Welke e reader?
woensdag 25 september 2019 om 14:39
woensdag 25 september 2019 om 14:45
Hier ook kobo. Ik lees graag en veel en gebruik het licht ook vrij veel, ideaal. Op dit moment staan er 10 boeken op, maar 50 is ook geen probleem. Ik denk trouwens dat 100 ook wel kan, maar van meer boeken wordt ie wel wat trager.
Maar het is al een oudje, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Maar het is al een oudje, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
ceylon wijzigde dit bericht op 25-09-2019 15:26
12.45% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

woensdag 25 september 2019 om 14:50
Per GB geheugen kun je bijna 1000 boeken op je ereader zetten.
Volgens mij hebben de meeste ereaders 8 of 16 GB. Ik vermoed dat 8 al meer dan genoeg is.
Ik heb zelf gemiddeld 70-100 boeken op mijn ereader staan (de rest staat op mijn laptop)
Ik heb inmiddels een oudje, een Kobo en die gaat een week of 3 mee voor ie weer aan de lader moet (en ook dat is zo gebeurd, vergelijkbaar met je telefoon opladen)
Mijn type wordt niet meer gemaakt maar is vergelijkbaar met deze: https://www.coolblue.nl/product/812182/ ... ra-hd.html
Volgens mij hebben de meeste ereaders 8 of 16 GB. Ik vermoed dat 8 al meer dan genoeg is.
Ik heb zelf gemiddeld 70-100 boeken op mijn ereader staan (de rest staat op mijn laptop)
Ik heb inmiddels een oudje, een Kobo en die gaat een week of 3 mee voor ie weer aan de lader moet (en ook dat is zo gebeurd, vergelijkbaar met je telefoon opladen)
Mijn type wordt niet meer gemaakt maar is vergelijkbaar met deze: https://www.coolblue.nl/product/812182/ ... ra-hd.html

woensdag 25 september 2019 om 14:52
Misschien heb je ook iets aan deze info: https://www.coolblue.nl/advies/e-readers.html

woensdag 25 september 2019 om 16:10
Hier ook Kobo Clara met kobo plus abonnement. Licht en klein met goede verlichting.
Ik wilde eerst via mijn boekwinkel een Tolino bestellen maar daar deze was helaas uitverkocht. Toen de goedkoopste (goede) die ik toen kon vinden genomen. Ik had het niet verwacht maar ik vind KoboPlus echt heel makkelijk werken.
Ik wilde eerst via mijn boekwinkel een Tolino bestellen maar daar deze was helaas uitverkocht. Toen de goedkoopste (goede) die ik toen kon vinden genomen. Ik had het niet verwacht maar ik vind KoboPlus echt heel makkelijk werken.
Ik doe mijn best
woensdag 25 september 2019 om 18:37
Die heb ik sinds deze zomer ook en mijn oude kobo glo heb ik doorgeschoven naar mijn schoonmoeder en die doet het ook nog prima. Daar staan wel een paar honderd boeken op maar moet tegenwoordig wel sneller worden opgeladen dan vroeger.

woensdag 25 september 2019 om 21:34
Deze. Het aanpassen van de verlichting is echt fantastisch. Aankoop aan de achterzijde vind ik prima.

donderdag 26 september 2019 om 13:00
Wat wel eens vergeten wordt is dat de keuze voor het 'eco-systeem' waar het apparaat binnen valt zeker zo belangrijk is als de keuze voor de reader zelf. Want tekst op het scherm toveren kunnen al die apparaten wel.
Zo ondersteunt de kindle bijv. geen epub, (de de facto standaard), maar heeft een eigen bestandsformaat (mobi). Daar kom je al snel achter als je een ebook koopt van een andere partij. Nu is dat allemaal wel op te lossen (o.a. calibre), maar je moet er maar net zin in hebben.
Zelf overigens al jaren een tevreden gebruiker van een kindle.
Zo ondersteunt de kindle bijv. geen epub, (de de facto standaard), maar heeft een eigen bestandsformaat (mobi). Daar kom je al snel achter als je een ebook koopt van een andere partij. Nu is dat allemaal wel op te lossen (o.a. calibre), maar je moet er maar net zin in hebben.
Zelf overigens al jaren een tevreden gebruiker van een kindle.

zondag 29 september 2019 om 17:31
ik meld dit even ter info, op bol de dagdeal vandaag is KOBO H20 Aura refurbished (heb ook deze ooit gekocht, ook refurbished en ben tevreden) https://www.bol.com/nl/p/kobo-aura-h2o- ... dd_1_78750
zondag 29 september 2019 om 19:38
Die wou ik je net aanraden. Deze heb ik afgelopen zomer gekocht en ik ben er zeer tevreden over. Lekker licht en prettig om vast te houden.
Ik lees boeken via de online bibliotheek of ik koop ze gewoon via bol.com dus kobo plus voegt voor mij niks toe.
zondag 29 september 2019 om 21:13
Maar werkt kobo plus daarop? Want er zijn zo veel boeken die ik zou willen aanschaffen, dus komt dat veel goedkoper uit