Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zit hier met mijn I-pad en telefoon tegelijk op dit forum, dat reageert het makkelijkst :nerd:

Marry yess ik heb een weekje vakantie, maar dat vliegt voorbij!

Luca ja ik heb een eigen paard. Een knappe schimmel. Dus rond deze tijd van het jaar krijg ik vaak de opmerking van kinderen; hè kijk het paard van Sinterklaas. :hello: het is heerlijk om je hoofd leeg te krijgen. En WoW o_o jij hebt het tot 25 weken volgehouden? Dat lijkt me fantastisch. Heb je ook een eigen paard?

Vanaf mijn kant nog geen verandering, nog niet ongesteld geworden.
Spannend om te lezen dat sommigen van jullie al op de wachtbank zitten!
Het lijkt me ook erg lastig om je in te houden om te gaan testen! Succes daarmee
Hoi
Suus fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die twijfelt over een wintersport. Het is inderdaad lastig, het is zo ver vooruit plannen. Ik wil niet alles afzeggen voor het komende jaar, maar ik heb zo veel hobby's die niet meer kunnen als ik zwanger ben. Wil er toch een beetje een selectie in maken, sommige dingen wel, andere dingen weer niet.
Ik zag gister tijdens mijn lunch ook de kleertjes bij de Hema, zo lief :love:

Mich pijnlijk hé dat mensen altijd om een zwangerschap vragen. Snap niet waar iedereen zich mee bemoeit. Ik reageer er ook steeds minder vriendelijk op.

Jasmijn Balen dat je ook ongesteld bent geworden :(
Zou een meerling ook wel als een nadeel zin o_o
Geeft me wel rust om te lezen dat je ook je wintersport hebt afgezegd. Het is inderdaad ofwel onmogelijk om te verbergen ofwel te zwanger om nog op een piste te staan (met een buikje zou ik zelf niet meer op de piste gaan staan). Maar het blijft een lastige afweging. Maar ach, een volgende winter komt er wel weer.

Luca lastig dat mensen nu al vragen wanneer de tweede komt. De eerste is net één! Net alsof het vanzelfsprekend is dat iedereen meerdere kinderen wil...

Koosmos Welkom! Leuk dat je mee schrijft. Spannende tijd hé :)
Dankje voor de typ in Flo, ga er ook even naar kijken!

Marry ik tel mijn menstruatie zolang in nog bloed verlies. Dus ook al het nog maar druppeltjes zijn. In Flo kan je heel veel data verwerken. Hoe meer je er in zet, hoe nauwkeurig het wordt. Dat is inderdaad wel een hele lange cyclus, weet je zeker dat alle gegevens goed staan?

Pip spannend! Zou wat zijn :-D je hebt in ieder geval genoeg afleiding tot je NOD. Mijn NOD is ook 6 november, zit te tijd uit te zitten op kantoor :bonk:

Saxje op naar ronde 1! :cheer2:

Pannekoek balen dat er nog geen verandering in zit. Even afwachten dan maar.
Fijn hé een hobby waarbij je je hoofd helemaal leeg kan maken. Helemaal leuk als je je eigen paard hebt :-)

Als vervolg op Pip haar verhaal; over baby's praten op vakantie:
In hoeverre hebben jullie met je partner het al over baby's gehad? Weten jullie bijvoorbeeld al of je het geslacht van je baby wil weten?
Ik hoef bijvoorbeeld het geslacht voor de bevalling niet te weten, want het maakt me toch niet uit. Daarnaast heeft het ook wel wat om het niet te weten, een jongen en een meisjes naam verzinnen enzo. Vriend vind het wel praktisch om te weten wat het woord. Dus ja, wij zijn er nog niet uit :rolling:
Ik heb m'n NOD maandag! En voor vanavond, ik haal mooi 0,0 bier en dat schenk ik gewoon in een glas, valt het ook niet op dat er geen alcohol inzit haha. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen. Ik weet ook niet of zo'n hele vroege zwangerschapstest nu al zin heeft om nu te doen. Ik ga proberen om tot volgende week te wachten en mocht er nog geen ongesteldheid zijn, dan gooi ik er wel een testje tegenaan.

Ohh Pip, zo spannend! Je weet het natuurlijk nooit! Ik snap je gevoel wel ivm zika.. Maar het komt vast goed, niet teveel zorgen over maken! Nu nog even heerlijk genieten van je vakantie!

Roze-roos, je moet natuurlijk ook gewoon doen waar je je goed bij voelt he! Het is natuurlijk wel jammer als je niet zwanger bent als de vakantie aanbreekt, maarja. Weet ook niet of je nog lastminute meekunt? :P

Ik heb het er in zoverre over gehad dat we weten dat we voor een kindje willen gaan, maar verder nog niet echt over de details gepraat zeg maar. Eerst maar eens zien dat het lukt. Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik stiekem een namenlijstje bijhoud in m'n telefoon, haha. En qua geslacht, aan de ene kant zou het wel makkelijk zijn voor het halen van spulletjes enzo en ik denk dat ik ook veelte nieuwsgierig zou zijn... Ohh moeilijk dilemma wel ja.
Suus, dat doe ik ook, dat lijstje ;)
En af en toe oefen ik een naam met onze achternaam.
Ik heb ook een namenlijstje in mijn telefoon :-) die heb ik stiekem al heeeeel lang. Oefenen met de achternaam heb ik ook gedaan :hyper:
Maar wij hebben ook wel een meisjesnaam die we allebei helemaal leuk vinden en een jongensnaam voor 90% zeker.
Haha ik heb ook namenlijstjes in Mn telefoon staan :-D

viva suus Ah dat is al bijna :hyper: . Heb je al last van symptomen bingo? Haha

Nog meer die bijna NOD hebben?
NaamLeeftijdKind nummerNODBijzonderheden
Viva---Suus28128-10Geen
Purrie87?131-10Geen
pip-3212616-11PCOS
roze-roos2816-11Geen
Luca201729213-11Geen
Koosmos33113-11Geen
oktovrouw31117-11Geen
D0ris29118-11Miskraam mei '19
Blauweschijn28118-11Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
mich-me321?Geen
Marry89291?Geen
Saxje241?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
Pigwidgeon_251?Onregelmatige cyclus
BabyGroot???Onregelmatige cyclus
roze-roos wijzigde dit bericht op 25-10-2019 22:20
5.56% gewijzigd
Zo even een update van de tabel, Alles op volgorde van NOD, is wel zo handig :-)
Mochten er dingen niet kloppen en ontbreken laat het me even weten!
Wat handig roze-roos
Thanks!
Hoi
Geweldig roze-roos, heel fijn en overzichtelijk zo!

Viva—suus en Purrie, ik duim voor jullie deze week. Spannend!
roze roos Ah super handig zo, dank je!

blauweschijn Ah lief dank je!
Ik breek even snel in (druk weekend). Spannend viva suus en Purrie! Ik duim voor jullie.
Spannend Viva_Suus! Ik hoop het heel erg voor je! Je kunt vanaf je NOD al een test doen hoor....laat je het weten?

Thanx roze-roos voor de tabel, erg overzichtelijk!

Ik had gekeken voor een andere account zodat iedereen de tabel kan veranderen, maar hij pakte mijn emailadres niet omdat er natuurlijk al een account op geregistreerd staat. Vond het een beetje te veel werk om hier een nieuw mailadres voor te maken, maar voor degene die het wel wil doen, be my guest!

Hier een werkweekendje en ook aan de bak, want mijn ovulatie komt rond de 30e volgens mijn app.
Hoi dames is hier nog plek om mee te schrijven? In de topics waar ik mee schrijf is het aardig rustig. Wij zijn sinds september begonnen met proberen zwanger te worden van de 3de. Wij hebben al een dochter van ruim 3,5 en een zoontje van 2,5. Ik had afgelopen donderdag mijn NOD en had een positieve test in handen. Wel een licht streepje dus de dag erna nog eens getest om te kijken of deze opliep maar helaas was deze lichter geworden. Vandaag is de vmk al doorgezet dus wel fijn dat het zo snel mis is gegaan ipv pas over een paar weken. Ben er wel even enorm verdrietig van geweest dit was mijn eerste miskraam. bij beide kids was het direct raak en die gingen beide gewoon goed. Nu vol goede moed naar ronde 3. Hopelijk is mijn aankomende cyclus ook gewoon weer normaal.
Suus en Purrie spannende week! Laten jullie ons de updates weten? :-)

Hoop dat iedereen een fijn en zonnig weekend heeft gehad :heart: ik heb in ieder geval genoten van het zachte herfstweer.
Jaaa meiden, laat het weten!

En pretty mama, tuurlijk, schrijf maar mee. Wat rot van je vroege miskraam.
Ik heb zelf een lange weg gehad met een miskraam/leeg vruchtzakje.

Ik heb heerlijk genoten van het weer. Wel weer even wennen he dat het nu weer zo vroeg donker is. We halen de kaarsjes etc. maar weer uit de kast.
Ik merk dat ik wel op zie tegen de winter hoor. Ben toch meer een zomer mens ;).

Oja en ps. The Joker was een goede film. Ik kon hem wel waarderen. Wel beetje duister, maar vond de boodschap wel een goede. Dus ik raad hem wel aan. ;)

Op cyclusgebied is hier alles rustig. Zit nu aan t begin van week 2 dus ergens einde aankomend weekend als het goed is de eisprong. Nog meer mensen die richting hun ei gaan (verschrikkelijk eigenlijk deze terminologie haha)?
D0ris Hoe het er nu naar uit ziet heb ik over een week mijn eisprong. Dus wij gaan het komend weekend even heel gezellig maken haha. Gelukkig hebben we dan ook eindelijk weer een keer een weekend waarin we niet teveel te doen hebben! laatste tijd zo druk allemaal..

Prettymama Welkom! Heel rot van je vroege miskraam. Maar positief blijven (ook al wil je dat nu misschien niet horen).

Wat betreft namenlijstjes.. Die hebben wij ook! Iedere keer als we dan samen ergens zijn of naar kijken en we horen een leuke naam schrijven we hem erbij. Meisjesnamen genoeg ondertussen, maar die jongensnamen hahaha..
Spannend Saxje. Wordt een leuk weekend voor ons beide haha.
Ik heb wel weer een druk weekend, maar gelukkig wel samen met mijn vriend.

Oja en ik heb ook een namenlijst, al vanaf dat ik tiener ben hahahaha. Ik schreef ze op in mn dagboek. Hilarisch die namen die ik vroeger zo mooi vond toen ik 14 was.
Ik gaf de babies in de sims die namen.. hahahaha #rusebud
d0ris ook niet leuk! Hopelijk snel weer raak :)

saxje ik blijf zeker positief. Het is 2 keer eerder gelukt dus ga er vanuit dat het goed komt!

Ik heb afgelopen februari een lisexcisie gehad vanwege voorstadium van baarmoederhalskanker en heb bij de 2de ook een keizersnede gehad dus ik ben echt al heel blij te weten dat alles nog werkt en ik ook gewoon weer zwanger kan worden. Nu duimen dat de volgende blijft plakken :)

Ik heb nog wel een paar namen op mijn lijstje maar die vind mijn man niets. En wat hij leuk vind, vind ik weer niets haha. Vind het nu dus best wel lastig aangezien mijn dochter en zoon beide 3 namen hebben dus daar moeten we weer even goed voor zitten. Gelukkig nog tijd genoeg!
vivasuus weet je al iets?

prettymama welkom! Wat naar van je miskraam. Hopelijk is het snel weer raak.

saxje en doris dat wordt een leuk weekend :-D

Ik heb zo’n testdrang :facepalm: :-D
Oké ik kon het niet laten, voel me zo anders...3 dagen voor NOD met 2e urine...verbeeld ik het me nou

https://www.mupload.nl/img/3o5z81zs.jpeg
purrie87 dat verbeeld je je niet hoor. Er staat duidelijk een 2de streep! Gefeliciteerd :cheer2:
Ik zie het ook Purrie! Gefeliciteerd!! Wat leuk!!
Dank je wel :hyper: Ben echt even in schock.... hoop dat komende week de testen mooi oplopen! Mn vriend is niet eens thuis :rofl: dus die ga ik vanavond verrassen.
Jeeeej!!!! Super leuk om je vriend te gaan verrassen! :cheer2:

Gefeliciteerd !!!
Hoi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven