Loopfiets
vrijdag 13 september 2019 om 15:04
Vanaf welke leeftijd konden jullie kinderen met een tweewieler loopfiets overweg?
Zoon is bijna anderhalf en sjeest hele dagen op zijn driewieler loopfiets (berg go2) rond. Ik dacht eigenlijk dat hij over een tijdje wel naar een tweewieler zou kunnen, maar de mevrouw in de winkel zei: nee, dat kunnen kinderen echt pas vanaf 2,5/3 jaar.
Nu ben ik dus benieuwd: vanaf welke leeftijd konden jullie kinderen dit?
En als iemand nog tips heeft voor een goede loopfiets, mag dat natuurlijk ook altijd
Zoon is bijna anderhalf en sjeest hele dagen op zijn driewieler loopfiets (berg go2) rond. Ik dacht eigenlijk dat hij over een tijdje wel naar een tweewieler zou kunnen, maar de mevrouw in de winkel zei: nee, dat kunnen kinderen echt pas vanaf 2,5/3 jaar.
Nu ben ik dus benieuwd: vanaf welke leeftijd konden jullie kinderen dit?
En als iemand nog tips heeft voor een goede loopfiets, mag dat natuurlijk ook altijd
vrijdag 13 september 2019 om 15:07
Zoon heeft er eentje van Bandits & Angels. En rijdt daar sinds 2,3mjaar al mee weg. Duurde wel eventjes voordat hij het door had dat hij op het zadel moest zitten ipv lopen met het fietsje tussen de benen. Maar nu met 2,6 jaar gaat hij ook echt heel snel op de fiets.
https://www.loopfietsen.nl/bandits-ange ... p-669.html
Deze is vanaf 2 jaar te gebruiken.
https://www.loopfietsen.nl/bandits-ange ... p-669.html
Deze is vanaf 2 jaar te gebruiken.
vrijdag 13 september 2019 om 15:11
Rond de 2,5 was zoon er hier klaar voor. Hij heeft voor zijn tweede verjaardag een Puky gekregen, maar die heeft dus paar maanden in de gang gestaan voordat hij ermee uit de voeten kon. Moet ik wel zeggen dat we voor een grote Puky hebben gekozen (LR, geloof ik). Daarom duurde het misschien iets langer voor hij erop kon, maar nu heeft hij er ook langer plezier van. Dus als je een lang kind hebt, raad ik je de grote variant aan. Heel veel eerder wil je toch niet dat ze staat af racen ivm minder goed luisteren, haha.
vrijdag 13 september 2019 om 15:15
Zoon heeft voor zijn eerste verjaardag (is nu 2) een puky loopfiets gekregen en rond de tijd dat hij anderhalf was had hij voldoende balans om er mee te rijden, het sturen ging af en toe wat lastiger maar ook steeds beter. Net voor zijn 2e verjaardag maakte hij ook flinke snelheid ermee.
Moet wel zeggen dat zoon nooit een driewieler heeft gehad, dus hij weet niet beter als zijn tweewieler loopfiets.
Moet wel zeggen dat zoon nooit een driewieler heeft gehad, dus hij weet niet beter als zijn tweewieler loopfiets.
aardbei-banaan wijzigde dit bericht op 13-09-2019 15:17
16.64% gewijzigd
vrijdag 13 september 2019 om 15:34
Hier ging zoon er een paar weken voor zijn 2e verjaarsdag op een loopmotor vandoor (iets bredere banden), een paar weken daarna op zijn loopfiets.
https://www.google.com/search?q=loopmot ... 8#lbl=OVER
Edit: ik ben eigenlijk wel benieuwd bij wat voor winkel je dan bent geweest? Een fietsen- of speelgoedwinkel? Ik vind dit echt het meest belabberde advies ooit, zeker omdat ze het met zo'n stelligheid aan je weet te brengen
https://www.google.com/search?q=loopmot ... 8#lbl=OVER
Edit: ik ben eigenlijk wel benieuwd bij wat voor winkel je dan bent geweest? Een fietsen- of speelgoedwinkel? Ik vind dit echt het meest belabberde advies ooit, zeker omdat ze het met zo'n stelligheid aan je weet te brengen
vrijdag 13 september 2019 om 15:57
Mijn oudste dochter reed met 15 maanden al op een loopfiets met twee wielen. Een half jaar later sjeesde ze overal in noodtempo naartoe en zonder angst heuveltjes af etc. Een paar maanden voor haar 3e verjaardag kon ze fietsen op een echte fiets zonder zijwielen.
Jongste dochter is iets angstiger, maar die reed ook al redelijk comfortabel rond op de loopfiets toen ze 2 jaar was.
Gewoon proberen kan geen kwaad toch? Als het niet gaat en hij vindt het niet nog niet leuk, zet hem hem toch weer gewoon op 3 wielen?
Jongste dochter is iets angstiger, maar die reed ook al redelijk comfortabel rond op de loopfiets toen ze 2 jaar was.
Gewoon proberen kan geen kwaad toch? Als het niet gaat en hij vindt het niet nog niet leuk, zet hem hem toch weer gewoon op 3 wielen?
vrijdag 13 september 2019 om 16:38
Hier ook een Puky-fan. We hebben al een hele collectie. We zijn begonnen met de vierwieler, de Pukylino en vervolgens de twee maten loopfietsen met twee wielen. De kleinste heeft kleinere wielen (en is een stuk lichter: handig als je alsnog de fiets moet tillen...). We hebben later ook nog de driewieler gekocht, maar meer om wat te oefenen met trappen.
Dochter kreeg de kleine loopfiets met 2 wielen toen ze 2 jaar en 3 maanden was en fietste er eigenlijk meteen wel op weg. Zoon heeft die fiets nu al (wordt volgende maand pas 2) en fietst er ook al mee weg.
We hebben alle fietsen trouwens via Marktplaats gekocht. De Puky's worden redelijk veel aangeboden voor prijzen rond € 15,--€ 25,-, dan kun je een fiets op maat kopen en zodra ze daar uitgegroeid zijn, kun je die verkopen en een maatje groter kopen. Beschadigen doen ze toch wel, dus nieuw is in onze ogen zonde van je geld.
Dochter kreeg de kleine loopfiets met 2 wielen toen ze 2 jaar en 3 maanden was en fietste er eigenlijk meteen wel op weg. Zoon heeft die fiets nu al (wordt volgende maand pas 2) en fietst er ook al mee weg.
We hebben alle fietsen trouwens via Marktplaats gekocht. De Puky's worden redelijk veel aangeboden voor prijzen rond € 15,--€ 25,-, dan kun je een fiets op maat kopen en zodra ze daar uitgegroeid zijn, kun je die verkopen en een maatje groter kopen. Beschadigen doen ze toch wel, dus nieuw is in onze ogen zonde van je geld.
vrijdag 13 september 2019 om 17:15
Even voor zijn tweede verjaardag aangeboden en dat ging goed. Even voor zijn derde fietste hij vervolgens los, zonder zijwieltjes en is zijn loopfiets niet meer interessant. Ik zou dus niet perse een grotere loopfiets kopen; rond de tijd dat hij die nodig had (en zoon is vrij lang) stapte hij over naar een gewone fiets.
vrijdag 13 september 2019 om 21:00
Hier idem. Zoon net 2 jaar.Due-scimmie schreef: ↑13-09-2019 20:24Hier al 2 keer trybike omgebouwd naar 2 wielen maar zoon is 2,5 en wil liever nog 3 wielen want dat gaat sneller nu.
Op vakantie huisje van schoonouders een twee wiel puky liggen maar dat vindt hij vooral nog eng.