Kan mezelf niet beheersen

23-10-2019 21:07 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_391143 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 11:55
Reden: Afgerond
99.91% gewijzigd
Nou dat wordt dan straks gezellig als je kindje een peuter is. Je geeft aan dat je gebrek aan zelfbeheersing al speelde voor je zwangerschap en dat je snel boos wordt.

Een peuter is 1000 x heftiger dan welke (uit)lachende man dan ook. Geloof me.
Tomatensoep94 schreef:
23-10-2019 21:27
Het maakt het ook zeker niet goed dat ik deze actie gedaan heb, en voel me er ook helemaal niet lekker bij.. maar ik kán gewoon niet tot 10 tellen, ik zit van 0 METEEN op 100 :'-( ik word ook in andere situaties al heel snel zo boos.. niet ook met de afstandsbediening in me hand hoor, maar dat ik dan wat lelijks terug zeg. Ik ben mezelf gewoon niet voor...

Misschien tips wat ik in zulke situaties moet doen?
Als je niet tot 10 kunt tellen kun je ook geen kind opvoeden.
Tip: neem verantwoordelijkheid voor je gedrag en leer je beheersen. Anders staat in no time veilig thuis op je stoep en dan is dat terecht.
Tomatensoep94 schreef:
23-10-2019 21:47
Een minderwaardigheidscomplex heeft altijd al bij mij gehoord. En dat is nu vooral aanwezig doordat ik ineens zoveel ben aangekomen en me zo verrot voel. Het is niet de bedoeling me te verschuilen achter mijn zwangerschap zoals gezegd in veel reacties, maar deze vorm van geen zelfbeheersing is er pas sinds een week of 3.. ik wil dit ook zeker gaan bespreken met de verloskundige. Het spijt me ook dat dit gebeurd is en het zegt uiteindelijk ook meer over mezelf dus ik weet best dat ik fout zit. Ik weet niet of dit met hormonen te maken heeft of niet, maar weet wel dat ik zo eigenlijk helemaal niet ben

Ik zou hier echt hulp bij vragen. Geloof me, straks als die kleine er is, dan blijven dit soort dingen een rol spelen. Als je hier niet aan gaat werken sta je jezelf straks ook minderwaardig te voelen op het consultatiebureau, het schoolplein etc. Dat is zó zonde.
Horror-Clown schreef:
23-10-2019 21:51
Nou dat wordt dan straks gezellig als je kindje een peuter is. Je geeft aan dat je gebrek aan zelfbeheersing al speelde voor je zwangerschap en dat je snel boos wordt.

Dit speelde niet al voor mijn zwangerschap. Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Deze snelle kwaadheid voel ik pas echt sinds een week of 3.
Tomatensoep94 schreef:
23-10-2019 21:55
Dit speelde niet al voor mijn zwangerschap. Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Deze snelle kwaadheid voel ik pas echt sinds een week of 3.
dat minderwaardigheidscomplex is vast al veel en veel ouder
Tomatensoep94 schreef:
Een minderwaardigheidscomplex heeft altijd al bij mij gehoord. En dat is nu vooral aanwezig doordat ik ineens zoveel ben aangekomen en me zo verrot voel. Het is niet de bedoeling me te verschuilen achter mijn zwangerschap zoals gezegd in veel reacties, maar deze vorm van geen zelfbeheersing is er pas sinds een week of 3.. ik wil dit ook zeker gaan bespreken met de verloskundige. Het spijt me ook dat dit gebeurd is en het zegt uiteindelijk ook meer over mezelf dus ik weet best dat ik fout zit. Ik weet niet of dit met hormonen te maken heeft of niet, maar weet wel dat ik zo eigenlijk helemaal niet ben

Ik zou niet wachten tot de verloskundige, maar morgen met de huisarts bellen. De verloskundige kan niks voor je doen, de huisarts kan je doorverwijzen voor de juiste hulp.
mindervanmij schreef:
23-10-2019 21:52
Ik zou hier echt hulp bij vragen. Geloof me, straks als die kleine er is, dan blijven dit soort dingen een rol spelen. Als je hier niet aan gaat werken sta je jezelf straks ook minderwaardig te voelen op het consultatiebureau, het schoolplein etc. Dat is zó zonde.

Niet alleen zonde, ook merk je kind daar natuurlijk ook wat van.
Tips; Je bent zelf niet tevreden met je verschijning, zorg in ieder geval dat je je zelf wel goed verzorgd, dat je je haar kamt of een in staart doet o.i.d. Ga op zoek naar passende kleren, zodat je je daar ook weer goed in kunt voelen. Eet gezond, drink veel water, ga elke dag minstens een half uur wandelen/ naar buiten.
En dan in situaties die je boos of onzeker maken; loop weg, ga even naar de wc en koel even af. Even laten bezinken en van een afstandje bekijken maakt dat de (tomaten) soep niet zo heet wordt gegeten als hij is opgediend.
En verder kunnen b.v. zwangerschapsyoga of mindfulness rust en ontspanning geven.
Tomatensoep94 schreef:
Ik weet niet of dit met hormonen te maken heeft of niet, maar weet wel dat ik zo eigenlijk helemaal niet ben
Vertel dit aan je vriend. Dat je het heel moeilijk hebt, de woede en verdriet door je lichaam razen met een vuur wat je nog nooit gevoeld hebt. Dat het je spijt dat je hem geslagen hebt en dat je hulp gaat zoeken om hiermee om te gaan.
Tomatensoep94 schreef:
Zeg dit tegen je man. :heart:
Tomatensoep94 schreef:
deze vorm van geen zelfbeheersing is er pas sinds een week of 3..
En hoe doe je dat dan bijvoorbeeld op je werk? Smijt je daar ook je collega's door de kantoortuin of kan je je dan ineens wel beheersen?
Jullie klinken beiden heel erg leuk.

Hij die je gaat uitlachen en jij die dan zo uberkwaad word. En dan komt er nog een kind bij ook. :-o
fairy1 schreef:
23-10-2019 21:59
Tips; Je bent zelf niet tevreden met je verschijning, zorg in ieder geval dat je je zelf wel goed verzorgd, dat je je haar kamt of een in staart doet o.i.d. Ga op zoek naar passende kleren, zodat je je daar ook weer goed in kunt voelen. Eet gezond, drink veel water, ga elke dag minstens een half uur wandelen/ naar buiten.
En dan in situaties die je boos of onzeker maken; loop weg, ga even naar de wc en koel even af. Even laten bezinken en van een afstandje bekijken maakt dat de (tomaten) soep niet zo heet wordt gegeten als hij is opgediend.
En verder kunnen b.v. zwangerschapsyoga of mindfulness rust en ontspanning geven.
Of je doet dat lekker niet.
Net als slaan. Doe je ook niet.

Maar goed, je zwangere onzekere moeie vriendin uitlachen ook niet.
Horror-Clown schreef:
23-10-2019 21:51

Onzin.

Een man die je gewoon expres keihard zit uit te lachen daar niet mee kan / wil stoppen is ook echt niet oké.

Dat is enorm vernederend.

To zit fout maar vriend absoluut ook.
ClumsyNinja schreef:
23-10-2019 22:02
En hoe doe je dat dan bijvoorbeeld op je werk? Smijt je daar ook je collega's door de kantoortuin of kan je je dan ineens wel beheersen?
Serieus wel eens een zwangere collega al in het eerste trimester over moeten plaatsen naar de administratie, omdat ze de cliënten over de zeik hielp. Dus zo heftig kan het zijn ja.
Oke, hier wat tips:
Als je de eerste tekenen voelt van opborrelende boosheid, ga UIT de situatie. Als je was weggelopen, was je vriend gestopt met lachen (of niet, maar dan zag je het niet meer) en kon jij weer rustig worden.

Als je boos wordt, start dan meteen met je op je ademhaling te concentreren. In door je neus, uit door je mond. Bij elke ‘uitblaas’, probeer je de boosheid naar buiten te blazen en zeg je iets als: rustig aan, of kalmeer of wat dan ook.

Verder: ook als je je verrot voelt, helpt het om tóch leuke kleren aan te trekken, je haar te doen en een klein beetje make up op te doen. Of iets anders dat je normaal deed. Het helpt je om toch iets meer zelfvertrouwen te krijgen en de dag beter aan te kunnen.

Tot slot: koop een ouderwetse TV met knoppen.
Sorry, flauw :-)
sugarmiss schreef:
23-10-2019 22:04
Onzin.

Een man die je gewoon expres keihard zit uit te lachen daar niet mee kan / wil stoppen is ook echt niet oké.

Nou inderdaad. Ik vind het ook een naaistreek van vriend...
ClumsyNinja schreef:
23-10-2019 22:02
Het zelfde kan je can de vriend van to zeggen.

Collega's lachen je niet keihard uit.
sugarmiss schreef:
Onzin.

Yup.

Die man heeft namelijk als het goed is, volgroeide hersenen en lacht TO uit terwijl hij echt wel weet wat hij aan het doen is.

Totaal iets anders dan een kleuter die bepaald gedrag laat zien omdat zijn of haar hersens nog niet volgroeid zijn.
Mannen zijn geen kleuters.
Nou ja, wat Fairy zegt dus.
sugarmiss schreef:
Onzin.

Ts vat het op als uitlachen (wat ik goed begrijp) maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Soms kan iemand waar je van houdt iets heel doms of onhandigs doen, wat het eigenlijk gewoon heel grappig en schattig maakt. Daar kan iemand ook om moeten lachen. ;)
sugarmiss schreef:
Onzin.

Nou dit idd! Natuurlijk is jouw reactie veel te heftig en vind je hopelijk snel iemand die je hiermee helpt.

Maar je zwangere partner die zich niet fijn voelt uitlachen en daar mee doorgaan als ze vraagt om te stoppen vind ik minstens net heftig :-(
En jullie moeten straks een kind gaan opvoeden? Arm kind. Schakel veilig thuis maar vast in :cry:
Lila_Lilly_ schreef:
23-10-2019 22:07
Ts vat het op als uitlachen (wat ik goed begrijp) maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Soms kan iemand waar je van houdt iets heel doms of onhandigs doen, wat het eigenlijk gewoon heel grappig en schattig maakt. Daar kan iemand ook om moeten lachen. ;)
Ja, maar dan zeg je toch gewoon: je haar staat zo schattig rechtop.
Of weet ik het.
Dan ga je niet door met lachen. Kinderachtig en treiterig vind ik het klinken.
Nou eerlijk gezegd TO, kan ik me helemaal voorstellen dat je kwaad geworden bent. Je zo uitgelachen voelen, vernederd, niet serieus genomen... Tussendoor almaar blijven lachen en zelfs als je kwaad wordt nog doorlachen... Dat is echt enorm eikelig gedrag. Meppen met een afstandsbediening is niet oke, maar de woedeuitbarsting zou mij ook absoluut kunnen overkomen :there:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven