4e kindje
maandag 28 oktober 2019 om 10:37
hallo mama's.
wij zijn een samen gesteld getrouwd gezin.
mijn man heeft een dochter van 10 met zijn ex en samen hebben wij 2 kids meisje van 6.5 en jongen van 16 maanden.
mijn hart zegt dat ons gezin nog niet compleet is maar mijn hoofd zegt wat anders mijn man wil tot zijn 46 een kindje daarna niet meer (met 46 moet de baby er dan zijn) hij wordt binnenkort 43.
mijn man vind 3 kids goed maar 4e ook.
in huis hebben we geen plek dus zoude dan 2 kids samen op 1 kamer moeten ik ben namelijk ook nog gastouder in mijn eigen huis voor 5 dagen per week (ook dat houd me tegen tot een kindje)
zijn er nog meer twijfelaars deel je mening.
beslissen moet ik natuurlijk zelf doen.
wij zijn een samen gesteld getrouwd gezin.
mijn man heeft een dochter van 10 met zijn ex en samen hebben wij 2 kids meisje van 6.5 en jongen van 16 maanden.
mijn hart zegt dat ons gezin nog niet compleet is maar mijn hoofd zegt wat anders mijn man wil tot zijn 46 een kindje daarna niet meer (met 46 moet de baby er dan zijn) hij wordt binnenkort 43.
mijn man vind 3 kids goed maar 4e ook.
in huis hebben we geen plek dus zoude dan 2 kids samen op 1 kamer moeten ik ben namelijk ook nog gastouder in mijn eigen huis voor 5 dagen per week (ook dat houd me tegen tot een kindje)
zijn er nog meer twijfelaars deel je mening.
beslissen moet ik natuurlijk zelf doen.
maandag 28 oktober 2019 om 18:14
REDHOTHEAD schreef: ↑28-10-2019 16:25Ik herhaal mijn vraag: wanneer ga je je (vierde) kind(eren) zien? Daar heb je toch helemaal geen tijd voor?
die zie ik de hele dag in de opvang!
maandag 28 oktober 2019 om 18:20
niks arme kinderen onze kids hebben het goed en de oudste helemaal die leeft in armoede bij haar moeder en hier heeft en krijgt ze alles!!Roosh schreef: ↑28-10-2019 16:26Wat een schrijffouten. Ik vind je maar egoïstisch. Wat ze al zeggen hier; je beredeneert alles naar jouw eigen zin. Dus die vierde zal er wel komen. Ik heb medelijden met de kinderen die er al zijn. Iemand zei hier al dat de situatie waarin jij ze wil brengen in de jaren 70 al niet meer gewenst was. Ik wil niet zien hoe jouw huis/hun kamertjes(hokjes) er dan uitzien. Kunnen ze trots vrienden meenemen? Zullen ze er gelukkig mee zijn? Een eigen ruimte als puber is zo belangrijk. (Heb het bij een aantal jeugdvrienden gezien. Zij waren er niet blij mee, met hun gedeelde hokjes. Zag er ook niet uit, kon je kont bijna niet keren.) Het kost nu al genoeg allemaal. Dadelijk naar de middelbare school. Nou, dat wordt nog duurder. En je wil toch wel dat ze geen buitenbeentjes worden omdat er geen geld is om een beetje fatsoenlijk mee te gaan (ik zeg niet met alle luxe). Het is een harde tijd. De jeugd is vaak hard naar elkaar. En dan nog niet te spreken over aandacht. Een baby, kinderen van de opvang. Zoveel uren werken. Ik wens je veel succes. Arme kinderen.
ze hebben allemaal fatsoenlijke kamers en de 4e krijgt dat dan ook iedereen gaat mee op de middelbare school niks slaan ze over)! ik ben een goede moeder! ik doe alles voot mij kids en niks voot mii zelf
maandag 28 oktober 2019 om 18:24
En terecht. Onze dochters vonden het op een gegeven moment helemaal niet leuk meer om een kamer te delen. Begrijp ik helemaal, ik zou er zelf ook niet aan hebben moeten denken.roosje1976 schreef: ↑28-10-2019 18:06Mijn puber dochter zou het mij niet vergeven als ze haar kamer moet delen.
Maar TO heeft het haar kleuter gevraagd en die ziet geen bezwaar. Dus alles komt goed
maandag 28 oktober 2019 om 18:26
de ene maand hebben we het beter als de andere maand nog steeds geen beslissing wat is armoede bij jullie?
maandag 28 oktober 2019 om 18:42
maandag 28 oktober 2019 om 20:03
Ik zeg niet dat je een slechte moeder bent. Ik vraag me alleen af of je weet wat de kosten zijn op een middelbare school. Je zegt ze krijgen alles. Je weet dat veel scholen elk jaar een buitenlandse reis hebben en/of op wintersport gaan . Dat kost meerdere honderden euro's per kind. Dat is dus echt veel geld elk jaar voor vier kinderen. Ik ken mensen die dus zelf niet op vakantie kunnen omdat de kinderen zoveel kosten op de middelbare. Veel scholen werken met een computer of iPad die aan bepaalde eisen moet voldoen. Vaak onnodig maar je moet het toch aanschaffen. Een grafisch rekenmachine en die kun je meestal niet doorgeven want dan moet je weer een ander type hebben.niesje3 schreef: ↑28-10-2019 18:20niks arme kinderen onze kids hebben het goed en de oudste helemaal die leeft in armoede bij haar moeder en hier heeft en krijgt ze alles!!
ze hebben allemaal fatsoenlijke kamers en de 4e krijgt dat dan ook iedereen gaat mee op de middelbare school niks slaan ze over)! ik ben een goede moeder! ik doe alles voot mij kids en niks voot mii zelf
Je kunt wel willen dat je kind alles heeft maar het moet ook kunnen. 3 weken vakantie alle inclusive met 2 kleine kinderen en 1 meisje is zeker fijn maar nu ook weer niet zo duur.
Maar goed je hebt je keuze zo te lezen gemaakt.
maandag 28 oktober 2019 om 20:06
Blauwbloemetje schreef: ↑28-10-2019 20:03Ik zeg niet dat je een slechte moeder bent. Ik vraag me alleen af of je weet wat de kosten zijn op een middelbare school. Je zegt ze krijgen alles. Je weet dat veel scholen elk jaar een buitenlandse reis hebben en/of op wintersport gaan . Dat kost meerdere honderden euro's per kind. Dat is dus echt veel geld elk jaar voor vier kinderen. Ik ken mensen die dus zelf niet op vakantie kunnen omdat de kinderen zoveel kosten op de middelbare. Veel scholen werken met een computer of iPad die aan bepaalde eisen moet voldoen. Vaak onnodig maar je moet het toch aanschaffen. Een grafisch rekenmachine en die kun je meestal niet doorgeven want dan moet je weer een ander type hebben.
Je kunt wel willen dat je kind alles heeft maar het moet ook kunnen. 3 weken vakantie alle inclusive met 2 kleine kinderen en 1 meisje is zeker fijn maar nu ook weer niet zo duur.
Maar goed je hebt je keuze zo te lezen gemaakt.
3 weken all inn kost tussen de 8000 en 2500 ik vind het een smak geld afgelopen jaar kosten het 6000
de oudste 2 betaal je volle mep
ik heb nog steeds geen keuze gemaakt.
nee ik weet niet wat de middelbare kost
maandag 28 oktober 2019 om 20:11
maandag 28 oktober 2019 om 20:37
Dat. En dan werken jullie dus ieder 40 uur. Waar je net van kunt rondkomen. Kinderen die allemaal wat willen daarnaast nog.
Ik vraag me af: loop je jezelf dan niet voorbij? Want DAT trekt een zware wissel op je gezin
Never stop making wishes♡
maandag 28 oktober 2019 om 20:54
In een groep van 0 tot 13 jarigen mag een gastouder maximaal 6 kinderen tegelijk opgevangen. Ook hier tellen de eigen kinderen van de gastouder (tot 10 jaar) mee. Van die 6 kinderen mogen er maximaal 4 kinderen van 0 en 1 jaar aanwezig zijn, waarvan maximaal 2 kinderen van 0 jaar. https://www.spring-kinderopvang.nl/veel ... deropvang/
Je bent niet zo’n slimme gast ouder. Ben je uberhaubt wel een gast ouder ?
maandag 28 oktober 2019 om 20:56
maandag 28 oktober 2019 om 20:59
waar slaat dat op??cranberryjuice schreef: ↑28-10-2019 20:54In een groep van 0 tot 13 jarigen mag een gastouder maximaal 6 kinderen tegelijk opgevangen. Ook hier tellen de eigen kinderen van de gastouder (tot 10 jaar) mee. Van die 6 kinderen mogen er maximaal 4 kinderen van 0 en 1 jaar aanwezig zijn, waarvan maximaal 2 kinderen van 0 jaar. https://www.spring-kinderopvang.nl/veel ... deropvang/
ik ben al 9 jaar gastouder en ken de regels!
maandag 28 oktober 2019 om 21:08
Mijn oren klapperen als ik lees wat hier over gastouders gezegd wordt. Je kinderen niet willen brengen naar een gastouder die zijn eigen kinderen naar school brengt omdat ze dan uit hun dutje gehaald worden, serieus?! Want je eigen kinderen moet je nooit ergens voor wakker maken? Hoe raken hun kinderen dan op school denk je? En niet willen brengen naar een gastouder die teveel werkt, waar slaat dat nu weer op? Ze werkt voor en met jouw kinderen!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.