Zwanger worden najaar 2019
donderdag 27 juni 2019 om 22:18
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?
Tabel:
Naam | Leeftijd | Wanneer beginnen | 1ste/2de/3de kindje? | Bijzonderheden | |
Ravenloos | 31/33 | augustus 2019 | 2de kindje (zoontje is 1 jaar) | zwanger ![]() |
|
Lasvegas84 | 34jaar | vanaf november | 2de kindje | ||
Melancolie | 27 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Snoezelientje | 28/30 | vanaf september | 1e kindje | ||
Bamboo_90 | 29/30 | vanaf oktober | 1e kindje | ||
Enigme | 35/45 | vanaf december | 2de kindje | manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen... | |
Lux_ | 29 | start cryo-terugplaatsing in september | 2de kindje | zoontje van 2 dmv IVF. | |
Whoopsadaisies | 33/33 | eind augustus/begin september | 2de kindje | 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud | |
kaartje1 | 28/28 | oktober | 2de kindje | Zwanger! ![]() |
|
Lola611 | 26/26 | oktober | eerste kindje | ||
Blauwe_regen | 28 | na de zomer | |||
Purrie87 | 31/34 | oktober | 1e kindje | ||
LottieC | 29 | oktober | 2de kindje | dochter van 1 jaar |
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
woensdag 4 december 2019 om 19:12
Onze dochter wordt zondag 2!
En ik zie juist een volgende zwangerschap heel zonnig in hoor, ga er gewoon vanuit dat ik weer last van m’n suikers krijg, maar wil buiten dat gewoon ook genieten van hoe bijzonder het is.
En verder weet ik nu ook hoe ontzettend waard het het allemaal is.
Spannend toch Melancolie!
En ik zie juist een volgende zwangerschap heel zonnig in hoor, ga er gewoon vanuit dat ik weer last van m’n suikers krijg, maar wil buiten dat gewoon ook genieten van hoe bijzonder het is.
En verder weet ik nu ook hoe ontzettend waard het het allemaal is.

Spannend toch Melancolie!
donderdag 5 december 2019 om 12:13
Mooie instelling, LasVegas! Je weet toch nooit hoe het loopt en ik geloof er absoluut in dat positief denken in ieder geval voor een deel helpt (al is het maar tegen de stress). Het gekke is dat je er vaak blind vanuit gaat dat je nog wel lekker tot je zwangerschapsverlof door kan blijven werken, sporten en socializen, maar voor hetzelfde geld ben je een deel van die 9 maanden gewoon flink beperkt.
Een korte update: Hier helemaal blij, want alles bleek vanochtend goed in het ziekenhuis, bij de gynaecoloog!
De cyste blijkt "gewoon" een niet goed gesprongen eitje te zijn, wat veel vaker voorkomt bij vrouwen (maar vaak niet wordt opgemerkt) en kan gebeuren als je na zoveel jaar pilgebruik de boel ineens op de schop gooit. Hij was al zo goed als geslonken en de gyn vond alles er prima uitzien. Blijkbaar ruimt je lijf het meestal zelf op, al komen er soms ook vrouwen met erge pijn aan die ook echt geopereerd moeten worden.
Anyway, het verklaart in eider geval waarom het 1 ronde niet raak was
Een korte update: Hier helemaal blij, want alles bleek vanochtend goed in het ziekenhuis, bij de gynaecoloog!

Anyway, het verklaart in eider geval waarom het 1 ronde niet raak was

vrijdag 6 december 2019 om 06:39
vrijdag 6 december 2019 om 09:46
vrijdag 6 december 2019 om 10:23
Wat fijn Wishfulthinking! op naar ronde 2
.
Alvast gefeliciteerd met je dochter LasVegas! Staat er een leuk feestje gepland?
Hier verwacht ik ergens tussen morgen en eind volgende week NOD. Na een paar regelmatige cycli was het vorige maand wat verschoven dus ik weet het niet zeker. Nu heb ik wel het gevoel ongesteld te gaan worden
. Sinds een paar dagen ietsje bloedverlies en vooral wat bruin slijm (sorry voor de details
). Sowieso veel 'oud' bloedverlies sinds ik van de zomer met de nuvaring gestopt ben. Ik wou misschien eens de huisarts bellen of dat gek is, wat zouden jullie doen?

Alvast gefeliciteerd met je dochter LasVegas! Staat er een leuk feestje gepland?
Hier verwacht ik ergens tussen morgen en eind volgende week NOD. Na een paar regelmatige cycli was het vorige maand wat verschoven dus ik weet het niet zeker. Nu heb ik wel het gevoel ongesteld te gaan worden

happiness = reality - expectations
vrijdag 6 december 2019 om 22:11
zondag 8 december 2019 om 06:07
Lekker vroeg, maar ik moest naar de wc
volgens mij ben ik zwanger! Nog wel een licht streepje, maar lang niet zo licht als de vorige keer.
https://ibb.co/2W7Hqjx

https://ibb.co/2W7Hqjx
zondag 8 december 2019 om 09:47
Dank jullie! Ben heel blij, moet nog wel een beetje landen ja! Dacht dat ik gewoon ongesteld zou worden. En blijf het spannend vinden. Was ook een leuk moment met mijn vriend vanochtend, die maakte ik wakker om het te vertellen en hij zat meteen stralend rechtop in bed.
Ik voel me heel goed eigenlijk, mn borsten zijn wat gespannen maar heb ik geen last van en vanmorgen en gisteren kleine vlaagjes misselijkheid, maar ook niet heel erg. Heb ook juist best veel energie haha. Hopen dat het zo blijft
Ben nu inderdaad waarschijnlijk 1 dag over tijd, hoewel het ook kan dat dit mn NOD was gezien de krampen die ik nu twee weken geleden had.
Ik voel me heel goed eigenlijk, mn borsten zijn wat gespannen maar heb ik geen last van en vanmorgen en gisteren kleine vlaagjes misselijkheid, maar ook niet heel erg. Heb ook juist best veel energie haha. Hopen dat het zo blijft

Ben nu inderdaad waarschijnlijk 1 dag over tijd, hoewel het ook kan dat dit mn NOD was gezien de krampen die ik nu twee weken geleden had.
zondag 8 december 2019 om 11:23
Jaaa melancollie
Gefeliciteerd!
Ik lees mee hoor dames maar vaak te moe om s avonds nog te reageren
@lasvegas: gefeliciteerd met je dochter!
@whoops: spannend weer op het wachtbankje.
@wishfull: fijn dat het toch geen cyste was!
@lola: lukt het nog om rustig af te wachten?
@kaartje : hoe gaat het met jou?
Hier gaat het redelijk, morgen 10 weken. Afgelopen week hebben de misselijkheid en moeheid even een tandje bijgezet. Volgende week termijnecho, wel spannend weer .

Ik lees mee hoor dames maar vaak te moe om s avonds nog te reageren

@lasvegas: gefeliciteerd met je dochter!
@whoops: spannend weer op het wachtbankje.
@wishfull: fijn dat het toch geen cyste was!
@lola: lukt het nog om rustig af te wachten?
@kaartje : hoe gaat het met jou?
Hier gaat het redelijk, morgen 10 weken. Afgelopen week hebben de misselijkheid en moeheid even een tandje bijgezet. Volgende week termijnecho, wel spannend weer .

maandag 9 december 2019 om 11:31
Jeej wat leuk Melancolie! Gefeliciteerd
.
@purrie: balen van de misselijkheid en moeheid. Op naar een mooie termijnecho!
Het afwachten heeft hier niet lang geduurd. Zaterdag ongesteld geworden... Op naar ronde 4 dus. Had eigenlijk wel een goed gevoel dit keer maar ja dat zegt niets
. Man baalde ook wel. Maar goed, cyclus lijkt wel weer gewoon heel regelmatig nu. Over 2 weken rond kerst en nieuwjaar lekker op het wachtbankje, zou dan dus eigenlijk geen alcohol, rauwe vis etc moeten nemen. Even kijken hoe dat gaat zonder dat 't opvalt
.

@purrie: balen van de misselijkheid en moeheid. Op naar een mooie termijnecho!
Het afwachten heeft hier niet lang geduurd. Zaterdag ongesteld geworden... Op naar ronde 4 dus. Had eigenlijk wel een goed gevoel dit keer maar ja dat zegt niets

maandag 9 december 2019 om 18:31
Dankjewel whoopadaisies! Balen dat je ongesteld bent geworden. Ik was met eten tot nu toe nog niet heel voorzichtig, twee dagen voor NOD nog tonijn gegeten, maar vanaf nu ga ik er wel echt op letten. Ik ben bang dat de feestdagen voor ons ook nog iets te snel zijn om het te gaan vertellen (wil eerst een goede echo gehad hebben), dus ik moet ook nog even bedenken hoe ik dat ga doen

dinsdag 10 december 2019 om 09:45
Gefeliciteerd @Melancolie! Wat leuk! Hoop dat alles goed gaat
@purrie wanneer heb je de echo?
@lasvegas gefeliciteerd met dochter, hoop dat het een leuk feestje was!
@Wishfulthinking fijn dat alles goed bleek bij de gyn.
Hier nog niet zoveel te melden, menstruatie zit er op, volgende week dinsdag eisprong volgens mijn app, dus op naar ronde 3
Mijn NOD is 1 januari, dat zou nog eens een goed begin van het nieuwe jaar zijn
Dat worden lekker alcoholvrije feestdagen.

@purrie wanneer heb je de echo?

@lasvegas gefeliciteerd met dochter, hoop dat het een leuk feestje was!

@Wishfulthinking fijn dat alles goed bleek bij de gyn.

Hier nog niet zoveel te melden, menstruatie zit er op, volgende week dinsdag eisprong volgens mijn app, dus op naar ronde 3

dinsdag 10 december 2019 om 19:12
Melancollie: wauw mooie test! Gefeliciteerd!
Purrie; jammer van die misselijkheid en moeheid, hopelijk voel je je over een paar weken weer stukken beter.
Kaartje en lasvegas; nog gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie kindjes.
Whoopsadaisies; balen dat je ongesteld bent geworden, hopelijk de volgende ronde meer geluk.
Hier alles z’n gangetje. Ik merk wel dat ik het spannend vind dat afwachten. Met momenten bekruipt me het gevoel: wat nou als het nooit gaat lukken? Overdreven reactie natuurlijk, want we zijn pas vanaf oktober bezig. M’n cyclus is onregelmatig, dus lastig te zeggen wanneer m’n NOD is. Het idee is om af te wachten tot 20 december. Als ik dan niet ongesteld ben ga ik testen.
Purrie; jammer van die misselijkheid en moeheid, hopelijk voel je je over een paar weken weer stukken beter.
Kaartje en lasvegas; nog gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie kindjes.
Whoopsadaisies; balen dat je ongesteld bent geworden, hopelijk de volgende ronde meer geluk.
Hier alles z’n gangetje. Ik merk wel dat ik het spannend vind dat afwachten. Met momenten bekruipt me het gevoel: wat nou als het nooit gaat lukken? Overdreven reactie natuurlijk, want we zijn pas vanaf oktober bezig. M’n cyclus is onregelmatig, dus lastig te zeggen wanneer m’n NOD is. Het idee is om af te wachten tot 20 december. Als ik dan niet ongesteld ben ga ik testen.
donderdag 12 december 2019 om 14:33
@snoezelientje: haha, goed getimed, NOD op 1 januari! Hopelijk met een knaltest het nieuwe jaar in
.
@Lola: herkenbaar hoor, zo'n doemgedachten. Hier ook vanaf sept/okt bezig en dus al 3x 'mis'. Meestal ben ik er best relaxed in want statistisch gezien gaat het nog helemaal niet slecht, maar ja, wat als het nog heel lang duurt / wel raak is maar een miskraam wordt? Misschien zijn we wel te druk / gestressed om zwanger te raken (gaan binnenkort verhuizen)? Straks is er een heel groot leeftijdsverschil met de 1e... Etc. Zolang zulke gedachten niet de boventoon voeren, denk ik maar dat ze er gewoon bij horen. Ik duim iig voor je voor een positieve test volgende week!

@Lola: herkenbaar hoor, zo'n doemgedachten. Hier ook vanaf sept/okt bezig en dus al 3x 'mis'. Meestal ben ik er best relaxed in want statistisch gezien gaat het nog helemaal niet slecht, maar ja, wat als het nog heel lang duurt / wel raak is maar een miskraam wordt? Misschien zijn we wel te druk / gestressed om zwanger te raken (gaan binnenkort verhuizen)? Straks is er een heel groot leeftijdsverschil met de 1e... Etc. Zolang zulke gedachten niet de boventoon voeren, denk ik maar dat ze er gewoon bij horen. Ik duim iig voor je voor een positieve test volgende week!
donderdag 12 december 2019 om 16:27
Inderdaad heel herkenbaar wat jullie schrijven Lola en Whoopsadaisies! Ik was deze maand voor het eerst gestart met ovulatietesten en ging zo aan mezelf en m'n lijf twijfelen na de 5e knipperende smiley op een rij op dag 17 met net de laatste teststrip achter de rug.
Uiteindelijk besloten diezelfde dag een nieuwe ovulatietest te laten bezorgen (lang leve de snelle bezorging) en vanochtend met een nieuwe strip getest en waarempel: een vaste smiley met als het goed is een aankomende eisprong. En dat op dag 18 met een hele regelmatige cyclus... Zo zie je maar dat het per maand en door omstandigheden kan wisselen. Zelf had ik hier nooit op gegokt, ook ivm vroeger en langere tijd het kenmerkende slijm.
En zelfs nu nog vind ik het super spannend omdat vorige keer mijn eitje niet goed sprong. Wel is het fijn dat ik blijkbaar toch wat symptomen herken met de test ernaast, maar het blijft lastig. Zeker als je bedenkt dat zelfs onder perfecte omstandigheden 20% zich succesvol innestelt en goed gaat. Wat als het nooit gaan lukken... of als ik teveel (werk)stress heb steeds... Naja, we houden de moed er. Lang leve het viva-forum om van ons af te schrijven!
Uiteindelijk besloten diezelfde dag een nieuwe ovulatietest te laten bezorgen (lang leve de snelle bezorging) en vanochtend met een nieuwe strip getest en waarempel: een vaste smiley met als het goed is een aankomende eisprong. En dat op dag 18 met een hele regelmatige cyclus... Zo zie je maar dat het per maand en door omstandigheden kan wisselen. Zelf had ik hier nooit op gegokt, ook ivm vroeger en langere tijd het kenmerkende slijm.
En zelfs nu nog vind ik het super spannend omdat vorige keer mijn eitje niet goed sprong. Wel is het fijn dat ik blijkbaar toch wat symptomen herken met de test ernaast, maar het blijft lastig. Zeker als je bedenkt dat zelfs onder perfecte omstandigheden 20% zich succesvol innestelt en goed gaat. Wat als het nooit gaan lukken... of als ik teveel (werk)stress heb steeds... Naja, we houden de moed er. Lang leve het viva-forum om van ons af te schrijven!