Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susie, fijn om van je te horen.
Hoop dat je je wat kunt vermaken in het ziekenhuis, ik vond het vreselijk, maar alles voor de kleine. Je bent al een goed eind op weg, dat is wel fijn zeg! Knuffel voor jou.

Wij hebben onze geslachtsbepaling in het ziekenhuis met 14 of 16 weken geloof ik, net als vorige keer.

Sunny, fijn dat de kleine druk is! Dan voel je ook dat het nog goed gaat en lekker beweegt, dat deed mij toen erg goed. En jij bent ook al een mooi eind op weg, 22 week! fijn.

Okkie, fijn dat die paar dagen weg je echt goed gedaan hebben. Het blijft moeilijk allemaal he.

Loes, hoe ver ben jij nu dan? Ik herken dat wel hoor. Ik kan ook nog niet echt genieten en het kan mij niet snel genoeg voorbij zijn allemaal. Heb elke dag maandverband in naar het werk, want ‘wat als’ de bloedingen weer ineens beginnen. Ik zit nu op 9weken en 2 dagen, vorige keren bloedde ik al vanaf 6/7 weken en ook al bedrust. Dus vind het gewoon verontrustend dat het nu zo ‘goed’ gaat. Ik heb ook geen kwaaltjes hoor. Ben moe, maar meer van het werk, verder werkelijk nergens last van.

En zou iemand voor mij de tabel willen aanpassen en de NOD datum veranderen in een zwangerschap? staat zo gek zo haha.
Nee geen afspraken meer staan mocht pas in maart weer komen.
Moet t er thuis nog even over hebben wat gaan we doen.

Ahhh Loes wat naar dat je je zo voelt. Hopelijk is het snel anders.

Ben niet zo goed in veranderen Maik.
Mijn nod is ook 13 december
Tabel is aangepast :)

Hmm maart is dan nog best lang he Vanessa! Denk je dat je vriend er wel voor open staat? Hopelijk is het allemaal niet nodig en ben je voor die tijd zwanger.
@loes zo begrijpelijk dat je meer mee bezig bent, dat mag ook echt :hug: hebben jullie nog iets gepland morgen?
Maikiex en loes ach dames een zwangerschap mag ook wel eens zonder ellende gaan :hug: wanneer weer echo's?
Sunny en susie hoe is met jullie?
Vanes succes met gesprek, wat wil je zelf?

Vanochtend mega steek in rechterzij, eenmaal thuis zwangerschapstest en ovulatie test gedaan. Zwangerschapstest nog heel licht streepje, ovulatietest een bijna knal streepje! Oftewel over ong. 14 dagen m'n menstruatie :popcorn:
Waarschijnlijk veel hormonale toestanden allemaal waardoor het leek alsof menstruatie al kwam...
Nee, ik wilde de dag eerst vrij houden, maar ja wat dan... dus nu is het toch een beetje volgelopen met afspraken. Sinterklaasviering op m’n werk oa. Dus dat is denk ik wel prima voor nu.

En qua zwangerschap... alweer bloedverlies, dus dat gaat lekker. Niks zorgwekkends hoor, dat wéét ik, maar het helpt niet bij vertrouwen krijgen.

Maandag een vroege echo om bbz uit te sluiten. Dan 5.1 of 5.4, dus we zullen zien...
Vanmorgen begon de buikpijn, en jawel, een halfuur later het (enorme) bloedverlies gepaard met veel pijn. Ziekenhuis geweest voor een extra echo en alles bleek goed te zijn met de kleine. Stuiterde goed, hartje klopte mooi, vruchtzakje mooi aangehecht, en het gekke; NIKS te vinden wat bloed kan veroorzaken. Dus geen hematoom, niks.

Ik ben alleen niet blij. Hoe kan dit nou nog een fijne zwangerschap worden als de ellende nu toch weer begint? Ik voel me vreselijk om dit te zeggen, maar had me er ergens bij neergelegd dat het mis ging vanmorgen. En dat we nu alsnog weer die onzekerheid en k*t tijd door moeten sloopt me echt. Weer elke keer bang zijn, dat bij alles wat je doet je het erger maakt, weer veel in de rust, weer geen hondjes meer op schoot laten, weer niet veel autorijden. Gadverdamme. Het zit me allemaal ff zo tegen.

Moet dit weekend rustig aan doen, gezien er geen aanleiding voor deze bloeding & pijn te vinden is moet het snel minder worden, en dan mag ik weer rustig aangepast werk gaan doen. Woensdag weer echo.

Sorry voor het zeur bericht, maar zit er zó doorheen.
Oh jemig Maikiekx wat schrikken en wat verschrikkelijk KLOTE :( Fijn dat het met het kleintje vooralsnog goed gaat, maar ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend onzeker en verdrietig van wordt. En dat de tijd dan heel lang kan gaan duren.

Sterkte en heel veel digitale knuffels :hug:
maikiex ach jeetje wat schrikken! Ik herken wel wat je zegt, er komt ook een soort berusting van dan mag het niet zo zijn...., en dan blijkt het toch goed en dan komt de spanning! Wat bizar allemaal, hoe gaat nu met de pijn?
Loes hartstikke goed, invullen hoe voor jou goed voelt!
Dankjulliewel voor de lieve reacties.

Pijn is minder, bloeden helaas nog niet echt. We zijn wel van helder rood naar bijna pik zwart gegaan, en het is dikker. Maar aankijken komende dagen.

En idd, begrijp me niet verkeerd, wil niets liever dan dit kindje levend en gezond in m’n armen straks. Maar ik had me makkelijker neergelegd bij weer een miskraam, dan weer weken afwachten, pijn, bloedingen, bedrust, leven opgeven en dan uiteindelijk maar afwachten of de baby voor 23w5d komt en ze je weer niet helpen, of na 23w5d en wel een kans maken. Dat vind ik moeilijker.
wat ongelooflijk spannend maikiex.
En echt ik begrijp je helemaal, als het dan mis moet gaan, dan maar in die eerste 12 weken.... Maar laten we hopen dat kleine lekker blijft zitten tot week 37 ofzo :) :hug:
Denk aan jullie!

pfff inmiddels nergens zin meer in, met moeite mezelf uit bed geschopt vanochtend; iets wat ik ook wel herken van eisprong, ben ook zo droevig, het is momenteel even zwaar allemaal. Nou ja, meebewegen maar weer, word er nog helemaal goed in ;)
Maik wat verschrikkelijk en zo herkenbaar. Bij mij is het nog lang niet zover maar nu jij dit verteld vraag ik me bijna af of ik t nog wel zou aankunnen.
Heel veel sterkte.

Loes jij ook want t blijft gewoon K..
Onze vrouwen lichamen zijn gemaakt voor kinderen krijgen, jaja waarom gaat t dan allemaal zo verdomd moeilijk?

Okkie sterkt blijven. Als t goed is ben je er nu snel vanaf.
Maikie en Okkie heel veel sterkte! En Loes succes vandaag, hopelijk is er al wat te zien.
loes hoe is het gegaan?
Vanes :hug: ook jij kan dit aan
pinot hoe is het met jou?

Al paar dagen mentaal niet lekker, lichamelijk onrustig... gisteravond liggen net op bed en ik voel wat lopen... rennen naar wc, nou laten we zeggen dat het rood was. Poeh hee! Vk nog gebeld om te checken wat en hoeveel normaal is. Positieve: m’n menstruatie lis er nu, 4 weken na opgewekte miskraam . En vandaag gaat best wel oké, gelukkig thuiswerk dag :)
Verklaart ook wel beetje (natuurlijk niet alles) die enorme droefheid, want bij eisprong heb ik eigenlijk 'alleen' nergens zin in, soort van afgestompt bijna, dus al die emoties waren wat vreemd.... Enige gekke vind ik wel positieve ovulatie test, dat zou resterende hcg kunnen zijn. We wachten af.
Bah, gemengde dingen elke keer okkie! Maar wel positief dat je menstruatie er nu is.

Hier alles rustig. Nog wat bruinverlies en helaas candida (infectie) thanks to all the shit. Altijd leuk dat erbij. Al behandeld dus hopelijk snel voorbij. Heb altijd alles tegelijk.

Morgen weer echo. 11.45, ben benieuwd. Heb niet het gevoel dat het mis zit maar maak me ook niet druk eigenlijk. Stom he, als je je zo bij alles neergelegd hebt dat je geen angst of vreugde meer voelt. Eerst maar eens wat weken verder zijn en dan zien we wel verder.

Vandaag weer gewerkt, vond het best awkward na vrijdag maar werd goed ontvangen en er werd goed op me gelet. Heb aangepast werk nu, dus fijn dat ze rekening met me houden. :)
Schrikken Okkie! Maar ook wel fijn dat je cyclus na 4 weken alweer op gang is. Voel je je mentaal alweer wat beter?

Wat spannend weer Maikiex. Succes morgen! Ik duim voor je. Maar snap je gevoel heel goed, het wordt er wat vlak van he? Ik voel ook niet echt angst of vreugde, denk eerst maar eens wat goede echo’s en een goede punctie. Tot die tijd probeer ik me er maar zo min mogelijk mee bezig te houden.

Echo was gisteren prima voor de termijn. Geen hartactie, maar dat was ook niet te verwachten. Wel een vruchtzakje van de goede maat op de goede plek met een inimini vruchtje erin (fijn, want er is ook ooit met 8,5 week een leeg vruchtzakje geconstateerd). Op naar de volgende echo (4-12). Dan moet er hartactie zijn!

Verder ben ik echt een hormonaal monster op t moment. Ik zit echt even niet lekker in m’n vel, veel huilen, om het minste of geringste overstuur... Krijg het slecht gebolwerkt op m’n werk en voel me daardoor vreselijk schuldig naar collega’s... bah.
Loes zo herkenbaar wat je schrijft had ik destijds ook 3x. Komt vanzelf weer goed. Echt lief zijn voor jezelf.

Succes vandaag Maik.
Fijn dat alles er goed uit zag Loes! Hoe ver zou je nu ongeveer zijn? Nu op naar de volgende echo, gelukkig volgende week al :)
En :high5: , hier ook zo'n hormonaal geval! Kan elk moment huilen... Dit is geen beste periode voor mij. Zal blij zijn als december voorbij is en we richting maart kunnen.
En voel je vooral niet schuldig hoe lastig dat misschien ook is... Het is heel logisch dat je je zo voelt! Weten je collega's al dat je zwanger bent?

Succes zo Maikiex! Spannend weer... Ik duim voor je! :heart:

En een dikke knuffel voor jou Okkie :hug: wat een zware periode dit he...
Wel fijn dat je menstruatie weer op gang is gekomen netjes na 4 weken! Nu hopen dat je eisprong normaal komt en dat jullie weer verder kunnen... Laat dit maar eens een super ronde voor jullie zijn!!

Hoe is het nu met jou Pinot? Weet je al wat meer over wanneer jullie weer verder kunnen?

Hier gaat het z'n gangetje... Zit ook niet lekker in m'n vel door dat L* z'n dagen eraan zitten te komen. Voelt allemaal zo dubbel... Dit meisje in mijn buik is zo ontzettend welkom maar zou er niet geweest zijn als L* nog bij ons was... Soms krijg ik dat niet goed rond in mijn hoofd. Voelt zo raar en dan voel ik me weer schuldig naar allebei... Pff moeilijk dit!
Knuffel Sunny. Is begrijpelijk heel moeilijk voor jullie.
Loes, wat fijn dat alles er goed uit zag voor de termijn!

En Maikie hopelijk een goede echo vanochtend.

Vanessa, wat enorm frustrerend dat jij nog steeds geen positieve test in jouw handen hebt. Ik kan eerlijk gezegd ook niet zo goed begrijpen dat ze jullie niet wat sneller willen helpen...

Okkie, hopelijk is het nu rustig en kan jouw lichaam de gewone cyclus weer oppakken. Gaat het mentaal weer wat beter?

Heel herkenbaar Sunny, dat de komende maand wel impact heeft. Hoop voor je dat je hem goed doorstaat en het snel maart is!

Met mij gaat het redelijk goed. Verwacht vrijdag/zaterdag mijn menstruatie en kan dan 2 dagen later ook al beginnen met spuiten. Heb een kort protocol dus voor eind van de maand weten we ook al of het gelukt is. Sta er dubbel in, van de ene kant blij dat we een nieuwe kans krijgen, maar ook wel angst op weer een teleurstelling. Dat het misschien niet lukt of dat later met de vlokkentest blijkt dat het kindje het gen draagt. Dus nu vooral aan het focussen op positieve gedachten, met af en toe een huilbuitje tussendoor.
Voor jullie een heftig traject hoor Pinot. Met PDG geen optie? Of duurt 3 mnd te lang? Succes in ieder geval! Hopelijk op n heel mooie en snel traject.
Wel raar dat ze het met vlekken test kunnen zien maar niet bij jou oudste. Dat zou via DNA toch ook gewoon kenbaar moeten kunnen worden?
PGD zou wel kunnen, maar dan moet er een test ontwikkeld worden en dat duurt 2 jaar. Daarnaast ben ik in 6 IVF behandelingen nog niet 1x zwanger geworden van een cryo, terwijl je met PGD alleen cryo’s terug krijgt. Dus voor ons voelt dit nu als de beste optie.

De oudste kunnen ze inderdaad wel testen, maar zolang hij geen ziekteverschijnselen heeft houd hij het recht om hier zelf voor te kiezen. Dus dan pas vanaf zijn 18e. Komend jaar heeft hij weer een controle, 3 jaar geleden zag alles er normaal uit. Dus daar hebben we tot nu toe niet zoveel zorgen om. Ik draag het gen ook en bij mij is ook helemaal niks te zien en heb geen klachten. Dat maakt het ook wel dubbel, want het kan ook een kindje zijn met het gen dat nooit de ziekte gaat ontwikkelen. Maar stel dat het wel weer zo is en we binnen 2 jaar weer een kindje zouden verliezen... dat is ook geen optie.
maikiex alle wel/niet gevoelens mogen er zijn :hug: hoop dat je goede echo hebt gehad! En goed dat ze je goed opvangen op werk
Loes wat fijn een goede echo! en echt het is wat het is, dan maar hormonster :)
sunny nou inderdaad laten we december overslaan. Ik herken wat je schrijft over, anders was deze niet geweest. Heb ik ook veel gedacht in prille zwangerschap. Het is zo dubbel allemaal. op naar maart! :hug:
pinot wat ontzettend spannend! het blijft dubbel ook dit proces weer.
susie hoe is met jou?
vanes :hug: gewoon ff knuffel voor jou!

dames als ik jullie ook zo lees allemaal, het blijft allemaal zo dubbel waar je ook bent in het proces. Als ik voor mezelf spreek, m'n wereld klopt nooit meer zo zonder zoonlief, daarom blijft elke stap dubbel voelen.
Mentaal gaat het hier wel beter, vermoed dat de hormonen echt niet mee hebben geholpen. Maar merk echt wel de decembermaand, het toeleven naar z'n jaardag eind december, het blijft golven en zolang ik daar aan overgeef dat zo is, lukt het allemaal ook veel beter :)
och dames wat gun ik jullie allemaal kindjes in jullie buik en vervolgens in jullie armen :flirting:
Ik durf het bijna niet te vertellen, het is nog zo ontzettend onwerkelijk.

Onze zoon is vorige week na een spoed keizersnede geboren. En een dag later op de nicu overleden. Mijn hoofd kan het gewoon niet bevatten nu, wéér een kind verliezen. We zijn allebei totaal gebroken.
C'est la vie
Oh Susie, ik ben helemaal stil van jouw bericht... heel veel liefde gewenst samen... hoop dat jullie troost en steun bij elkaar vinden. Wat verschrikkelijk 😢
Oh mijn God Susie....Ik weet niet wat te typen, ik moet zo huilen hier :'(
Hoe, echt hoe? Je was al zo ver en de overlevingskansen voor je kleine man al zo goed. Ik vind het ongelooflijk en hartverscheurend, één van de meest verdrietige berichten die ik me maar kan voorstellen.

Onze voorgeschiedenis lijkt enigszins op elkaar en ook het beloop van onze huidige zwangerschappen (zorgen rondom IUGR, opnames), ik durfde niet meer zo goed mee te schrijven maar volgde jou wel. En dan dit bericht.

Lieve, lieve Susie, ik wens jou en je partner alle kracht en liefde van de wereld om dit immense en ook onmenselijke verlies te dragen. Een jaar verder en voor de tweede keer met lege handen achterblijven, het zou gewoon niet mogen. Gewoon niet en toch gebeurt het :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven