UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Fijn meiden om allemaal goede berichten te lezen over de 20 weken echo. Wij moeten nog 1,5 week wachten. Ik vind het best spannend! Maar komt vast goed!

Fijn eve dat je uitslag van de suiker test toch goed is! Ik heb nu sinds 2 weken een dieet dat ik moet volgen. En zelfs met het dieet is het bij mij niet altijd onder controle, dus je kan er niet altijd grip op hebben. Vervelend maar blij dat ik goed in de gaten wordt gehouden.
Eve wat fijn dat je toch geen diabetes hebt! Hoe kwam je er de vorige keer achter eigenlijk?

Vlinder vervelend dat je het toch niet helemaal onder controle krijgt.

Ik heb afgelopen week een eetdagboek bijgehouden en die naar een diëtist gestuurd. Ze gaat kijken of ik wat dingen moet aanpassen of nog niet. Dit omdat mijn glucose nuchter met 9 weken net te hoog was. Dus geen dieet alsof ik diabetes heb maar wel vast kijken of ik koolhydraatpieken heb die je sowieso beter moet voorkomen.
Fijn eve dat alles toch nog goed was. Hopelijk blijft dat zo.
Vlinder balen zeg dat het niet onder controle te houden is.
En reflectione goed om alvast te kijken of er iets aangepast kan worden.
O Eve dat is goed nieuws! ik hoop voor je dat het zo blijft!

Vlinder, vervelend zeg.

Hier hebben we allemaal een griepje onder de leden. dochter heeft sinds gisteren koorts dus ik ben thuis gebleven vandaag.
Gelukkig eve!!

Fijn al die goede 20w echo verhalen🥰

Hier nog 2 weken wachten...
Supersmootie wat een leuke manier om achter het geslacht te komen! Kan me voorstellen dat het even wennen is als je eigenlijk een meisje had "verwacht".

EVE wat een goed nieuws dat de waardes toch (nog) goed zijn! Ik vind het toch wel pittig klinken hoor dat dieet. Ben blij dat ik me daar niet aan hoef te houden! :-[

Hier nog een dikke week wachten tot de 20 weken echo. Wel een extra controle deze week omdat ik ga vliegen en nog een fit to fly verklaring nodig heb.
@Karavaan een fit to fly verklaring? Eist de luchtvaartmaatschappij dat? Ik vlieg regelmatig, ook bij de oudste nog laat in de zwangerschap gevlogen maar er is mij echt nog nooit om gevraagd. En ik dacht dat dat pas vanaf 28 weken hoefde...?
Ga je een leuke reis maken?
Ze kunnen je in theorie weigeren als je de verklaring niet bij je hebt, maar volgens mij gebeurd dat in de praktijk vrijwel nooit. Klopt dat je hem inderdaad pas na een bepaalde termijn nodig hebt volgens mij, maar de verloskundige gaf aan dat ze natuurlijk niet aan je kunnen zien hoe ver je precies bent, dus om problemen te voorkomen is het wel handig om hem achter de hand te hebben.

Ik ga mijn zusje opzoeken die in Zweden woont! Dus wel heel leuk! Jij woont ook in een Scandinavisch land toch? Of haal ik iemand door elkaar?
Klopt, dat ben ik! Leuk dat je je zus nog gaat opzoeken.
Je hebt wel gelijk hoor - ik heb wel altijd de officiële dokterspapieren bij me waar UD op staat, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe “fit” ik ben. Zal het eens navragen volgende keer dat ik VK zie.
Veel plezier in Zweden!
Jeeeeeej 20 weken echo gehad en alles was goed!! En nog steeds een meisje te zien💕😍
Wat fijn niekkie!

Leuk dat je nog even weggaat, karavaan. Lekker hoor, veel plezier vast!

Hier zit ik al de hele dag in de stress, slaat echt nergens op. Voel de baby soms dus al goed bewegen maar nu al zeker 1,5 dag, ja waar hebben we het over. Als ik het zo typ zie ik eigenlijk zelf hoe belachelijk het klinkt maar maak me dan dus meteen zorgen.

Wel ook goed nieuws, heb vandaag te horen gekregen dat mijn contract voor onbepaalde tijd wordt verlengd, ondanks mijn zwangerschap! Heeeeel fijn!
Leuk Karavaan!

Gefeliciteerd niekkie, super leuk een meisje!

Fijn dnk, gefeliciteerd met je contract verlenging!

Gisteren ben ik voor de 2e keer naar zwangerschapszwemmen geweest en het was toch wel erg lekker. eerst baantjes zwemmen en daarna oefeningen.
dnk, ik kan me je stress goed voorstellen! Maar het is op deze termijn echt heel normaal om je baby nog niet regelmatig te voelen. Bij twijfel kun je ook de VK bellen en vragen of je even naar het hartje mag luisteren als dat je wat gerust kan stellen ?
Dnk ik heb haar zaterdag ook hele dag niet gevoeld, ook meteen stress. Maar zondag in loop van de dag voelde ik haar ineens weer.

Vanmorgen de 20 weken echo gehad. Ze was heel druk en vooral eigenwijs want toen ze het gezichtje wilde nakijken draaide ze weg of hield ze haar handje ervoor. :lol: maar alles ziet er goed uit. En wat een enorme opluchting is dat na mijn start. :heart:
Gefeliciteerd Jomata!! Bij ons ook lekker eigenwijs. Kin op de borst waardoor ze het hartje niet kon zien. Heb staan springen en op de hurken gezeten haha😂😂
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje niets van mij laten horen, maar ondertussen wel meegelezen.
Gefeliciteerd voor iedereen die de afgelopen tijd goed nieuws heeff gehad en voor nu: gefeliciteefd Jomata!

Zelf heb ik niet zo veel te melden. Op 2 december heb ik de 20 weken echo. We hebben besloten om geen precht-echo te doen, dus het is nog even afwachten. Mijn buik groeit gestaag en is bijna niet meer te verbergen (nu 17 weken). Ik werk met cliënten en denk dat ik het ze vanaf volgende week wel moet vertellen, voordat ze er zelf achter komen... :-D

Verder ben ik al véél aangekomen. Hoe is dat bij jullie?
dnk schreef:
13-11-2019 20:18
Wat fijn niekkie!

Leuk dat je nog even weggaat, karavaan. Lekker hoor, veel plezier vast!

Hier zit ik al de hele dag in de stress, slaat echt nergens op. Voel de baby soms dus al goed bewegen maar nu al zeker 1,5 dag, ja waar hebben we het over. Als ik het zo typ zie ik eigenlijk zelf hoe belachelijk het klinkt maar maak me dan dus meteen zorgen.

Wel ook goed nieuws, heb vandaag te horen gekregen dat mijn contract voor onbepaalde tijd wordt verlengd, ondanks mijn zwangerschap! Heeeeel fijn!
Heel herkenbaar! Ik voelde de baby laatst 4 dagen NIET!! Ik werd gek.. Paar keer op het punt gestaan om de VK te bellen.. maar omdat ik op dag 5 de 20 weken echo had.. besloot ik het maar af te wachten.. En ineens, PLOP! daar was ze weer. Wat bij ons bleek, ik voel de baby steeds alleen links. Mijn placenta ligt aan de rechterkant.. Vandaar dat ik alleen de schopjes voel aan de linkerkant. Ze lag dus steeds met haar voetjes recht en daardoor voelde ik niets meer. Ik merk ook dat als ik drukke dagen heb, altijd op do & vrij dat ik de baby minder voel. Ook s' avonds.. Ik denk dat het gewoon dan ook nog eens door de drukte komt.

Verder was hier de 20weken echo helemaal goed! Ik verbaasde over hoe snel we klaar waren. Bij onze dochter hebben we 1 uur daar gelegen. Nu stonden we na 45 min weer buiten..
Hier voel ik de baby nog bijna niet. Nu 18w. Placenta ligt voor. Ik voel soms wat lichte plopjes, waarvan ik weet dat het de baby is, maar meer omdat ik al weet hoe het voelt 😊.

Verder over aankomen... nog geen grammetje! Ben zelfs een kilo afgevallen. Ik ben van mezelf al flink stevig en had het dus niet echt verwacht. Ik zit soms ook echt wel te snoepen! Vaak tijdens het avondeten krijg ik geen hap meer door mn keel. Vaak na 18u eet ik dus ook niks meer..
Buikje begint nu te komen😊

Ik mis overigens wel veel soorten eten die we niet mogen (filet, ossenworst, rosbief, smeerworst, brie en biefstuk) hebben jullie dat ook? Ik droom er soms gewoon over dat ik het toch stiekem eet😑
Lin1206 blij dat ik jn elk geval niet de enige ben die er dus van in de stress schiet!
Ik heb de baby volgens mij vandaag wel gevoeld, maar weet het niet helemaal 100% zeker.
Heb wel weer veel buikpijn dus ga morgen even langs de huisarts om te laten checken op eventueel blaasontsteking :(

Lisa, ik ben wel al iets aangekomen. Zal nu ongeveer 2/3 kg zijn. Buik kun je in elk geval echt niet meer omheen! Ik snoep ook wel eigenlijk, haha!
Brie eet ik gewoon. Je mag de kant en klare brie gewoon eten, alleen die van de verse afdeling niet.

Heb nog niet echt moeite met het niet eten van producten, alleen soms mis ik wel eens een wijntje, maar dat overleven we ook wel weer!
Afgelopen maandag langgeweest bij de internist en helaas vind ze me waardes te veel schommelen waardoor in nu ook moet gaan beginnen met insuline spuiten. Ze wilt me om de drie weken terug zien of het nu wel onder controle is. Verder hebben wij aanstaande woensdag de 20 weken echt en ben dan precies 20+1 weken zwanger.

Verder voel ik meerdere keren op een dag ons meisje trappelen. Heerlijk om te voelen! Het is nu al een echte druktemaker!😍💕
Hoi dames! Ook ik heb een tijdje met meegeschreven maar wel meegelezen hoor.

DNK gefeliciteerd met je contract! Dat is toch een flinke zorg minder.

Gojibes, ik ben al zo'n 6 kilo aangekomen. Ik eet veel te graag en merk dat ik eens per twee weken ongeveer echt een dag Heb dat ik uitgehongerd ben..

Vlinder, balen dat je insuline moet gaan spuiten zeg!

Wij hebben gister de 20 weken gehad. Alles zag er goed uit! Er is risico voor een afwijking maar deze is niet aanwezig gelukkig!! Ik was verbaasd hoe groot het kindje al was, 25cm!
En we hebben te horen gekregen dat we opnieuw een jongen verwachten!!

Lisa, ik heb het geluk dat ik eigenlijk niets geef om de producten die we niet mogen. Ik eet ze normaal ook niet.
Alleen af en toe een sigaret mis ik wel!
Fijn bumper! Wij hebben volgende week zaterdag de 20 weken echo. Mogen we weer even spieken in de buik.

Buik groeit gestaag, ik heb niet het idee dat ik veel ben aangekomen behalve bij buik en borsten. Ik eet minder grote porties elke keer en probeer gezond en gevarieerd te eten.

Eten, jaaa ik mis ook bepaalde dingen! Ik heb al tegen vriendinnen en man gezegd als ik ben bevallen gaan we daar eten en dan wil ik biefstuk en filet en makreel salade van de visboer haha.
Hoeveel ik aangekomen ben weet ik niet want ik vermijd de weegschaal, hoewel ik er binnenkort toch aan moet geloven want VK vraagt er naar... :(

Ik mis ook een aantal voedingsproducten - bepaalde kazen, rauwe vis (sushi, sashimi) en toch ook dat glaasje wijn bij het eten. Ze zijn hier nogal panisch over alcohol dus ook tijdens borstvoeding is alcohol volledig uit den boze - maar ik denk dat ik dan wat minder streng ben en af en toe toch van een glaasje ga genieten.

Ik schiet ook meteen in de stress als ik baby een dag niet voel. Placenta aan de voorkant en “pas” 21 weken dus elke dag hoeft nog helemaal niet, maar toch. Die bevestiging is zo fijn! Ik voorzie dat ik nog wel een aantal keer de VK bel voor een extra check - en dat wil ik jullie ook aanraden. Even naar het hartje luisteren is zo gebeurt en het is echt de stress niet waard! Bovendien, stel dat er wel iets is?!? We naderen de magische 24-weken grens dus dan wil ik er wel alles aan doen om kindje levend in mijn armen te krijgen.
Wat fijn dat er weer goede echo's zijn geweest! Gefeliciteerd!

Qua aankomen in gewicht: ik ben door HG eerst 4 of 5 kg afgevallen. Voordat ik dat er weer bij had... Ben nu 3 kg zwaarder dan voor de zwangerschap.

Ik heb laatst de baby ook een dag niet goed gevoeld. Maak me niet zo heel snel zorgen, maar dag erna dacht ik er toch wel even aan om de verloskundige te bellen. Hartje luisteren is inderdaad zo gepiept. Gelukkig trappelde de kleine meid die dag erna weer goed dus was niet nodig.
Ja dat heb ik ook weleens maar voel hem nu al meer dan ik zijn zus voelde.

Ik ben al een beetje zorgverzekeringen aan het vergelijken voor volgend jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven