UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
@lisa89 dat moest heel spannend zijn geweest. Hoelang denken ze ongeveer dat je bent? Bij mij was het ook nog heel klein echt ik zag het hartje niet eens kloppen. Zij zag het gelijk heel bizar.
Marie-louise93 schreef:
28-08-2019 20:11
@pip_pip

Ja dat is ook het belangrijkste, een bevalling is nou niet altijd een mooie gebeurtenis. Maar als het daarna maar genieten is❤️

@grey86

Dat klinkt indd als hetzelfde, hier zeker t 2 liter na de bevalling en na de ok nog halve liter. Daarna mocht ik nog een nacht aan de wee opwekkers, omdat ik al 4 weken dagelijks voorweeen had was mijn lichaam te moe na de bevalling. Had jij ook dat er daarna nog een placenta rest zat?
Ik liep na 6 weken nog te bloeden en word zo erg dat het binnen half uur door de dikste kraamverband kwam.
Moest toen nog een curretage waarvan ik weer hoge koorts kreeg. Hoop niet dat het allemaal nog een keer gebeurt,

Maar jij hebt dan ook bloed transfusie gekregen? Dan moet je al vanaf 36 weken toch, ik weet wel dat ze mij iets vroegen over nog een kind krijgen icm die transfusie. Maar vond het niet zo boeiend omdat ik dacht dat het de laatste was 🙈

Hoop niet dat ik iedereen afschrik met mijn bevalling ervaring. Gelukkig zitten we nog allemaal in het begin😅
Uit eigen interesse (ook transfusie gehad) wat moet je vanaf 36 weken ivm bloedtransfusie bij eerdere bevalling?
Goedenavond!
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Afgelopen zondag had ik een positieve test in handen :-D .
De uitgerekende datum zal rond 26 april zijn. Ik moet nog een afspraak maken voor de eerste echo en vind het weer erg spannend.
Dit is mijn 3e zwangerschap (miskraam, zoontje van 13 maanden en dan nu weer zwanger).
Mijn man en ik hadden de anticonceptie net het raam uitgegooid met het idee dat het vast nog maanden zou duren voordat het raam zou zijn, maar na ronde 1 was het al 'gelukt'. Enfin, het moet nog steeds landen maar ik ben uiteraard wel heel erg blij :heart: .

Ik merk hetzelfde als wat anderen met een kindje al benoemde; ik heb dit keer veel minder tijd om bezig te zijn met het hele zwanger-zijn door mijn rond rennende dreumesje :-) het maakt de zwangerschap tot dusver wel relaxed en zorgelozer want ik Google minder :facepalm: .
Verder heb ik nog vrij weinig kwaaltjes en klachten. Vorige zwangerschap had ik er ook niet veel, maar het is nog veel te vroeg weinig om er dit keer niets over te zeggen. Rond welke week begon bij jullie de misselijkheid?

En ik wilde nog even iedereen hier feliciteren met jullie zwangerschappen, goede echos en babiestobe :heart: het blijft een wonder
Ja ik ben ook benieuwd wat je bij 36 weken moet na een bloedtransfusie? Ik kan me niet herinneren dat er ook maar iets over is gezegd :-? Of misschien wel, maar heb ik het niet opgeslagen...
Ik weet alleen dat mijn vk toen zei dat ik bij een volgende altijd medisch ben, maar zij wel de bevalling mogen doen (afspraak met het zkh). Ik krijg nu bij binnenkomst dan meteen een infuus. Daar kan dan iets ingespoten worden wat er voor zorgt dat de placenta wel los komt. Dat lukte deze keer niet meer, omdat mijn aders helemaal terug trokken door het bloedverlies.
Ik had gelukkig geen resten meer zitten en omdat de baarmoeder helemaal schoon was gemaakt, was het bloeden eigenlijk heel snel over.

Jeetje even schrikken is dat Lisa. Maar wel fijn een kloppend hartje en dat je volgende week weer mag.
O dus het blijft nog even spannend Lisa!

Gefeliciteerd Ravenloos!

Slapen jullie ook zo slecht? Werd zelf wakker omdat ik naar de wc moest en om vijf uur werd dochter gillend wakker, we denken een nachtmerrie. En toen ik eindelijk sliep werd ze echt wakker. Gelukkig laatste dag van de week en dan weekend
Pip_pip schreef:
29-08-2019 06:42
O dus het blijft nog even spannend Lisa!

Gefeliciteerd Ravenloos!

Slapen jullie ook zo slecht? Werd zelf wakker omdat ik naar de wc moest en om vijf uur werd dochter gillend wakker, we denken een nachtmerrie. En toen ik eindelijk sliep werd ze echt wakker. Gelukkig laatste dag van de week en dan weekend
Ik slaap ontzettend slecht! Ben sowieso 4/5x wakker s’nachts. Heb MEGA onrustige benen waardoor ik niet meer slaap.

Ik woon in het zuiden des lands en met die vreselijke warme temperaturen helpen ook niet echt 😑.

Bij mijn eerste zwangerschap ging ik echt overal fluitend doorheen. Alles behalve wat ik nu ervaar!
@marie louise, ja dat was echt te spannend, ik was alweer bang voor een teleurstelling en mijn man ook.
De gyn heeft geprobeerd iets op te meten, maar het ging bijna niet. Daar kwam wel uit precies 7w, maar dat was echt een gok, dus het zou zomaar kunnen dat ik volgende week wordt teruggezet.

Verder hier ook heel slecht slapen, soms lig ik gewoon 2uur achter elkaar wakker. Zoonlief is de laatste tijd ook snachts aan t spoken en zit erg in zn "mama-fase".
Wij gaan gelukkig bijna op vakantie, ben er erg aan toe!

Mochten er nog dames zijn die een succesverhaal willen horen over de bevalling, die was namelijk hier aanwezig😜 zo kan het dus ook
Lisa, wat spannend! Fijn dat je volgende week nog even terug mag komen. Daarna dus lekker op vakantie?

Hier gelukkig ook een succesverhaal bij eerste bevalling. Hopelijk gaat de tweede ook zo!
Nog een weekje wachten tot de echo.. ben best wel misselijk, maar iets eten helpt gelukkig wel. Misselijkheid begon bij 6,5 weken ongeveer. Vorige keer duurde het tot 9 weken, dus hopelijk ben ik er volgende week vanaf. Dat zou goed uitkomen, want dan is mijn vakantie voorbij.
Ow Lisa, spannend zeg, maar gelukkig was er n kloppend hartje!

Ik vind deze zwangerschap ook zwaarder dan de eerste, ik ben moe maar tijd om te rusten is er overdag niet. De middagen zijn heftig, ik moe en misselijk, kind moe en hongerig - moeilijk om het gezellig te houden. Gelukkig slapen we s nachts redelijk goed (afkloppen!).

Er is hier ook minder aandacht voor deze zwangerschap in vergelijking met kind 1, maar ik geef er zelf ook minder aandacht aan, dus niet zo raar misschien.

Hier overigens ook een positieve bevalling: kind leeft, kind is gezond, ik heb de bevalling zonder blijvende schade overleefd. :thumbsup:
Ingeleid, weeenstorm, ruggeprik, kreeg geen persween dus toch infuus met weeenopwekkers, maar dat ben ik allemaal weer vergeten. :facepalm:
ik heb de tabel ge-update, van een aantal mensen hebben we al meer dan 2 weken niets gehoord.
Heb wat hartjes toegevoegd maar zeker weten een aantal gemist.
Top Bjorg 👍

Ik heb het idee dat het sneller gaat op de een of andere manier.
En nog niet misselijk terwijl ik bij dochter bijna de hele zwangerschap boven de wc heb gehangen. Afgezien van moeheid gaat het wel, man heeft gisteren heel lief brownies gehaald na het eten.
Goed bezig Bjorn! Dat maakt het weer wat overzichtelijker.

Ah lief van jouw man pip_pip!

Ik vind het echt knap dat een aantal van jullie alles maar doen met al een kind erbij. Ik vind het best wel heftig al zonder kind :biggrin: maar terugdenkend voel ik me al langer niet goed en ben ik misschien gewoon wat overbelast. Ga dat morgen maar eens met de verloskundige bespreken.
Bij mijn zoontje was het ook echt horror. Ook bij mij kwam de placenta niet los, en veel bloed verloren en ook op de OK beland. Ik dacht echt zelf een van de weinige te zijn waarbij dit is gebeurd. Je leest er weinig tot niks over.
Ik heb ook een bloedtransfusie gehad maar nooit gehoord dat ik dan eerder zou moeten bevallen.
Ik loop nu bij de gyn en we zullen dit vast allemaal bespreken.

Ik heb gisteren van de gyn medicijnen gekregen voor de misselijkheid. Sinds afgelopen maandag kots misselijk en ook braken na een maaltijd.

Is er iemand die handig is met Facebook? Ik heb geprobeerd een geheim account aan te maken maar is me niet gelukt. Misschien kletst dit onderling wat makkelijker..?
Hier nu 7 weken en als ik regelmatig eet gaat alles goed. Alleen wat last van maagzuur, dus kussen wat omhoog gedaan en vandaag maar eens rennies halen.
Verder heb ik ook 2 goede bevallingen gehad. De eerste was wat langer, zonder goede persweeen, dus uiteindelijk wel daarvoor weeenopwekkers. De 2e was er met 3 uur. Zou er zo weer voor tekenen ;-) nasleep iets vervelend, maar is niet anders.
Verder geen schade bij beide en we durfden nog een 3e aan! ;-)
Mrs-Peanut schreef:
29-08-2019 14:19
Ik vind het echt knap dat een aantal van jullie alles maar doen met al een kind erbij. Ik vind het best wel heftig al zonder kind :biggrin: maar terugdenkend voel ik me al langer niet goed en ben ik misschien gewoon wat overbelast. Ga dat morgen maar eens met de verloskundige bespreken.
Tja, ik vond zwangerschap voor kind 1 ook niks, maar nu heb ik niet zoveel keus. Kan kindlief moeilijk 8 maanden ergens anders parkeren.

En zeker aangeven bij je VK, goed voor jezelf zorgen is heel erg belangrijk!
Super gedaan bjorg!

Ik merk overigens wel dat ik veel opvliegender (is dat een woord?!) ben, vooral naar peuter. Ben van mezelf al niet erg geduldig, maar nu helemaal niet. Dan kan ik 's avonds als ik erover terugdenk gewoon een potje gaan zitten janken.

Eventueel kan bij mij in de tabel nog gezet worden dat ik 4 sept weer echo heb😁
Hier weer alarmbellen 😭
Vannacht helderrood bloedverlies en volgens mij zijn mn gevoelige borsten weg...
Ik vrees het ergste
Lisa89 schreef:
30-08-2019 07:02
Hier weer alarmbellen 😭
Vannacht helderrood bloedverlies en volgens mij zijn mn gevoelige borsten weg...
Ik vrees het ergste
:( :there:

Bel je zo de vk?
Ik loop bij de gyn. Die kan ik vanaf half 9 bellen, dat ga ik zo wel doen
Ohnee Lisa wat schrikken! Ik duim voor je dat alles oke is :hug:
oh nee Lisa :hug:
sterkte meid, ik duim dat het loos alarm is en alles goed zit.
Lisa, ik duim voor je
Ik heb een extra echo ingepland op 5 september, gewoon voor mn eigen gemoedsrust. Ik zoek steeds bevestiging, ivm vorige keer de miskraam toch wat onzeker. En dat geeft wat stress, dus gevraagd of ik een extra echo mocht.
Tegen betaling mag ik op 5 september langskomen.
Heel fijn, want dat geeft me misschien wat rust.
(niet dat ik nu weer bloedverlies heb net als vorige keer feb-maart.. gelukkig :rose: , maar blijft met billen geknepen afwachten...)
Ohnee Lisa.. Ik duim ook voor je. 😥💕
Kan vanmiddag terecht! Bedankt dames, jullie horen van me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven