Circus

05-10-2019 13:08 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Onze dochter is 20 maanden oud. Het circus is bij ons in het dorp. Het is een klein circus met honden, paarden en acrobaten.
De voorstelling duurt 1,5u en er zit een pauze van 15min in.
Ik denk dat ze het heel leuk vindt, maar ik vraag me af of het niet te lang is.
Wat denken jullie?

Groetjes Sophie
Hvg2017 schreef:
05-10-2019 13:11
Je weet dat over het algemeen niet zo lief met circusdieren wordt omgegaan? Los van of ze t zou volhouden zou ik nooit naar een circus met dieren gaan.
dit
PoesinBoots schreef:
05-10-2019 13:58
Ik vind alles waar dieren kunstjes moeten doen om mensen te vermaken onnatuurlijk, achterlijk en zwaar onnodig.
Honden die zich vervelen gaan de boel kapot bijten. Daarom hebben veel hondenbezitters nu een bench.

Omdat ze de hond veel te lang alleen laten en de hond zich dan kapot verveelt en probleemgedrag gaat vertonen.

Een hond woont heel wat liever in een circus waarhij mentaal en fysiek wordt uitgedaagd en niet de hele dag alleen zit omdat het baasje naar zijn werk is.

Niets zielig aan dus.

Onn topic 20 maanden is te jong. Zo lang houden ze het niet vol. Toen mijn kind 3 a 4 was vond hij bovendien de clowns en de goocheltruc waarbij zwaarden in de kist werden gestoken waar een vrouw in zou zitten dood eng.
Toen de mijne 20 mnd was had hij het nooit volgehouden. Maar jij kent jd dochter het beste.
Evt in de pauze weggaan
Mijn dochter heeft haar paard ook allerlei kunstjes geleerd. Haar paard vindt dat hartstikke leuk, doet de kunstjes ook zonder dat ze erom vraagt.
Net als de hond van mijn zus, die kan ook iets van 20 kunstjes. Van de post halen tot deuren sluiten en dansen op zijn achterpootjes.
Je ziet zowel de hond als het paard echt genieten als ze dat doen ( geloof me, als een paard echt iets niet wil merk je dat sneller en harder dan jij het wilt :proud: )
Ik vind dat echt geen dierenmishandeling.

On topic, 20 maanden is véél te jong daarvoor nog
Als ze een jaar of 4/ 5 zijn is het vroeg genoeg om te gaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
sugarmiss schreef:
05-10-2019 14:22
Een hond woont heel wat liever in een circus waarhij mentaal en fysiek wordt uitgedaagd en niet de hele dag alleen zit omdat het baasje naar zijn werk is.

Want andere smaken zijn er niet. Wat zwets je weer.

Niets zielig aan dus.

Vind jij. Ik vind wat anders.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 14:32
46.09% gewijzigd
Snouth schreef:
05-10-2019 13:12
Het is je eerste zeker? Die kijken de meeste mensen groot.
Wacht lekker tot volgend jaar.... dan is er vast weer circus.

Ik heb je tweede zin meerdere keren gelezen, maar wat bedoel je?
PoesinBoots schreef:
05-10-2019 13:58
Ik vind alles waar dieren kunstjes moeten doen om mensen te vermaken onnatuurlijk, achterlijk en zwaar onnodig.

Helemaal mee eens, Poes!
Pozzebok schreef:
05-10-2019 13:46
Vinden mensen paarden en honden in een circus echt een probleem? Wilde dieren snap ik, maar gewone huisdieren? Mijn laatste keer circus (twee jaar terug in het dorp) was circus met honden, katten, geiten en pony's. Geen moment gedacht dat dat zielig zou kunnen zijn.

Bijzonder.
PoesinBoots schreef:
05-10-2019 14:17
Nee dat is schaap. ;-D

Ja ik vroeg het me ook al af, n.a.v. de post waar ik op reageerde, of het tegenwoordig geit was in de shoarma :proud: (ben al bijna 20j vegetariër dus mijn laatste shoarma is alweer even geleden ;-) )
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Maar goed, naast de dierenkwestie is geen enkel kind van 20 maanden hetzelfde he?

Dus de een kan wel blijven zitten en vind het ook leuk.
De ander kan blijven zitten maar vind er niks aan.

Of ze kunnen niet blijven zitten de hele voorstelling en vinden er gewoon geen hol aan.

Alleen jij zou eventueel kunnen inschatten waar je kind onder valt en anders gewoon proberen.

Echt niemand kan je hier iets zinnigs over melden.
Gelukkig heeft TO haar beslissing al genomen.
Bubbel° schreef:
05-10-2019 14:48
Gelukkig heeft TO haar beslissing al genomen.
Klinkt gewichtig. En helemaal een topic voor geopend.
Waar zouden we zijn zonder Viva.
Ik vind dat het absoluut niet moet kunnen en zou het dan ook boycotten. Ondanks dat het geen wilde dieren zijn, ook aangeklede honden en varkens op skateboarden en paarden ombouwen tot eenhoorn vind ik persoonlijk niet grappig.
lientje69 schreef:
05-10-2019 14:28
Mijn dochter heeft haar paard ook allerlei kunstjes geleerd. Haar paard vindt dat hartstikke leuk, doet de kunstjes ook zonder dat ze erom vraagt.
Net als de hond van mijn zus, die kan ook iets van 20 kunstjes. Van de post halen tot deuren sluiten en dansen op zijn achterpootjes.
Je ziet zowel de hond als het paard echt genieten als ze dat doen ( geloof me, als een paard echt iets niet wil merk je dat sneller en harder dan jij het wilt :proud: )
Ik vind dat echt geen dierenmishandeling.
Ik vind dieren die niet in volledige vrijheid kunnen leven sowieso niet kunnen. Of het nou huisdieren, kinderboerderijdieren, circusdieren of legkippen zijn. Het wordt tijd voor een grootschalige mentaliteitsverandering op dat vlak.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Veeel en veeeel te lang.
Ik nam mijn zoon mee toen hij 4 was. En het was me toch een zit voor alle kinderen. En pauze is geen pauze hoor. Pauze is het van je af slaan van verkopers met lichtjes en vreterij, wc's zoeken, tegen forse betaling op de pony mogen zitten en heel erg veel heen en weer geloop van alles en iedereen.
En het loopt uit, want er moet geld binnen komen in die pauze.

Met 5 jaar ging het al een stuk beter met het uitzitten van de voorstelling.
Ik vind circusdieren niet zieliger of minder zielig dan dieren die alleen maar gefokt worden om te dienen als voedsel voor ons.

Vind het ook nogal tegenstrijdig als mensen wel vlees eten, maar circusdieren dan wel heel zielig vinden.
Snoetje-80 schreef:
05-10-2019 15:32
Ik vind circusdieren niet zieliger of minder zielig dan dieren die alleen maar gefokt worden om te dienen als voedsel voor ons.

Vind het ook nogal tegenstrijdig als mensen wel vlees eten, maar circusdieren dan wel heel zielig vinden.

Kunstjes doen voor vermaak vind ik wel iets anders dan in de voedselketen meegaan.

Dat gezegd hebbende...ik eet ook al 38 jaar vegetarisch.
Mijn dochter heeft een flinke fobie overgehouden aan het circus
Toen ze 3 was kwam er ineens een clown achter haar staan.
Kind schrok zich rot en heeft weken nachtmerries gehad. Ze krijgt tot op de dag van vandaag nog steeds een hartverzakking als er ineens een clown op tv/Facebook enz verschijnt.
VlammendeTroela schreef:
05-10-2019 15:16
Ik vind dieren die niet in volledige vrijheid kunnen leven sowieso niet kunnen. Of het nou huisdieren, kinderboerderijdieren, circusdieren of legkippen zijn. Het wordt tijd voor een grootschalige mentaliteitsverandering op dat vlak.
Mensen kunnen ook niet in volledige vrijheid leven. Maar wil je mensen dan serieus verbieden om honden te houden?

Prikkeldraad om weilanden dan ook maar afschaffen en dan net als in India waar de koe heilig is wachten tot de koe er zin in heeft om de weg te verlaten alvorens te kunnen doorrijden.

Dat alle dieren moeten kunnen leven in volledige vrijheid klinkt mooi maar is gewoon niet haalbaar.
PoesinBoots schreef:
05-10-2019 14:10
Dit filmpje over een hond die geweldig kunstjes doet is trouwens wel echt heel leuk.

Ik :heart: Kratu

https://youtu.be/6XffsPEWPcM
Briljant. 🤩
sugarmiss schreef:
05-10-2019 16:09
Mensen kunnen ook niet in volledige vrijheid leven. Maar wil je mensen dan serieus verbieden om honden te houden?

Prikkeldraad om weilanden dan ook maar afschaffen en dan net als in India waar de koe heilig is wachten tot de koe er zin in heeft om de weg te verlaten alvorens te kunnen doorrijden.

Dat alle dieren moeten kunnen leven in volledige vrijheid klinkt mooi maar is gewoon niet haalbaar.
Als men massaal vegetariër/veganist wordt zijn er al heel wat minder koeien nodig. Dan lost dat probleem zich voor een groot deel op.
En wat betreft de honden: als ik op de Social media allerlei foto's van honden in verkleedkleding e.d. voorbij zie komen denk ik dat we ietwat doorgeschoten zijn met het hebben van honden als huisdier. Het opsluiten van dieren (op wat voor manier dan ook) is gewoon tegennatuurlijk....
De asiels zitten ook vol maar ondertussen wil 'men' wel graag een puppy... Ik weet dat huisdieren afschaffen onhaalbaar is maar een gek idee vind ik het zeker niet.
anoniem_64484 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 16:29
Reden: Aanvulling
4.12% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
05-10-2019 14:17
Nee dat is schaap. ;-D

:rofl:

Verder eens met VlammendeTroela, we zijn toe aan een mentaliteitsverandering.
ik ga nooit naar het circus en al helemaal niet waar er dieren worden gebruikt, dus ik zou zeggen lekker wat anders gaan doen.
o en een kind van die leeftijd houd dat nog niet zo lang vol. Dus sowieso is een andere activiteit handiger. Ga lekker naar speeltuin of zo;n ballorig achtig iets.
Ik ken geen enkel kind van 1.5 dat zoiets zelfs maar 45 minuten - de helft - volhoudt.

Na 10 à 15 minuten zijn ze het zat en kunnen niet meer stilzitten.

Ik zou nog minstens 2 jaar wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven