UD April 2020
maandag 5 augustus 2019 om 14:29
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
.
.
Snowy
Jasmijn1980
english.breakfast
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Geslacht | Bevallen | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Niekkie20 | 27 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
Bjorg | 34 | 2 | 1 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Bo1988 | 31 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
zeelinde | 2 | 2 april | Meisje | ![]() | ||
Bumpersticker | 29 | 2 | 3 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Supersmoothie | 1 | 4 april | Jongen | ![]() | ||
Reflectione | 29 | 2 | 5 april | Jongen | ![]() | ![]() |
jomata | 29 | 1 | 6 april | Meisje | ![]() | ![]() |
Vlinder009 | 30 | 2 | 7 april | Meisje | ![]() | |
Lin1206 | 30 | 2 | 8 april | Meisje | ![]() | rustmaand IUI, ![]() |
Pip_pip | 37 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Karavaan | 30 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Lisa89 | 29 | 2 | 15 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Greys86 | 33 | 3 | 16 april | Jongen | ![]() | ![]() |
EVE1985 | 33 | 2 | 17 april | Jongen | ![]() | |
Flip-Flop | 27 | 1 | 18 april | Verrassing | ![]() | |
Whatifyoufly | 28 | 1 | 19 april | ![]() | ||
dnk | 29 | 2 | 20 april | Meisje | ![]() | ![]() |
gojibes | 32 | 1 | 24 april | ![]() |
.
Snowy

Jasmijn1980

english.breakfast

anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
maandag 9 september 2019 om 09:36
Veel succes morgen Vlinder! Komt vast goed!
Hier dit weekend even wat rustiger met berichten.. DL is hard gevallen op onze tegelvloer. Waardoor nu een stuk tandje is afgebroken en 1 tand helemaal scheef is gaan staan. Ze is enorm in paniek om ook maar iets in haar mond te doen. Al 1 dag niets gegeten maar sinds gisteren avond wel weer aan het drinken. Morgen weer terug naar de tandarts.. maar omdat ze zo klein is en een melktandje is doen ze waarschijnlijk niets (alleen als de pijn blijft aanhouden). Hopelijk kan de tand blijven zitten anders heeft ze 3 jaar lang een fietsrek (het is de voortand)
Sorry is even offtopic maar moet toch ffe me
luchten.
Hier dit weekend even wat rustiger met berichten.. DL is hard gevallen op onze tegelvloer. Waardoor nu een stuk tandje is afgebroken en 1 tand helemaal scheef is gaan staan. Ze is enorm in paniek om ook maar iets in haar mond te doen. Al 1 dag niets gegeten maar sinds gisteren avond wel weer aan het drinken. Morgen weer terug naar de tandarts.. maar omdat ze zo klein is en een melktandje is doen ze waarschijnlijk niets (alleen als de pijn blijft aanhouden). Hopelijk kan de tand blijven zitten anders heeft ze 3 jaar lang een fietsrek (het is de voortand)

Sorry is even offtopic maar moet toch ffe me

maandag 9 september 2019 om 09:51
@Lin wat naar voor je dochter! Heel erg schrikken! Zoals je schrijft zullen ze waarschijnlijk niets doen want melkgebit, de scheve tand trekt misschien uit zichzelf nog wel wat bij en verder is het wachten op wisselen.
Niet teveel stressen over eten, zolang ze drinkt is het prima (maar dat weet je zelf ook natuurlijk).
Als je over de schok heen bent, check je verzekering voor beugel-kosten want de permanente tanden zouden ook weleens een klap gehad kunnen hebben en scheef door kunnen komen. Misschien niet, maar beugels zijn duur....
Sterkte!
Niet teveel stressen over eten, zolang ze drinkt is het prima (maar dat weet je zelf ook natuurlijk).
Als je over de schok heen bent, check je verzekering voor beugel-kosten want de permanente tanden zouden ook weleens een klap gehad kunnen hebben en scheef door kunnen komen. Misschien niet, maar beugels zijn duur....
Sterkte!
woensdag 11 september 2019 om 08:02

donderdag 12 september 2019 om 11:06
Geen van beide eigenlijk karavaan. Ik weet niet of er normaal een echo bij de nipt zit?
Even verduidelijken. Wij zijn Nederlanders maar doen de opvolging en geboorte in België.
Maar voor Nederlanders word de nipt in België totaal niet vergoed.
Daarom hebben wij in Nederland gevraagd of de nipt kon, aangezien je dan maar €175 zelf betaald.
Er is bij de echo gekeken of het kindje in orde was en of de termijn overeen kwam met die van België.
Even verduidelijken. Wij zijn Nederlanders maar doen de opvolging en geboorte in België.
Maar voor Nederlanders word de nipt in België totaal niet vergoed.
Daarom hebben wij in Nederland gevraagd of de nipt kon, aangezien je dan maar €175 zelf betaald.
Er is bij de echo gekeken of het kindje in orde was en of de termijn overeen kwam met die van België.
donderdag 12 september 2019 om 11:37
Gefeliciteerd Flip-flip, Vlinder en Bumpersticker!
Grappig dat er tussen landen van die verschillen zitten wat betreft echo en onderzoeken. Ik heb dezelfde ervaring: in het scandinavische land waar ik woon, doen ze geen termijnecho, en is de NIPT niet toegestaan. Dus wil ik de NIPT in een ander land doen, maar in Nederland mag ik niet want het is een TRIDENT onderzoek en ik heb geen Nederlandse zorgverzekering (ja echt), dus nu ga ik naar een ander scandinavisch land waar daar mag het wel. En daar doen ze dan meteen een echo bij de NIPT, plus de bloedtest test ook op geslacht dus dat krijg je te horen.
@lisanne, schrijf lekker mee! Ik ben op 1 april uitgerekend, maar kind 1 kwam wegens medische redenen 2,5 week te vroeg en die medische redenen zijn er in deze zwangerschap opnieuw dus ik zet m'n geld in op een maart-kindje.
Ik draag sinds zondag zwangerschapsbroeken - hoe heerlijk! Alleen nu ben ik elke dag bang dat een collega zegt: "goh, bjorg......."
Nog 4 dagen tot de termijnecho, als die goed is ga ik het vertellen op m'n werk! Spannend hoor!
Grappig dat er tussen landen van die verschillen zitten wat betreft echo en onderzoeken. Ik heb dezelfde ervaring: in het scandinavische land waar ik woon, doen ze geen termijnecho, en is de NIPT niet toegestaan. Dus wil ik de NIPT in een ander land doen, maar in Nederland mag ik niet want het is een TRIDENT onderzoek en ik heb geen Nederlandse zorgverzekering (ja echt), dus nu ga ik naar een ander scandinavisch land waar daar mag het wel. En daar doen ze dan meteen een echo bij de NIPT, plus de bloedtest test ook op geslacht dus dat krijg je te horen.
@lisanne, schrijf lekker mee! Ik ben op 1 april uitgerekend, maar kind 1 kwam wegens medische redenen 2,5 week te vroeg en die medische redenen zijn er in deze zwangerschap opnieuw dus ik zet m'n geld in op een maart-kindje.
Ik draag sinds zondag zwangerschapsbroeken - hoe heerlijk! Alleen nu ben ik elke dag bang dat een collega zegt: "goh, bjorg......."

donderdag 12 september 2019 om 19:05
Vanmiddag de 2e echo gehad. Alles was goed en goed gegroeid! Het was echt een drukte maker, dus even geduurd voordat we goede foto's hadden haha. Ben nu weer vooruit gezet naar 11 weken en 1 dag, precies zoals ik dacht. Zo blij
Tabel van mij mag weer aangepast worden als iemand dit wilt doen
ud 1 april, 27-9 controle hartje luisteren
Tabel van mij mag weer aangepast worden als iemand dit wilt doen
ud 1 april, 27-9 controle hartje luisteren

donderdag 12 september 2019 om 22:48
Één april! Kikker in je.. Buik.
Fijn te horen van de goede echo
Klinkt herkenbaar pip. Tijdens onze vakantie ook een stapje terug gedaan en als het kon in de middag een dutje gedaan.
Bjorg, ik denk dat wanneer mensen je buikje toch zullen zien, ze er niets over willen zeggen, tot je het zelf bekend maakt.
Wat bizar dat de nipt bij jou zelfs niet toegestaan is zeg! Weet je hier de rede van?
Ik vind het in Nederland wel flauw dat er niet op het geslacht getest word eigenlijk (ongeduld jazeker)
Fijn te horen van de goede echo

Klinkt herkenbaar pip. Tijdens onze vakantie ook een stapje terug gedaan en als het kon in de middag een dutje gedaan.
Bjorg, ik denk dat wanneer mensen je buikje toch zullen zien, ze er niets over willen zeggen, tot je het zelf bekend maakt.
Wat bizar dat de nipt bij jou zelfs niet toegestaan is zeg! Weet je hier de rede van?
Ik vind het in Nederland wel flauw dat er niet op het geslacht getest word eigenlijk (ongeduld jazeker)
donderdag 12 september 2019 om 23:09
Fijn weer al die goede echo’s!
Hier volgende week donderdag de termijnecho. Ben al aan het aftellen
Verder kan ik mijn buikje al bijna niet meer verbergen, zeker in de avond niet. Draag alleen nog wijde shirtjes
Dus als alles volgende week goed is, gaan we het ook wel vertellen. In elk geval aan de directe familie. Rest wachten we nog even mee. Zou her liefst willen wachten tot de uitslag van de nipt, maar vrees dat ik mijn buik tot die tijd niet kan verbergen...
Hier volgende week donderdag de termijnecho. Ben al aan het aftellen

Verder kan ik mijn buikje al bijna niet meer verbergen, zeker in de avond niet. Draag alleen nog wijde shirtjes

Dus als alles volgende week goed is, gaan we het ook wel vertellen. In elk geval aan de directe familie. Rest wachten we nog even mee. Zou her liefst willen wachten tot de uitslag van de nipt, maar vrees dat ik mijn buik tot die tijd niet kan verbergen...