UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Karavaan wat een naar bericht! Veel sterkte de komende onzekere tijd en ik duim voor jullie!

Ik had altijd zilveren kruis aanvullend 1 en ga nu inderdaad ook naar aanvullend 2. Zo krijg je tenminste het meeste vergoed.

Vandaag hebben we weer even naar ons meisje mogen luisteren. Super fijn! Verder gaat het niet heel lekker hier. Zijn bezig om te kunnen trouwen hier voor de wet. Maar aangezien mijn vriend Grieks is is het een heel papier werk en wordt er heel moeilijk gedaan. Onze “echte” bruiloft is komend jaar augustus in Griekenland. Qua namen.. we hebben een lijstje van 8 Griekse namen die ook in Nederland gebruikt worden... nu nog maar schrappen. :)
Jeetje wat schrikken karavaan! Hoop dat jullie snel goed bericht krijgen!

Ik ben net naar de stad geweest voor broeken maar ben niet geslaagd. Heb wel maillots en bij ze zeeman taille onderbroeken katoen met kant en stretch. Ze heten de Roxy en zijn maar 4,- per twee dus ik heb ze meegenomen onder het mom daar kan je geen buil aan vallen.
Pip_pip schreef:
22-11-2019 13:35
Jeetje wat schrikken karavaan! Hoop dat jullie snel goed bericht krijgen!

Ik ben net naar de stad geweest voor broeken maar ben niet geslaagd. Heb wel maillots en bij ze zeeman taille onderbroeken katoen met kant en stretch. Ze heten de Roxy en zijn maar 4,- per twee dus ik heb ze meegenomen onder het mom daar kan je geen buil aan vallen.
Heb je gewoon een grote maat maillots gekozen?
Nee ik heb een paar bij de h&m op de mama afdeling gekocht.
Dat is schrikken karavaan! Hopelijk krijgen jullie snel goed bericht!
Karavaan, wat vreselijk dit nieuws! Dit is niet wat je wilt horen met een 20 weken echo. :-|
Ik hoop dat jullie snel de uitslag krijgen en dat jullie jongen gezond blijkt! Heel veel sterkte de komende weken.
Goedemorgen, wij hebben net de echo gehad en de baby groeit goed en ziet er keurig uit allemaal alleen de navelstreng zit aan twee punten vast aan de baby in plaats van drie. Dus als het goed is hebben we deze week een extra echo in de vu. Daar kunnen ze het extra controleren.
Het komt vrij vaak voor schijnt. Aan de ene kant denk ik nou het is allemaal goed want verder ziet het er netjes uit en de nipt was ook goed maar ik vind het toch spannend
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes! We hebben goede hoop dat er niks aan de hand is, maar het blijft gewoon even spannend. Ene moment denk ik er niet zoveel aan, en op sommige momenten komt het ineens heel hard binnen.

Pip_pip kan me voorstellen dat het even spannend is! Hebben ze verder nog een toelichting gegeven waar het mogelijk op zou kunnen wijzen?
-
emanina wijzigde dit bericht op 14-01-2020 16:17
0.00% gewijzigd
Geen motto
Goedemorgen, het kan duiden op een probleem met de nieren of het hartje. En ik krijg nu sowieso met 30 weken een extra echo om te kijken of hij goed groeit.

Ik herken wat je schrijft karavaan, het ene moment denk je nou hij doet het prima verder maar opeens kan je zo bezorgd zijn. :hug:

Bij ons was de vk vrij zeker van een jongen en bij onze dochter waren ze ook vrij zeker dat het een meisje zou worden.
Hopelijk is er niks aan de hand Pip_pip. Weten jullie al wanneer jullie de echo in het VU hebben?

Emanina, bij ons was de verloskundige beide keren heel zeker dat het een jongetje was. Twijfel heeft ze in ieder geval niet uitgesproken. 100% weet je natuurlijk pas als het kindje geboren is, maar bij de eerste klopte het in ieder geval haha. Bij de tweede op de 20-weken echo nog steeds duidelijk een jongetje.
(beide geslachtsbepalingsecho's waren rond de 16 weken).
Emanina bij de pretecho (17 wk) ging de echoscopist voor 99% zekerheid en met de 20 weken echo (19 wk) ging ze voor 100% en heb ik het zelf ook duidelijk gezien.

Heb wel eens gehoord dat het eerder misgaat als ze denken een meisje en het piemeltje gemist hebben dan andersom. Maar geen idee verder
Dank voor jullie berichtjes! Dan durf ik er toch nog niet helemaal vanuit te gaan, want in mijn geval sprak de verloskundige een vermoeden uit. Het was overigens ook geen pretecho.
Geen motto
Hoi dames,

Ik ben een beetje afwezig geweest afgelopen dagen. Gewoon compleet vergeten om weer een kijkje te nemen op het forum. Sinterklaas tijd, zoontje die aan t wennen is op de basisschool en druk op werk!

Sinds twee weken wat last van mijn bekken en onderrug, dit aangegeven bij de gyn maar die adviseerde om naar een bekkenfysio te gaan. Mijn werkdagen zijn 9 uur per dag, 3x in de week, in de kinderopvang... ik vraag me af hoelang ik dit vol ga houden??

Vorige week de 20 weken echo gehad, en gelukkig is alles goed met de kleine meid. Ze ligt wel een week voor qua groei, maar dit is wss genetisch aangezien in 1.83 ben en manlief 1.85.

@karavaan wat zal je geschrokken zijn! Hopelijk krijg je binnen twee weken goed bericht. Ik ga voor je duimen!

@pip-pip hopelijk krijg ook jij goed nieuws, ook voor jou zal ik duimen!

Alle andere dames, fijn dat jullie allemaal een goede 20 weken echo hebben gehad.
Dag dames!

Ook ik ben even minder actief geweest want druk druk.

Vlinder, ik herken het probleem. Heb ook wel echt al onwijs last van m’n bekken. Bij de eerste ook gehad en toen ook naar bekken fysio geweest, heeft wel iets geholpen maar niet volledig. Mijn verzekering nu heeft helaas geen contract met hun, dus ik wacht sowieso nog even af tot januari. Ik werk in de zorg maar ben ook bang dat ik de (geadviseerde) 34 weken niet ga redden :cry:
Fijn dat je 20 weken echo goed was!

Inderdaad spannend pip-pip! Ook hopen voor jou dat dit niks is! Wordt hier overigens mee bedoeld dat de baby maar twee navelstrengvaten heeft? Of is dat weer iets anders?

Hier donderdag verloskundige check, en volgende week dinsdag 20 weken echo. Vind ik dan toch wel weer spannend!
Klopt dnk!

we hebben morgen de echo, zou eigenlijk gisteren zijn maar ze hebben de verkeerde tijd aan de verloskundige doorgegeven en mij geen bev verzonden. Dus we hadden vrij genomen voor niks helaas.

Vlinder het lijkt me pittig om in de kinderopvang te werken als je zwanger bent! Zeker 9 uur per dag.
Succes morgen @pippip. Oh lekker handig, zonde van je vrije dag!

Ja het wordt best pittig, maar wil me niet “aanstellen” is namelijk al een keer gezegd... “je bent zwanger, niet ziek” dus ik blijf maar doorgaan terwijl op bepaalde momenten me lichaam me echt tot halt roept... lastig...
Zo herkenbaar vlinder! Ik werk ook in de kinderopvang.. ben al van 36 uur naar 27 gegaan maar het valt me erg zwaar. Werk het ook in 3 dagen. Dus zelfde als jij. Morgen werk ik zelfs 9,5 uur. Van 7.30-17.30. Dus ga mijn bed maar is opzoeken. Mijn collega’s zijn “gelukkig” heel behulpzaam en laten me sowieso lang niet alles meer doen. Bof echt met hun.
Pip_pip veel succes vandaag met je echo! Hopelijk valt het allemaal mee.

Vlinder (en jomata) klinkt zwaar! Weet dat je recht hebt op extra (doorbetaalde) pauzes (1/8 van je dagelijkse arbeidstijd). Wellicht is dat nog iets om gebruik van te gaan maken?
Ja ben ik van op de hoogte karavaan, maar bedankt! Ik neem nu een kwartier langer pauze op een dag en moet zeggen, heb dat ook echt wel nodig..
Wij hebben eind van de middag de echo gehad en alles ziet er keurig uit. Er zijn gelukkig geen afwijkingen gevonden.

Ik ga binnenkort flosten, lijkt me zo fijn en relaxed. Kan ik nu wel gebruiken haha. Hij is er nog niet maar jaagt ons al de stuipen op het lijf
@karavaan wat fijn dat je collega’s zo behulpzaam zijn! Één van mijn naaste collega’s is een man, en werk nog niet zo erg lang bij ons. Hij is niet heel snel, en neemt weinig tot geen initiatieven, en laat t liever een ander doen. Erg frustrerend aangezien ik nu dat stapje harder niet meer kan, en wil doen! Vandaag had ik er zelfs hartkloppingen van, en irriteer ik mij aan alles aan hem. Vandaag trok ik het niet en stortte ik emotioneel echt even in elkaar...

@pipip gelukkig dat alles goed was! Wat is flosten? Ik heb hier nog nooit van gehoord... 🙈
Haha die autocorrectie ook! Ik bedoelde floaten. Zit om de hoek en ik wilde het altijd al een keer proberen
Hier ook heel zwaar op het werk met de rugklachten. Valt mij echt tegen. Volgende week nog maar 15 uur werken per week. Ben jaloers op mensen die nergens last van hebben haha.

Fijn pip dat alles goed was bij de echo🥰🥰
Fijn dat alles goed was pip_pip! Toch weer een opluchting.
Hier vandaag ook de 20 weken echo gehad en alles was helemaal. Ook nog steeds een jongetje ;-)

Ik werk ook in de zorg, maar heb gelukkig nog geen last ergens van. Alleen als ik lang moet staan, snel duizelig (lang leve de lage bloeddruk en laag hb).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven