Emigreren... Ervaringen?
maandag 25 november 2019 om 10:41
Ik ben onlangs geëmigreerd naar Turkije. Ik woon hier sinds de zomer. Wie is er nog meer geëmigreerd? Naar welk land ben je geëmigreerd, en waarom? En tegen wat voor zaken loop je vooral aan nu je geëmigreerd bent?
TO trapt af:
Ik ben dus als Nederlandse geëmigreerd naar Turkije. De voornaamste reden voor mijn emigratie was de liefde: ik heb mijn man tijdens een van mijn reizen in Turkije ontmoet en afgelopen zomer zijn we getrouwd. Het leven hier bevalt me goed, al vind ik het soms lastig om te communiceren met mensen door de taalbarrière en cultuurverschillen.
Ik ben benieuwd naar verhalen van anderen en zou het leuk vinden om in dit topic ervaringen uit te wisselen. Groetjes!
TO trapt af:
Ik ben dus als Nederlandse geëmigreerd naar Turkije. De voornaamste reden voor mijn emigratie was de liefde: ik heb mijn man tijdens een van mijn reizen in Turkije ontmoet en afgelopen zomer zijn we getrouwd. Het leven hier bevalt me goed, al vind ik het soms lastig om te communiceren met mensen door de taalbarrière en cultuurverschillen.
Ik ben benieuwd naar verhalen van anderen en zou het leuk vinden om in dit topic ervaringen uit te wisselen. Groetjes!
maandag 25 november 2019 om 11:22
Het topic heet: Vivaforummers in het buitenland.
maandag 25 november 2019 om 12:07
Lijkt mij ook vreselijk, maar gelukkig bepaalt TO dat altijd nog lekker zelf.H-Andersom schreef: ↑25-11-2019 12:03Wie wil er nou naar Turkije emgreren. Ik kan tig betere landen bedenken om naar toe te gaan.![]()
maandag 25 november 2019 om 12:21
Gelukkig mag iedereen zelf weten waar hij/zij gaat wonen.H-Andersom schreef: ↑25-11-2019 12:03Wie wil er nou naar Turkije emgreren. Ik kan tig betere landen bedenken om naar toe te gaan.![]()
Turkije is zo slecht nog niet, hoor. Al eens hier geweest? Ken je mensen hier? Waar baseer je je mening op? Ik ben benieuwd.
maandag 25 november 2019 om 12:38
pamelacourson schreef: ↑25-11-2019 12:07Lijkt mij ook vreselijk, maar gelukkig bepaalt TO dat altijd nog lekker zelf.
Ja en gelukkig bepaal ik weer wat voor soort post ik plaats. En niet jij.
maandag 25 november 2019 om 12:44
Nee maar mijn ouders zijn er geweest en bij aankomst werd mijn moeder er al uitgepikt en verdacht van drugsmokkel. Wat ze dus niet bij zich had.
Maar ze moest toch met een meneer mee naar een kamertje en in die kamer greep die vent naar mijn moeders billen. Echt heel ongepast. En zij was harstikke bang.
Vanaf dat moment waren mijn ouders al helemaal klaar met dat land.
En ik ook. Ik vind het een stom land.
maandag 25 november 2019 om 12:56
H-Andersom schreef: ↑25-11-2019 12:44Nee maar mijn ouders zijn er geweest en bij aankomst werd mijn moeder er al uitgepikt en verdacht van drugsmokkel. Wat ze dus niet bij zich had.
Maar ze moest toch met een meneer mee naar een kamertje en in die kamer greep die vent naar mijn moeders billen. Echt heel ongepast. En zij was harstikke bang.
maandag 25 november 2019 om 12:57
Vervelend dat je ouders een nare ervaring hebben gehad.H-Andersom schreef: ↑25-11-2019 12:44Nee maar mijn ouders zijn er geweest en bij aankomst werd mijn moeder er al uitgepikt en verdacht van drugsmokkel. Wat ze dus niet bij zich had.
Verder zegt het gelukkig niks over het land zelf of de mensen die hier wonen. Maar ieder zijn mening.
maandag 25 november 2019 om 13:01
H-Andersom schreef: ↑25-11-2019 12:44Nee maar mijn ouders zijn er geweest en bij aankomst werd mijn moeder er al uitgepikt en verdacht van drugsmokkel. Wat ze dus niet bij zich had.
Wat een domheid.
maandag 25 november 2019 om 14:13
maandag 25 november 2019 om 14:48
Pardon?! Wat een kortzichtigheid. Oordelen over een land waar je zelf nog nooit bent geweest, gebaseerd op één slechte ervaring door een eikel bij de douane. En dan gelijk in de persoonlijke aanval gaan omdat iemand het niet met je eens is. Zucht.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2019 14:49
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
7.30% gewijzigd
maandag 25 november 2019 om 15:04
H-Andersom schreef: ↑25-11-2019 14:14Dat is gewoon een kut ervaring. Natuurlijk ga je dan anders naar dat land kijken.
dinsdag 26 november 2019 om 04:08
Ik woon zelf in Australië maar behalve het weer is het geen grote cultuur verschil in vergelijking met Nederland en ook de taal was voor mij geen probleem.
Waar ik wel eens aan denk is hoe mensen die geëmigreerd zijn en wel een taalbarrière hebben naar het ziekenhuis gaan, helemaal wanneer de gezondheidszorg niet zo goed is als in Nederland...
Wanneer je een ouder stel 50+ ziet emigreren bij 'Ik vertrek' geen woord Frans/Spaans/Italiaans spreken, hoe denken zij hierover waarneer zij wel zorgbehoevend worden...
Ik heb zelf een kind gekregen in Australië en dat was anders maar prima, hoe gaat dit in Turkije?
Waar ik wel eens aan denk is hoe mensen die geëmigreerd zijn en wel een taalbarrière hebben naar het ziekenhuis gaan, helemaal wanneer de gezondheidszorg niet zo goed is als in Nederland...
Wanneer je een ouder stel 50+ ziet emigreren bij 'Ik vertrek' geen woord Frans/Spaans/Italiaans spreken, hoe denken zij hierover waarneer zij wel zorgbehoevend worden...
Ik heb zelf een kind gekregen in Australië en dat was anders maar prima, hoe gaat dit in Turkije?
dinsdag 26 november 2019 om 07:46
Wij zijn 16 jaar geleden naar de UK geëmigreerd en hebben daar 3 jaar gewoond, daarna naar Tokyo geëmigreerd en wonen hier nu bijna 13 jaar. Volgend jaar maart remigreren we weer terug en we kijken er enorm naar uit!
Vond het jaren heel erg leuk hier in Japan maar nadat mijn man ernstig ziek werd willen we gewoon terug en heb ik zelfs voor het eerst heel erg heimwee. Ik weet dat ik Nederland nu romantiseer en dat ik heeeeel veel dingen uit Japan zal missen maar ik kan niks aan mijn gevoel veranderen nu.
Vond het jaren heel erg leuk hier in Japan maar nadat mijn man ernstig ziek werd willen we gewoon terug en heb ik zelfs voor het eerst heel erg heimwee. Ik weet dat ik Nederland nu romantiseer en dat ik heeeeel veel dingen uit Japan zal missen maar ik kan niks aan mijn gevoel veranderen nu.
dinsdag 26 november 2019 om 07:47
Hi Liubi! Wij verhuizen ook binnenkort terug
dinsdag 26 november 2019 om 07:51
Sunny-in-Perth schreef: ↑26-11-2019 04:08Ik woon zelf in Australië maar behalve het weer is het geen grote cultuur verschil in vergelijking met Nederland en ook de taal was voor mij geen probleem.
Ik heb dat idd meegemaakt toen mijn man bijna twee jaar geleden ernstig ziek werd. De taalbarriere was heel lastig en mede door zijn ziekte hebben we besloten om terug te gaan naar Nederland. Mijn dochters willen ook heel graag het Nederlandse leven ervaren en mijn oudste gaat naar de universiteit. Zij zag het echt niet zitten om naar een Japanse universiteit te gaan.
Nooit verwacht dat we terug zouden gaan maar alles in het leven kan veranderen