Tips citytrip Rome

06-10-2019 21:10 20 berichten
Hoihoi!

Ik vroeg me af of er onder jullie mensen al citytrips naar rome hebben gedaan en me wat tips kunnen geven 😁
In november gaan we, we zouden graag in het colosseum de arenavloer/underground ook doen.
Kun je hiervoor tickets ter plaatse krijgen?
Liefst zonder gids omdat we alles op ons eigen tempo willen doen.
Online vindt ik precies enkel tickets met begeleiding.
Dus ik vroeg me af of we ter plekke ook tickets kunnen krijgen met arena inbegrepen of enkel de buitenste ringen?

Als er anders nog tips zijn of iets die ik moet weten voor onze trip, geef het gerust even mee 😃😃

Dankjewel!!😘
Als je naar galleria borghese wil altijd van tevoren kaartjes kopen.

Waterflesje (leeg) meenemen, ze hebben daar op straat allemaal kraantjes met drinkwater.
Alle reacties Link kopieren
In navolging op vraag van to, wij gaan volgende week woensdag dus buiten vakanties en hoogseizoen om. Is het dan ook nodig om nu overal kaartjes voor te kopen ivm lange rijen? In mijn omgeving wisselen de meningen hierover en voor alles pre tickets kopen is dure business
katrien1974 schreef:
06-10-2019 21:19
In navolging op vraag van to, wij gaan volgende week woensdag dus buiten vakanties en hoogseizoen om. Is het dan ook nodig om nu overal kaartjes voor te kopen ivm lange rijen? In mijn omgeving wisselen de meningen hierover en voor alles pre tickets kopen is dure business
Voor galleria borghese was het een paar jaar geleden verplicht. Voor andere atracties weet ik het niet.
Vaticaans museum zou ik vooraf boeken (dan die je ook sixtijnse kapel en kun je door naar de Sint Pieter). Volgens mij is het op zondag ook (deels) dicht.
Voor de buitenste ringen van het Colloseum heb je geen gids nodig. De arenavloer/underground kan alleen bezocht worden onder begeleiding, dan ga je met een groep mee.
Tickets koop je ter plaatste, daarmee heb je ook toegang tot het Forum. Qua wachtrij viel het ons erg mee, 10 minuten in de rij gestaan. Wij waren er in juni.
Abaddon schreef:
06-10-2019 21:43
Voor de buitenste ringen van het Colloseum heb je geen gids nodig. De arenavloer/underground kan alleen bezocht worden onder begeleiding, dan ga je met een groep mee.
Tickets koop je ter plaatste, daarmee heb je ook toegang tot het Forum. Qua wachtrij viel het ons erg mee, 10 minuten in de rij gestaan. Wij waren er in juni.
Dus voor de arena ook ter plaatse? 😁
Kijk even of de Roma pass interessant is, die kun je o.a. bij station Termini kopen. Collosseum en Villa Borghese zou ik vooral reserveren, scheelt echt met het wachten. Vlakbij het Colloseum zit een schattig restaurantje (https://www.cafecafebistrot.it/). Het gaat wel vroeg dicht voor Italiaanse begrippen, rond zeven uur 's avonds.
Vanaf het vliegveld kun je de snelle trein (Leonardo express) naar Rome nemen. Kaartjes koop je op het station van het vliegveld.
Tussen middag aten wij vaak pizza uit het vuistje, die je overal in Rome kunt vinden.
Vlakbij bij station Termini is een museum met restanten van Romeinse baden. Toen wij er in het voorjaar waren, was het er echt rustig en kun je overal rustig rondlopen, in tegenstelling tot een aantal andere musea waar lange rijen stonden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Leuk, Rome! Een van mijn favoriete buitenlandse steden :heart:

Ik ben in het Colosseum geweest en de arena floor/underground kon inderdaad alleen onder begeleiding bezocht worden. We hadden wel een hele leuke gids.
Wij hebben destijds ter plekke kaartjes gekocht. Die waren wel voor de volgende dag. Dat was voor ons geen probleem aangezien we vlakbij het Colosseum overnachtten.

Veel plezier!!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
06-10-2019 22:51
Leuk, Rome! Een van mijn favoriete buitenlandse steden :heart:

Ik ben in het Colosseum geweest en de arena floor/underground kon inderdaad alleen onder begeleiding bezocht worden. We hadden wel een hele leuke gids.
Wij hebben destijds ter plekke kaartjes gekocht. Die waren wel voor de volgende dag. Dat was voor ons geen probleem aangezien we vlakbij het Colosseum overnachtten.

Veel plezier!!

Wij zitten ook op een 20min. Wandelen dus zou ook geen probleem zijn 😁 maar wil dit echt zien maar ben niet zo happig op op voorhand te bestellen, we gaan ook voor 7 dagen dus hebben de tijd om alles rustig te bezoeken, dus we willen eens daar alles plannen wanneer we wat gaan doen enzo 😁
Als je 7 dagen gaat heb je wel tijd om het daar te plannen lijkt me.
Ik ben gisteren teruggekomen uit Rome. Het was super, mega uberdruk en wij zijn letterlijk uit de Vaticaan musea weggevlucht, dwz schuifelen nd uitgang tussen de mensenmassa, wat een uur duurde....dus ja, het is er ook nu enorm druk. Koop vooraf online skip the line tickets, zodat je geen 2 uur in de rij staat. Via tiquet hadden wij goede ervaringen, zonder gids, maar dus wel iemand die je officieel naar binnen loodst zonder dat je in een lange rijk hoeft te staan.
Ik heb nog een supergoede appartement tip als je wilt.
dolfje schreef:
10-10-2019 15:57
Als je 7 dagen gaat heb je wel tijd om het daar te plannen lijkt me.
Valt tegen; een museum als Villa Borghese moet je lang op voorhand reserveren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
10-10-2019 16:48
Valt tegen; een museum als Villa Borghese moet je lang op voorhand reserveren.
Het zal voor sommige dingen wel gelden ja maar veel ook niet lijkt mij. Ik zou misschien hetgeen wat je echt perse wilt zien dan toch van te voren doen en andere dingen opschrijven en opslaan op Google maps dat dan ter plekke bekijken.
Vanuit Giardino degli Aranci heb je mooi uitzicht over de stad. En daar in de buurt zijn twee superoude kerkjes (vroege middeleeuwen): Santa Prisca, en: Basilica dei santi Bonifacio ed Alessio.

Verder vind ik de wijk Testaccio leuk, dat is nog niet zo toeristisch maar begint wel al te verhippen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
12-10-2019 13:41
Vanuit Giardino degli Aranci heb je mooi uitzicht over de stad. En daar in de buurt zijn twee superoude kerkjes (vroege middeleeuwen): Santa Prisca, en: Basilica dei santi Bonifacio ed Alessio.

Verder vind ik de wijk Testaccio leuk, dat is nog niet zo toeristisch maar begint wel al te verhippen.
http://www.italianways.com/a-walk-among ... -aventine/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Abaddon schreef:
06-10-2019 21:43
Aanvullende tip: bij de kassa van het Forum is het meestal minder druk dan bij het Colloseum. Verder kan je ook ter plekke online de (e-)tickets kopen met je telefoon. Scheelt ook weer wachtrijen.
Om de drukte een beetje te vermijden kan je het beste in januari gaan. Ik ben diverse keren in Rome geweest, en dat was echt iedere keer de beste tijd van het jaar.
Ik vond juist de tours die wij deden extra leuk omdat ze dan details vertellen die je anders nooit te weten komt.
Het geeft net dat beetje extra. En in mijn ervaring hadden wij echt alleen maar leuke en goede gidsen.
En alles vantevoren gekocht waar we achteraf blij om waren en het was zeker niet duurder, eerder goedkoper.
Ja en?
En niet op die dure pleinen lunchen maar een straatje verderop. Stukken lekkerder en goedkoper.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven