Privacy marktplaats ?
woensdag 27 november 2019 om 08:13
Hoi,
Ik heb een advertentie op marktplaats staan. Daar kwam een rare seksuele mail op binnen. In de marktplaats app zit een knop: meld aanstootgevende inhoud. Die knop heb ik gebruikt.
Ik kreeg vrij snel daarna een bevestiging van Mp in mijn mail: bedankt dat je wilt helpen Mp schoon te houden oid.
Maar nu zie ik net dat die mail is binnengekomen op mijn andere e-mailadres. Het e-mailadres dat ik alleen gebruik voor zakelijke of privecorrespondentie.
Voor Mp en webshops en andere websites gebruik ik een ander e-mailadres.
Iemand enig idee hoe dit kan? Krijg er toch een beetje een big brother gevoel bij.
Ik heb een advertentie op marktplaats staan. Daar kwam een rare seksuele mail op binnen. In de marktplaats app zit een knop: meld aanstootgevende inhoud. Die knop heb ik gebruikt.
Ik kreeg vrij snel daarna een bevestiging van Mp in mijn mail: bedankt dat je wilt helpen Mp schoon te houden oid.
Maar nu zie ik net dat die mail is binnengekomen op mijn andere e-mailadres. Het e-mailadres dat ik alleen gebruik voor zakelijke of privecorrespondentie.
Voor Mp en webshops en andere websites gebruik ik een ander e-mailadres.
Iemand enig idee hoe dit kan? Krijg er toch een beetje een big brother gevoel bij.

woensdag 27 november 2019 om 09:01
woensdag 27 november 2019 om 09:14
Oh!! Je bedoelt dat mijn mail dat dan doorgeeft.
Want ik weet zeker dat ik het nooit op Mp heb gebruikt. In mijn mail app staat ook mijn werkemail, dus als die als standaard was aangevinkt was hij daar naar toe gegaan?
En Mp vragen heb ik natuurlijk wel aan gedacht maar ooit eens geprobeerd contact te maken met Mp? Eerst oeverloos met een robot communiceren en dan kun je eindelijk je vraag echt stellen, krijg je een standaardantwoord waar je niks mee kunt.

woensdag 27 november 2019 om 09:20
Ja dat bedoel ik!coravanmora schreef: ↑27-11-2019 09:14Oh!! Je bedoelt dat mijn mail dat dan doorgeeft.
Want ik weet zeker dat ik het nooit op Mp heb gebruikt. In mijn mail app staat ook mijn werkemail, dus als die als standaard was aangevinkt was hij daar naar toe gegaan?
En Mp vragen heb ik natuurlijk wel aan gedacht maar ooit eens geprobeerd contact te maken met Mp? Eerst oeverloos met een robot communiceren en dan kun je eindelijk je vraag echt stellen, krijg je een standaardantwoord waar je niks mee kunt.
Een gesprek melden gaat buiten de marktplaats app om.

woensdag 27 november 2019 om 09:22
Nee, want een gesprek melden gaat buiten de marktplaats app om. Als je op melden drukt, dan zie je ook dat er een mail is opgesteld met een casenummer. En jouw mail app bepaald met welk adres het wordt verzonden, tenzij jij dat zelf veranderd.

woensdag 27 november 2019 om 09:38
Ik heb een aantal keer met MP contact gezocht over iets, via een contactformulier. Ze reageerden altijd meteen de volgende dag, dus ik heb daar geen slechte ervaring mee.
Hoe dan ook, deze spammer heeft jouw e-mailadres niet hoor. Is waarschijnlijk gewoon een kopie van het bericht.
Klik anders nog eens op de meldknop om te zien vanuit welk e-mailadres er wordt verstuurd.
Hoe dan ook, deze spammer heeft jouw e-mailadres niet hoor. Is waarschijnlijk gewoon een kopie van het bericht.
Klik anders nog eens op de meldknop om te zien vanuit welk e-mailadres er wordt verstuurd.
woensdag 27 november 2019 om 10:32
Nee, daar was ik niet bang voor, dat de spammer mijn adres had.Nitflex schreef: ↑27-11-2019 09:38Ik heb een aantal keer met MP contact gezocht over iets, via een contactformulier. Ze reageerden altijd meteen de volgende dag, dus ik heb daar geen slechte ervaring mee.
Maar het antwoord van leolux is heel verhelderend. En idd was eer een standaard mail maar heb niet op uitgaande adres gelet, nooit bij stilgestaan dat dat anders zou zijn dan mijn Mp login e-mailadres.
Dank allen!