UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Succes Lisa!

Ik duim voor je!! :rose:
Succes Lisa! Ga duimen voor je!
Ik duim voor je Lisa!
Succes Lisa! :rose:
Lisa heel veel succes :rose:
Gefeliciteerd voor iedereen die een kloppend hartje heeft gezien :heart:

Ik voel me gelukkig wel weer iets beter, maar merk als ik te veel doe ik kots misselijk word. Dus het is nu werken -> rusten -> slapen, heel spannend. Werk weet het inmiddels ook, gelukkig reageerde ze super positief!

Volgende week zondag termijn echo, kan niet wachten :flirting: Na de uitslag van de nipt willen we het de rest van onze families/vrienden vertellen en een vakantie boeken voor oktober. Ben wel toe een 2 weken even niks, valt mooi op zijn plek allemaal :)

Ik kan de inloggegevens van de tabel niet vinden (of staan die niet in de OP?). Zou iemand bij mij een :heart: willen zetten en 8 september echo? Thanks :)
Bij mij mag ook een hartje en volgende echo 12 september. Ben 5 april uitgerekend. Weet ook niet hoe ik hem aan moet passen via mijn telefoon haha😂

Ik heb dat ook als ik wat gedaan heb wordt ik gelijk misselijk. Extra rust nemen dus!
Hoi dames,

Ben ik weer. Heb een echo gehad. Was een hele lieve dokter! En wat blijkt.. alles is helemaal goed🥰 ben zo blij! Heb een veeeel betere echo gehad dan woensdag en was veel beter te vinden. Kloppend hartje enzo gezien! Zelfs op kunnen meten nu, het was 1 cm (wat gelijk is aan 7+2). Ze zag dat ik waarschijnlijk nog wel een bloeding zou krijgen en dat ik daar niet van hoefde te schrikken. De rede van de bloeding was dat mijn baarmoeder in snel tempo was gegroeid, wat een bloedvaatje heeft laten knappen.
De echo voor aanstaande woens blijft staan😁
Ohh Lisa wat een geweldig nieuws! En wat fijn dat ze het nu ook veel beter zagen dan afgelopen woensdag. En woensdag alweer kijken! Fijn zeg :cheer:
Aah super Lisa!! Wat zullen jullie opgelucht zijn. Goed teken dat je baarmoeder zo aan het groeien is!

Wij hebben vanochtend de tweede echo gehad. Alles was helemaal goed! Armpjes en beentjes konden we al herkennen :flirting:

De echo’s maken het wel veel echter hè :heart: kan niet wachten tot je zelf ook wat ziet aan je buik. Of is dat bij sommige al?
Geweldig nieuws Lisa!!

Mrs-Peanut schreef:
30-08-2019 14:59

Wij hebben vanochtend de tweede echo gehad. Alles was helemaal goed! Armpjes en beentjes konden we al herkennen :flirting:

De echo’s maken het wel veel echter hè :heart: kan niet wachten tot je zelf ook wat ziet aan je buik. Of is dat bij sommige al?
Oh wauw! al armpjes en beentjes! Hoever ben je nu? Bij mij was het nog gewoon een boontje :-D
Hier begin ik het echt te merken aan mijn kleding (buikje). Toen ik de eerste keer zwanger was heeft het zeker tot 16 weken geduurd voordat ik uberhaupt iets te zien was.. Voor mijn idee gaat het bij de tweede echt akelig snel!

Ik mag woensdag weer spieken :heart: dan ga ik naar het zkh om mijn fertiliciteits circus af te sluiten. Ik verwacht dat de echo's daar ook iets duidelijker zijn. Bij de VK vind ik het maar beetje onduidelijk.

Fijn weekend allemaal!
Wat onwijs fijn Lisa!
Ahh armpjes en beentjes mrs peanut! Het blijft zo bijzonder!

Ja ik krijg ook al een buik voor mijn gevoel. Ga maar even op de h&m site snuffelen voor broeken. Degene van mijn vorige zwangerschap zijn een maatje te groot. Dat is dan wel weer fijn haha
Ahh wat gaaf mrs peanut 🥰 dan wordt het steeds "echter" he?

Je hebt bij de c&a en ook bij de bonprix leuke (betaalbare) zwkleding!
Wat super fijn zeg Lisa!! :cheer:
Super fijn Lisa wat een opluchting!
Wat fijn! Wat een opluchting!
Yes, fijn Lisa!! Een hele opluchting!!
Hi meiden,

Ik zou graag mee schrijven. Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben er gister achter gekomen dat ik ingepland zwanger ben van ons eerste kindje, en waarschijnlijk 23 april uitgerekend. Mijn vriend is er erg van geschrokken en absoluut niet blij mee. Hij ziet het liefste dat ik het laat weghalen. Ik ben erg geschrokken maar er wel blij mee, en zou me niet kunnen voorstellen het weg te laten halen. Moeilijke situatie dus.

Tevens ben ik er goed ziek van :sick:
Geen ochtendmisselijkheid maar misselijk vanaf een uur of 12 tot aan het slapen gaan. Eigenlijk gaat eten totaal niet en kan is soms alleen op mijn zij stil in bed liggen.
Mijn vriend is gister vertrokken naar zijn thuis land tot dinsdag voor een familie bezoek dus ik moet het de komende dagen zelf zien te rooien. Gelukkig is hij erg lief en hebben we veel contact. Maar toch had ik liever dat hij hier nu was.

Ik woon nu niet in Nederland en ben totaal onbekend met wat er op je af komt als je zwanger bent, maar ik geloof dat ik ga proberen voor volgende week een afspraak te maken bij of mijn huisarts of mijn gynaecoloog (Frauenarzt). Klinkt dat als een logisch idee?

Hoe dan ook, ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven voor een beetje mental support! :heart:
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Jeej mooie echo peanut! Ik merk dat mijn buik nu toch al wat boller word en 2 broeken willen niet meer dicht! Gister een nieuwe positie broek gekocht.

Wat mooi Lisa dat alles in orde is en dat ze baby gauw gevonden hadden!

Welkom Fly. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou je vriend even tijd geven om er aan te wennen. Toen ik de eerste keer zwanger was, gepland zelfs, schrok vriend ook erg en heeft een aantal dagen amper gesproken. Dat jou vriend lief voor je is, is toch een goed teken lijkt me.

In Nederland hoef je niet naar de huisarts maar bel je de verloskundige.
BumperSticker schreef:
31-08-2019 09:01

Welkom Fly. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou je vriend even tijd geven om er aan te wennen. Toen ik de eerste keer zwanger was, gepland zelfs, schrok vriend ook erg en heeft een aantal dagen amper gesproken. Dat jou vriend lief voor je is, is toch een goed teken lijkt me.

In Nederland hoef je niet naar de huisarts maar bel je de verloskundige.
Bedankt Bumper. Misschien trekt mijn vriend snel bij en is het alleen maar de strik! Dat hoop ik teminste maar.

Ik geloof dat hier geen verloskundigen bestaan in die aard. Maar dat moet ik maar een proberen uit te zoeken (:
Hallo allemaal,
Meestal ben ik een stille meelezer, mijn accountnaam is nog uit de tijd dat gojibessen hip en vernieuwend waren..

Zou ik met jullie mogen meeschrijven? Ik las ook plannen voor een aparte topic voor degenen die voor het eerst zwanger zijn, dat zou ik ook prima vinden.

Ik ben 32 en ben nu bijna zes weken zwanger, voor het eerst! Uitgerekende datum zou rond 26 april zijn. Niet gepland, maar wel héél blij. Verder erg moe, verbeterd reukvermogen en mijn borsten lijken nu al een cup groter (dat vindt vriend dan weer erg leuk). Ik vind het vooral lastig dat ik er nog niet over kan praten. Ik heb namelijk besloten om het pas aan ouders en dergelijke te vertellen na de eerste echo. Dus ik hoop dat hier mee schrijven een beetje helpt om mijn ei kwijt te kunnen (figuurlijk dan ☺).
Gefeliciteerd fly en gojibes!

Wij hadden vanmorgen de echo en we zagen vrij snel het :heart: kloppen! Baby loopt precies op schema. Het blijft zo bijzonder om te zien!
Gefeliciteerd whatifyoufly en gojibes,

Ik woon ook niet in NL, en hier is huisarts wel je aanspreekpunt, VK ga je pas bij 16wk heen. je hebt de hele zwangerschap afwisselend controles bij huisarts en VK.

Dus als je het niet weet, lijkt me de huisarts een goede plek om te beginnen.
Bjorg schreef:
31-08-2019 14:46
Gefeliciteerd whatifyoufly en gojibes,

Ik woon ook niet in NL, en hier is huisarts wel je aanspreekpunt, VK ga je pas bij 16wk heen. je hebt de hele zwangerschap afwisselend controles bij huisarts en VK.

Dus als je het niet weet, lijkt me de huisarts een goede plek om te beginnen.
Dankjewel Bjorg, ik heb het eventjes gegoogled en ik moet dus gelijk naar de gynaecoloog. Daar heb ik dus ook maar gelijk voor woensdag een afspraak gemaakt. Vind het behoorlijk spannend.
Hopelijk kunnen ze me dan ook zeggen hoe veel weken ik nu echt zwanger ben :cheer:
Whatifyoufly en Bjorg; nu ben ik wel benieuwd in welk land jullie wonen :) Als jullie dat natuurlijk willen delen!
Ik woon in Scandinavië, in een stad in het zuiden aan de kust. Geen meters sneeuw, geen midzomernacht, maar wel een jaar verlof 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven