Telefoon ontgrendelen zonder vingerafdruk of code

29-11-2019 12:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een nieuwe telefoon kopen, maar nu zie ik dat die telkens ontgrendelt moet worden dmv vingerafdruk en anders moet je telkens een code in toetsen. Is er een manier om dat te omzeilen?
"Boring conversation anyway"
Uhhuh.......

Ehm waarom zou je dat niet willen? Tegenwoordig staat bijna alles op je telefoon. Zonder die beveiliging kan iedereen dus bij je informatie. Wat is er mis met een vingerafdrukje of een code. En de vergrendeling kan je gewoon uitzetten. Tenminste als het je eigen telefoon is........
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 29-11-2019 12:20
92.21% gewijzigd
Ja, dan zet je dat uit.
Niet vergrendelen?
Life is short. Eat dessert first.
Ja, dat kun je uitzetten in settings. Althans in IOS. En in Android ook vast wel. maar waarom zou je dat willen?
Beveiliging uitzetten.
Face ID.

Maar met de in-screen vingerafdruk sensors van tegenwoordig is ontgrendelen zo simpel dat ik niet zo weten waarom je dat niet zou willen?
Waarom zou je dat willen als jou telefoon gestolen wordt of je verliest hem zijn ze zo in je telefoon .Ik zou het niet aanraden iig.
Gewoon bij de instellingen aanpassen lijkt me.

Ik kan bij mijn telefoon kiezen, wachtwoord, vingerafdruk, geen vergrendeling (alleen vegen).
En ik heb gekozen voor geen vergrendeling.
Face ID :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Je kunt in Android ook allerlei koppelingen maken. Zo is mijn telefoon automatisch ontgrendeld op het wifi-netwerk thuis. Je kunt het ook koppelen aan gps-lokatie, of bepaalde bluetooth-apparaten. Maar helemaal niet vergrendelen, nergens? Dat is een beetje dom.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
ja dat kun je uitzetten maar dat zou ik niet doen tenzij je niet van plan bent er Facebook, Instagram, Internetbankieren en iedere andere app met een wachtwoord en privacy gevoelige informatie erop te zetten. Want het is natuurlijk voor jezelf handig maar als je hem kwijt raakt is het net zo handig voor de dief/vinder.

Ik heb zelf vingerscan of code. Vind het goed werken, als hij m'n 4 gescande vingers niet pakt kan ik altijd de code nog ingeven.
Niet alleen voor wanneer hij gestolen wordt maar ook als hij in je zak zit is het wel handig dat je niet per ongeluk iemand belt.
Peponi schreef:
29-11-2019 12:18
Uhhuh.......

Ehm waarom zou je dat niet willen? Tegenwoordig staat bijna alles op je telefoon. Zonder die beveiliging kan iedereen dus bij je informatie. Wat is er mis met een vingerafdrukje of een code. En de vergrendeling kan je gewoon uitzetten. Tenminste als het je eigen telefoon is........
Waarom zou je wél willen dat 'ze' ook nog je vingerafdruk krijgen? Ze weten al alles van je.
Mijn telefoon heeft die functie niet maar anders zou ik hem ook echt niet gebruiken.
.
AnAppleADay schreef:
29-11-2019 12:57
Niet alleen voor wanneer hij gestolen wordt maar ook als hij in je zak zit is het wel handig dat je niet per ongeluk iemand belt.
Dit dus ook. Mijn man vindt vergrendeling ook onzinnig maar voert dus talloze broekzakgesprekken. Best onhandig.

En ik vind zo'n vergrendeling gewoon echt noodzakelijk. Je halve leven staat tegenwoordig in je mobiel.
Barnsteen schreef:
29-11-2019 13:05
Waarom zou je wél willen dat 'ze' ook nog je vingerafdruk krijgen? Ze weten al alles van je.
Mijn telefoon heeft die functie niet maar anders zou ik hem ook echt niet gebruiken.
Een vingerafdruk zwerft toch al ergens rond bij de gemeente en niet iedere gemeente heeft de beveiliging op orde zo blijkt.
Ze heeft het over een vingerafdruk EN een code. Ze wil gewoon geen vergrendelde telefoon.
Je wilt het omzeilen schrijf je. Als je het niet instelt hoef je ook niets te omzeilen. Of is het de intentie om in iemand zijn telefoon te kijken waar een vergrendeling op zit?
Anders vind ik het woord 'omzeilen' niet echt juist gekozen.
Op mijn Samsung zit Smartlock, dan kan je zelf een plaats aangeven die veilig is en waar je niet iedere keer je telefoon hoeft te ontgrendelen.
Ik hoef thuis niet te ontgrendelen maar zodra ik 50m van huis ben gaat ie automatisch weer op slot.
Ik heb een huawei en geen vergrendeling. Er staan geen geheimen in mijn telefoon, in principe schrijf ik niks wat niet in de krant zou mogen.

Mocht ik hem kwijtraken, tja, dan is dat zo. Ik zou het onhandig vinden om een nieuw mobiel nummer te krijgen en dat is het dan ook wel. Maar goed, ik kies doorgaans voor een tikje verouderd model dat geen kapitalen kost, dus hij is het stelen haast niet waard.

Los daarvan: mocht ik hem kwijtraken en iemand vindt hem, is het voor de vinder makkelijk te achterhalen naar wie hij terug moet. Een dief doet dat sowieso al niet, die gooit hem nog liever in het kanaal.
ceylon wijzigde dit bericht op 29-11-2019 13:38
20.35% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Barnsteen schreef:
Ze krijgen geen afdruk. Je telefoon krijgt zelfs geen afdruk. Die sensor genereert een code, die correspondeert met jouw afdruk. Je kunt nooit van de code terug naar een vingerafdruk.

Simpel voorbeeld, gezichtsherkenning, supersimpel uitgelegd: Deel de afstand tussen de ogen door de afstand van mondhoek tot neuspunt. Daar komt een dimensieloos getal uit. Klopt dat getal, dan ben jij het (uiteraard worden in de praktijk tientallen metingen op je gezicht gedaan). Klopt het niet, ben je het niet. Maar met alleen dat getal kun je nooit bepalen hoe iemand eruit ziet.
Ceylon schreef:
29-11-2019 13:34
Ik heb een huawei en geen vergrendeling. Er staan geen geheimen in mijn telefoon, in principe schrijf ik niks wat niet in de krant zou mogen.

Mocht ik hem kwijtraken, tja, dan is dat zo. Ik zou het onhandig vinden om een nieuw mobiel nummer te krijgen en dat is het dan ook wel. Maar goed, ik kies doorgaans voor een tikje verouderd model dat geen kapitalen kost, dus hij is het stelen haast niet waard.
Heb je een abonnement? Je beseft dat je nog steeds via je telefoonrekening dingen kunt kopen? Dat er criminelen zijn die betaalnummers uitbaten? Hoeveel uur denk je dat ze voor een euro per minuut naar zo'n nummer kunnen bellen voordat jij je telefoon mist?

Alleen als je prepaid hebt zou ik niet vergrendelen, in alle andere gevallen is het een beetje dom.
Barnsteen schreef:
Alleen krijgen 'ze' jouw vingerafdruk niet.

Het enige dat verzonden wordt is een JA of een NEE op de vraag of men toegang heeft.

En qua vingerafdrukscan, tijdens het invoeren worden er een aantal herkenbare punten gezocht welke aan een vooropgesteld patroon voldoen, deze krijgen coordinaten en een onderling verband. Op die manier ontstaat er een soort database met geldige combinaties en een ieder die zo'n zelfde combinatie heeft als in dat korte database lijstje kan dus een JA krijgen. Statistiek heeft aangetoont dat dat 1 op de paarhonderdmiljoen mensen zijn. En dat lijstje zal nooit jouw telefoon verlaten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
handigmetgeld schreef:
29-11-2019 13:38
Heb je een abonnement? Je beseft dat je nog steeds via je telefoonrekening dingen kunt kopen? Dat er criminelen zijn die betaalnummers uitbaten? Hoeveel uur denk je dat ze voor een euro per minuut naar zo'n nummer kunnen bellen voordat jij je telefoon mist?

Alleen als je prepaid hebt zou ik niet vergrendelen, in alle andere gevallen is het een beetje dom.

Dat heb ik dan wel weer begrensd. Ik heb mijn datalimiet zo ingesteld dat de telefoon niet meer bruikbaar is als de rekening meer dan 20 euro hoger wordt dan mijn abonnement. Die twee tientjes overleef ik wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Peponi schreef:
29-11-2019 12:18
Uhhuh.......

Omdat het rete irritant is? en joehoe dan kijken ze een foto van mijn hond ofzo. Als je hem kwijt raakt is het toch allemaal te omzeilen dus ik zie het nut er niet van in. Of je moet je man/vrouw partner niet vertrouwen met je telefoon.... Ik heb niets te verbergen :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven