UD April 2020
maandag 5 augustus 2019 om 14:29
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
.
.
Snowy
Jasmijn1980
english.breakfast
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Geslacht | Bevallen | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Niekkie20 | 27 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
Bjorg | 34 | 2 | 1 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Bo1988 | 31 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
zeelinde | 2 | 2 april | Meisje | ![]() | ||
Bumpersticker | 29 | 2 | 3 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Supersmoothie | 1 | 4 april | Jongen | ![]() | ||
Reflectione | 29 | 2 | 5 april | Jongen | ![]() | ![]() |
jomata | 29 | 1 | 6 april | Meisje | ![]() | ![]() |
Vlinder009 | 30 | 2 | 7 april | Meisje | ![]() | |
Lin1206 | 30 | 2 | 8 april | Meisje | ![]() | rustmaand IUI, ![]() |
Pip_pip | 37 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Karavaan | 30 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Lisa89 | 29 | 2 | 15 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Greys86 | 33 | 3 | 16 april | Jongen | ![]() | ![]() |
EVE1985 | 33 | 2 | 17 april | Jongen | ![]() | |
Flip-Flop | 27 | 1 | 18 april | Verrassing | ![]() | |
Whatifyoufly | 28 | 1 | 19 april | ![]() | ||
dnk | 29 | 2 | 20 april | Meisje | ![]() | ![]() |
gojibes | 32 | 1 | 24 april | ![]() |
.
Snowy

Jasmijn1980

english.breakfast

anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd

vrijdag 30 augustus 2019 om 12:14
Lisa heel veel succes
Gefeliciteerd voor iedereen die een kloppend hartje heeft gezien
Ik voel me gelukkig wel weer iets beter, maar merk als ik te veel doe ik kots misselijk word. Dus het is nu werken -> rusten -> slapen, heel spannend. Werk weet het inmiddels ook, gelukkig reageerde ze super positief!
Volgende week zondag termijn echo, kan niet wachten
Na de uitslag van de nipt willen we het de rest van onze families/vrienden vertellen en een vakantie boeken voor oktober. Ben wel toe een 2 weken even niks, valt mooi op zijn plek allemaal
Ik kan de inloggegevens van de tabel niet vinden (of staan die niet in de OP?). Zou iemand bij mij een
willen zetten en 8 september echo? Thanks

Gefeliciteerd voor iedereen die een kloppend hartje heeft gezien

Ik voel me gelukkig wel weer iets beter, maar merk als ik te veel doe ik kots misselijk word. Dus het is nu werken -> rusten -> slapen, heel spannend. Werk weet het inmiddels ook, gelukkig reageerde ze super positief!
Volgende week zondag termijn echo, kan niet wachten

Ik kan de inloggegevens van de tabel niet vinden (of staan die niet in de OP?). Zou iemand bij mij een

vrijdag 30 augustus 2019 om 14:42
Hoi dames,
Ben ik weer. Heb een echo gehad. Was een hele lieve dokter! En wat blijkt.. alles is helemaal goed
ben zo blij! Heb een veeeel betere echo gehad dan woensdag en was veel beter te vinden. Kloppend hartje enzo gezien! Zelfs op kunnen meten nu, het was 1 cm (wat gelijk is aan 7+2). Ze zag dat ik waarschijnlijk nog wel een bloeding zou krijgen en dat ik daar niet van hoefde te schrikken. De rede van de bloeding was dat mijn baarmoeder in snel tempo was gegroeid, wat een bloedvaatje heeft laten knappen.
De echo voor aanstaande woens blijft staan
Ben ik weer. Heb een echo gehad. Was een hele lieve dokter! En wat blijkt.. alles is helemaal goed
De echo voor aanstaande woens blijft staan
vrijdag 30 augustus 2019 om 14:59
Aah super Lisa!! Wat zullen jullie opgelucht zijn. Goed teken dat je baarmoeder zo aan het groeien is!
Wij hebben vanochtend de tweede echo gehad. Alles was helemaal goed! Armpjes en beentjes konden we al herkennen
De echo’s maken het wel veel echter hè
kan niet wachten tot je zelf ook wat ziet aan je buik. Of is dat bij sommige al?
Wij hebben vanochtend de tweede echo gehad. Alles was helemaal goed! Armpjes en beentjes konden we al herkennen

De echo’s maken het wel veel echter hè

vrijdag 30 augustus 2019 om 15:09
Geweldig nieuws Lisa!!
Hier begin ik het echt te merken aan mijn kleding (buikje). Toen ik de eerste keer zwanger was heeft het zeker tot 16 weken geduurd voordat ik uberhaupt iets te zien was.. Voor mijn idee gaat het bij de tweede echt akelig snel!
Ik mag woensdag weer spieken
dan ga ik naar het zkh om mijn fertiliciteits circus af te sluiten. Ik verwacht dat de echo's daar ook iets duidelijker zijn. Bij de VK vind ik het maar beetje onduidelijk.
Fijn weekend allemaal!
Oh wauw! al armpjes en beentjes! Hoever ben je nu? Bij mij was het nog gewoon een boontjeMrs-Peanut schreef: ↑30-08-2019 14:59
Wij hebben vanochtend de tweede echo gehad. Alles was helemaal goed! Armpjes en beentjes konden we al herkennen![]()
De echo’s maken het wel veel echter hèkan niet wachten tot je zelf ook wat ziet aan je buik. Of is dat bij sommige al?

Hier begin ik het echt te merken aan mijn kleding (buikje). Toen ik de eerste keer zwanger was heeft het zeker tot 16 weken geduurd voordat ik uberhaupt iets te zien was.. Voor mijn idee gaat het bij de tweede echt akelig snel!
Ik mag woensdag weer spieken

Fijn weekend allemaal!
vrijdag 30 augustus 2019 om 16:22
zaterdag 31 augustus 2019 om 07:43
Hi meiden,
Ik zou graag mee schrijven. Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben er gister achter gekomen dat ik ingepland zwanger ben van ons eerste kindje, en waarschijnlijk 23 april uitgerekend. Mijn vriend is er erg van geschrokken en absoluut niet blij mee. Hij ziet het liefste dat ik het laat weghalen. Ik ben erg geschrokken maar er wel blij mee, en zou me niet kunnen voorstellen het weg te laten halen. Moeilijke situatie dus.
Tevens ben ik er goed ziek van
Geen ochtendmisselijkheid maar misselijk vanaf een uur of 12 tot aan het slapen gaan. Eigenlijk gaat eten totaal niet en kan is soms alleen op mijn zij stil in bed liggen.
Mijn vriend is gister vertrokken naar zijn thuis land tot dinsdag voor een familie bezoek dus ik moet het de komende dagen zelf zien te rooien. Gelukkig is hij erg lief en hebben we veel contact. Maar toch had ik liever dat hij hier nu was.
Ik woon nu niet in Nederland en ben totaal onbekend met wat er op je af komt als je zwanger bent, maar ik geloof dat ik ga proberen voor volgende week een afspraak te maken bij of mijn huisarts of mijn gynaecoloog (Frauenarzt). Klinkt dat als een logisch idee?
Hoe dan ook, ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven voor een beetje mental support!
Ik zou graag mee schrijven. Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben er gister achter gekomen dat ik ingepland zwanger ben van ons eerste kindje, en waarschijnlijk 23 april uitgerekend. Mijn vriend is er erg van geschrokken en absoluut niet blij mee. Hij ziet het liefste dat ik het laat weghalen. Ik ben erg geschrokken maar er wel blij mee, en zou me niet kunnen voorstellen het weg te laten halen. Moeilijke situatie dus.
Tevens ben ik er goed ziek van

Geen ochtendmisselijkheid maar misselijk vanaf een uur of 12 tot aan het slapen gaan. Eigenlijk gaat eten totaal niet en kan is soms alleen op mijn zij stil in bed liggen.
Mijn vriend is gister vertrokken naar zijn thuis land tot dinsdag voor een familie bezoek dus ik moet het de komende dagen zelf zien te rooien. Gelukkig is hij erg lief en hebben we veel contact. Maar toch had ik liever dat hij hier nu was.
Ik woon nu niet in Nederland en ben totaal onbekend met wat er op je af komt als je zwanger bent, maar ik geloof dat ik ga proberen voor volgende week een afspraak te maken bij of mijn huisarts of mijn gynaecoloog (Frauenarzt). Klinkt dat als een logisch idee?
Hoe dan ook, ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven voor een beetje mental support!

-What if i fall? But darling, what if you fly!-

zaterdag 31 augustus 2019 om 09:01
Jeej mooie echo peanut! Ik merk dat mijn buik nu toch al wat boller word en 2 broeken willen niet meer dicht! Gister een nieuwe positie broek gekocht.
Wat mooi Lisa dat alles in orde is en dat ze baby gauw gevonden hadden!
Welkom Fly. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou je vriend even tijd geven om er aan te wennen. Toen ik de eerste keer zwanger was, gepland zelfs, schrok vriend ook erg en heeft een aantal dagen amper gesproken. Dat jou vriend lief voor je is, is toch een goed teken lijkt me.
In Nederland hoef je niet naar de huisarts maar bel je de verloskundige.
Wat mooi Lisa dat alles in orde is en dat ze baby gauw gevonden hadden!
Welkom Fly. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou je vriend even tijd geven om er aan te wennen. Toen ik de eerste keer zwanger was, gepland zelfs, schrok vriend ook erg en heeft een aantal dagen amper gesproken. Dat jou vriend lief voor je is, is toch een goed teken lijkt me.
zaterdag 31 augustus 2019 om 09:22
Bedankt Bumper. Misschien trekt mijn vriend snel bij en is het alleen maar de strik! Dat hoop ik teminste maar.BumperSticker schreef: ↑31-08-2019 09:01
Ik geloof dat hier geen verloskundigen bestaan in die aard. Maar dat moet ik maar een proberen uit te zoeken (:
zaterdag 31 augustus 2019 om 10:30
Hallo allemaal,
Meestal ben ik een stille meelezer, mijn accountnaam is nog uit de tijd dat gojibessen hip en vernieuwend waren..
Zou ik met jullie mogen meeschrijven? Ik las ook plannen voor een aparte topic voor degenen die voor het eerst zwanger zijn, dat zou ik ook prima vinden.
Ik ben 32 en ben nu bijna zes weken zwanger, voor het eerst! Uitgerekende datum zou rond 26 april zijn. Niet gepland, maar wel héél blij. Verder erg moe, verbeterd reukvermogen en mijn borsten lijken nu al een cup groter (dat vindt vriend dan weer erg leuk). Ik vind het vooral lastig dat ik er nog niet over kan praten. Ik heb namelijk besloten om het pas aan ouders en dergelijke te vertellen na de eerste echo. Dus ik hoop dat hier mee schrijven een beetje helpt om mijn ei kwijt te kunnen (figuurlijk dan ☺).
Meestal ben ik een stille meelezer, mijn accountnaam is nog uit de tijd dat gojibessen hip en vernieuwend waren..
Zou ik met jullie mogen meeschrijven? Ik las ook plannen voor een aparte topic voor degenen die voor het eerst zwanger zijn, dat zou ik ook prima vinden.
Ik ben 32 en ben nu bijna zes weken zwanger, voor het eerst! Uitgerekende datum zou rond 26 april zijn. Niet gepland, maar wel héél blij. Verder erg moe, verbeterd reukvermogen en mijn borsten lijken nu al een cup groter (dat vindt vriend dan weer erg leuk). Ik vind het vooral lastig dat ik er nog niet over kan praten. Ik heb namelijk besloten om het pas aan ouders en dergelijke te vertellen na de eerste echo. Dus ik hoop dat hier mee schrijven een beetje helpt om mijn ei kwijt te kunnen (figuurlijk dan ☺).
zaterdag 31 augustus 2019 om 14:46
zaterdag 31 augustus 2019 om 15:20
Dankjewel Bjorg, ik heb het eventjes gegoogled en ik moet dus gelijk naar de gynaecoloog. Daar heb ik dus ook maar gelijk voor woensdag een afspraak gemaakt. Vind het behoorlijk spannend.Bjorg schreef: ↑31-08-2019 14:46Gefeliciteerd whatifyoufly en gojibes,
Ik woon ook niet in NL, en hier is huisarts wel je aanspreekpunt, VK ga je pas bij 16wk heen. je hebt de hele zwangerschap afwisselend controles bij huisarts en VK.
Dus als je het niet weet, lijkt me de huisarts een goede plek om te beginnen.
Hopelijk kunnen ze me dan ook zeggen hoe veel weken ik nu echt zwanger ben