Naam
vrijdag 25 oktober 2019 om 16:06
Ik ben 40.1 zwanger. Alles is klaar, naam bedacht, en tot mijn/ onze grote schrik. Is vannacht een bevriend stel van ons bevallen van een zoontje. Wil het toeval dat de kleine man dezelfde roepnaam heeft als wij aan onze kleine man wilde geven. Ik vind dit een heel lastig dilemma. De naam bedenken was al een opgave opzich, en we hebben ook niet echt een alternatief waar we allebei achter staan. Ook hebben we niet echt de tijd meer om gericht op zoek te gaan naar een nieuwe naam, aangezien ik gister al uitgerekend was.
Wat zouden jullie doen?
Groetjes MamaMe80
Wat zouden jullie doen?
Groetjes MamaMe80
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:24
Het ligt er een beetje aan hoe “close” het bevriende stel is. Als dat ook maar enigszins meevalt zou ik het gewoon doen.
Hier nog niet zolang geleden bevallen. En was uitgerekend redelijk dichtbij een vriendin. Beide zelfde geslacht. Wij hebben het er kort over gehad en uitgesproken tegen elkaar dat als we hetzelfde zouden hebben we dat toch gewoon gingen laten. Dan maar de zelfde naam. Uiteindelijk samen op de kraamafdeling, andere naam.
2 maanden voor de geboorte hadden we nog twee namen en geen keus gemaakt. Werd er 2 deuren verder een baby geboren met 1 van die namen. Maakte voor mij duidelijk dat ik de keus al had gemaakt en voor de andere naam ging. Als ik er maar 1 had gehad, had ik het zo gelaten, zijn mensen die we nauwelijks zien.
Ik zou dus gewoon doen, tenzij je de vloer platloopt bij elkaar dan kan het wat verwarrend zijn.
Hier nog niet zolang geleden bevallen. En was uitgerekend redelijk dichtbij een vriendin. Beide zelfde geslacht. Wij hebben het er kort over gehad en uitgesproken tegen elkaar dat als we hetzelfde zouden hebben we dat toch gewoon gingen laten. Dan maar de zelfde naam. Uiteindelijk samen op de kraamafdeling, andere naam.
2 maanden voor de geboorte hadden we nog twee namen en geen keus gemaakt. Werd er 2 deuren verder een baby geboren met 1 van die namen. Maakte voor mij duidelijk dat ik de keus al had gemaakt en voor de andere naam ging. Als ik er maar 1 had gehad, had ik het zo gelaten, zijn mensen die we nauwelijks zien.
Ik zou dus gewoon doen, tenzij je de vloer platloopt bij elkaar dan kan het wat verwarrend zijn.
vrijdag 25 oktober 2019 om 23:47
Ik snap je wel TO, maar ik zou je naam houden. Je kiest immers een naam voor je kind die mooi is en wat jullie mooi vinden om zijn hele leven lang te dragen. Ik zou dat niet veranderen omdat anderen dezelfde naam hebben gekozen.
Ach en later als ze met elkaar spelen, kan het ook wel weer grappig zijn.
Ach en later als ze met elkaar spelen, kan het ook wel weer grappig zijn.
zaterdag 26 oktober 2019 om 10:26
Ik ben er ook geen fan van. In de klassen loop je tegen hetzelfde probleem op. Dan heb je een bram a en bram b en als het tegenzit ook nog een bram cLachattenoir schreef: ↑26-10-2019 10:18Ook een van de redenen dat ik mijn kind nooit een naam als Emma, Bram, Luuk, Sophie, Tessa of Noah zal geven.
Ik heb dat vroeger met mijn eigen naam gehad in de klas. Ik vond het zwaar irritant.
zaterdag 26 oktober 2019 om 10:33
Ohh wat erg.
Daarom hebben vrienden en wij voorzichtig bij elkaar gepolst wat de naam voor onze kinderen zou worden (de vaders hebben al dezelfde naam en dat is al ingewikkeld genoeg). Zonder de namen echt te verklappen overigens.
Ik zou zelf een andere naam overwegen, maar ik heb graag dat mijn kind redelijk uniek is met zijn naam.
Ik heb zelf een vrij bijzondere voornaam (zeker in de tijd dat ik geboren werd) en die werd gekopieerd door ouders die net iets later een kind kregen dan mijn ouders en ik heb dat zelf altijd vervelend gevonden.
Maar als dit voor jullie dé naam is en je ziet die vrienden niet al te vaak, dan kan ik me voorstellen dat je de naam gewoon geeft. Iedereen snapt wel dat je die al had bedacht, want meestal zoek je niet na 40 weken nog iets.
Daarom hebben vrienden en wij voorzichtig bij elkaar gepolst wat de naam voor onze kinderen zou worden (de vaders hebben al dezelfde naam en dat is al ingewikkeld genoeg). Zonder de namen echt te verklappen overigens.
Ik zou zelf een andere naam overwegen, maar ik heb graag dat mijn kind redelijk uniek is met zijn naam.
Ik heb zelf een vrij bijzondere voornaam (zeker in de tijd dat ik geboren werd) en die werd gekopieerd door ouders die net iets later een kind kregen dan mijn ouders en ik heb dat zelf altijd vervelend gevonden.
Maar als dit voor jullie dé naam is en je ziet die vrienden niet al te vaak, dan kan ik me voorstellen dat je de naam gewoon geeft. Iedereen snapt wel dat je die al had bedacht, want meestal zoek je niet na 40 weken nog iets.
zaterdag 26 oktober 2019 om 10:44
zaterdag 26 oktober 2019 om 14:05
zaterdag 26 oktober 2019 om 14:35
Tja, en toch valt het in de meeste klassen reuze mee hoor. Ik heb dan weer een naam die wel bekend is, maar zeker geen top10 was destijds (en nu al helemaal niet meer). En toch werken we nu met 4x dezelfde naam op 1 afdeling. We kunnen er alleen maar om lachen.Marloesjuh51 schreef: ↑26-10-2019 10:26Ik ben er ook geen fan van. In de klassen loop je tegen hetzelfde probleem op. Dan heb je een bram a en bram b en als het tegenzit ook nog een bram c
Ik heb dat vroeger met mijn eigen naam gehad in de klas. Ik vond het zwaar irritant.
Ik heb vorig jaar een dochter gekregen, en collega twee maanden later ook. Die heeft ook dezelfde naam als mijn kind. Terwijl het ook geen top10 is of zo. Ik vond dat helemaal niet erg, heb ze nog een kaartje gestuurd, en toen ik haar na onze verloven weer zag juist gevraagd of ze het niet heel vervelend vond dat ik ineens dezelfde naam had (we wisten het dus niet van elkaar, voor alle duidelijkheid). Gelukkig moesten zij er ook vooral om lachen.
zaterdag 26 oktober 2019 om 14:52
Wij hebben onze dochter een naam gegeven die niet eens in de top 100 voorkomt. De naam is voorgaande jaren niet meer dan 20 keer gegeven. En het is een gewone naam, geen rare verzonnen naam. En van die 20x woont er eentje dus precies drie huizen verderop. Tja.Lachattenoir schreef: ↑26-10-2019 10:18Ook een van de redenen dat ik mijn kind nooit een naam als Emma, Bram, Luuk, Sophie, Tessa of Noah zal geven.
Dus, wij dachten ook origineel te zijn, wilden ook geen top tien naam, hadden we dus ook niet, maar maakte niet uit in dit geval.
zaterdag 26 oktober 2019 om 15:23
Als ik een naam heel leuk vind, zou ik er eerlijk gezegd ook geen rekening mee houden dat die naam in de namen top tien staat. Je hebt toch geen garanties, dus daar zou ik de naam van mijn voorkeur niet voor laten schieten. Volgens mij zit er geen enkel kind met een kind uit de namen top tien bij mijn dochter in de klas. Ze heeft wel meerdere keren twee kinderen met dezelfde naam in de klas gehad, maar dat waren dus ook geen top tien namen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.