Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Ze is er!! Oh wat een fijn nieuws!!! :love:
Van harte gefeliciteerd.

Na al die weken van spanning nu eindelijk jullie meisje die het gewoon super goed doet. Ik hoop dat de stress nu achter jullie mag blijven en dat jullie nu alleen maar kunnen genieten.
Wat geweldig! Gefeliciteerd :)
Wat een fantastisch nieuws!!!! Gefeliciteerd Ginny en man :)
Wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd met jullie dochter! Eindelijk is ze er :)
Gefeliciteerd! Jullie kleine (met recht) wonder! Wat fijn! :cheer2:
Wat een afloop, prachtig! Ze is er! Ook hier tranen. Van harte met jullie sterke kleine meid. En zo fijn dat het met jou ook goed gaat. Nu komt eindelijk het echte genieten!
Gefeliciteerd ook van deze stille meelever
Nog een stille meelezer met natte oogjes. Gefeliciteerd :flirting: :heart:
Nog een meelezer: Wat ben ik blij voor jou en jullie! Gefeliciteerd 🌸🌸
Never stop making wishes♡
Gefeliciteerd , heel veel geluk samen
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Wat fijn! Veel geluk!
Gefeliciteerd :cheer2:
Oh wat heerlijk, Ginny! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat ze het zo goed doet!
wat een geweldig nieuws, van harte Ginny
Dit is nog eens een goede afloop zeg! Gefeliciteerd!
Wat fijn! Eindelijk is ze er! Gefeliciteerd!! :heart:
wat geweldig ze is er :heart: heel veel geluk en geniet ervan, wat een vechtertje hebben jullie :heart: :heart:
.
Super, gefeliciteerd !! Een stille meelezer maar wat was het spannend zeg. Nu lekker genieten van en met elkaar :-)!
Ook hier een stille meelezer, heel fijn, gefeliciteerd :)
Wat een bijzondere situatie! Heb vanaf het begin meegelezen, zo speciaal dat ze er nu is, gezond en wel!! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
Ge-wel-dig nieuws!!
Van harte gefeliciteerd!!

Nu eindelijk echt van haar genieten. :heart:
Een stille meelezer die intens blij voor jullie is! Wat fijn dat ze er is! Gefeliciteerd!
Jaaaaa eindelijk! ❤️ Fijn dat ze het zo goed doet.

Gefeliciteerd Ginny. Geniet van elkaar en ik wens jullie heel veel geluk. :hug:
Geweldig nieuws! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven