Privacy marktplaats ?

27-11-2019 08:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb een advertentie op marktplaats staan. Daar kwam een rare seksuele mail op binnen. In de marktplaats app zit een knop: meld aanstootgevende inhoud. Die knop heb ik gebruikt.
Ik kreeg vrij snel daarna een bevestiging van Mp in mijn mail: bedankt dat je wilt helpen Mp schoon te houden oid.
Maar nu zie ik net dat die mail is binnengekomen op mijn andere e-mailadres. Het e-mailadres dat ik alleen gebruik voor zakelijke of privecorrespondentie.
Voor Mp en webshops en andere websites gebruik ik een ander e-mailadres.
Iemand enig idee hoe dit kan? Krijg er toch een beetje een big brother gevoel bij.
Ooit in het verleden gebruikt? Log anders eens in je eigen gegevens in op marktplaats. Mogelijk staat deze er gewoon in.
Een mailadres wat je echt nooit hebt opgegeven kennen ze echt niet, naar mijn idee.
Dan heb je dit mailadres toch echt zelf opgegeven. Kijk even bij je account en wijzig je mailadres
Vraag het aan mp
Als je het gesprek rapporteert, dan gaat dan gaat dat via jouw mail(app) en dan wordt het emailadres gepakt wat als standaard staat aangevinkt. Ik vond het eerst ook raar toen ik daar achter kwam.
leolux schreef:
27-11-2019 08:58
Als je het gesprek rapporteert, dan gaat dan gaat dat via jouw mail(app) en dan wordt het emailadres gepakt wat als standaard staat aangevinkt. Ik vond het eerst ook raar toen ik daar achter kwam.
Maar dan heb je dat adres dus ooit opgegeven
leolux schreef:
27-11-2019 08:58
Oh!! Je bedoelt dat mijn mail dat dan doorgeeft.

Want ik weet zeker dat ik het nooit op Mp heb gebruikt. In mijn mail app staat ook mijn werkemail, dus als die als standaard was aangevinkt was hij daar naar toe gegaan?

En Mp vragen heb ik natuurlijk wel aan gedacht maar ooit eens geprobeerd contact te maken met Mp? Eerst oeverloos met een robot communiceren en dan kun je eindelijk je vraag echt stellen, krijg je een standaardantwoord waar je niks mee kunt.
En uiteraard heb ik gecheckt op welk adres ik ben ingelogd en dat is toch echt niet dat adres. Ik krijg reacties op advertenties dus ook niet op hetzelfde adres binnen als waar nu die bevestiging naar toe is verzonden.
coravanmora schreef:
27-11-2019 09:14
Oh!! Je bedoelt dat mijn mail dat dan doorgeeft.

Want ik weet zeker dat ik het nooit op Mp heb gebruikt. In mijn mail app staat ook mijn werkemail, dus als die als standaard was aangevinkt was hij daar naar toe gegaan?

En Mp vragen heb ik natuurlijk wel aan gedacht maar ooit eens geprobeerd contact te maken met Mp? Eerst oeverloos met een robot communiceren en dan kun je eindelijk je vraag echt stellen, krijg je een standaardantwoord waar je niks mee kunt.
Ja dat bedoel ik!
Een gesprek melden gaat buiten de marktplaats app om.
gizzmo-returns schreef:
27-11-2019 09:01
Maar dan heb je dat adres dus ooit opgegeven
Nee, want een gesprek melden gaat buiten de marktplaats app om. Als je op melden drukt, dan zie je ook dat er een mail is opgesteld met een casenummer. En jouw mail app bepaald met welk adres het wordt verzonden, tenzij jij dat zelf veranderd.
Ik heb een aantal keer met MP contact gezocht over iets, via een contactformulier. Ze reageerden altijd meteen de volgende dag, dus ik heb daar geen slechte ervaring mee.

Hoe dan ook, deze spammer heeft jouw e-mailadres niet hoor. Is waarschijnlijk gewoon een kopie van het bericht.

Klik anders nog eens op de meldknop om te zien vanuit welk e-mailadres er wordt verstuurd.
Nitflex schreef:
27-11-2019 09:38
Ik heb een aantal keer met MP contact gezocht over iets, via een contactformulier. Ze reageerden altijd meteen de volgende dag, dus ik heb daar geen slechte ervaring mee.

Hoe dan ook, deze spammer heeft jouw e-mailadres niet hoor. Is waarschijnlijk gewoon een kopie van het bericht.

Klik anders nog eens op de meldknop om te zien vanuit welk e-mailadres er wordt verstuurd.
Nee, daar was ik niet bang voor, dat de spammer mijn adres had.

Maar het antwoord van leolux is heel verhelderend. En idd was eer een standaard mail maar heb niet op uitgaande adres gelet, nooit bij stilgestaan dat dat anders zou zijn dan mijn Mp login e-mailadres.

Dank allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven