Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Ginny, wat ontzettend fijn om te lezen :hello: !! Nogmaals gefeliciteerd... :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat een geweldig bericht Ginny! Wat een vechtertje is het! :heart:
Super dat je hier ook even een update geeft.
Wie had dat gedacht een paar maanden geleden en over een paar weken zijn jullie allemaal thuis samen.
Ginnyy schreef:
31-10-2019 14:58
Hopelijk heb jij je kleintje nu ook in je armen en is alles goed gegaan met je bevalling 💖
Nop, nog geen baby hier. Vandaag word voor de tweede keer ingeleid. Hele week controles gehad maar geen voortgang qua ontsluiting. Ik moet het nog 48 uur proberen en dan gaan ze 'm halen. Nog even volhouden dus!
Superfijn dat het zo goed gaat met jullie!! Zo gegund <3
@ginny wat een fijne berichten. Hopelijk blijft jullie kleine meisje zo doorgroeien.

@leaslo88 ik hoop snel op vordering!! Pff jullie wachten word wel echt op de proef gesteld
Ginnyy schreef:
19-07-2019 19:10
Ze heeft geen afwijkingen. Onderzoeken waren goed. Ze is wel veel te klein. Loopt 3 weken achter. Maandag afspraak met de kinderarts. We laten de zwangerschap niet afbreken, maar de kans dat ze het gaat overleven is heel erg klein.
Maar er is een kleine kans en die willen we haar geven. Ze is in feite gezond.
Ik heb dus blijkbaar placenta insufficientie.
Tis nu afwachten. De gynaecoloog zei in feite dat het beter was als we de zwangerschap zouden afbreken, maar dat doen we niet. Maandag dus het gesprek bij de kinderarts.
Al is er maar één sprankje kans dat ze het overleeft het is een kans.
Ginny, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Hier moet ik nog steeds aan denken. En ik vraag me af of hier (over een tijdje) nog iets mee gedaan wordt. t Was geloof ik een verloskundige die zei dat zoiets daar in haar ogen nog wel eens te gauw gezegd wordt?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ginnyy schreef:
31-10-2019 14:56
Een update vanaf hier. Alles gaat hartstikke goed. Ze doet het super. Afgelopen dinsdag is ze naar een ander ziekenhuis overgeplaatst, omdat ze niet in het sophia thuis hoorde op ic afdeling. Gelukkig maar. Ze heeft nu haar eigen kamer. Ze weegt nu 1550 gram en krijgt 12x per dag 15 ml voeding. Ze heeft wel een maagsonde, maar dat hebben ze gedaan omdat ze haar niet voor elke voeding wakker willen maken. Als ze wakker is krijgt ze haar flesje en ook dat gaat heel goed.
Ben helemaal verliefd op haar 😍.
wat ontzettend fijn <3

hoe gaat het met jou? Lukt het om rustig aan te doen en te herstellen en genieten?
Ginnyy schreef:
31-10-2019 14:56
Een update vanaf hier. Alles gaat hartstikke goed. Ze doet het super. Afgelopen dinsdag is ze naar een ander ziekenhuis overgeplaatst, omdat ze niet in het sophia thuis hoorde op ic afdeling. Gelukkig maar. Ze heeft nu haar eigen kamer. Ze weegt nu 1550 gram en krijgt 12x per dag 15 ml voeding. Ze heeft wel een maagsonde, maar dat hebben ze gedaan omdat ze haar niet voor elke voeding wakker willen maken. Als ze wakker is krijgt ze haar flesje en ook dat gaat heel goed.
Ben helemaal verliefd op haar 😍.
Wat fijn dat het zo goed gaat! :flirting:
Oh wat heerlijk Ginny!!! Tranen in mijn ogen! Jullie sterke kleine mooie meisje...goed groeien kleintje, dan kun je snel met je papa en mama mee naar huis.
Hoe voel jij je nu? Na deze hele rollercoaster van emoties vanaf je 20 weken echo? Of wordt je alleen maar geleefd nu met van en naar ziekenhuis rijden voor die kleine en denk je nog even niet na hoe die hele periode voor je was?

In elk geval heel heel blij voor je, voor jullie, en prachtig nieuws dit! :heart:
Leasol sterkte nog!!!
Dankjewel voor je update. Wat superfijn dat het zo goed gaat.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Fijn dat het zo goed gaat! En knap meisje heb je hoor, dat ze al zo goed kan drinken :)
Hou je taai nog de komende tijd in het ziekenhuis!
Oh wat een heerlijke berichten Ginnyy, zo fijn!

Leasol, hopelijk bij jullie uit eindelijk alles goed gegaan!
simbalabimba schreef:
31-10-2019 15:06

Hier moet ik nog steeds aan denken. En ik vraag me af of hier (over een tijdje) nog iets mee gedaan wordt. t Was geloof ik een verloskundige die zei dat zoiets daar in haar ogen nog wel eens te gauw gezegd wordt?
Ik ook. Ik ken zelf twee jonge vrouwen die in verwachting waren van een tweeling. Bij allebei was er volgens de VK’s/gynaecologen continu van alles mis met de baby’s (of een grote kans ofzo). Beide hebben meerdere keren te horen gekregen dat ze de zwangerschappen beter konden afbreken, dat een of beide kindjes het namelijk toch niet zouden gaan redden, etc. Beide tweelingen zijn echter kerngezonde meisjes, waar nooit iets mis mee is geweest. Deze vrouwen hadden hun kinderen nooit gekregen als het aan de adviezen gelegen had. Daar schrik ik enorm van. En daarop baseer ik dat ze het blijkbaar al adviseren als ze DENKEN dat er iets mis is, als er een KANS is. Daardoor heb ik voor mezelf besloten dat ik een zwangerschap absoluut niet laat afbreken, tenzij het echt 100% zeker is dat mijn kind bijvoorbeeld een zeer ernstige afwijking zou hebben of niet levensvatbaar zou zijn.
Heerlijk nieuws Ginny! Zo ontzettend blij voor je :heart:
Hallo Giny hoe gaat het nu me jullie? Groeit je kleine meisje nog goed? Lukt het om zelf wat bij te komen?

Ik hoop dat alles goed gaat.
Hoi allemaal

De afgelopen 3 weken waren best hectisch. 2x Per dag heen en weer naar het ziekenhuis. Veel regelen qua oppas als mn andere kinderen er waren. Maar dat is nu niet meer nodig, want ze is 2 dagen geleden op de uitgerekende datum thuis gekomen 🎉🎉🎉. Ze ligt nu heerlijk in mn armen thuis op de bank.

Ze weegt nu 1980 gram en ze doet het super. Echt een hongerlapje is ze.
Haar broers en zussen vinden haar allemaal geweldig en de huisdieren ook.
Wat een fantastisch nieuws!!!
Hebben ze nog een oorzaak kunnen vinden?

Geniet ervan met zn allen!!
:hug:
simbalabimba schreef:
31-10-2019 15:06

Ja dat was inderdaad de verloskundige die dat gezegd had dat ze best snel zoiets zeggen.
Ik denk niet dat ze daar iets mee gaan doen. Ik denk zelf dat die arts zoiets gezegd heeft, omdat hij misschien alleen maar slechte ervaringen heeft meegemaakt. Dat houd ik mezelf maar voor. We zijn in ieder geval blij dat we niet naar hem geluisterd hebben. Anders had ik dit geweldige meisje nu niet in mn armen gehad.
Marloesjuh51 schreef:
15-11-2019 11:01
Wat een fantastisch nieuws!!!
Hebben ze nog een oorzaak kunnen vinden?

Geniet ervan met zn allen!!
:hug:
Heb ik nog niets over gehoord.
Misschien is het een combi van kleine placenta waarin ook nog eens 3 kleine witte (zijn dode stukjes) plekken zaten. Maar 2 bloedvaten in de navelstreng ipv 3 en ook nog eens een knoop in de navelstreng.

Moet 10/12 terug voor controle voor mezelf. Vraag het dan gewoon of ze het weten.
Ginnyy schreef:
15-11-2019 11:07
Heb ik nog niets over gehoord.
Misschien is het een combi van kleine placenta waarin ook nog eens 3 kleine witte (zijn dode stukjes) plekken zaten. Maar 2 bloedvaten in de navelstreng ipv 3 en ook nog eens een knoop in de navelstreng.

Moet 10/12 terug voor controle voor mezelf. Vraag het dan gewoon of ze het weten.
Dat klinkt inderdaad alsof er het 1 en ander niet goed zat bij de placenta. Hopelijk is dat alles. Het klinkt voor de rest alsof ze kerngezond is!!
Ongelooflijk dat ze het zo goed doet, en zo snel al thuis is! Gefeliciteerd! Hopelijk kan het grote genieten nu echt beginnen.

:cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Wat een fijn nieuws!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
wat ontzettend fijn om te lezen! heerlijk dat ze thuis is.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Oh, ik word hier zoooo blij van!!!
vivapimpelmees schreef:
15-11-2019 12:55
Oh, ik word hier zoooo blij van!!!
Ik ook 😍

Afgelopen maanden waren emotioneel erg zwaar, maar kan het nu een plekje gaan geven nu ze thuis en wetende dat ze het super doet. De onzekerheid of ze het gaat overleven is niet meer nodig. Ik moet dat alleen een plekje geven. De angst om haar kwijt te raken is er maanden geweest en dat moet ik nu opzij zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven