2 rails lamellen naast elkaar

13-04-2009 20:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag wil ik lamellen plaatsen in mijn woonkamer, mijn raam is te breed voor 1 rail dus ik zal 2 naast elkaar moeten plaatsen, mijn vraag is of dit kan, zonder dat er ruimte tussen de lamellen komt. Er zit een stop op het eind van de rail maar hoever kan deze naar het einde worden verplaatst zodat de 2 lamellen van de 2 rails overlappen.

Volgens mij is het niet te volgen...haha...klinkt nogal vaag maar mensen die er ervaring mee hebben weten vast wat ik bedoel! Ik hoor het heeel graag!! (ze zijn in de aanbieding dus als ik weet dat het kan dan kan ik ze morgen kopen!

bedankt alvast!
Ik zou het even aan de verkoper vragen. Mocht het dan niet lukken, kun je het tenminste ruilen bij de meneer/mevrouw die tegen jou verteld heeft dat het wel kon.
Poelepoelepoelepoes!
hoezo te breed? de speciaalzaak maakt alle maten,dus ook de jouwe. Naast elkaar is echt geen optie en bovendien lelijk.
bedankt voor jullie reacties!

heb de verkoper gevraag en het antwoord was 'volgens mij wel'....tja.... wat moet je daarmee he....

en wanneer je ze op maat laat maken zijn ze veeeel duurder..... maar wat maakt het lelijk supermuis? ik hoor heel graag je ervaring ermee!!
als je de 1 linksom laat gaan en de ander rechtsom kan het wel, maar je blijft een opening houden in het midden.

maar wil je júíst lamelllen?
Wij hebben in een slaapkamer (die eigenlijk als tv kamer en voor de playstation wordt gebruikt door de kinderen) lamellen hangen voor de zon. Daar kon dus ook geen 1 systeem vanwege de breedte en ik vond maatwerk te duur. Tussen de 2 systemen zit inderdaad iets meer ruimte tussen de lamelllen. Voor de slaapkamer vind ik het niet zo'n probleem, voor een woonkamer zou ik het niet doen. Ik zou helemaal niet kiezen voor lamellen in de woonkamer, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
oh zo, dan snap ik het. ik je openingspost sprak je over de woonkamer. maar voor een gamekamer zou ik het ook prima vinden hoor. dan snap ik wel dat je voor de goedkopere oplossing gaat.
inderdaad kwestie van smaak, ik hou wel van het strakke. ook is het voor mij erg practisch. De zon schijnt fel op m'n ruit dus zo kan ik het wat keren. Overdag gordijnen dicht vind ik niets. Verder vind ik het een groot voordeel dat je ze zo kunt draaien dat je uit het zicht zit en toch het daglicht behoudt. Maar ik ben blij te lezen dat het dus niet kan...of nou ja, blij....maar goed, dan weet ik dus dat ik er rekening mee moet houden....

tnx!!!
oh, dat had ik in mijn vorige huis... ook in de woonkamer (op maat laten maken paste niet in mijn budget, hierdoor werd de keuze tussen lamellen en luxaflex ook een stuk makkelijk, met luxaflex is het geen gezicht)

ik weet niet meer precies hoe, maar de lamellen sloten precies goed op elkaar aan... dus het kan prima
Behalve dat ik oerlelijk vind denk ik dat je inderdaad een opening/spleet in het midden gaat hebben.

Hoe breed is het raam eigenlijk? want je hebt ook niet al te dure rolgordijnen die redelijk breed zijn. Is dat geen optie?
Een rolgordijn vind ik dus niet mooi, zoals eerder ook al gezegd, het is een kwestie van smaak!! Ik vind het mooi strak staan en daarnaast erg praktisch, ik kan het daglicht behouden en daarnaast toch de lamellen zo draaien zodat ik niet in het zicht zit. Bij rolgordijnen zit je zo opgesloten in huis. maar volgens mij val ik in herhaling

ik kan er nog voor kiezen om de opening te laten vallen op het kozijn, dan zie je het niet maar dan moet ik kiezen voor een heel brede en een heel smalle....en weet niet of ik dat wel mooi vindt, nou ja, ik zie wel. In ieder geval bedankt voor jullie ervaringen!
Inderdaad goed idee om de opening voor het kozijn te laten vallen ! Als je 2 van die cassettes even naast elkaar legt kun je even meten hoeveel ruimte je nodig hebt.

Lijkt me trouwens best wel leuk, een smalle en een brede, kun je varieren, ook in structuur en kleur van de lamellen.

Maar ja, ligt helemaal aan de grote van het raam, je inrichting etc etc.

Succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven