UD April 2020
maandag 5 augustus 2019 om 14:29
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
.
.
Snowy
Jasmijn1980
english.breakfast
Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | Geslacht | Bevallen | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Niekkie20 | 27 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
Bjorg | 34 | 2 | 1 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Bo1988 | 31 | 1 | 1 april | Meisje | ![]() | |
zeelinde | 2 | 2 april | Meisje | ![]() | ||
Bumpersticker | 29 | 2 | 3 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Supersmoothie | 1 | 4 april | Jongen | ![]() | ||
Reflectione | 29 | 2 | 5 april | Jongen | ![]() | ![]() |
jomata | 29 | 1 | 6 april | Meisje | ![]() | ![]() |
Vlinder009 | 30 | 2 | 7 april | Meisje | ![]() | |
Lin1206 | 30 | 2 | 8 april | Meisje | ![]() | rustmaand IUI, ![]() |
Pip_pip | 37 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Karavaan | 30 | 2 | 12 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Lisa89 | 29 | 2 | 15 april | Jongen | ![]() | ![]() |
Greys86 | 33 | 3 | 16 april | Jongen | ![]() | ![]() |
EVE1985 | 33 | 2 | 17 april | Jongen | ![]() | |
Flip-Flop | 27 | 1 | 18 april | Verrassing | ![]() | |
Whatifyoufly | 28 | 1 | 19 april | ![]() | ||
dnk | 29 | 2 | 20 april | Meisje | ![]() | ![]() |
gojibes | 32 | 1 | 24 april | ![]() |
.
Snowy

Jasmijn1980

english.breakfast

anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
vrijdag 13 september 2019 om 18:18
Ik meld me weer aan. Totaal in shock. 5 weken geleden een echo gehad waarop alleen nog maar een vruchtzakje was te zien. Twee dagen daarvoor een flinke bloeding gehad. Miskraam zeiden ze. Maar tijdens mijn vakantie gebeurde er maar niks. Vandaag kreeg ik een echo om te kijken zodat ze de rest op gang konden brengen. Ik zie wat zei de verloskundige. Een kindje. Een hartje. Een groot kindje. Ik ben bijna 11 weken zwanger. En alles lijkt goed. 5 weken gedacht dat ik een miskraam had gehad. Nu ineens bijna 3 maanden zwanger. Wauw.

vrijdag 13 september 2019 om 18:45
vrijdag 13 september 2019 om 19:46
Jomata wat een fantastisch nieuws!!! Zal ik je weer aan de tabel toevoegen?
Jasmijn, welkom! Ik heb je ook aan de tabel toegevoegd.
Ik heb trouwens alvast een kopje met 'geslacht' toegevoegd. Kunnen we straks misschien Jongen, Meisje of Verrassing invullen?
Jasmijn, welkom! Ik heb je ook aan de tabel toegevoegd.
Ik heb trouwens alvast een kopje met 'geslacht' toegevoegd. Kunnen we straks misschien Jongen, Meisje of Verrassing invullen?
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 19:58
49.91% gewijzigd

vrijdag 13 september 2019 om 20:40
Wat heftig Jomata! Dat is schakelen zeg! Maar gelukkig toch goed nu! Maar lijkt me mentaal heel gek. Gefeliciteerd in ieder geval!
En welkom Jasmijn!
We hebben ook een Facebook groep voor de mensen die dat leuk vinden. Even een pb met je emailadres naar Bjorg of mij (Maar ik kan je pas eind volgende week toevoegen)
En welkom Jasmijn!
We hebben ook een Facebook groep voor de mensen die dat leuk vinden. Even een pb met je emailadres naar Bjorg of mij (Maar ik kan je pas eind volgende week toevoegen)

vrijdag 13 september 2019 om 21:36
Ja hoor voeg mij maar weer toe. Uitgerekend voor 4 april. Eerste kindje en ben 29.
Ja zeg dat. Schakelen. Ik was ook alleen naar de echo. Ik zei tegen vriend, routinecheckje. Kunnen ze afspraak maken in het ziekenhuis. Het enige wat ik kon uitbrengen was; het kan echt niet. Maar ik zag een druk dansend kindje. Wat een gevoel. Daarna naar vriend zijn werk gegaan en die was ook compleet in shock. Zo ga ik ineens van week 6 naar 11. Wauw. Ik kan het niet geloven.
Ja zeg dat. Schakelen. Ik was ook alleen naar de echo. Ik zei tegen vriend, routinecheckje. Kunnen ze afspraak maken in het ziekenhuis. Het enige wat ik kon uitbrengen was; het kan echt niet. Maar ik zag een druk dansend kindje. Wat een gevoel. Daarna naar vriend zijn werk gegaan en die was ook compleet in shock. Zo ga ik ineens van week 6 naar 11. Wauw. Ik kan het niet geloven.

zaterdag 14 september 2019 om 12:57
Hallo allemaal!
Gefeliciteerd met alle goede echo's en wat bijzonder Jomata! Welkom Jasmijn en de rest
.
Ik ben even afwezig geweest ivm vakantie. Fijn om even afstand te kunnen nemen van de dagelijkse dingen en mij op de zwangerschap te richten.
Aanstaande maandag heb ik de eerste echo!
Als die goed Is, zou ik graag aan de tabel toegevoegd willen worden.
Verder nog een vraagje: ik eet vegetarisch en merk dat ik erg kortademig ben, bij bijvoorbeeld traplopen. Is dat normaal, of zou het toch ijzertekort zijn? Ik neem sowieso davitamon mama tabletten, dus ik neem aan dat dit wel aanvult. Iemand een idee?
Gefeliciteerd met alle goede echo's en wat bijzonder Jomata! Welkom Jasmijn en de rest

Ik ben even afwezig geweest ivm vakantie. Fijn om even afstand te kunnen nemen van de dagelijkse dingen en mij op de zwangerschap te richten.
Aanstaande maandag heb ik de eerste echo!

Als die goed Is, zou ik graag aan de tabel toegevoegd willen worden.
Verder nog een vraagje: ik eet vegetarisch en merk dat ik erg kortademig ben, bij bijvoorbeeld traplopen. Is dat normaal, of zou het toch ijzertekort zijn? Ik neem sowieso davitamon mama tabletten, dus ik neem aan dat dit wel aanvult. Iemand een idee?

zaterdag 14 september 2019 om 20:57
Thanks voor het warme welkom!
@gojibes, ik herken het ook wel die kortademigheid. Hoeft niets met je ijzergehalte te maken te hebben, denk ik, maar je verloskundige kan vast met je mee sparren hierover. Ik ben zelf ook lang vegetarisch geweest, nu niet meer, maar kan me voorstellen dat je tijdens je zwangerschap even extra op moet letten dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Je verloskundige kan vast wel meedenken.
@gojibes, ik herken het ook wel die kortademigheid. Hoeft niets met je ijzergehalte te maken te hebben, denk ik, maar je verloskundige kan vast met je mee sparren hierover. Ik ben zelf ook lang vegetarisch geweest, nu niet meer, maar kan me voorstellen dat je tijdens je zwangerschap even extra op moet letten dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Je verloskundige kan vast wel meedenken.
zaterdag 14 september 2019 om 22:49
zondag 15 september 2019 om 11:02
Wauw Jomata, dat is geweldig nieuws! Gefeliciteerd!
Gojibes, dat kortademige herken is heel erg. Ik kom bijna niet de trap naar mijn appartement op (tweede etage). Schijnbaar hoort het erbij.
Hoe zit het met jullie zwangerschap kwaaltjes? Neemt het al een beetje af? Hier eigenlijk totaal nog niet. Ben nog steeds bijna de hele dag misselijk, af en toe overgeven, dood en dood moe en veel rugpijn.
Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gynaecoloog en ik ga dit ook ter spraken brengen. Ik merk dat ik op dit moment mijn baan niet aan kan. Ik werk 40 uur als fysiotherapeut, fysiek zwaar werk, en ik kan eigenlijk niet zo verder merk ik.
Hoop dat het ergens wel beter word trouwens
Gojibes, dat kortademige herken is heel erg. Ik kom bijna niet de trap naar mijn appartement op (tweede etage). Schijnbaar hoort het erbij.
Hoe zit het met jullie zwangerschap kwaaltjes? Neemt het al een beetje af? Hier eigenlijk totaal nog niet. Ben nog steeds bijna de hele dag misselijk, af en toe overgeven, dood en dood moe en veel rugpijn.
Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gynaecoloog en ik ga dit ook ter spraken brengen. Ik merk dat ik op dit moment mijn baan niet aan kan. Ik werk 40 uur als fysiotherapeut, fysiek zwaar werk, en ik kan eigenlijk niet zo verder merk ik.
Hoop dat het ergens wel beter word trouwens

-What if i fall? But darling, what if you fly!-
zondag 15 september 2019 om 13:08
maandag 16 september 2019 om 08:36
Wat een goede berichten allemaal, erg leuk om te lezen! (sorry reageer alleen niet zoveel).
Ik heb aankomende donderdag de 12-weken echo en dan zullen we ook beslissen of we de NIPT gaan doen. Erg spannend weer.
Merk dat er toch wel een spanning opbouwd voor elke echo, dit zal echo 3 worden.
Vorige week een extra echo gehad, gewoon voor onze gemoedsrust (ivm vorige keer, toen ging het met 9 a 10 weken mis..). Alles groeit goed en het bewoog al , heel leuk om te zien.
Krijg je met de 12 weken echo ook het hartje te horen?
Iedereen met echo's binnenkort, veel plezier
Vanaf week 13 word ik overgezet naar een gynaecoloog in het ziekenhuis.
Nog meer mensen die dit hebben?
Vind het wel jammer want verloskundige praktijk voelt al aardig vertrouwd.
Ik heb aankomende donderdag de 12-weken echo en dan zullen we ook beslissen of we de NIPT gaan doen. Erg spannend weer.
Merk dat er toch wel een spanning opbouwd voor elke echo, dit zal echo 3 worden.
Vorige week een extra echo gehad, gewoon voor onze gemoedsrust (ivm vorige keer, toen ging het met 9 a 10 weken mis..). Alles groeit goed en het bewoog al , heel leuk om te zien.
Krijg je met de 12 weken echo ook het hartje te horen?
Iedereen met echo's binnenkort, veel plezier

Vanaf week 13 word ik overgezet naar een gynaecoloog in het ziekenhuis.
Nog meer mensen die dit hebben?
Vind het wel jammer want verloskundige praktijk voelt al aardig vertrouwd.