Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Pfff spannend Ginny!
Leasol jij ook succes!!!
Als je sinds gister weeopwekkers hebt moet ze toch haast vandaag wel geboren worden!
Ik duim voor jullie
Wat maak je het spannend Ginny! Of eigenlijk.. wat maakt je kleine meid het spannend. 🙊

Ben zo benieuwd. Blijf het topic steeds in de gaten houden..

Leasol, jij ook succes!
Stille lezer hier! Hopelijk gaat het dnel, superveel succes !!!! :daisy:
Dit doet me denken aan mijn eigen bevalling. Op maandag ingeleid d.m.v. gel, deed niets. Dinsdag aan de weeënopwekkers, en toen kwam er iets op gang. In de loop van de middag braken de vliezen spontaan, dus ik dacht echt dat het ging gebeuren.
Maar de weeen waren minimaal, ik kwam niet verder dan 3 cm ontsluiting, en de volgende avond heb ik een ks gehad. Ik hoop echt dat het bij jou vlotter gaat!!
Ginny, wat een geduld moet je hebben! Hopelijk lukt het je wel een beetje te slapen in het ziekenhuis, daar zou ik echt zo slecht in zijn. Hopelijk mag vandaag dan de dag zijn :flirting:
Good Luck! Vandaag gaat het hopelijk gebeuren :cheer2:
Nou ginny, ik hoop dat het bij jou voorspoediger gaat dan bij mij! Na een hele nacht weeën waren we vanochtend niks opgeschoten qua centimeters. Ik was er helemaal klaar mee en wilde niet nog een dag met pillen en weeën zonder progressie. Dus we hebben twee rustdagen ingepland en kijken zaterdag weer verder..
Ze is er!! Ze is gisteravond om 23.59 geboren. 1460 gram.
Met mij goed. Liep 's nachts al gezellig op de gang. Had iets nodig. Mocht niet had moeten bellen 😂.

Maar alles is goed gegaan.
16.30 kreeg ik weeënopwekkers. Om half 8 kreeg ik eens een keer mn eerst wee. Om 22.30 nog steeds maar 3 cm. Hebben ze me verhoogd. Half 12 trok ik het niet meer. Had volop rugweeen en had misschien net een halve minuut rust tussendoor. Ze hebben me toen lager gezet en gelijk weer gevoeld hoeveel cm ik had. Was toen 6 cm. Kwartiertje later had ik er 10 en toen was ze er zo.
Ze doet het helemaal goed. Ademde gelijk zelfstandig. Ze ligt nu nog op de ic van het sophia, maar wordt snel overgeplaatst, want ze hoort daar niet thuis, omdat ze het uitstekend doet
Ginnyy schreef:
24-10-2019 18:09
Ze doet het helemaal goed. Ademde gelijk zelfstandig. Ze ligt nu nog op de ic van het sophia, maar wordt snel overgeplaatst, want ze hoort daar niet thuis, omdat ze het uitstekend doet
Stille lezer! Wat een geweldig nieuws! <3 Zit serieus met tranen in mijn ogen. Heeeeel veel liefde gewenst.
Gefeliciteerd! Wat een goed bericht, wat heerlijk, na al die tijd van onzerheid!
Ik ook tranen in mijn ogen! Gefeliciteerd! Jullie kleine wonder meisje is er gewoon!!! WoW, wat een prachtig nieuws.
Zo ontzettend blij voor jullie! :heart:
Gefeliciteerd !! Ik lees al vanaf het begin mee en hoopte op een wonder als dit. Geniet ervan!

:cheer2: :heart: :cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ginnyy schreef:
24-10-2019 18:09
Gefeliciteerd!!! En wat fijn dat ze het zo goed doet. Hopelijk mogen jullie snel allebei naar huis.
ah gefeliciteerd met jullie meisje! Wat fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Oh wat geweldig! Gefeliciteerd! :cheer2:
Oh wat een fijn bericht!! Gefeliciteerd en welkom voor jullie meisje :cheer2:
Fantastisch! Wat ben ik blij voor jullie! Heel erg veel geluk :love:
Ik ben zo blij om dit te lezen en heb tranen in mijn ogen. Hartelijk gefeliciteerd lief moedertje! :rose:
Kippenvel, tranen in mijn ogen! Ze is er! En te goed voor de afdeling waar ze ligt. Ongelofelijk!

Gefeliciteerd! :cheer2:
Gefeliciteerd van een stille meelezer! Geweldig dat jullie je dochter nu bij jullie hebben!!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Gefeliciteerd!!!! :cheer2: Wat geweldig dat ze het zo goed doet en wat is het snel gegaan! Ik hoop dat jullie vanaf nu lekker kunnen genieten en deze stresstijd lekker achter je kunt laten.
Oh hemel wat goed! Wat geweldig en wat heb je nu al een stoer meiske. Ik heb net als mijn voorgangers ook tranen in de ogen.

Gefeliciteerd Ginny. :cheer:
Wat geweldig Ginny! Zo fijn om dit te lezen! En wat heerlijk voor je dat jij je ook zo goed voelt, en fijn dat die laatste cm’s zo snel gingen. Alleen maar mooie dingen. Klein poppetje geboren maar wat is ze sterk!

Van harte gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven