Canarisch eiland in december

22-10-2019 14:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden nog een weekje weg kunnen in de eerste week van december. En we hebben wel zin om de zon en (relatieve) warmte even op te zoeken. Maar omdat het maar een weekje (8 dagen max) is, willen we niet al te ver weg. De Canarische Eilanden zouden dus een goede optie zijn. Daar zijn we geen van beiden ooit geweest, dus dat is ook mooi meegenomen. Maar nu de keuze: welke?

Van de 7 eilanden lees ik dat er in december eigenlijk maar 4 een optie zijn: Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote of Fuerteventura. Zijn er hier mensen die er 1 specifiek kunnen aanraden?

Wat willen we NIET:
- All inclusive
- De hele week aan het strand liggen
- Verplicht in je hotel moeten dineren

Wat willen we dan wel:
- Wandelen in de natuur
- Beetje cultuur (museum, leuke stadjes, kerken oid) is als afwisseling ook fijn
- Lekker elke avond een ander restaurantje zoeken
- Liefst verblijven in een hotel
- Een verwarmd zwembad waar we eind van de middag of 's avonds nog even in kunnen springen bij het hotel of accomodatie is een aanbeveling.

Ik heb een beetje zitten googelen natuurlijk, en dan vooral op Gran Canaria. Maar dan kom ik vooral uit bij hotels aan het Playa Ingles, en dan denk ik dus dat 's avonds op zoek naar een leuk eettentje geen optie is, het lijken daar allemaal resorts te zijn. Maar misschien heb ik het mis? Ik hoor het graag!
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 14:40
2.39% gewijzigd
The owls are not what they seem
De eerste keer op Tenerife waren we met mijn schoonouders en volgens mij hebben we toen een dag of 4 een auto gehuurd. De vorige keer hadden we er een de hele week maar zaten toen meer afgelegen dus overal een auto voor nodig.
Vorig jaar waren we op Gran Canaria en hadden de hele vakantie een auto maar echt niet elke dag gebruikt.
LadyL0101 schreef:
26-10-2019 15:35
Nog wen vraagje voor de Tenerife-deskundigen: is het handig om meteen voor de hele week een auto te huren? Pf kun je ook wel wat met openbaar vervoer?
Autohuur via Easyterra vond ik heel goedkoop. 85 euro voor 10 dagen. Ook brandstof was heel goedkoop afgelopen augustus. 94 cent per liter. Daarvoor zou ik voor een auto kiezen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ah dank voor de tips weer! Op basis van de verschillende meningen besloten niet meteen een auto bij te huren maar eventueel ter plekke te kijken. We hebben een hotel op Tenerife geboekt inmiddels. We zitten net buiten Playa des Americas maar wel op loopafstand, daar zit vast ook wel een autohuurbedrijf ergens.
Ja en anders boek je het daar online bij Sunnycars. Is ook zo geregeld tenslotte.
Ik vind dat Gran Canaria ten onrechte een slechte reputatie heeft. Het binnenland is echt schitterend en je bent overal zo met een auto. Tenerife vind ik ook mooi, maar dat was wel veel drukker, voor mijn gevoel.
Als je geen auto huurt, hoe kom je dan van het vliegveld naar het hotel? Dat kan natuurlijk met openbaar vervoer of taxi, maar met de auto is wel zo snel.

Kijk ook even naar de prijs: als je maanden vantevoren voor een volle week een auto huurt, is het vaak heel goedkoop. Last-minute een of 2 dagen autohuur is vaak duurder (per dag), en dan moet je ook nog van het vliegveld naar het hotel en terug. Al is het weer anders als er parkeerkosten zijn voor

Overigens heb ik ook slechte ervaring met pakketreizen waar de transfer al 'bij in zit' - lang wachten totdat iedereen het vliegtuig uit is en de bus vol, dan kom je allemaal tegelijk bij het hotel dus allemaal tegelijk inchecken... als je de huurauto had gehad, lig je al een uur aan het zwembad tegen de tijd dat de rest nog aan het inchecken is.

Dus daarom zou ik altijd een week autohuur doen, dan ben je van niemand afhankelijk.
aliana schreef:
28-10-2019 17:05
Als je geen auto huurt, hoe kom je dan van het vliegveld naar het hotel? Dat kan natuurlijk met openbaar vervoer of taxi, maar met de auto is wel zo snel.

Kijk ook even naar de prijs: als je maanden vantevoren voor een volle week een auto huurt, is het vaak heel goedkoop. Last-minute een of 2 dagen autohuur is vaak duurder (per dag), en dan moet je ook nog van het vliegveld naar het hotel en terug. Al is het weer anders als er parkeerkosten zijn voor

Overigens heb ik ook slechte ervaring met pakketreizen waar de transfer al 'bij in zit' - lang wachten totdat iedereen het vliegtuig uit is en de bus vol, dan kom je allemaal tegelijk bij het hotel dus allemaal tegelijk inchecken... als je de huurauto had gehad, lig je al een uur aan het zwembad tegen de tijd dat de rest nog aan het inchecken is.

Dus daarom zou ik altijd een week autohuur doen, dan ben je van niemand afhankelijk.
Wij namen de laatste keer een taxi van vliegveld naar hotel, kostte 20 euro. Of als je via Airbnb boekt kan eigenaar ook vaak iets regelen is mijn ervaring. Transfer bij pakketreizen heb ik geen ervaring mee, wij boeken altijd alles zelf.

Zoals ik al zei is openbaar vervoer op Tenerife uitstekend geregeld, bussen rijden zeer frequent, laatste hotel was bushalte bijna voor de deur dus erg makkelijk.
Huurauto had je of in dure parkeergarage moeten zetten of op straat ergens in de buurt, ben ik nooit zo'n fan van.

Wat wij ook vervelend vinden bij huren is het inleveren, kan lang duren en soms gezeur over schade dier er al zat. Altijd vooraf foto's maken en dan nog soms discussie. M.n. in Italië veel gezeik gehad waardoor bijna vliegtuig gemist.
Aliana, we gaan volgende maand al, dus maanden van tevoren boeken gaat sowieso niet meer lukken :proud: Je hebt natuurlijk gelijk dat het per dag gerekend goedkoper zal zijn, maar als die auto een paar dagen ongebruikt in de parkeergarage staat ben je dat voordeel al weer dik kwijt. Van luchthaven naar hotel zien we wel even, we komen niet op een raar tijdstip aan dus dat zal wel lukken.

Betty, dank voor de review van Gran Canaria, we houden het als optie voor een volgende keer in gedachten!
Taxi vanaf het vliegveld naar Playa de las Americas kost je ongeveer 25 euro, het is niet ver rijden. Het zal allicht een stuk sneller gaan dan wachten op een transferbus of eerst nog in de rij staan bij een autoverhuurbedrijf.

Een auto huren op de Canarische eiland kun je het beste doen bij Cicar of Cabrera Medina (is eigenlijk hetzelfde bedrijf). Goedkoop, geen gezeik over extra verzekeringen en je kunt zelfs contant betalen bij ze. Ze hebben verhuurlocaties in alle toeristische plaatsen. Misschien kun je de auto zelfs wel naar je accommodatie laten brengen; dat weet ik eigenlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven