Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Wow wat een prachtig nieuws! Wat een mooie tijd gaan jullie tegemoet met jullie kleine meisje fijn thuis bij je. Sinterklaas, Kerst, samen het nieuwe jaar in...
Zoooo blij voor jullie :heart:
Wow, Ginny, wat heerlijk dat ze nu thuis is! Fijn om in de decembermaand mijn zijn allen thuis te kunnen zijn. Wat een pittig meisje heb je :heart:
Hey Ginny! Wat fijn dat ze lekker thuis is en dat alles goed gaat! :heart: :-D
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe ze heet, maar ik snap dat je dat liever niet zegt hoor wegens privacy!
Maar echt fijn joh. Nu lekker genieten! :) :hug:
Ik lees dit topic al lang mee en wil je graag feliciteren! Wat een prachtige afloop dit topic!
Fantastisch om te horen!!!! Heel veel geluk en gezondheid samen 🍀
Fijn nieuws. En wat een klein poppetje nog.
Wat een heerlijk nieuws, Ginny! Geniet van jullie prachtige, sterke meisje. En neem ook de tijd voor het verwerken vab wat jullie mee gemaakt hebben. Die maandenlange angst om je kindje te verliezen, het leven tussen vrees en hoop, ik ken het, raak je niet zomaar kwijt. Zeker niet nu je dit prachtige meisje eindelijk in je armen hebt. Maar... jullie hebben samen het onmogelijke al overwonnen, het ondoenlijke al gedaan, dus samen kunnen jullie de wereld aan! :hug:
Ik heb net het héle topic doorgelezen. Wat geweldig dat het zo goed is afgelopen!!! :heart:
elisa55 schreef:
15-11-2019 19:35
Hey Ginny! Wat fijn dat ze lekker thuis is en dat alles goed gaat! :heart: :-D
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe ze heet, maar ik snap dat je dat liever niet zegt hoor wegens privacy!
Maar echt fijn joh. Nu lekker genieten! :) :hug:

Ik eigenlijk ook :whistle: (pb anders?) :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Hier weer een update. Met Lilly (Zo heet ze) gaat alles goed. Ze weegt nu 2660 gram en is een tevreden meisje. Ze heeft alleen veel honger. Ze krijgt ook wat meer dan dat ze mag anders gilt ze alles bij elkaar. Ze heeft denk ik nogal veel in te halen.
Haar broers en zussen vinden haar ook helemaal geweldig en wij ook.

Het is dat ik niet weet hoe ik hier foto's moet plaatsen (lukt me na al die jaren nog steeds niet 🙈) anders had ik een fotootje van haar geplaatst.
Wat ontzettend fijn nieuws weer. Het is he zo gegund! Heerlijk dat ze het zo goed doet. En wat een mooie naam!
Wat een fijne update! Ik (stille meelezer) dacht toevallig nog aan jullie vandaag, hoe zou het zijn?

Dat hongerige herken ik wel bij mijn dysmature zoontje, die dronk ook meer dan hij volgens het pak mocht. Hij was binnen enkele maanden aardig bijgetrokken qua groei dus dat verklaarde wel dat hij meer melk wilde. Nu een gezonde blije dreumes die keurig op de -1 lijn zit.

Dat je meisje maar goed mag groeien!
Wat leuk om weer wat over jullie dochter te lezen. Wat een mooie naam!

En wat groeit ze goed!
Wat fijn om te horen dat ze het zo goed doet!!
Fijn om te lezen. Ik vind het een prachtig mooie naam!!

Fijne feestdagen jullie samen :heart:
O, Lilly, wat een mooie naam. :love: In combinatie met je profielfoto en profielnaam denk ik gelijk aan de moeder van Harry Potter (al was dat met één l) :heart:
Wat fijn om te horen :flirting: zeker na alle stress in de zwangerschap. Heerlijk dat ze het zo goed doet en lekker thuis is.

Geniet ervan!!!
Wat moet Lilly een sterke meid zijn. Van harte gefeliciteerd met de goede afloop en ik hoop dat alles thuis snel normaliseert!
Ginnyy schreef:
07-12-2019 18:20

Het is dat ik niet weet hoe ik hier foto's moet plaatsen (lukt me na al die jaren nog steeds niet 🙈) anders had ik een fotootje van haar geplaatst.

Mensen, iemand moet toch kunnen helpen? Wie o wie? (Ik weet het ook niet lol, iets met tiny pic?)

Heerlijke update Ginny! Wat een prachtige feestdagen zul je hebben, met je gezinnetje compleet.

:heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Oo fijn dat het goed gaat Ginny!
En wat een leuke naam ook :heart:
Wat een mooi bericht!!!
En een pracht naam. Geniet fijn van jullie wonderkindje!
Hoe mooi is het trouwens voor haar om later te horen hoeveel mensen die haar en jullie niet persoonlijk kenden met haar hebben meegeleefd, voor haar hebben geduimd en kaarsjes aangestoken en hoe blij al die mensen zijn dat ze er is, gezond en wel.
Misschien een mooi idee dit topic voor jezelf en haar te printen en bundelen?

In elk geval geniet geniet geniet en dankjewel voor je lieve update!
Oh, wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat met jullie! Geniet van de komende feestdagen :heart:
Aaah mooie naam, kan niet anders zeggen ;)

Zo fijn om te horen dat alles goed gaat. Wat heerlijk zo'n happy ending :heart:

Ennuh vwb die foto: het heeft ook zn charme dat het alleen voor jullie blijft :)
Wat fijn dat je het ons laat weten! En Lily weegt al bijna twee keer zoveel als bij haar geboorte, wat mooi. Ik vind het trouwens ook een heel mooie naam.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wat fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!! :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven