisteren super huilerig en intens verdrietig. Heb de verloskundige gebeld omdat ik een echo daar wilde voor het weekend maar zij zei dat dat geen nut had omdat metingen kunnen verschillen en dat ik dan nog niets wist en ze zei ook dat het niet heel hoopvol klonk. Ze raadde mij aan het ziekenhuis te bellen omdat veel dingen tijdens het gesprek langs mij heen waren gegaan. Dus ziekenhuis gebeld en gevraagd hoe groot het nou echt was, is dus 1.1. Maar ze waren heel erg onaardig (assistente). Ik zei als 3.1 overeenkomt met 6 weken hoe veel weken is dan 1.1 maar ze zei dat je dat niet kon zeggen. Dus ik zei natuurlijk wel, als je kan zeggen wat 3.1 moet zijn dan kun je ook zeggen wat 1.1 moet zijn. Dat JIJ dat niet kan, betekent niet dat de arts dat niet kan. Maar ze was verre van behulpzaam. K*twijf. Ga bijna hopen dat ze zelf ooit in zo'n situatie komt zodat ze de volgende keer wat aardiger is tegen iemand die dit meemaakt.
Maar 1.1 is dus echt wel heel klein. Heb wat gegoogeld en het is ongeveer 4 weken. Nou dat kan dus nooit want had 13 augustus al een positieve test. Dus er zit gewoon een dode embryo in mijn buik en die wil ik er eigenlijk gewoon zo snel mogelijk uit hebben. Vraag me wel echt af wat er mis is met mijn lichaam, wanneer kan ik nu al twee keer geen baby laten groeien????
Enfin, tot zover mijn positieve bijdragen. Jullie merken, een en al gezelligheid vanuit mij. Tis gewoon even heftig.

vrijdag 30 augustus 2019 om 09:51

DA-PH-NE, ik vind je bericht volkomen normaal. Alles wat jij voelt vind ik herkenbaar. Dus verontschuldig jezelf niet. Wanneer zou je nu alsnog een echo mogen? Ik denk dat veel vrouwen miskramen hebben, maar doordat je het weinig hoort, ga je er onbewust vanuit dat jij net die pechvogel bent. Maar er zijn ook veel vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad en daarna perfect gezonde kinderen kregen. Probeer jezelf dus niets aan te praten. Ik snap het: je wilt het graag. Dus het is ook niet gek dat je nu negatief bent. Probeer alleen pas echt negatief te zijn als echt al je kansen op een zwangerschap verkeken zijn. Dat is zeker niet het geval bij jou. Je lichaam is dus al twee keer zwanger geweest!
Imikgirl, wat fijn dat je echo goed was! Echt fijn ook dat je op zo’n korte termijn mocht komen.
Hier rustig aan. Af en toe misselijk, wel sneller moe. Weet niet wanneer ik vk moet bellen. Ik denk in september en wil het liefste zo kort mogelijk erop een afspraak plannen. Die spanning kan ik niet goed tegen.
                    Imikgirl, wat fijn dat je echo goed was! Echt fijn ook dat je op zo’n korte termijn mocht komen.
Hier rustig aan. Af en toe misselijk, wel sneller moe. Weet niet wanneer ik vk moet bellen. Ik denk in september en wil het liefste zo kort mogelijk erop een afspraak plannen. Die spanning kan ik niet goed tegen.

vrijdag 30 augustus 2019 om 20:04

Heey meiden, 
Ik heb alles meegelezen de afgelopen dagen. Ik heb niet de puf op alles te reageren. Het is echt te veel voor nu.
Ik reageer vanaf nu weer!
Wat hefitig alleemaal DAPHNE. Ik kan me voorstellen dat je je rot en verdrietig voelt. Dikke knuffel!
Qua sport doe ik aan Aquarobic, 1x in de week. Met de tijd zwangerschapszwemmen.
Verder geen klachten! Geen klagen dus!
Volgende keer reageer ik persoonlijker op iedereen! Sorry!
                    Ik heb alles meegelezen de afgelopen dagen. Ik heb niet de puf op alles te reageren. Het is echt te veel voor nu.
Ik reageer vanaf nu weer!
Wat hefitig alleemaal DAPHNE. Ik kan me voorstellen dat je je rot en verdrietig voelt. Dikke knuffel!
Qua sport doe ik aan Aquarobic, 1x in de week. Met de tijd zwangerschapszwemmen.
Verder geen klachten! Geen klagen dus!
Volgende keer reageer ik persoonlijker op iedereen! Sorry!

zondag 1 september 2019 om 14:22

Hoi Daphne, volkomen logisch dat je je zo voelt. En zo niet aardig van die assistente. Die zit toch op een afdeling waarbij vrouwen komen op zo’n kwetsbaar moment in hun leven. En ja, wellicht wordt zij de hele dag door bestookt met dit soort vragen van vrouwen die ongerust zijn. Had je maar iets anders moeten gaan doen als je daar niet tegen kan.
Ik wou dat ik kon zeggen: het komt allemaal goed. Want dat weet ik natuurlijk niet. Dus bij deze gewoon een hele dikke knuffel!!
                    Ik wou dat ik kon zeggen: het komt allemaal goed. Want dat weet ik natuurlijk niet. Dus bij deze gewoon een hele dikke knuffel!!
                                    Ik wil ook een motto

zondag 1 september 2019 om 20:50

@ Daphne, heel veel sterkte gewenst. Die assistente is echt niet netjes... 
@ Imikgirl, wat fijn een goede echo!
@ Wolkje, sportief!! Ik ben afgelopen weken erg lui geweest. Het zal vast door de vakantie komen
. Fijn dat je je al wat beter voelt. 
@ BisschopEefje, fijne vakantie!
@ SilentStorm, wanneer denk je dat je uitgerekende datum is? Normaal ga je rond 8 a 9 weken naar de verloskundige. Komt vast goed met de spanning!
@ Ladenkastje, rustig aan
. 
Hier een paar drukke dagen gehad. Ik merk dat wel qua vermoeidheid vooral. De dag erna dan misselijker, blegh.. gelukkig is mijn man erg lief, hij heeft veel uit handen genomen en goed voor mij gezorgd
. 
Morgen begint het normale leven weer, de vakantie is voorbij. Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog verborgen kan houden. Daarna de intake en de eerste echo.. spannend!
Mooie week gewenst dames!
                    @ Imikgirl, wat fijn een goede echo!
@ Wolkje, sportief!! Ik ben afgelopen weken erg lui geweest. Het zal vast door de vakantie komen
@ BisschopEefje, fijne vakantie!
@ SilentStorm, wanneer denk je dat je uitgerekende datum is? Normaal ga je rond 8 a 9 weken naar de verloskundige. Komt vast goed met de spanning!
@ Ladenkastje, rustig aan
Hier een paar drukke dagen gehad. Ik merk dat wel qua vermoeidheid vooral. De dag erna dan misselijker, blegh.. gelukkig is mijn man erg lief, hij heeft veel uit handen genomen en goed voor mij gezorgd
Morgen begint het normale leven weer, de vakantie is voorbij. Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog verborgen kan houden. Daarna de intake en de eerste echo.. spannend!
Mooie week gewenst dames!

zondag 1 september 2019 om 21:58

@ Daphne Aah nee wat een vreselijke assistente. Misschien morgen een keer bellen in de hoop dat er dan een andere assistente aan het werk is die wat meer meelevend is. Het is wel heel klein inderdaad, maar hoop zo voor je dat het goed komt. 
@ silentstorm meestal zijn de eerste afspraken met 8/9 weken toch. Dat duurt niet meer zo lang toch. Dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent.
@ lientje wat fijn dat je man zo lief voor je is! Dat scheelt enorm. Begin je al een beetje een buikje te krijgen?
Hier wat vervelende dagen achter de rug met soms buikpijn en beetje bloedverlies. Dus heb nu eerder een echo om te kijken hoe het is. Dan ben ik volgens mijn eigen berekening 6w3d dus als alles goed is moet er dan wat te zien zijn op de echo. Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in.
                    @ silentstorm meestal zijn de eerste afspraken met 8/9 weken toch. Dat duurt niet meer zo lang toch. Dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent.
@ lientje wat fijn dat je man zo lief voor je is! Dat scheelt enorm. Begin je al een beetje een buikje te krijgen?
Hier wat vervelende dagen achter de rug met soms buikpijn en beetje bloedverlies. Dus heb nu eerder een echo om te kijken hoe het is. Dan ben ik volgens mijn eigen berekening 6w3d dus als alles goed is moet er dan wat te zien zijn op de echo. Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in.

maandag 2 september 2019 om 11:18

Wat een lieve berichten allemaal, dank daarvoor. Zaterdag had ik wat bruine afscheiding. Ik dacht hier komt het... Maar het zette niet door. Gisteren gegoogeld hoe het zat met miskraam opwekken. En vanmorgen besproken met de arts, voordat hij gekeken had. Ik dacht ik wil het eerst bespreken en dan pas kijken want vorige week kon ik door de shock niets meer uitbrengen. Maar wat denk je, HET HARTJE KLOPT!!! Het is nu 6.3 mm en het hartje klopt perfect. Ik ben dus niet 7 weken vandaag, maar 6.3. Hij zegt dat ik waarschijnlijk de dag van de bevruchting al positief heb getest en dat ik zelf ben uitgegaan van positief testen met NOD (ipv daadwerkelijke innesteling). Ook kan het zijn dat het gewoon iets trager gegroeid is. Maar het is voor nu perfect.
Al die zorgen om niks, jeetje wat een week was het zeg.
Volgende echo is op 13 september.
@ kirsten, wanneer is je echo? Spannend. Maar maak je niet te veel zorgen, dat heeft mij de afgelopen week ook niets opgeleverd.
                    Al die zorgen om niks, jeetje wat een week was het zeg.
Volgende echo is op 13 september.
@ kirsten, wanneer is je echo? Spannend. Maar maak je niet te veel zorgen, dat heeft mij de afgelopen week ook niets opgeleverd.

maandag 2 september 2019 om 14:56

Wat een fijn nieuws Daphne!! Nu bijkomen van de afgelopen week. Wel fijn dat je snel weer een echo hebt. 
Fijn dat je eerder terecht kunt Kirsten! Die onzekerheid is echt killing. Heb je vandaag de echo? Heel veel succes!!
Ik krijg nog niet echt een baby buikje.. vooral een opgeblazen buik (gasbaby
 ). Ik merk wel dat ik niet prettig meer zit als ik voorover leun of met mijn benen opgetrokken zit. Dan gaat mijn buik na een tijdje zeuren. Sommige broeken zitten ook echt niet lekker meer. 
Krijgen jullie al een buikje?
                    Fijn dat je eerder terecht kunt Kirsten! Die onzekerheid is echt killing. Heb je vandaag de echo? Heel veel succes!!
Ik krijg nog niet echt een baby buikje.. vooral een opgeblazen buik (gasbaby
Krijgen jullie al een buikje?

maandag 2 september 2019 om 15:38

O wauw, wat een goed nieuws Daphne! Super fijn! 
En fijn dat je eerder kunt komen Kirsten. Hopelijk ook voor jou een mooie echo.
@lientje, hier begint mijn buik echt wel te groeien. Einde van de dag is het bijna niet meer te verbergen... dus ik kies mijn kleren nu heel gunstig.
Ik heb met name last van maagzuur. Iemand daar nog tips voor? Ik gebruik al rennies en gaviscon. Ook probeer ik wat minder en dan wat vaker te eten.
                    En fijn dat je eerder kunt komen Kirsten. Hopelijk ook voor jou een mooie echo.
@lientje, hier begint mijn buik echt wel te groeien. Einde van de dag is het bijna niet meer te verbergen... dus ik kies mijn kleren nu heel gunstig.
Ik heb met name last van maagzuur. Iemand daar nog tips voor? Ik gebruik al rennies en gaviscon. Ook probeer ik wat minder en dan wat vaker te eten.

maandag 2 september 2019 om 18:39

Oh wat een fijn nieuws Daphne! Ik ben super blij voor je.  

Kirsten, jij ook veel succes. Kan me voorstellen dat het spannend is. Hopelijk ook snel goed en geruststellend nieuws voor jou.
Ik heb woensdag intake en echo bij de gynaecoloog en merk wel dat de spanning zich in aanloop naar die dag opbouwt. Waar ik in de eerdere zwangerschappen van alles voelde, vind ik dat nu we mee vallen en vind ik het best spannend hoe woensdag zal gaan. Ik voel me verder wel prima en heb ook echt al een zichtbaar buikje, met name ‘s avonds, maar ook overdag is het al niet helemaal meer te verbergen. Al maak ik me daar niet heel druk om, als alles woensdag maar goed is.
Greys... jij hebt morgen intake en echo, toch? Heel veel succes!
Hopen op meer en meer krachtig kloppende hartjes voor ons allemaal!

Kirsten, jij ook veel succes. Kan me voorstellen dat het spannend is. Hopelijk ook snel goed en geruststellend nieuws voor jou.
Ik heb woensdag intake en echo bij de gynaecoloog en merk wel dat de spanning zich in aanloop naar die dag opbouwt. Waar ik in de eerdere zwangerschappen van alles voelde, vind ik dat nu we mee vallen en vind ik het best spannend hoe woensdag zal gaan. Ik voel me verder wel prima en heb ook echt al een zichtbaar buikje, met name ‘s avonds, maar ook overdag is het al niet helemaal meer te verbergen. Al maak ik me daar niet heel druk om, als alles woensdag maar goed is.
Greys... jij hebt morgen intake en echo, toch? Heel veel succes!
Hopen op meer en meer krachtig kloppende hartjes voor ons allemaal!