UD April 2020

05-08-2019 14:29 1024 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn zwanger - uitgerekend in april 2020, en schrijven hier over de zwangerschap en wat ons verder nog bezighoudt.

Ook is er een FB groep. Als je hier in wil, kun je Bjorg of Reflectione een berichtje sturen met je mailadres.
.
.
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtBevallenBijzonderheden
Niekkie202711 aprilMeisje:heart:
Bjorg3421 aprilJongen :cheer2: :heart: 4 miskramen
Bo19883111 aprilMeisje:heart: miskraam maart 2019, na 12 weken echo doorgestuurd naar gynaecoloog
zeelinde22 aprilMeisje :heart:
Bumpersticker2923 aprilJongen:cheer2: :heart:
Supersmoothie14 aprilJongen:heart:
Reflectione2925 aprilJongen:cheer2: :heart: Miskraam november
jomata2916 aprilMeisje:cheer2: :heart:
Vlinder0093027 aprilMeisje :heart:
Lin12063028 aprilMeisje:cheer2: rustmaand IUI, :heart:
Pip_pip37212 aprilJongen :cheer2: :heart:
Karavaan30212 aprilJongen:cheer2: :heart:
Lisa8929215 aprilJongen:cheer2: :heart: februari 2019 miskraam
Greys8633316 aprilJongen:cheer2: :heart:
EVE198533217 aprilJongen :heart:
Flip-Flop27118 aprilVerrassing :heart:
Whatifyoufly28119 april:heart:
dnk29220 aprilMeisje:cheer2: :heart:
gojibes32124 april :heart:
.
.

Snowy :rose:
Jasmijn1980 :rose:
english.breakfast :rose:
anoniem_388974 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 14:27
61.65% gewijzigd
Zo, ik haak ook weer aan, sorry voor de afwezigheid.

Fijn alle goede echo’s!
“je bent niet ziek”, nee, je lichaam bouwt een heel nieuw mens, en degene die denken dat je dat maar gewoon door kunt gaan alsof er niets aan de hand is, kunnen de pot op. Goed op je eigen grenzen letten hoor, uiteindelijk gaat je lichaam je terug fluiten maar dat is niet leuk! Bovendien (en daar zorgt je lichaam zelf ook voor) heb je energie nodig voor de bevalling en daarna.

9,5u werken, dat zou ik echt niet kunnen! Ik werk nu 5 korte dagen (6,5u) en dat is echt heerlijk. Meer zou ik niet meer trekken. Gelukkig verder (nog) geen klachten, maar wie weet wat er nog komt.
bjorg wijzigde dit bericht op 28-11-2019 20:54
0.60% gewijzigd
Greys, slik je extra ijzer voor je lage Hb? Dat ben ik wel gaan doen nl en ik merk echt verschil! Minder moe, minder duizelig.
Ja dat slik ik al. Maar helpt onvoldoende.
Ik ben helaas gezegend met altijd een laag hb. Niet alleen tijdens de zwangerschap.
Wanneer ik bloed ging geven, mocht ik niet eens altijd geven, omdat mijn hb te laag was...
Hallo allemaal! Hoe gaat het met jullie?

Hier heb ik momenteel niet zo veel te melden eigenlijk. Ik ben afgelopen donderdag bij de vk geweest en hier was alles goed. Ik ben deze week aan het werk en merk dat ik echt gebroken ben. Er is nu afgesproken dat ik geen wachtdiensten meer zal werken en werkte al een aantal weken ook geen nachtdiensten meer. Red het gewoon echt niet meer.

Merk wel dat mijn nesteldrang begint op te spelen, er gebeurt naar mijn mening te weinig en we hebben nog amper wat voor de baby gekocht/ geregeld.

Ik ben morgen al op de helft, het schiet echt op! :love:
Hier hebben we de eerste uitslag binnen n.a.v. de afwijking die is gezien tijdens de 20 weken echo. Het is iig geen taaislijmziekte gelukkig! Dat was het worst case scenario. As donderdag hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis om de andere bloeduitslagen te bespreken (evt een infectie zoals toxoplasmose). Mocht daar niks uitkomen, dan moeten we met 30 weken nog een keertje terug om te kijken hoe de darmpjes er dan uit zien.

Alvast een lichte opluchting dus, maar ben nog niet helemaal gerustgesteld. Merk dat hierdoor alles even stil staat omtrent het voorbereiden op de baby.
Karavaan, fijn dat het dat niet is! Wel vervelend die onzekerheid wat het dan wel is. Kan het ook niks zijn eigenlijk?
Ja het kan ook niks zijn! In het grootste deel van de gevallen is het niks.. dus hopelijk ook bij ons!
Wat fijn Karavaan dat deze horde is genomen. Nu nog even verder duimen voor jullie!

Hier ben ik even man en kindloos, heb vanmiddag voor de verandering voor mezelf geshopt! Ben nog wel op zoek naar een leuke jas.
Hoi Dames!

Hier nog eens een update van mij :) Ik lees nog altijd trouw mee alleen ben ik niet zo'n held in meeschrijven :facepalm:

Waar het weken geleden echt zo easy ging allemaal is het eigenlijk sinds vorige week helemaal omgeslagen.. Ik heb extreem veel last van mijn bekken en na het huis te poetsen afgelopen week heb ik 2 dagen in bed bij moeten komen.. En als ik nies?! Daar zal ik het maar niet over hebben! Ik heb Tena's nodig!! hahah

Ik baal echt als een stekker want ik kan echt niet ' rustiger' aan doen.. Mijn motto is altijd; niet lullen maar poetsen.. Nou, daar kom ik nu dus echt zelf van op de koffie. Nu werk ik zelf met chiropractoren en fysiotherapeuten.. dus ik zit er nu wel bovenop.

Verder hier ontzettend last van maagzuur! Vannacht de halve nacht wakker geleden en de gaviscon is momenteel mijn beste vriend.. Ook ben ik ontzettend benauwd..

Hebben hier nog meer mensen last van!?

Ik baal echt ontzettend.. Ik ben echt fluitend door mijn eerste zwangerschap gegaan.. En ik dacht nu ik weer zwanger was; dat doe ik wel ffe! Nou niet dus. Ik heb nog een beetje moeite met accepteren dat niet alles gaat zoals ik dat wil..
Ik voel de baby nu heel vaak en dat maakt het voor mij wel echt dragelijker. De bekkenpijn is zeker niet verminderd maar nu ik de kleine voel geeft dat toch wat steun. Ik zie wel op tegen deze week, moet nu toch een dag extra werken en ook langere dagen...

@Pip, ik moet ook nog een jas en ben al gaan kijken maar kon echt niets vinden. Ik pas al mijn gewone kleren nog, en daarin heb ik meer ruimte voor mijn buik-to-be dan in de positiejassen.
@Karavaan, ik blijf duimen voor je. Het moet een hele spannende tijd zijn ondanks dat 1 scenario gelukkig is afgestreept.

En volgens mij is bijna iedereen op/over de helft! :high5: :cheer2:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Fijn karavaan dat het in ieder geval geen taaislijmziekte is. Duimen dat het niks blijkt te zijn!!

Hier nu bijna 23 weken en ik groei enorm hard. Werk nu ook nog maar 15 uur, dus veel rusten, dan gaat het natuurlijk nog veel harder met de groei. Rug en bekken blijft pijnlijk helaas..

Gistermorgen voor het eerst m'n buik zien bewegen wat een super mooi moment! Ook mijn vriend kon het zien en voelen. Super leuk😍 Nog 3 weken wachten dan hebben we een 3d echo, weer even spieken bij onze kleine meid❤️
Lin, wat rot dat je er zo ontzettend veel last van hebt! Toch maar proberen rustig aan te doen. Ik herken wel wat je zegt. De eerste zwangerschap ging ik ook fluitend doorheen, maar nu toch wel wat meer last van mijn lichaam.

Ik voel de baby ook echt dagelijks heel goed bewegen, zo'n fijn gevoel :heart: Vriend kan hem ook al goed voelen!
Fijn karavaan, dat het in elk geval geen taaislijmziekte is! Nu hopen op het volgende goede nieuws!

Lin, ik herken het wel, heb ook wel last van maagzuur, gelukkig nog niet zo erg dat ik er ook wakker van lig, maar irritant is het wel ja.

Ik voel de baby wel bewegen maar echt minimaal. Kan niet wachten tot het wat duidelijker wordt.

Ik ben aankomende 5 dagen vrij. Ik werk (bijna) week op week af, maar merk nu wel dat ik dat eigenlijk niet meer red, heb echt ontzettend rugpijn en pijn in bekken. Heb deze week gesprek met leidinggevende dus ga het even met haar overleggen.
Vervelend Lin, hier heb ik het af en toe maar bij dochter had ik het elke dag en toen ben ik naar de huisarts en kreeg ik omeprazol. Dat was het enige wat ook hielp dus ik zou even naar de huisarts bellen om te overleggen want de vk mag geen medicijnen voorschrijven dan kom je niet verder dan rennie etc.

Hier had ik een rotgesprek op werk, bleek dat ik dingen had moeten doen die me nooit verteld zijn en dat moet verbeteren. Nou ik denk dat ze mijn contract niet gaan verlengen maar zeg dat dan gewoon en kom niet met rare opmerkingen.
Hè bah, Pip! Wat vervelend dat je zo'n naar gesprek hebt gehad op je werk. Wat oneerlijk dat ze je daar op aanspreken, terwijl zij je niet goed geïnstrueerd hebben. Wanneer zou je contract aflopen?

Nikkie, wat leuk dat jullie bijna de 3D echo hebben! Dat is zo mooi! Wij hebben deze begin januari. We willen onze dochter dan ook meenemen; even zo'n heerlijk gezinsmomentje. Kan niet wachten om het gezichtje te zien van ons lieve dochtertje/zusje. :love:

Karavaan, wat een goed nieuws dat jullie kleine in ieder geval geen taaislijmziekte heeft! Dat is gelukkig 1 zorg minder. Ik hoop echt dat het bij de volgende echo gewoon allemaal goed is en jullie kunnen gaan genieten van de laatste maanden.
Bij ons meisje is met de GUO ook licht echodense darmen gezien, maar dan heel licht. De gynaecoloog vroeg of ik vroeg in de zwangerschap een bloeding had gehad, want dat kon ook nog wel eens zo'n beeld geven. Dan hopen er ijzerdeeltjes (?) uit het bloed zich op in de darmpjes van de baby. Maar het was niks ernstigs, zei ze. Omdat het zo licht was.
Ik ga duimen voor jullie dat het bij jullie kleine ook allemaal goed blijkt te zijn!

Ik lees hier dat er meer zijn die last krijgen van hun bekken. Ik heb er ook last van sinds 2 weken. De dag na het werken heb ik echt veel pijn in mijn bekken. Heb er nu oefeningen voor en het gaat heel iets beter. Maar blijf het voelen. Hoort er helaas bij, maar wel eens vervelend.

Verder voel ik de baby ook elke dag; zo fijn is dat. :heart:
Dnk, baby voelen gaat binnenkort vast veel duidelijker worden. Ligt je placenta misschien aan de voorkant?
@zeelinde, het klopt wat je zegt van die bloeding. Ik heb begrepen dat wanneer er echodense darmpjes gezien worden, het in ongeveer 12% van de gevallen komt door bloedverlies. Ik heb zelf geen bloeding gehad, dus die oorzaak werd al meteen weggestreept.
We hebben morgen weer een afspraak in het ziekenhuis en dan krijgen we de overige bloeduitslagen (of ik ene infectie heb opgelopen tijdens mijn zwangerschap, oa toxoplasmose). Wordt weer even spannend!

Ik merk nu ook wel wat pijn in mijn bekken. Met name als ik even heb gezeten en opsta, of als ik te ver heb gelopen.

Pip_pip, wat een rot gesprek zeg! Heb je het idee dat ze dit nu als reden willen aandragen voor het niet verlengen van je contract? Wanneer loopt je contract af?
Oh wat spannend morgen weer, Karavaan!
Wat zouden de gevolgen (kunnen) zijn van toxoplasmose, als dat het is?

Ik heb heel in het begin van de zwangerschap wel lichte bloedingen gehad, met 4-5 weken. Beetje alsof de menstruatie ging beginnen, dus het was niet heel veel. Dat zou bij mij dus wel een oorzaak kunnen zijn. Maar het was zo weinig dat ze er verder niks mee deden.
Bij onze eerste dochter zagen ze met 20 weken een wit stipje in het hart. Bleek uiteindelijk ook niks te zijn. Soms zien ze ook dingen die gelukkig geen consequentie hebben voor de baby.
Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval blijkt te zijn. Heel veel sterkte morgen! :daisy:
Sterkte morgen Karavaan!

Ja dat idee heb ik wel, ze begonnen ook van wil je werken na je zwangerschap. En meer over het combineren. Mijn contract loopt af aan het begin van mijn verlof. Ga zes weken van te voren met verlof, heel fijn.

Kijken jullie trouwens grenzeloos verliefd, baby in het buitenland? Als ik dat zie ben ik zo blij dat ik in Nederland beval!
Heel veel succes morgen Karavaan!! 🤞
Jammer pip, dat je dat dan nu pas te horen krijgt. Nu in elk geval niet druk over maken, dat heeft toch geen zin.

Zeelinde, placenta ligt bij mij inderdaad aan de voorkant deze keer, zou dus goed de reden kunnen zijn dat ik maar af en toe wat voel.

Spannend vandaag voor jou karavaan, succes!

Hier afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad, alles was helemaal goed :flirting:
Ze kon zien dat ik een vrij dikke placenta had, dat kan naar mijn mening maar 1 ding betekenen. Baby krijgt het erggggg goed bij mij en zal denk ik dus net zo’n dikke baby worden bij geboorte als de eerste. Zij woog bijna 4,5 kg :nut:
Succes vandaag Karavaan!! Spannend!

We duimen met je mee voor goed nieuws.. :redrose:
Even tussendoor...

Ik kreeg van de VK de vraag of ik mee wilde doen aan het PIMPI onderzoek. Dat houdt dus in dat je je vaccinatie voor kinkhoest tussen 20 en 24 weken krijgt en dus niet rond de 30 weken. Het zou een voordeel geven voor als je kindje te vroeg geboren (voor 30weken) zou worden maar ze willen tegelijk ook onderzoeken of kindjes die tussen 38 en 42 weken geboren worden voldoende beschermd zijn.

En nu weet ik dus niet of ik hieraan mee wil/durf doen. Normaal heb ik bij onderzoeken en testjes altijd wel zoiets van, prima doen we ff en gaat het fout dan zien we het wel. Maar nu gaat het niet om mijzelf maar om een kindje dat er zelf niets over te zeggen heeft.
Hebben jullie de vraag ook gehad? Wat zouden jullie doen?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Heel bericht getypt, opeens alles weg. :-(

Over dat PIMPI onderzoek; dat is toch niks anders dan de kinkhoest vaccinatie halen en daar vragenlijsten over invullen?
Ik twijfel zelf ook nog heel erg of ik de vaccinatie wel ga halen... Aan de ene kant wil ik natuurlijk dat de baby goed beschermd is, aan de andere kant twijfel ik of er echt geen nadelen en risico's aan zitten. Het schijnt al wel jaren in het buitenland zo gedaan te worden. Maar toch... Die vaccinatie tegen baarmoederhalskanker bij meisjes van 11-12 jaar is toen ook negatief in het nieuws geweest.
Ik weet het echt nog niet....

Dnk, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Wat fijn!!

Karavaan, hoe is het gegaan vandaag?
Even snel een berichtje van mij. Bloeduitslagen waren allemaal goed! Kindje is nogmaals helemaal bekeken en opgemeten. Dit was ook allemaal goed. EN de darmpjes zagen er nu helemaal normaal uit! Dus alles is goed en hoeven ook geen extra controles meer! Zoooo blij!! :cheer2:
Wat betreft de kinkhoestvaccinatie, die wil ik wel gaan nemen! Ken van dichtbij een kindje dat tijdens de eerste weken na de geboorte kinkhoest heeft opgelopen en dat heeft een hoop ellende met zich meegebracht (en nog steeds trouwens. Kindje is nu ongeveer 4 jaar). Dat risico wil ik echt niet lopen.
Dat onderzoek ken ik niet! Zou me er iets meer in moeten verdiepen om te kunnen zeggen of ik de vaccinatie wel of niet zou vervroegen. Voor de risico’s van de vaccinatie ben ik niet zo bang, maar eerder misschien dat het, als je hem al vroeger krijgt, misschien niet meer voldoende bescherming biedt als het kindje geboren is. Maar weet niet of dit aan de orde is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven