Nieuwe iPhones

10-09-2019 21:06 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de Apple Keynote gekeken..

Mooie nieuwe iPhones :-). iPhone 11, 11Pro en 11pro Max.

Ik vind de midnight green echt waanzinnig mooi..

Alleen die prijzen.. pff.. niet te doen meer toch ?

Ik ben echt een iOS fan maar niet van de prijzen ;-) .

En nee.. ik stap niet over op Android, echt nooit niet.. Ik vind dat dus geen fijn besturingssysteem, Android 1 gaat nog, maar dan nog.

Mijn hele huis draait op Apple (iPad, MacBook Pro, Apple TV, iPhones) dus android zou hier echt zinloos zijn.
poldervrouw schreef:
10-09-2019 22:45
Ik vind android echt zwaar naadje.. ik vind het een waardeloos systeem.. En mijn hele systeem thuis is Apple ;-). Alles zit in de cloud etc.. dus ik heb helemaal geen trek in wat anders. Alles werkt nu naadloos.. En duur ja , maar ze gaan ook lang mee.. Mijn iphone 6 is 5 jaar geworden ... en door mijn eigen schuld kaduuk.. En als zie hoe kort de gemiddelde android meegaat.. veel meer als 2 jaar red je er niet mee. dus je koopt 3 toestellen in de tijd dat ik er 1 heb.. ben je net zo veel kwijt.. Tenzij je echt de meest simpelste basic android koopt, maar daar kan ik niets mee..
Je kan zeker langer met een android toestel doen.
Maar vaak vergelijken mensen appels met peren.
Ja een android toestel van 200 euro gaat niet zo lang mee als een flagship toestel van 800 euro.
Want de duurdere toestellen gaan ook echt jaren mee!
En natuurlijk wil je niks anders omdat apple het zo heeft gemaakt dat overstappen op wat anders lastig is en het vervelend is om alles van de ene cloud naar de andere te brengen.
Had zelf altijd samsung en omdat apple mensen er zo lyrisch over zijn, dacht ik laat ik ook eens een nieuwe iphone kopen.
Echt serieus....geen verschil in gebruikersgemak. Het is gewoon net waar je aan gewend bent. En juist omdat je zo gewend bent aan iphone, zul je android eerst lastig vinden.
Tuurlijk apple zal betere dingen hebben en samsung ook, zoals bijvoorbeeld de camera van samsung telefoons vaak beter zijn.
Maar waarom iedereen zo lyrisch is over een iphone....geeen idee!
poldervrouw schreef:
10-09-2019 21:19
volgend jaar meen ik, een nieuwe SE als ik goed heb onthouden.
Daar zou ik dan blij van worden...
valisa schreef:
11-09-2019 08:45
Ja een android toestel van 200 euro gaat niet zo lang mee als een flagship toestel van 800 euro.
En natuurlijk wil je niks anders omdat apple het zo heeft gemaakt dat overstappen op wat anders lastig is en het vervelend is om alles van de ene cloud naar de andere te brengen.
Had zelf altijd samsung en omdat apple mensen er zo lyrisch over zijn, dacht ik laat ik ook eens een nieuwe iphone kopen.
Echt serieus....geen verschil in gebruikersgemak. Het is gewoon net waar je aan gewend bent. En juist omdat je zo gewend bent aan iphone, zul je android eerst lastig vinden.
Tuurlijk apple zal betere dingen hebben en samsung ook, zoals bijvoorbeeld de camera van samsung telefoons vaak beter zijn.
Ik kom juist van Android ;). Ben ooit overgestapt van Samsung galaxy S. Duur ding wat na 1 1/2 jaar geen ondersteuning meer had. Vond ik zó zonde van het geld. Apple stond toen al bekend om zijn lange ondersteuning. Dus vanaf toen Apple en na wennen vind ik iOS praktischer.

Ik ben niet zozeer lyrisch over Apple maar meer iOS. Dat werkt voor mij soepel en fijn. Dat een ander Android fijner vind mag je lekker zelf weten.

Oneplus is enige merk wat ik nog zou overwegen als mijn toestel nu stuk zou gaan. Die heeft fijne Android versie en is betaalbaar en biedt ook lange ondersteuning.
Dat vind ik dus ook. Apple blijft ook altijd snel, terwijl mijn Android toestel na een jaar al supertraag was. Maakte niet uit of m'n geheugen vol of leeg was, ding bleef traag. Met Apple heb ik dat nog nooit gehad.
¡Apagando las luces!
valisa schreef:
11-09-2019 08:45
Ik ben overgestapt van de duurdere (600+ euro) Android telefoons naar iPhone. Ik vind iPhone echt vele malen beter dan Android. Waar mijn duurdere Android telefoons na een paar jaar traag werden en storingen kregen, heb ik dit nog nooit gehad bij mijn iPhone van nu 3,5 jaar oud. Ik zal nooit meer terug gaan naar Android telefoons.
IPhone voelt veel luxueuzer dan Android. Je hebt meteen het gevoel dat je iets goeds hebt gekocht nog voordat je hem uit de doos hebt gehaald en eigenlijk geen enkele keer denk je: dat valt tegen.

Ja die lightning snoertjes en dat je voor alle accessoires de hoofdprijs moet betalen. Dan voel je je echt een melkkoe voor dat bedrijf.

Bovenal is het Android die tegen is gevallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
https://www.apple.com/iphone-11-pro/

Die foto's zijn mooi. Ik weet niet of ze ook echt met dat toestel zijn gemaakt, want het is reclame.

Ze moeten op jouw oude laptoppie laten zien wat voor fantastisch beeld het is.
retrostar schreef:
11-09-2019 20:14
IPhone voelt veel luxueuzer dan Android. Je hebt meteen het gevoel dat je iets goeds hebt gekocht nog voordat je hem uit de doos hebt gehaald en eigenlijk geen enkele keer denk je: dat valt tegen.

Ja die lightning snoertjes en dat je voor alle accessoires de hoofdprijs moet betalen. Dan voel je je echt een melkkoe voor dat bedrijf.

Bovenal is het Android die tegen is gevallen.

Nou ik heb toch echt alleen snoertjes.
.
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 23:11
Nou ik heb toch echt alleen snoertjes.
Ik wou laatst een hulpstuk (lightning naar hdmi) waarmee je de inhoud van het iPadscherm naar de tv kon kopieren, gewoon met hdmi, maar de goedkoopste was 50 euro. En dan kan je je nog afvragen hoe dat eruit gaat zien. Wordt het erg korrelig vergeleken met gewone tv? Dat soort problemen heb je met een windows laptopje niet. Daar heb je geen verloopstuk voor nodig.

Momenteel kijk ik nooit meer via de computer dus het is niet meer aan de orde. Maar dat soort dingen melken ze helemaal uit. Het heeft geen relatie met de echte productieprijs. Jij wil het hebben dus tast je maar in je buidel.
retrostar schreef:
12-09-2019 08:25
Ik wou laatst een hulpstuk (lightning naar hdmi) waarmee je de inhoud van het iPadscherm naar de tv kon kopieren, gewoon met hdmi, maar de goedkoopste was 50 euro. En dan kan je je nog afvragen hoe dat eruit gaat zien. Wordt het erg korrelig vergeleken met gewone tv? Dat soort problemen heb je met een windows laptopje niet. Daar heb je geen verloopstuk voor nodig.

Momenteel kijk ik nooit meer via de computer dus het is niet meer aan de orde. Maar dat soort dingen melken ze helemaal uit. Het heeft geen relatie met de echte productieprijs. Jij wil het hebben dus tast je maar in je buidel.

Daar heb ik apple tv voor ;-), dan kan je gewoon via je ipad naar je tv via de apple tv..

Met windows laptop moest ik of via de google chrome (wat een rampending) of via hdmi kabel in laptop.. was ook niet bepaald gebruiksvriendelijk
Anoniem262821034 schreef:
10-09-2019 22:50
Die is bijna prehistorisch, kan je nagaan hoe lang die dingen meegaan.. :heart: iPhone.
Mijn 6 van 4j oud deed het ook nog prima, maar was maar 16Gb en daar werd ik zo gestoord van dat ik nu recent een 8 met 64Gb voor €500 heb gekocht.
Denk dat ik hem al 5 jaar heb en het ding is nog prima.
Batterij nog goed, alles werkt nog perfect en updates zijn nog geen probleem.
Als ie de geest geeft zal ik eens naar een 8 kijken of zo.
When in doubt, the auditor is always right!
retrostar schreef:
12-09-2019 08:25

Waarom gebruik je geen chromecast dan? Is toch veel handiger dan die kabels..
Seriously?
Auditor schreef:
12-09-2019 22:40
Denk dat ik hem al 5 jaar heb en het ding is nog prima.
Batterij nog goed, alles werkt nog perfect en updates zijn nog geen probleem.
Als ie de geest geeft zal ik eens naar een 8 kijken of zo.

Mijn 6 heb ik ook 5 jaar, maar de batterij is echt op nu. Wilde een nieuwe batterij kopen, maar ga nu twijfelen @(
Such fun!1
[@MeredithGrey en Poldervrouw - ik heb zelfs Chromecast in mijn tv zitten; hoef het alleen maar te activeren om draadloos te kijken maar dan zit Google in je nek te hijgen nieuwsgierig wat je aan het bekijken bent. En ik ben niet zo gemotiveerd meer. Er is meestal genoeg te bekijken op de gewone zenders.
iPhone 6 is gewoon nog heel mooi vergeleken met andere telefoons.
retrostar schreef:
15-09-2019 18:01
iPhone 6 is gewoon nog heel mooi vergeleken met andere telefoons.

Maar als er geen updates meer voor komen, lijkt ie me niet zo praktisch meer.
Such fun!1
MarindaH schreef:
16-09-2019 06:56
Maar wanneer denk je dat dat een probleem gaat geven? Ik heb ook nog steeds een iPhone 5s, werkt echt super goed nog.

En we hebben ook nog 2 IPads 1 (de allereersten die uit kwamen), voor de kinderen. Pas sinds kort merk ik (doordat er al een hele tijd geen updates gedraaid kunnen worden) dat we functionaliteiten missen. Maar het duurt dus echt heel lang voordat apps niet meer ondersteund worden. Dus met een iPhone 6 kan je ook nog wel een tijdje vooruit.
MarindaH schreef:
16-09-2019 06:56
Veel programmeurs zullen idd hun apps voor de nieuwste systemen willen schrijven maar vaak zullen die ook nog wel goed werken met de oudere systemen anders snijden ze zichzelf in de vingers (verkopen ze hun app slechter). Dus als velen nog zo'n ouder toestel gebruiken zullen ze daar rekening mee houden.

Vroeger kon je mensen dwingen een ander systeem te kopen maar de trend om telkens maar nieuw te kopen zal minder worden, omdat er steeds minder vernieuwingen zullen zijn. Momenteel zijn het die camera's waarmee je objecten in de verte kan inzoomen maar of velen dat nu elke dag gaan gebruiken en daar honderden dollars voor overhebben?
Als je hem niet jailbreakt dan zal ook een ouder toestel heel veilig zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jailbreak_(iOS)

Met jailbreaken sloop je de beveiliging waardoor je ook niet-goedgekeurde apps kan installeren.
Ook zonder jailbreaken kan dat ;) Maar zelf zou ik voor een nieuwer toestel gaan. Puur omdat die langer ondersteund wordt.
¡Apagando las luces!
Ik ben mega happy met mijn SE en zou het bammer vinden als ik puur voor updates een andere iPhone zou moeten. Maar vooralsnog kan ik hem nog prima gebruiken.

Voor mijn werk had ik een 5s, en deze heb ik moeten inruilen ivm dat er geen updates kunnen worden gedraaid mbt veiligheid enzo. Heb er 6 jaar veel plezier aan gehad en hij deed het nog prima. Heb er een iPhone 7 voor terug gekregen.
Updates van apps maken me niet zo uit, het gaat me meer om de IOS-update die je dan (denk ik?) niet meer kan doen. Die up to date houden is wel zo veilig.

Ik ben ook niet van de steeds een nieuwe kopen, deze 6 heb ik al vijf jaar en kan ik prima houden, alleen de batterij is dus op.
Such fun!1
MarindaH schreef:
18-09-2019 18:42
Updates van apps maken me niet zo uit, het gaat me meer om de IOS-update die je dan (denk ik?) niet meer kan doen. Die up to date houden is wel zo veilig.
Updates krijgen voor je app om te internetbankieren lijkt me anders wel zo fijn, veilig en handig. En er zijn wel meer apps die er baat bij hebben.
We used to be friends...
Het duurt nog best wel even voordat apps niet meer ge-update worden bij de iPhone 6. iOS krijgt geen update meer. Mijn moeder heeft nog een iPhone 5. Heeft geen iOS updates meer maar oa haar bank app update nog gewoon.

De se krijgt gewoon nog iOS 13.
retrostar schreef:
15-09-2019 17:59
[@MeredithGrey en Poldervrouw - ik heb zelfs Chromecast in mijn tv zitten; hoef het alleen maar te activeren om draadloos te kijken maar dan zit Google in je nek te hijgen nieuwsgierig wat je aan het bekijken bent. En ik ben niet zo gemotiveerd meer. Er is meestal genoeg te bekijken op de gewone zenders.
Tja. Google weet “alles”. Dan moet je sowieso wegblijven van internet. En op de normale zenders ben ik juist snel uitgekeken. Ik heb Netflix en Amazon prime en dan kan ik zat kijken. Zeker in combi met terugkijken via mijn media box.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven