Start ICSI in september 2019

dinsdag 21 mei 2019 om 14:03

Hoi dames,
Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant

Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!!
  Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.
Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.
Ik wacht het af!
Groetjes Mimi
                    Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!!
Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.
Ik wacht het af!
Groetjes Mimi
                                    anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50

0.00% gewijzigd

donderdag 3 oktober 2019 om 11:05

@Mimi: nee. Ik heb 7 dagen na ovitrelle al negatief getest (wilde weten of het al uit m’n systeem was) en 14 dagen na ovitrelle positief, meerdere keren. Bovendien was ik 4 dagen overtijd. En ik gebruik geen ‘poezenbollen’ (hoeft niet bij cryo’s) dus echt overtijd. Dus helaas ‘n biochemische zwangerschap. 
Fijn dat het met jou weer iets beter gaat! Hier ook weer beter. Verheug me alweer op de volgende cyclus

Fijn dat het met jou weer iets beter gaat! Hier ook weer beter. Verheug me alweer op de volgende cyclus
                                    Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination. 

donderdag 3 oktober 2019 om 11:32

Jij bent een echte tester haha! Maar dan weet je het inderdaad wel zeker ja.lux- schreef: ↑03-10-2019 11:05@Mimi: nee. Ik heb 7 dagen na ovitrelle al negatief getest (wilde weten of het al uit m’n systeem was) en 14 dagen na ovitrelle positief, meerdere keren. Bovendien was ik 4 dagen overtijd. En ik gebruik geen ‘poezenbollen’ (hoeft niet bij cryo’s) dus echt overtijd. Dus helaas ‘n biochemische zwangerschap.
Fijn dat het met jou weer iets beter gaat! Hier ook weer beter. Verheug me alweer op de volgende cyclus![]()
Hoeveel cryo's hebben jullie nog?
Fijn dat die poezenbollen niet hoeven bij een cryo, wist ik niet. Dan is het al met al helemaal een stuk 'natuurljker'. Fijn is dat.

woensdag 9 oktober 2019 om 10:43

Hee lieverds! Hoe is het hier met iedereen? 
Dep, hoe gaat het wachten?
Elis, hoe sta jij ervoor?
Rucio, hoe is het afgelopen?
Mimi, definitief naar januari doorgeschoven?
@Hier: echo gehad, alles goed, eisprong gewoon precies opgeschoven met het aantal dagen overtijd, waarschijnlijk zondag ovitrelle en dan volgende week zondag terugplaatsing.
                    Dep, hoe gaat het wachten?
Elis, hoe sta jij ervoor?
Rucio, hoe is het afgelopen?
Mimi, definitief naar januari doorgeschoven?
@Hier: echo gehad, alles goed, eisprong gewoon precies opgeschoven met het aantal dagen overtijd, waarschijnlijk zondag ovitrelle en dan volgende week zondag terugplaatsing.
                                    Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination. 

donderdag 10 oktober 2019 om 15:53

He Elisboompje, 5 aan elke kant, dus totaal 10, klinkt toch wel goed vind ik.
Hoeveel ga je nu spuiten dan?
Er gaat vast nog wel één van de kleintjes ook mee en misschien die uitschieter er ook nog bij…
Krijg je al wat een vol gevoel?
Lux, wat kan je snel weer verder. Zoo fijn die cryo’s. Heel jaloers op jou!
Ik heb het wel een plek gegeven hoor. Ik ben er niet echt verdrietig om geweest, meer pissig haha. Zo van ja hoor natuurlijk, dit kan er ook nog wel bij, waarom!?
Had natuurlijk heel graag weer door gewild, maar ja dat kan nu gewoon even niet. Ga wel een afspraak maken zodat we alles gereed kunnen maken en dat ik in januari gelijk kan beginnen met prikken. En dan hopelijk in februari weer een terugplaatsing.
Ik ben benieuwd of een hogere dosis hormonen ook zorgt voor meer eitjes? Op zich reageerde ik prima op 150 eenheden, maar wil eigenlijk wel voor meer eitjes gaan. Bijna alles was nl wel bevrucht, maar dus niet genoeg gaan doordelen. Hopelijk kan er met meer embryo’s toch iets de vriezer in. Weten jullie of dit zo werkt?
                    Hoeveel ga je nu spuiten dan?
Er gaat vast nog wel één van de kleintjes ook mee en misschien die uitschieter er ook nog bij…
Krijg je al wat een vol gevoel?
Lux, wat kan je snel weer verder. Zoo fijn die cryo’s. Heel jaloers op jou!
Ik heb het wel een plek gegeven hoor. Ik ben er niet echt verdrietig om geweest, meer pissig haha. Zo van ja hoor natuurlijk, dit kan er ook nog wel bij, waarom!?
Had natuurlijk heel graag weer door gewild, maar ja dat kan nu gewoon even niet. Ga wel een afspraak maken zodat we alles gereed kunnen maken en dat ik in januari gelijk kan beginnen met prikken. En dan hopelijk in februari weer een terugplaatsing.
Ik ben benieuwd of een hogere dosis hormonen ook zorgt voor meer eitjes? Op zich reageerde ik prima op 150 eenheden, maar wil eigenlijk wel voor meer eitjes gaan. Bijna alles was nl wel bevrucht, maar dus niet genoeg gaan doordelen. Hopelijk kan er met meer embryo’s toch iets de vriezer in. Weten jullie of dit zo werkt?

donderdag 10 oktober 2019 om 16:00

Lux; het wachten ging opzich prima, hoe gaat het met jou? Buiten de injecties om?
Elis; Inderdaad ik weet het al! Mbt je follikels, had in t andere topic er al op gezegd dat bij mij na ophoging die kleintjes ook mee gingen doen.
Rucio; hogere dosis wilt niet perse zeggen dat je meer eitjes krijgt. Ligt ook aan de voorraad..
Maar eh, ik ben dus zwanger

Elis; Inderdaad ik weet het al! Mbt je follikels, had in t andere topic er al op gezegd dat bij mij na ophoging die kleintjes ook mee gingen doen.
Rucio; hogere dosis wilt niet perse zeggen dat je meer eitjes krijgt. Ligt ook aan de voorraad..
Maar eh, ik ben dus zwanger

donderdag 10 oktober 2019 om 16:54

Whoee Dep, super nieuws! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je dan nu? 
Ik spuit niet hoor, nog steeds cryootjes. Zondag 1 spuit en that’s it.
@Mimi: ja cryootjes zijn echt heel fijn. Hoop dat dit het gouden cryo wordt, want hierna nog maar 1tje over en hoop zo erg dat ik geen nieuwe IVF hoef.
Meer stimuleren kan meer eicellen geven, maar dat zegt niet zoveel over of de embryo’s door zullen gaan delen of niet helaas. Ze mikken op 5-15 eicellen omdat je dan een optimale bevruchtingskans t.o.v. risico op OHSS hebt, dus dat kun je ff met je arts bespreken, hoeveel ‘ruimte’ zij schatten dat je daarin hebt. Wel balen dat je zo lang moet wachten.
@Elis: lijkt me een prima score hoor! Hopelijk gaan ze gauw groeien!
Morgen weer echo hier.
                    Ik spuit niet hoor, nog steeds cryootjes. Zondag 1 spuit en that’s it.
@Mimi: ja cryootjes zijn echt heel fijn. Hoop dat dit het gouden cryo wordt, want hierna nog maar 1tje over en hoop zo erg dat ik geen nieuwe IVF hoef.
Meer stimuleren kan meer eicellen geven, maar dat zegt niet zoveel over of de embryo’s door zullen gaan delen of niet helaas. Ze mikken op 5-15 eicellen omdat je dan een optimale bevruchtingskans t.o.v. risico op OHSS hebt, dus dat kun je ff met je arts bespreken, hoeveel ‘ruimte’ zij schatten dat je daarin hebt. Wel balen dat je zo lang moet wachten.
@Elis: lijkt me een prima score hoor! Hopelijk gaan ze gauw groeien!
Morgen weer echo hier.

vrijdag 11 oktober 2019 om 16:08

vrijdag 11 oktober 2019 om 16:22

woh lux wat gaat het snel bij jou!! Og voelt dat maar zo?
Volgens de berekening ben ik vandaag 4+1, ik blijf die twee weken stom vinden, zeker bij ivf/icsi..want als ik dan echt de telling zou doen was t 5+1.. aangezien ik een week langer heb moeten spuiten.. maar het zal wel.
Ik ben MOE en BUITENADEM en nog steeds zere tetten. Morgenochtend laatste pil utro...dus ben benieuwd wat t effect dan gaat zijn.
                    Volgens de berekening ben ik vandaag 4+1, ik blijf die twee weken stom vinden, zeker bij ivf/icsi..want als ik dan echt de telling zou doen was t 5+1.. aangezien ik een week langer heb moeten spuiten.. maar het zal wel.
Ik ben MOE en BUITENADEM en nog steeds zere tetten. Morgenochtend laatste pil utro...dus ben benieuwd wat t effect dan gaat zijn.

donderdag 17 oktober 2019 om 15:34

Jaa lux hoe gaat het?
Elis klopt je voorraad staat vast, maar dit neemt in een snel tempo af waardoor je AMH daalt. Boven bepaalde leeftijd gaat dit nog sneller.
AMH is niet helemaal leeftijd gebonden, verschillende factoren hebben hier invloed op. Dus hoeveel follikels en dus eitjes je ontwikkel tijdens stimulatie fase staat niet vast.
Vandaag 5 weken, alle symptoompjes die ik had door de utro heb ik nu door zwanger te zijn, alleen dan net wat sterker. Kan dus niet zeggen dat ik mij beter of slechter voel
Het nieuws is geland, 7 november eerste echo, maar zo 'boeiend' vind ik het nu nog niet haha. Met andere woorden wil ik nog niet te enthousiast zijn. Eerst die echo maar afwachten..
                    Elis klopt je voorraad staat vast, maar dit neemt in een snel tempo af waardoor je AMH daalt. Boven bepaalde leeftijd gaat dit nog sneller.
AMH is niet helemaal leeftijd gebonden, verschillende factoren hebben hier invloed op. Dus hoeveel follikels en dus eitjes je ontwikkel tijdens stimulatie fase staat niet vast.
Vandaag 5 weken, alle symptoompjes die ik had door de utro heb ik nu door zwanger te zijn, alleen dan net wat sterker. Kan dus niet zeggen dat ik mij beter of slechter voel
Het nieuws is geland, 7 november eerste echo, maar zo 'boeiend' vind ik het nu nog niet haha. Met andere woorden wil ik nog niet te enthousiast zijn. Eerst die echo maar afwachten..

vrijdag 18 oktober 2019 om 11:51

Oh dat bedoelde je, ja daar schijnen de meningen over verdeeld te zijnElisboompje schreef: ↑18-10-2019 08:31Depster: mij is dus verzekerd dat je amh waarde niet versneld daalt door deze behandeling. Maar gelijk is met je natuurlijke cyclus.
Spannend, hopelijk vliegt de tijd! Ik duim voor een pracht echo.

vrijdag 18 oktober 2019 om 12:11

Meiden ik ben weer tijdelijk zwanger 
 embryo was al aan het ‘hatchen’ (uit z’n schil kruipen betekent dat) en dat schijnt het meest ideale te zijn om terug te plaatsen, dat is super gunstige groei schijnbaar (lekker enthousiast embryo dus 
 ). 
Dus ik zit weer op de wachtbank

@Dep: ja ‘t blijft onwerkelijk hè. Ik ben m’n hele vorige zwangerschap eigenlijk onzeker gebleven. Nu heb ik een rotsvast vertrouwen dat het nog wel een keer lukt en ga ik helemaal niet angstig mijn zwangerschap in.
@Elis: oeh spannend ook voor jou! Al nieuws?
                    Dus ik zit weer op de wachtbank
@Dep: ja ‘t blijft onwerkelijk hè. Ik ben m’n hele vorige zwangerschap eigenlijk onzeker gebleven. Nu heb ik een rotsvast vertrouwen dat het nog wel een keer lukt en ga ik helemaal niet angstig mijn zwangerschap in.
@Elis: oeh spannend ook voor jou! Al nieuws?

vrijdag 18 oktober 2019 om 15:45

zaterdag 19 oktober 2019 om 21:34

dinsdag 22 oktober 2019 om 12:14

Wow Elis wat goed!! 11 eicellen! Ik kreeg na dag 5 of 6 na de punctie een mailtje. Hoe voel je je? Veel last gehad van de punctie?
Lux, ik heb helemaal gemist dat het helaas mis is gegaan en nu alweer PUPO! Ik ben ook benieuwd wanneer je gaat testen.
Hier vanochtend het gesprek gehad, het was echt heel zeker dat het vruchtje in mijn linker eileider zat, die was inderdaad gescheurd en extreem gezwollen. We hebben groen licht gekregen om het opnieuw te proberen maar we nemen voorlopig even voor onbepaalde tijd pauze. Verder voel ik me gelukkig weer goed en het hcg was 1,4 dus ook netjes.
Heel veel succes!!
                    Lux, ik heb helemaal gemist dat het helaas mis is gegaan en nu alweer PUPO! Ik ben ook benieuwd wanneer je gaat testen.
Hier vanochtend het gesprek gehad, het was echt heel zeker dat het vruchtje in mijn linker eileider zat, die was inderdaad gescheurd en extreem gezwollen. We hebben groen licht gekregen om het opnieuw te proberen maar we nemen voorlopig even voor onbepaalde tijd pauze. Verder voel ik me gelukkig weer goed en het hcg was 1,4 dus ook netjes.
Heel veel succes!!

dinsdag 22 oktober 2019 om 13:47

Hier is de punctie goed gegaan, in totaal 11 eicellen. Dus daar ben ik wel blij mee. Morgen bellen of er een terugplaatsing komt. Wat spannend, ik ben heel positief dus hopelijk is het antwoord morgen ja er komt een terugplaatsing. Wanneer hoorden jullie over de andere eventuele embryo's? Ik las dat je dat in een brief te horen krijgt..
[/quote]
Wat een goede opbrengst! Spannend nu!
Op zich hoor je morgen hoeveel embryo's (bevruchtingen) er zijn ontstaan. En of er dus een terugplaatsing gaat plaatsvinden.
Bij mij was het zo dat ik per brief op de hoogte zou worden gesteld over het aantal cryo's en bij geen, werd ik gebeld. Maar dat kan natuurlijk in elk ziekenhuis weer anders zijn. Maar dat kun je morgen tijdens het telefoontje gelijk vragen toch wat hun procedure hierin is? Scheelt jou weer wat onzekerheid

Nu maar lekker uitrusten!

[/quote]
Wat een goede opbrengst! Spannend nu!
Op zich hoor je morgen hoeveel embryo's (bevruchtingen) er zijn ontstaan. En of er dus een terugplaatsing gaat plaatsvinden.
Bij mij was het zo dat ik per brief op de hoogte zou worden gesteld over het aantal cryo's en bij geen, werd ik gebeld. Maar dat kan natuurlijk in elk ziekenhuis weer anders zijn. Maar dat kun je morgen tijdens het telefoontje gelijk vragen toch wat hun procedure hierin is? Scheelt jou weer wat onzekerheid
Nu maar lekker uitrusten!

dinsdag 22 oktober 2019 om 16:27

@Elisboompje: jeej, super! Ik had er ook 11, met vervolgens 6 embryo’s, 1 zwangerschap en 3 cryo’s. Heel spannend! Ik kreeg ongeveer een week na de terugplaatsing een brief met het aantal cryo’s binnen. 
@Rucio: fijn dat alles rustig is bij jullie en je ip weer groen licht hebt. Vanwaar de pauze?
@Dep: hoe is het bij jou?
@Mimi: jaaa snap ik. Hoe bevalt de pauze?
@Hier: ‘t gaat prima eigenlijk. Nog geen enkel symptoom. Volkomen rustige buik, helemaal geen rugpijn, borsten voelen normaal. En al 9 dpo inmiddels dus tja. Maar goed, vorige maand had ik alle symptomen en ging het ook mis dus ik wacht gewoon rustig af wat er gebeurt. What will be will be.
                    @Rucio: fijn dat alles rustig is bij jullie en je ip weer groen licht hebt. Vanwaar de pauze?
@Dep: hoe is het bij jou?
@Mimi: jaaa snap ik. Hoe bevalt de pauze?
@Hier: ‘t gaat prima eigenlijk. Nog geen enkel symptoom. Volkomen rustige buik, helemaal geen rugpijn, borsten voelen normaal. En al 9 dpo inmiddels dus tja. Maar goed, vorige maand had ik alle symptomen en ging het ook mis dus ik wacht gewoon rustig af wat er gebeurt. What will be will be.