Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?

Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Wat een warm welkom. Dank jullie wel allemaal :cheer: !

@ravenloos gefeliciteerd!! Wat fijn ook om te lezen dat je je prima voelt. Hopelijk blijft dat zo de komende tijd 🤞🏻.!Mijn NOD is pas 9 september. Heb wel vroege testen liggen voor als ik niet kan wachten... maar ik lees vooral dat je die beter kan laten liggen als het je lukt.

@tabel leeftijd 32, vriend 36.
1e kindje en beginnen per augustus.

@lux- lijkt mij heerlijk rustgevend dat je wel de wens hebt, maar in de juiste mate haha.
@kaartje haha jaaa dat verschilt per dag! Ben ook hartstikke druk met onze tweeling van 16 maanden dus sommige momenten denk ik ook; misschien nog maar even wachten hoor... haha!

Voor alle andere dames; spannend hoor... sommigen al bezig en anderen eind dit jaar! Ik duim voor een vruchtbaar forum ;)
@Darkangel: komt vanzelf als je om 8:30 zit te rillen in de speeltuin en in stilte god op je blote knietjes dankt omdat je niet ook nog een baby in een draagdoek bij je hebt ;)

@Enigme: jammer maar ik snap je! Met z’n drietjes is het gewoon ook Heel Erg Leuk!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Leuk hoor, dat er al meer bezig zijn. Ik duim dat het voor iedereen heel snel zal gaan :) En succes met het geduld hebben voor degenen die rammelende eierstokken hebben en toch nog even (moeten) wachten!

Voor in de tabel... ik ben 26. Beginnen vanaf september of oktober, afhankelijk van nacontrole/cyclus en of mijn vriend het direct weer aandurft. Derde kindje. Bijzonderheden: 2e kindje is vlak na de geboorte overleden.

Vandaag 4 weken geleden dat ik bevallen ben. Sinds vanochtend eindelijk geen bloedverlies meer! En stiekem vermoed ik dat ik over een week of 2 ongesteld ga worden. Dat zou fijn zijn, dan werkt alles tenminste weer en heb ik in ieder geval één cyclus afgewacht voor de nacontrole en onze nieuwe poging :)
@Loes23 Jeetje wat heftig voor jullie zeg. Hopelijk kunnen jullie gauw weer starten.

@ravenloos: spannend nu het wachten tot de eerste echo. Kan me voorstellen dat dat voor je gevoel nu super lang duurt.
Vertel je het mensen in je omgeving al of wacht je nog even?

@tabel: Ik ben 31, mijn vriend 34. Wordt ons eerste kindje en willen beginnen in oktober.
@Loes, ben je er zelf al aan toe om volgende maand weer te starten?

@gelukszoeker, nee niemand uit onze directe omgeving weet het (werkgever weet het ivm aanvragen verlof voor de echo etc) en een ander appgroepje met moeders heb ik het verteld).
Ik weet nog niet precies wanneer we het gaan vertellen maar wel dat ik sowieso de eerste echo af wil wachten.
@ ravenloos
Ik denk nu van wel (ik blijf er anders ook alleen maar vreselijk tegenop zien :p), maar ook daarvoor is het goed om de nacontrole af te wachten. Verplicht terug naar het ziekenhuis en alles nog een keer opnieuw doornemen. Denk dat we het daarna ook het beste kunnen beoordelen ;)
Vandaag gestart met het nemen van de foliumzuur tabletjes! :jump: Over 4 weken de laatste anticonceptiepil en daarna actie :biggrin:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Leuk Bamboo!

@enigme: jammer maar begrijpelijk dat je niet meer meeschrijft. Succes met de verbouwing, wie weet tot nog een keer!

@ravenloos: we zijn nog niet begonnen. Had eigenlijk gehoopt deze maand te starten, maar omdat we nog steeds geen bericht gehad hebben over ons nieuwe huis, wachten we nog een maand. Ik word er soms wel onrustig van, zat vorige week echt steeds m'n mail te checken of er al bericht was van de bouwer, maar aan de andere kant weet ik dat 1 maandje wachten uiteindelijk ook niet uit maakt. Nu dus wachten op de volgende ronde, volgens mij is de NOD dan begin oktober.
happiness = reality - expectations
Welkom aan alle nieuwkomers!

@ravenloos: bedankt voor de tabel! Is het mooie nieuws al een beetje geland ? :-P

@ Bamboo: dan begint het ineens echt te worden he?!

@whoops: vervelend dat je zo lang moet wachten op bericht! Of misschien zijn wij allemaal een tikkeltje ongeduldig inmiddels :-D

@loes: spannend straks weer naar het ziekenhuis. Hoop dat je snel groen licht krijgt en je je daar ook goed bij voelt.

Nog 2 pillen in de pilstrip! :hyper: Al zie ik het nut niet van die laatste 2 pillen haha
@ Purrie. Skip die pillen hahaha! spannen hoor. ik hoop dat ik niet snel de enige zwangere meer ben ik het topic haha.
het nieuws is al geland, ik ben zo nieuwsgierig naar de echo over een paar weken. Dan wordt het weer net een stukje tastbaarder, als je zo'n klein pindaatje op het beeldscherm ziet. Hopelijk gaat alles goed daarbinnen in mijn buik <3.

@bamboo! whoohoo ook bijna van start! :-)

@loes, in ieder geval sterkte/succes in het ziekenhuis bij de volgende gesprekken :-).

@whoopsadaisies; ah dat is balen. op wat voor bericht wachten jullie van de bouwer? opleverdatum van het huis of iets degelijks?
Wij zijn zelf verhuisd tijdens mijn zwangerschap (klushuis) dat was ook een leuke uitdaging :roll:
Nou dames, ik ben ongesteld en ga morgen het ziekenhuis maar eens bellen :)

@Whoops: oh da’s balen dat ze je nog geen datum hebben gegeven.

@Loes: fijn dat het vloeien is gestopt. Hopelijk goed gesprek bij de gyn binnenkort.

Aan de dames die net als ik beginnen met ronde 1; succes!

Mijn testdag zal naar verwachting zo rond 30 september liggen denk ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@lux spannend hoor!

@raveloos heb je al een data voor een echo?

@purrie bij dochter heb ik toen die laatste 2 pillen niet meer genomen. Haha

@hier gaan we of na deze cyclus starten of de cyclus erna. Ik verwacht menstruatie rond 23 september. Dus of vanaf dan of een klein maandje later.
Raveloos ik ben binnenkort dus nog niet zwanger.
Wat een spannende maanden komen eraan voor iedereen! Hopelijk wordt 2019 ons jaar :cheer: .

@purrie ik geloof dat ik de rest van mijn strip ook weg zou gooien haha. Iedere pil is er eentje teveel nu.

@ravenloos volgende week de echo hè. Zo leuk allemaal. Voel je je nog steeds goed?

@loes, sterkte bij de gesprekken. Hopelijk snel goed nieuws voor jullie.

@lux, nu je het zo schetst wordt het wel iets minder aantrekkelijk haha. Maar zie nu nog alleen de roze wolk kanten ;-)

Wij hebben afgelopen maand de eerste poging gewaagd. Had opeens allemaal symptomen; pijnlijke borsten, opeens gekleurde afscheiding, groter tepelhof, enorm emotioneel enz. Google zei natuurlijk dat dit de 1e symptomen kunnen zijn. Een early test gedaan en die was natuurlijk negatief. En je weet dat de kans zo klein is dat het meteen raak is, maar ben er toch best wel verdrietig door merk ik. Vind het hele proces pittiger dan verwacht. Hopelijk kan ik er snel een goede modus in vinden en er ben ik er wat minder mee bezig in mijn hoofd. Nu geef ik mezelf 1 baaldag, dan is het wachten totdat ik volgende week ongesteld wordt en vol goede moed weer door
Nou, onze dochter van 1,5 is op het moment zo enorm leuk en schattig dat ik er extra rammelende eierstokken van krijg! Maar goed, we moeten nog steeds wachten (maar hoe lang??? :p) In elk geval zou het handig zijn als ik weer eens ongesteld werd, zodat we in elk geval zeker weten dat het weer werkt :) Verder - in principe - nog twee weken geduld. Dan zijn de controles en daarna gaan we er (denken we nu...) weer voor. Zou handig zijn als ik dan weer een cyclus had, dan weet je waar je aan toe bent. Maar goed, zo niet dan niet.

A.s. maandag ga ik voor het eerst sinds mijn bevalling weer een paar uurtjes naar mijn werk (ik heb nu nog ziekteverlof). Echt heel spannend. Extra nog omdat mijn vriend sinds vorige week weer halve dagen werkt en dat hem nog heel zwaar valt. Ik zie mezelf doorgaans niet als de sterke en emotioneel stabiele van ons twee, dus ben benieuwd ;-).
Heel knap hoe je erin staat @Loes. Hopelijk krijg je snel groen licht en wordt je ongesteld.

Ook veel succes a.s. maandag met starten met werken. Werkt je werkgever een beetje mee? Krijg je de tijd om rustig op te bouwen?
@Darkangelbaby

Ach, wat jammer. Kan me voorstellen dat het lastig is, dat afwachten en dan de teleurstelling. Het komt natuurlijk waarschijnlijk allemaal goed, maar dat maakt het verdriet nu niet minder :( Je bent ook wel heel vroeg voor je nod met testen als ik dat zo lees? Dan is het allemaal ook sowieso nog niet zo heel betrouwbaar. Hoop in elk geval dat er snel beter nieuws is voor je! En dat je in elk geval een modus vindt die een beetje prettig is voor je. :there:
Darkangelbaby schreef:
03-09-2019 20:46
Heel knap hoe je erin staat @Loes. Hopelijk krijg je snel groen licht en wordt je ongesteld.

Ook veel succes a.s. maandag met starten met werken. Werkt je werkgever een beetje mee? Krijg je de tijd om rustig op te bouwen?
Ja, mijn werkgever vond dat ik eerder te snel dan te laat wilde beginnen. Mijn leidinggevende is hier vorige week op bezoek geweest. Ook om nog eens extra te benadrukken dat ik moet doen wat goed voelt, vooral niet meer en me op elk moment ook vrij moet voelen om er weer minder van te maken. Dus dat is superfijn. Juist daardoor durf ik het ook wel weer aan om mijn neus weer eens om de hoek te steken daar :) Vind alleen het autorijden ernaartoe al spannend, mijn concentratie is nog niet helemaal wat het geweest is en dan is 45 min best lang! Maar goed, het komt vast allemaal goed. En zo niet, dan keer ik gewoon weer om en rijd ik terug naar huis. Mag gewoon :p
@Darkangel: test je dan niet veel te vroeg sowieso, meis!

Ik zou trouwens zeker niet googelen op zwangerschapssymptomen. Ik heb ze 2 jaar lang allemaal gehad en toen ik écht zwanger was... lustte ik ineens geen koffie meer. Geen seconde bij stil gestaan, dacht gewoon dat man bonen had gekocht die ik niet lekker vond. Pas toen ik 3 weken later mijn man de tuin in stuurde met de koffie omdat ik die geur niet trok en ervan over m’n nek ging, legde ik de link :P

Maar mijn echte symptomen begonnen verder pas vanaf week 6 en dat is voor zover ik weet ook het meest voorkomend.

Punt is namelijk dat de eerste ‘zwangerschapssymptomen’ komen door hoog progesteron (gespannen borsten, ed.). Dat heb je ook op het einde van je cyclus. Het verschil is dat het bij een zwangerschap aan blijft houden, want dat progesteron blijft hoog. Bij een gewone cyclus gaat het weg (zodra je ongesteld wordt, dan keldert je progesteron namelijk).

Ik heb dus 2 jaar (en een IVF) over zoon gedaan en vond de eerste maanden en toen we het nieuws hadden gekregen dat het spontaan niet ging lukken heel moeilijk. Maar de maanden tussen maand 6 en maand 18 zeg maar was ik eigenlijk redelijk neutraal, omdat ik toch weer minder bezig ging met zwanger raken, vroeg testen, etc. Als het zo lang duurt ben je daar op een gegeven moment ook wel klaar mee en denk je ‘ik ga wat leuks doen.’ Maar in het begin is het gewoon heel spannend en dat mag en dan is de teleurstelling ook heel groot :bigkiss:

Ik heb het afgelopen jaar onbeschermde seks gehad onder het mom van ‘wat komt dat komt’, maar de kans was zo klein en dat wisten we, dat het ook geen teleurstelling is dat we toch weer IVF-afhankelijk zijn voor deze baby. Sterkt me misschien juist in het gevoel dat we niet onterecht aan IVF doen :)

@Loes: hoop ook voor jou dat je gauw weer een cyclus hebt. Spannend weer proberen te werken, ben benieuwd hoe het je vergaat!
@ravenloos wanneer heb je de eerste echo?

@Lux spannend! Hoeveel embryo’s heb je nog in de vriezer liggen?

@ darkangel: wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he? En misschien heb je idd te vroeg getest....🤞🏻

@loes: spannend weer werken! Goed naar jezelf blijven luisteren.

Ik slik toch maar braaf de laatste pil vanavond, komt net wat beter uit qua ongesteld worden :-D Nu kan ik het nog een beetje sturen haha. Maar vanaf morgen pilvrij! Mn vriend heeft nu wel echt koudwatervrees, hij denkt dat er volgende week een baby voor de deur ligt ofzo :rofl:
3 bevroren baby’s :lol:

Die dus al net zo lang bestaan als mijn zoontje hè. En dat vind ik dus echt zo zo zo raar. Soort tweeling maar toch niet :P
Ik heb ook koudwatervrees trouwens. Denk al de hele avond: ‘oh godddddddddddd O_O O_O O_O

Heb maar even een glas wijn voor mezelf ingeschonken :cheers:
Purrie87 schreef:
03-09-2019 21:16
hij denkt dat er volgende week een baby voor de deur ligt ofzo :rofl:
Hahahaha was het maar zo makkelijk. :rofl:
Wat leuk dat het nu al voor meerdere op begint te schieten! Wordt helemaal aangestoken met de kriebels :biggrin:

@Lux, wanneer wordt een terugplaatsing gedaan? Zou dat deze maand dus al zijn?

Sinds maandag dan gestart met foliumzuur en het voelt nu inderdaad als het ‘begin’ van dit hele avontuur.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
@purrie Haha mannen vergeten soms dat na het zwanger raken je nog 9 maanden zwanger bent.

@darkangelbaby begrijpelijk hoor. Ik dacht ook allerlei zwangerschaps kwaaltjes te hebben toen wij bezig waren voor de 1e.Maar ik was niet zwanger. Toen ik bij dochter zwanger raakte voelde het echt alsof ik ongesteld moest worden. Ik was tijdens werk ook overtuigd dat ik ongesteld was geworden. Maar toen ik naar het toilet ging bleek dit niet zo te zijn. Uiteindelijk pas nadat ik 3 dagen overtijd was getest. Wie weet heb jij nu wel echt te vroeg getest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven