Email account gehackt. Wat nu?

14-10-2019 07:13 43 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb even een computer technische vraag aangezien ik een complete stumper ben als het op computers aankomt.
Mijn Hotmail account, die ik al minstens twaalf jaar heb, is gehackt. En niet gisteren ook, nee blijkbaar al jaren geleden. Ik krijg al een tijd vage mailtjes in mijn Spam en besloot bij de politie eens te checken of mijn account niet gehackt was, en jawel dus.
Dus ik heb als een gek al mijn wachtwoorden gewijzigd ( ik gebruikte ook heel dom voor bijna alles hetzelfde wachtwoord ) en doe dat nu wekelijks. En nog steeds krijg ik die rare mails in mijn hotmail account.

Ik stuur blijkbaar ook geile mailtjes naar mezelf. Die komen dus letterlijk van mijn hotmail account af.
Hoe kan dat nou als ik mijn wachtwoorden gewijzigd heb? Ik had verwacht dat ik die nu niet meer zou krijgen maar toch ontvang ik ze nog sporadisch.
Net kreeg ik nog een Engelse mail van paypal dat mijn betaling ontvangen was. Nu heb ik geen eens paypal en nergens voor betaald.
Ook kreeg ik van DHL een bericht een tijdje terug dat mijn pakket verloren was in de post ( dat mailtje was ook in het Engels ), maar ik had dus niets besteld bij DHL.

Nu wil ik eigenlijk van mijn hotmail account af. Ik voel me er niet meer fijn bij en vertrouw het allemaal voor geen cent meer. Ik heb ook een gmail account die niet gehackt is.
Nu heb ik wel een hoop belangrijke mails op mijn hotmail account staan die ik eigenlijk niet kwijt wil. Kan ik die gewoon overzetten naar mijn gmail?
Ik moet dus ook bij alle instanties mijn email wijzigen naar mijn gmail account.

Het lijkt me veiliger om gewoon van mijn hotmail account af te gaan. Of kan je ook een nieuwe aanmaken via hotmail? Mijn laptop heeft een virusscanner trouwens en er zit niets schadelijks op. Het is ook een vrij nieuwe laptop. Telefoon idem dito.

Ik vraag me af of mensen tips en ervaringen hebben.

Alvast bedankt.
ik krijg ook zulke mailtjes, is gewoon spam. Adres blokkeren en nooit ergens op klikken in zulke vreemde mailtjes
Alle reacties Link kopieren
Die mails kan je naar je Gmail doorsturen, dan staan ze daar ook. Kijk wel even of die ook niet onderdeel is geweest van een breach, dat kan via https://haveibeenpwned.com/
¡Apagando las luces!
Ik stuur blijkbaar ook geile mailtjes naar mezelf. Die komen dus letterlijk van mijn hotmail account af.
Hoe kan dat nou als ik mijn wachtwoorden gewijzigd heb? Ik had verwacht dat ik die nu niet meer zou krijgen maar toch ontvang ik ze nog sporadisch.

Die kan ik niet verklaren, ben wel benieuwd of iemand anders dat wel kan.

Net kreeg ik nog een Engelse mail van paypal dat mijn betaling ontvangen was. Nu heb ik geen eens paypal en nergens voor betaald.
Ook kreeg ik van DHL een bericht een tijdje terug dat mijn pakket verloren was in de post ( dat mailtje was ook in het Engels ), maar ik had dus niets besteld bij DHL.

Dat is dan wel weer eenvoudig te verklaren want hiertoe hoeft niemand je wachtwoord te hebben, enkel je mailadres in te vullen (wat waarschijnlijk gewoon nog ingevuld stond in die paypal- en dhl-accounts).
Vervelend!

Nieuw hotmail kan natuurlijk, maar ga eerst naar paypal toe.

En wel gewoon via de browser, niet via een link uit een van de emails.

Klik op inloggen->email invoeren->klik op problemen met mijn wachtwoord->dan nieuw ww aanvragen. Dan kan je inloggen op paypal en daar zin wat er is aangeschaft en aan welke credit of debitrekening deze is gekoppeld.

Je hotmail ww is wel aangepast toch? En het wachtwoord is nu lang en niet af te leiden uit persoonlijke gegevens. En vul de vragen om je wachtwoord terug te krijgen ook nooit echt in.

Maar t kan deels ook spam zijn,
Ik krijg vooral de laatste tijd veel spam van allerlei dames die blijkbaar sex met me willen. Allemaal in het Engels en ik open er nooit een. Maar valt me op dat het er vooral de laatste maanden meer zijn. En nu dus ook nog veel, ondanks dat ik mijn wachtwoord steeds wijzig. Ik snap gewoon niet hoe ik mezelf die mails kan sturen als ik het niet doe.
Ik open die mails normaal nooit hoor, maar die van PayPal heb ik wel geopend, maar in de mail nergens op geklikt. Alle links wezen trouwens naar Tumblr, geen PayPal.

Dat is een goed idee, daar ga ik even op kijken, bedankt Sombra.
Meer dan tien jaar aan mails doorsturen naar gmail zal wel lang duren vermoed ik.

Edit, mijn gmail account is veilig verklaard. Wel fijn.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 07:32
4.09% gewijzigd
Frederika-Jael schreef:
14-10-2019 07:27
Vervelend!

Nieuw hotmail kan natuurlijk, maar ga eerst naar paypal toe.

En wel gewoon via de browser, niet via een link uit een van de emails.

Klik op inloggen->email invoeren->klik op problemen met mijn wachtwoord->dan nieuw ww aanvragen. Dan kan je inloggen op paypal en daar zin wat er is aangeschaft en aan welke credit of debitrekening deze is gekoppeld.

Je hotmail ww is wel aangepast toch? En het wachtwoord is nu lang en niet af te leiden uit persoonlijke gegevens. En vul de vragen om je wachtwoord terug te krijgen ook nooit echt in.

Maar t kan deels ook spam zijn,
Ik heb geen paypal account of credit card. Ik heb werkelijk nog nooit ingelogd op paypal. Dus dit zal gewoon spam zijn dan toch?
Ja mijn hotmail ww is al een paar weken aangepast en echt niet te raden dit keer. Was vorige keer veel te makkelijk.
Madrid87 schreef:
Ik krijg vooral de laatste tijd veel spam van allerlei dames die blijkbaar sex met me willen. Allemaal in het Engels en ik open er nooit een. Maar valt me op dat het er vooral de laatste maanden meer zijn. En nu dus ook nog veel, ondanks dat ik mijn wachtwoord steeds wijzig. Ik snap gewoon niet hoe ik mezelf die mails kan sturen als ik het niet doe.

Maar krijg je nou spam of krijg je mails vanaf je eigen mailadres?
Madrid87 schreef:
Ik snap gewoon niet hoe ik mezelf die mails kan sturen als ik het niet doe.
In mailprogramma’s kun je altijd een willekeurige afzender instellen. Een vriendin heeft het mij eens laten zien, door mij een mailtje van “mezelf” te sturen, en daarvoor is zij niet in mijn mailaccount geweest. Oftewel, elke oplichter kan elke naam of e-mailadres gebruiken als afzender, zonder dat deze daarvoor een account hoeft te hacken.
Madrid87 schreef:

Dat is een goed idee, daar ga ik even op kijken, bedankt Sombra.
Meer dan tien jaar aan mails doorsturen naar gmail zal wel lang duren vermoed ik.

Edit, mijn gmail account is veilig verklaard. Wel fijn.
En bekijk nu eens je Hotmail account? Mijn Hotmail account werd in 7 breaches gevonden. Nu heb ik die ook al meer dan 10 jaar, maar op mijn Gmail is het beduidend minder.
¡Apagando las luces!
S-Groot schreef:
14-10-2019 07:26
Die kan ik niet verklaren, ben wel benieuwd of iemand anders dat wel kan.
Das hoe het mail protocol werkt. Je kan vanuit het mailadewa van iedereen mailen. Het ia alleen echter wel zo dat tegenwoordig wordt gecontrolleerd of het van de juiste server komt en of het adres bestaat. Sommige dingen worden direct geblokkeerd en andere komen in je spam terecht, afhankelijk van hoe jouw mailserver is ingesteld.

Beter uitgelegd: https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/waa ... n-phishing
Madrid87 schreef:
14-10-2019 07:31
Ik heb geen paypal account of credit card. Ik heb werkelijk nog nooit ingelogd op paypal. Dus dit zal gewoon spam zijn dan toch?
Ja mijn hotmail ww is al een paar weken aangepast en echt niet te raden dit keer. Was vorige keer veel te makkelijk.

Iemand anders had natuurlijk dat paypalaccount kunnen maken met jouw mailadres, ze hadden immers je wachtwoord. Dus die poster geeft een manier om te achterhalen welk rekeningnummer er achter dat account zou hebben gezeten. Echter zeg je net dat de links in dat mailtje allemaal naar tumblr verwijzen, dus het is geen echt mailtje van Paypal, dus spam ja.
Nummer*Zoveel schreef:
14-10-2019 07:33
In mailprogramma’s kun je altijd een willekeurige afzender instellen. Een vriendin heeft het mij eens laten zien, door mij een mailtje van “mezelf” te sturen, en daarvoor is zij niet in mijn mailaccount geweest. Oftewel, elke oplichter kan elke naam of e-mailadres gebruiken als afzender, zonder dat deze daarvoor een account hoeft te hacken.

Ah dat wist ik niet, ook opgelost dus.
Toevallig kreeg ik gisteren ook een mail van Paypal, ik zou voor 139 dollar iets besteld hebben bij een sportwinkel. Mail zag er bedrieglijk echt uit, ik heb ook een Paypal account dus ik heb gelijk gechecked of er iets besteld was (uiteraard niet op een link in de mail geklikt). Zag niks geks bij Paypal zelf gelukkig.
Nooit op linkjes klikken. En de politie mailt je nooit over dat soort dingen. Allemaal spam en phising mails. Ik krijg ook dagelijks spam over 10 banken, 3 creditcards, zogenaamde verkeersboetes ( terwijl ik maar 1 bank heb, geen creditcard of Paypal of een auto op mijn naam)
Voor iedereen een groene tuin
missfitz schreef:
14-10-2019 07:39
Toevallig kreeg ik gisteren ook een mail van Paypal, ik zou voor 139 dollar iets besteld hebben bij een sportwinkel. Mail zag er bedrieglijk echt uit, ik heb ook een Paypal account dus ik heb gelijk gechecked of er iets besteld was (uiteraard niet op een link in de mail geklikt). Zag niks geks bij Paypal zelf gelukkig.
Ik stuur dat soort mailtjes altijd door naar spoof@paypal.com, dan gaan zij er onderzoek naar doen.
¡Apagando las luces!
Madrid87 schreef:
14-10-2019 07:31
Als iemand towgang heeft tot jou hotmail kan deze persoon toch ook een account maken met jouw hotmail en alles onderscheppen?

Als andere financiele gegevens ook binnen komen op je mailadres. Dan kan hij die mogelijk koppelen.

Ik weet niet of t geen spam is, maar aal je op leek het erop dat je dat wel gecontrolleerd had.
Wat noem je “gehacked” dan? Lijkt eerder dat je gewoon veel spam ontvangt. Gewoon constant als spam markeren en dan wordt het vanzelf minder.
SombraOnline schreef:
14-10-2019 07:42
Ik stuur dat soort mailtjes altijd door naar spoof@paypal.com, dan gaan zij er onderzoek naar doen.
Dank voor de tip! Ik wilde dat net direct doen maar zodra ik op “doorsturen” klikte heeft het bericht zichzelf verwijderd :fortune: . Het is ook nergens meer te vinden in mijn account.
missfitz schreef:
14-10-2019 07:39
Precies die mail kreeg ik dus ook, zelfs voor hetzelfde bedrag! Wat gek. Een sportsware winkel in Australie blijkbaar ( zag er echt uit toen ik die winkel even gegoogled had ).
Was het ook een receipt bij jou? Wat maf zeg.
Zal dan toch Spam geweest zijn.

Ik krijg die sexy mails van allerlei dames in mijn Spam, maar blijkbaar stuur ik ze ook naar mezelf.
Madrid87 schreef:
14-10-2019 07:49
Precies die mail kreeg ik dus ook, zelfs voor hetzelfde bedrag! Wat gek. Een sportsware winkel in Australie blijkbaar ( zag er echt uit toen ik die winkel even gegoogled had ).
Was het ook een receipt bij jou? Wat maf zeg.
Zal dan toch Spam geweest zijn.

Ik krijg die sexy mails van allerlei dames in mijn Spam, maar blijkbaar stuur ik ze ook naar mezelf.
Ja die winkel bestaat wel echt inderdaad.
S-Groot schreef:
14-10-2019 07:33
Maar krijg je nou spam of krijg je mails vanaf je eigen mailadres?
Voornamelijk spam van allerlei dames maar dus ook sporadisch mails vanaf mijn eigen email, waarin ik blijkbaar mezelf verleid.

Sombra, ik heb mijn hotmail ook gecheckt en daar kreeg ik 3 breaches op. Niet dat het me verbaasde.
missfitz schreef:
14-10-2019 07:49
Dank voor de tip! Ik wilde dat net direct doen maar zodra ik op “doorsturen” klikte heeft het bericht zichzelf verwijderd :fortune: . Het is ook nergens meer te vinden in mijn account.
Ik klik net op doorsturen maar ik kan dat nog wel doen. Wat gek. Ga toch maar even op Paypal zelf kijken.
GroenTuintje schreef:
14-10-2019 07:41
Nooit op linkjes klikken. En de politie mailt je nooit over dat soort dingen. Allemaal spam en phising mails. Ik krijg ook dagelijks spam over 10 banken, 3 creditcards, zogenaamde verkeersboetes ( terwijl ik maar 1 bank heb, geen creditcard of Paypal of een auto op mijn naam)
Dat had ik een tijdje terug ook. Een mail van het CBS dat ik een verkeersboete zou hebben. Te hard gereden. Ik heb niet eens een rijbewijs. Meteen weggegooid dus.
Ik heb geen inloggegevens van Paypal dus me ook nooit geregistreerd op de site. Ga er dus ook niet in. Ga maar gewoon dit email adres weggooien, word er zo onrustig van. :|
OK, I know that spammers can send email spoofing the “From:” address to make it look like it came from me. But how? How do they gain access to my account to do that? Have I been hacked?
No. You have not been hacked.

https://askleo.com/from_spoofing_how_sp ... _from_you/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven