Schermtijd monitoren

30-09-2019 08:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een app die de schermtijd per week registreert. De bedoeling is dat we een soort doel instellen (bijvoorbeeld 10 uur per week) en dat je dit dan tussentijds in de gaten kan houden. Helemaal fijn zou zijn als je zelf een signalering/alarm kan instellen bij het passeren van een bepaald percentage van je doel (bijv. bij 50% - 5 uur).
In alle apps die we tot nu toe bekeken hebben, is dit alleen per dag te zien en kan je limieten instellen per app. Maar daar is het ons juist niet om te doen; wij willen voor onze kinderen een doel stellen (10 uur per week) en ze vrij laten in hoe ze dat gedurende de week inzetten. De apps waar we over gelezen of die we geprobeerd hebben, moet je allemaal (dag)limieten instellen terwijl het ons een worst zal wezen; het gaat ons om de totale schermtijd per week en kunnen zien hoeveel van je “tegoed’ of doel je al verbruikt hebt.
We hopen onze kinderen op deze manier vrijheid en verantwoordelijkheid/zeggenschap te geven. Het is dus niet zo dat we ze beperkingen willen opleggen (door niet verder te kunnen spelen). Dat kunnen we altijd nog doen als het nodig zou blijken te zijn, Maar we willen in eerste instantie hen het vertrouwen geven ipv beperkingen op te leggen. Heeft iemand de gouden tip 😊
We zijn trouwens bekent met de standaard voorzieningen van Ios / Android toestellen zelf (schermtijd / batterij functionaliteit)
Maar zo leer je ze toch geen eigen verantwoordelijkheid aan?
Zelfs onze jongste laat haar mobiel beneden (heeft ze zelf bedacht) als ze huiswerk maakt, want minder afleiding.
Dit is geen eigenverantwoording hun mogen dus niks zelf bepalen (max 10 uur ) is gewoon een regel.

Bij ons in huis is als we naar bed gaan (of iets ervoor telefoon beneden, liggen die van ons ook altijd)

en ja ach ze groeien er wel overheen iedereen zit erop en is ermee bezig.
Lijkt mij een gat in de markt TO. Ik zit te bedenken of er iets anders mogelijk is dat je als zodanig in de zetten, maar kan zo niets bedenken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
30-09-2019 11:01
Lijkt mij een gat in de markt TO. Ik zit te bedenken of er iets anders mogelijk is dat je als zodanig in de zetten, maar kan zo niets bedenken.
pubers gebruiken hier zelf apps als: https://www.forestapp.cc/
Ze hebben zelf aangegeven 10 uur in de week mooi te vinden met maximaal 12 uur. Of ze hier over heen gaan zullen we dan wel zien en hoe ze zelf daar mee omgaan ook; Daar zit de eigen verantwoordelijkheid in; ze bedenken zelf wat ze redelijk vinden en zullen niet meteen restricties ondervinden als ze daar "over heen" gaan maar dat bespreken we dan gezamenlijk. De regels die we ook in overleg hebben opgsteld zijn geen apartaen mee naar slaapkamer/ boven en een uur voor bedtijd geen schermen meer. We proberen dat ze er zelf over nadenken in plaats van opgelegde regels op te volgen ... Maar goed, voor elk kind / in elk gezin werkt dat weer ander; we zullen het hier gaan ondervinden. Het idee is dat ze hierin veel meer vrijheid maar ook verantwoordelijkheid krijgen. En de beste leerschool is natuurlijk de fout in gaan....
Je kunt bij scherminstellingen van iOS zonder verder beperkingen in te stellen wel het weektotaal zien en zien hoeveel je er dagelijks op hebt gezeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven